Hotel Hoog Soeren

Duur
Lang
Tobias0701 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
We hadden voor 40 personen een lunch gereserveerd na een begrafenis. De begrafenisplechtigheid verliep iets sneller dan verwacht waardoor we een kwartier vóór de geplande tijd aankwamen bij het restaurant. Hier was blijkbaar niet op gerekend. We werden niet ontvangen en hebben plaats genomen. Na 15 minuten werden er broodjes op een centrale tafel gezet en werd aansluitend de soep geserveerd. Het uitserveren van de soep duurde lang, omdat slecht één serveerster voor deze 40 personen bezig was. Ook de aansluitende bestelling van de drank werd hierdoor ernstig vertraagd. Het bijvragen van extra broodjes verliep ook niet erg soepel.
De kwaliteit van het eten en drinken was overigens goed. We zijn teleurgesteld over de slechte bediending op deze dag.
Bites-_- .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Heerlijk na een boswandeling vertoeft op jullie terras met mooi uitzicht en lekkere banken met kussens en kleedjes. Dranken en eten waren keurig verzorgd en was heerlijk. Limonade voor de kinderen is ook geen probleem en voor hun een origineel "kinder tapas" besteld.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een mooie dag fietsen op de veluwe kwamen we gisteren uit in Hoog Soeren voor het diner. Op het eerste gezicht leek het alsof je in die plaats uit drie restaurants kon kiezen. Een bistro waar de prijzen voor ons iets te hoog lagen, een pannenkoekenhuis en hotel hoog soeren / restaurant no 15. Het verbaast me eigenlijk dat beiden hier apart vermeld worden, want volgens mij gaat het om het zelfde restaurant. We kozen dus voor deze laatste omdat de sfeer een aangename nostalgie uitstraalde en er een groot terras was met schaduw van de bomen. Toen we aankwamen konden we nog goed kiezen uit een plaatsje. En dat was best lastig want één van ons wilde in de schaduw en de andere in de zon. En zo kozen we een tafeltje met uitzicht op het konijn. En dat bleek later geen slechte keus, want aan de andere kant van het terras stond een groot speeltoestel waar nogal wat geschreeuw van spelende kinderen vandaan kwam. De bediening bestond uit drie jonge meisjes en op het eerste gezicht leek de organisatie niet helemaal vlekkeloos te verlopen. Dus misschien moesten we wel eens wat langer wachten, terwijl het op dat moment nog niet druk was. Maar het viel mee. Al snel hadden we ons eerste glaasje wijn, de menukaart, en niet lang daarna onze bestelling gedaan. Het meisje dat ons eten kwam brengen verontschuldigde zich al gelijk voor haar gestuntel. Ze was hier nieuw en ze was erg gestrest, het ging er allemaal erg hectisch aan toe. Daarna keek ze me serieus aan en zei : "Het is best zwaar werken in de horeca, maar ja ik heb er zelf voor gekozen." Wat een grappige opmerking voor een serveerster ! En de afwasser was ook niet op komen dagen. Mijn vriendin bestelde een nieuw glas wijn bij het eten en toen vroeg de serveerster of ze het lege glas gelijk mee mocht nemen. Het is jammer dat ze er niet bij zei dat dit dan scheelde in de afwas. Nu moesten we maar gissen naar de bedoeling van deze actie. Als eten had mijn vriendin gekozen voor twee voorgerechten. Tomatensoep en een geitenkaassalade. En daar was ze erg tevreden over. Ik had de fish en chips. Ook die smaakte prima maar was wel erg basis. Het leek op kant en klaar gefrituurde visstukjes en ook geen bijzondere frites. Een bakje mayonaise en een bakje remouladesaus. Volgens mij ook kant en klaar. En dan nog een flinke bak sla. Ik ben niet zo'n groente eter maar in deze bak zaten wel heel veel verschillende soorten sla. Zodat ik eens op mijn gemak een smaaktest kon doen van de verschillende soorten sla die er zijn. We waren al een eind gevorderd met het eten en toen was de wijn er nog steeds niet. Dus die hebben we bij een andere serveerster nog maar eens besteld, en toen even later kwam hij alsnog, al was het eten zo goed als op. Ondertussen liep het best grote terras al aardig vol en kreeg ik toch de indruk dat de wachttijden bij andere tafels aanzienlijk langer waren dan bij ons. Hadden we geluk of viel het bij de