Hotel Herberg & Appartementen de Smidse

- Ontbijt 08:30 - 10:00

Erg duur
Roger P.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
onderweg tijdens een lekkere wandeling kom je vanzelf uit bij het gezellige restaurant/terras waar het altijd gezellig druk is. Wandelaars, fietsers, motorrijders of toerders stoppen graag hier. Het eten is echt streekgebonden. Zoals altijd eet mijn partner daar de overheerlijke bloedworst met appel en speltbrood terwijl ik dit keer voor devhuisgemaskte rundvleeskroketten met speltbrood koos. Geweldig eerlijke producten met pure smaak. Echt een aanrader.
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
de locatie en m.n. de ligging van het terras is top . De bediening is goed en het eten redelijk............echter de wijn is genânt. Het betreft hier een wandelaars café en dan verwacht ik geen top wijn en ook geen top prijzen. Zonder op de kaart gekeken te hebben bestelde ik een glas chardonnay. Er kwam een klein huistuinenkeuken glas voor 3/4 gevuld met een goedkope slobberwijn en de prijs bleek.................€ 4,95 . Dit voelt als opgelicht worden.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Hier een vierdaags half pension-arrangementje geboekt. Een voor ons bekend restaurant met voortreffelijke streekproducten. Prachtige schotels, mooi opgemaakt, goede verse ingrediënten. Altijd voldoende groenten, iets wat wij belangrijk vinden. Alleen jammer dat sommige gerechten tweemaal in 4 dagen op het dagmenu stonden.
De bediening is vriendelijk en correct. De inrichting is "uit oma's tijd", daar kun je wel of niet van houden.
Britta W.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Dit weekend weer voor de 4e keer op deze mooie en geweldige plek geweest. Je waant je voor even terug in de tijd wat betreft het interieur wat leuk is. Bij aankomst een warm en gastvrij onthaal wat ook geld voor al het personeel. Je kunt er heerlijk lunchen en ook de diner kaart met elke dag een ander dagmenu is het heerlijk. De Smidse is een plek waar je lekker kunt onthaasten, van mooie wandelingen maken tot lekker de stad in gaan zoals Maastricht.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Even een tussenstop voor een hapje en drankje op aanrader van mijn vader hier gestopt. Lijkt net of je bij oma en opa binnenloopt, ik hou daar erg van, lekker gemoedelijk en van alles te zien. Gekozen voor een soepje (erwten en kip) en bitterballen, ja gekke combinatie. Heerlijk, vooral de eigengemaakte bitterballen waren super. Echte draadjesvlees met een krokante korst. Mijn vriend helemaal blij me de Sjoes (combinatie pils met oud bruin). Deze plek onthouden we voor de volgende keer dat we weer in de buurt van Epen / Vaals zijn.
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Eten bij de Smidse is altijd een feestje. Zowel op het terras, als binnen in het restaurant heerst een prima sfeer en het uitzicht vanaf het terras is formidabel. Wij aten een prima vissoep vooraf en eendenborst en kogelbiefstuk als hoofdgerecht. Beide prima! Jammer dat voor een karaf water € 1,50 betaald moet worden, als je voor twee personen voor € 70,00 zit te eten. De kwaliteit van de cappuccino is helaas bedroevend. Maar ondanks dat is de Smidse een tent om snel weer terug te komen.
Ouwejopy .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Ik at zelfgemaakte erwtensoep en kroketten, beide TOP! Ik zoek al jaren naar een plaats waar je kroketten kunt eten met het echte draadjesvlees erin, niet te zout en zonder overmaat aan kruiden. Gevonden! Zeer vriendelijke bediening, interieur bewust gedateerd en daardoor sympathiek. Uitvoerige vermelding van herkomst gerechten/ingrediënten, streven naar verantwoord eten. Gewoon een toptent!
Marleendijkman .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Sfeervolle inrichting, voor sommige misschien oubollig maar dat zou de bedoeling kunnen zijn. Vleesgerecht was lekker maar het vega gerecht was erg smakeloos helaas. Hebben we ook aangegeven en toen is het, heel attent, niet berekend.
Johan_J .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Heerlijk biertje gedronken na een wandeling, daarna goed gegeten, pasteitje en gehaktballen, volgens regionaal recept. Ook spelt brood.
Vriendelijke bediening.