anderen toch ook wel mee. Ik heb in ieder geval geen ontevreden mensen opgemerkt. En het was natuurlijk ook goed vertoeven op zo'n mooie dag op een dergelijk mooi terras. De meisjes van de bediening was in ieder geval niets te verwijten. Die deden erg hun best. Twee waren goed ingewerkt en daar was ook niets op aan te merken terwijl ze nummer drie tegelijk ook nog de kneepjes van het vak moesten uitleggen. Bovendien waren er op deze mooie dag waarschijnlijk aanzienlijk meer mensen dan ze van te voren hadden verwacht. In de keuken ging het er waarschijnlijk net zo hectisch aan toe. We bestelden nog een kopje espresso en vroegen ook gelijk maar om de rekening, omdat we nog steeds het idee hadden dat alles langer zou kunnen gaan duren. Maar ook nu viel het weer mee. De wachttijd voor onze koffie was heel acceptabel. De rekening kregen we echter niet. Dus toen we klaar waren en nog even hadden gewacht zijn we zelf maar naar binnen gegaan om af te rekenen. Binnen stond mijn favoriete serveerster achter de bar en ze vroeg of alles naar wens was geweest. Toen ik zei dat het allemaal best OK was zei ze heel verbaasd : "Oh super ! ". Wat een talent ! Als ze haar act, die nu nog geen act is, wat verder uitwerkt en nog wat meer uitbouwt, valt er nog een hoop te lachen met haar. Ik hou wel van deze licht absurde humor á la Fawlty Towers en Wim T. Schippers. Ze heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik dit restaurant niet snel zal vergeten.
Titia04 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Prachtig pand, prachtige plek. Een wijntje met een borrelhapje heb ik nog nooit zo waardeloos beleefd als hier. Bediening achter de bar drukker met kletsen dan haar collega te helpen. Het was redelijk druk. De jongen die ons hielp had vieze nagels en duurde lang voor hij aan tafel kwam. Was ook te nadrukkelijk dat we de andere wijn beter konden nemen (prijs hoger lag) dan welke wij hadden gekozen. Erg jammer
Shbicol .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Een heel erg leuk restaurant! Ze hebben het restaurant hipper gemaakt en een andere naam gegeven. De ambiance is sfeervol en huiselijk.
Ook erg fijn is dat onze honden mee mogen en zelfs de aandacht krijgen en vriendelijk koekjes worden gegeven aan ze.
De nieuwe kaart ziet er supergoed uit en het is erg lekker je proeft dat het vers gemaakt is en met liefde klaar gemaakt is. Hier staat een kok met passie achter de kachel!
Prima vers kunnen eten, een hele mooie omgeving en de goedlachse bediening is heel hartelijk en behulpzaam.
R.F. N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Ook nu weer prima gezeten op de loungebanken op het terras, heerlijke verse groente-smooties en een top steenovenbroodje met gemarineerde beenham. Genieten en tot rust komen na een tourritje met m'n dochter over de Veluwe
Jocomina .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
vandaag geweest, goed ontvangst en goede uitleg over de diverse producten.
leuk was ook de uitleg over het bier "schavuit" en de IPA variant daarvan , mijn man heeft ervan genoten.
Het voorgerecht gerookte zalm en de carpaccio is een aanrader, de zalm wordt zelf gerookt.
We hebben het vleesgerecht black argus ( australie) genomen en dat had een goede smaak
gewoon lekker gegeten, goede bediening en niet opdringerig met drankjes.
Dat is ook wel eens prettig, er werd wel goed opgelet of je nog iets wilde hebben en of alles naar wens was.
We komen hier zeker nog eens terug
Hermann R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Zo kwamen wij weer eens in dat schitterend gelegen Hoog Soeren terecht, dus een goede gelegenheid een bekend adres aan te doen.
Tot onze vreugde lachte het terras ons toe met een zonnige ongedwongenheid. De tafeltjes en stoelen staan zo te zeggen losjes over de tuin verdeeld, een beetje als in Frankrijk. Na een lekker bakje koffie was er een prima streekbier (Schavuyt of iets dergelijks).
Voor het eten gingen we naar binnen en zo zagen wij dat het interieur een verdere vernieuwing heeft ondergaan. Nog altijd gezellig en sfeervol maar tegelijk strakker, lichter en op een of andere manier ruimer, zeer goed gedaan.
Blijkbaar is ook de kaart aangepast en is hier veel werk van gemaakt. Ik ben niet zo zeer van de labeltjes en etiketjes (groen, bio, slaaf-vrij, eco, blij..) maar mijn biologische kalfsentrecôte was echt super. Mals, sappig en uitstekend van smaak. De toespijs was chocoladetaart met een een saus van sinaasappel, heerlijk.
Al met al een uiterst aangename middag en avond en het eten was zelfs boven verwachting goed.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We zijn op de bonnefooi naar HoogSoeren gereden en kozen het hotel vanwege het mooie terras. Maar van het één kwam het ander: en na een gezellige borrel met een Hugo (dank voor de tip gastvrouwe!) rolden we zo het diner in en werden getrakteerd op een heerlijke avond die eindigde bij de open haard. Wat vooral opviel was de aantrekkelijke (naar wij hoorden nieuwe) kaart met tal van streekproducten. Wat een goed initiatief; dat zouden meer restaurants moeten doen.
Regelrechte aanrader. We komen zeker terug!
Thrasyboulos .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Ja echt een mooie plek. Zo'n riant terras vind je niet snel. Ruisende bomen, een mooi grasveld. Je kunt hier echt de hele dag genieten. Super bitterballen.
Bediening is afhankelijk van het moment. Soms is het binnen zo druk dat je even erom moet vragen, maar dan komt het ook snel.
Vorig jaar eind november hier het preuvement gedaan en blijven slapen. Ideaal, de duisternis van het bos dan rondom. Dat gaan we zeker weer doen als het kan. Fantastisch met wild bij de open haard, bij elke gang een passend wijn (of bier!). En dan afsluiten met een buffet vol met toetjes en kazen! Het ontbijt is hier op ouderwetse wijze en dat past dan wel goed na zo'n zware avond.
Agathe .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Op een prachtige plek op de Veluwe recentelijk heerlijk gegeten bij Hotel Hoog Soeren. We komen hier al jaren en de sfeer en gastvrijheid is altijd tip top in orde. Recentelijk zijn ze overgestapt op een nieuwe lunchkaart. Echt lekkere broodjes en soepen. Wij aten er een gegrilde Bavette met salade en frietjes. Heerlijk mals rundvlees. Snel bereid en mooi geserveerd op een houten plank. Als toetje heerlijk ijs uit de beste ijssalon uit de buurt met verse aardbeien. Wij hoorden van de bediening dat de kaart van het diner ook gaat veranderen. We kijken er nu al naar uit!
R.F. N.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Na een fijne wandeling, heerlijk geluncht op een schitterend terras in Hoog Soeren. Prettige bediening en prima gegeten. Aanrader!
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Een vrij uitgebreide kaart met lekkere gerechten.
We konden niet echt kiezen welke witte wijn we wilden nemen, zodat de ober ons hen alle 4 eerst liet proeven (het waren ook allemaal open wijnen die je per glas kon kiezen, een enorme geste die we nog niet veel hebben mogen ervaren, een dikke pluim!
Spijtig genoeg was de keuken dicht om 21u en men had ons niet gezegd dat we na 21u geen dessert meer konden nemen...
Bij mooi weer is er ook een zeer groot terras in een heel grote tuin.
G A.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Recent hier gegeten na een heerlijke wandeling in de omgeving. Restaurant ligt in een mooie setting in het bos. Komt wel enigszins gedateerd over. Bediening goed. De wildbouillon met zwammetjes vooraf was heerlijk. Het hoofdgerecht met kabeljauw vond ik minder van smaak. Vrij vlak. Op zich verder prima verblijf die avond.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Wij hebben vandaag met onze hoogbejaarde ouders geluncht bij HS. Mijn score 3 keer 8 is: dit is een goed restaurant. Decor: met z'n vieren confortabel in een hoekje; uitzicht op hoge bomen rond het hotel. Service: een jonge ober die het goed deed en die zeker een negen gaat scoren, wanneer hij de kleine steekjes niet meer laat vallen (zoals bijvoorbeeld: borden een beetje te laat afhalen). Eten: hazenrug, kabeljauw, kalfslever mooie hoofdgerechten (hazenrug kon een tikje roder); de score wordt wat ons betreft wel een 9, als de kok royaler is en meer doet met de groentes (die ene snijboon is grafisch gezien wellicht interessant op het bord, maar als je niet aan koolhydraten doet, hunker je naar meer groenten). Zeker in deze rustige winterse periode: mijn ouders én wij komen hier graag weer terug voor een warme lunch.
Anja D.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Wij zijn hier geweest met een bongo bon. Als je de bon leest denk je dat je een hoofdgerecht en een voor of nagerecht voor de bon krijgt, maar als je daar komt werd er gelijk verteld dat je bij moest betalen, oké was niet anders, maar jammer. Het voorgerecht was prima, de carpaccio was erg koud, kwam duidelijk uit de vriezer, maar goed, wilde niet gelijk klagen, smaak was prima. We hadden als hoofdgerecht een zalm en kabeljauwfilet genomen, de zalm was echt lauw, en de kabeljauw was echt snotterig, moest in roomboter gebakken zijn, en ik had me er iets anders bij voorgesteld. Hier hebben we wel wat van gezegd waarop gezegd werd dat de kabeljauw na het bakken in de oven gezet was om hem warm te houden....eh waarom??? En dit bij de zalm niet kon omdat hij dan droog zou worden, het lijkt mij dat als je het goed bereidt dat dit niet nodig is. Verder vind ik de entourage ook erg matig, een bakje droge salade en wat frites. Al met al kan je beter ergens anders je bon of je geld uitgeven. P.S. we kregen wel gratis koffie als goedmaker.
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Na een half jaar terug op Hoog Soeren. Dit keer mindere ervaring. Het was koud in het resataurant en daarbij was ons eten (huisgerookte zalm) ook niet goed op temperatuur. Het meisje in de bediening was alleen en had niet de gastvrijheid zoals wij de vorige keer ervaren hebben. Daarbij kwam dat het ontbijt al om 19.00 uur om ons heen werd opgedekt voor de volgende ochtend..
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Met collega's gebruik gemaakt van de vergadermogelijkheid inclusief lunch en diner. Het decor bevalt wel, landelijk en sfeervol. Dus prima plek om te vergaderen. Het eten viel wat tegen, aardappelsoesjes zonder veel smaak en een tongscharfilet die ik thuis lekkerder klaargemaakt zou hebben. In boter gebakken, maar vervolgens een beetje slappe hap. Tijdens de lunch was er wat gedoe over glutenvrij en was het brood niet echt vers. Jammer.
Christa L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Het restaurant viel erg tegen voor een restaurant met zo 'n naam!
De kaasfondue leek uit een pakje te komen en was koud en het brood was niet goed afgesneden , waardoor het er rommelig uitzag.
Er zat verder ook niks bij, wat voor een kaas fondue van €35 eigenlijk een beetje gênant is.
De bediening was erg jong en dus nog niet zo ervaren.
Verder hebben we wel een leuke avond gehad, en de lokatie is prachtig!!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Het is de ambiance die ons naar binnen trekt. In 2010 schreef ik al dat we niet tevreden waren en nu toch weer proberen... Bij binnenkomst werden we wel gezien maar vervolgens kwam er niemand naar onze tafel die ook nog niet was afgeruimd. Zelf maar om een kaart gevraagd bij personeel wat gezellig aan het babbelen was. Toen de lunch werd geserveerd werden we voor de zoveelste keer verrast door een giga blunder: het geserveerde broodje was keihard. Direct na hap één naar de ober gestapt en gezegd dat de triangel hard en duidelijk niet vers was. "Dat hoort zo", zo begon hij. Hij liep met me mee en ik liet hem met zijn vinger in mijn broodje prikken. Hij schrok en nam direct het bord mee naar de keuken. Tsja en daar zit je dan met z'n tweeën: de één heeft een lunch (een warme in dit geval) en de ander niet. Dit was toch niet de bedoeling. Na ongeveer 10 minuten kwam er een verse triangel op tafel. Okay, ze hebben dus wel vers brood... Nu zaten er geen helaas geen drie plakken kaas op, zoals bij de vorige wel het geval was. En de honingdressing was miniem aanwezig. Al etende vroegen wij ons af hoe het mogelijk is dat een keukenmedewerker een keihard broodje bereidt...dat heb je toch door als 'kok'? Als je niet het verschil kunt voelen tussen een vers broodje en een broodje van een paar dagen oud...wat doe je dan in de keuken van een dergelijk pretentieus restaurant?
Onvoorstelbaar. En ook jammer dat er geen gebaar wordt gemaakt ten aanzien van het door ons min of meer verplicht gescheiden eten na een grove fout als deze.