Willem B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Een weekend in de Smidse en je kunt het leven in de hoofdstad weer aan. Het waren twee geweldige dagen, in dit prachtig gelegen hotel met werkelijk erg aardige mensen. Het restaurant is romantisch en ouderwets, zoals het hoort bij deze omgeving. Mijn vriendin was goed te spreken over de vegetarische loempia en mijn zuur vlees was smakelijk en mals. Over de rest was ik minder tevreden. Die wijn moet echt anders, 1 slappe rode wijn, 1 nauwelijks tot de verbeelding sprekende witte en een rosé die we niet hebben geproefd. Meer keuze was er niet. De aardappels bij het vlees waren melig en ik kreeg ze echt niet weg, terwijl ik toch een echte aardappeleter ben. Van de kippensoep vooraf - mooi opgediend, dat wel - kon ik me nauwelijks voorstellen dat het kippenbouillon was en bovendien was het te zout. Maar het kaasplankje was dan weer erg smakelijk en alles bij elkaar zullen we er zeker terugkomen.
Joep W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Twee salades 'de Smidse' en kroketjes op brood besteld als lunch met oud-bruin bier erbij. De salades en kroketten werden geserveerd met speltbrood. Ik wist niet dat kroketten te verknallen zijn, maar bij de Smidse is het gelukt. Zacht paneermeel met een harde binnenkant. De salades leken restjes van alles wat was overgebleven van de vorige dag: een blokje kaas, een stuk paté, een schepje krabsalade en een stuk makreel. Dit alles op een bedje weliswaar verse sla. In plaats van oud-bruin bier werd er een flesje "Sjoes" neergezet met bierglazen die niet waren omgespoeld. Door de vriendelijke bediening werd netjes aangeboden het bier om te ruilen.

Erg jammer dus van het eten, de
keuken ziet er proper uit en de Smidse is leuk aangekleed in de sfeer van Epen (tapijtjes op de tafels en gereedschap aan het plafond).

Mocht u na deze recensie in plaats van een lunch kiezen voor koffie, bestel dan geen vlaai. Bij een eerder bezoek vond ik het product niet helemaal vers smaken. Helaas zijn er op zaterdag zo weinig andere restaurants geopend na een lange wandeling door het prachtige Epen..
Ronald1973 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
De Smidse voelt als thuiskomen voor ons. Al enkele jaren bezoeken we de herberg in december met vrienden. De sfeer is gemoedelijk, vooral door de vriendelijke bediening en de heerlijk nostalgische inrichting. Het eten is prima, prijs en kwaliteit zijn goed in balans.
FransvS69 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
In de mooie ouderwetse zaal gegeten met perzische tapijtjes op de tafels. We starten met een Franse witte wijn: Zeer slechte kwaliteit, smaakloos en reukloos. Dan maar een rode proberen: best lekkere slobber. Heerlijk venkelsoepje. Ravioli is vooral meel. 'Zoer vleesch' is best lekker. Afsluiten met een veel te slappe espresso en cappuccino.
Wel vriendelijk meisje in de bediening.
Niet meer naar toe gaan!
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Hier twee keer koffie gedronken met vlaai en een heerlijke tomatensoep genuttigd. Echter de tweede keer smaakte de koffie waterig en daardoor niet in vergelijk met de voorgaande dag. We hebben hier een opmerking over gemaakt bij de bediening, een jongeman en die zei dat het onmogelijk was. Bij het afrekenen hebben we er weer wat van gezegd en ook dat we niet weer bij hun gaan koffiedrinken en toen werd er alleen maar gezegd: bedankt voor het doorgeven. Enorme slechte service! We voelden ons als gast niet gehoord en zeker niet serieus genomen. Erg jammer want het is een heerlijke ambiance om in te vertoeven.
Gebe .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
De smidse is een restaurant waar je goed kunt eten. De porties zijn niet groot, maar voldoende. Het is echter behoorlijk aan de prijs. De ambiance is een huiselijke eetkamer met oma's kleedjes op tafel. De bediening is correct, en het eten krijgt een ruime voldoende.
Een dagmenu kost 27,50. Een los hoofdgerecht tussen de 15 en 22 euro. Er is geen ruime keus, er zijn ong, 7 hoofdgerechten en iets minder voor- en nagerechten. Als je niet van klassieke muziek houdt moet je niet binnen eten.
Fdekok .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Na een weekendje met wandelarrangement in de Smidse vallen me twee dingen op: het uitzicht daar is stukken beter en het eten (ontbijt, diner) is veel uitgebreider dan thuis.
Ontbijt: veel soorten Limburgs brood, o.a. spelt, idem kaas en vlees.
Diner: zalmsalade als voorgerecht, eendenborst/sliptongetjes als hoofdgerecht met aardappeltjes in de schil en diverse groentes en na heerlijk mango-ijs met verse vruchten
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Het dagmenu is altijd een feestje. er wordt hier creatief en degelijk gekookt; groente is er royaal, drie soorten warme groenten bij het hoofdgerecht (nu natuurlijk o.m. asperges; Limburg!), mooi knapperig gaar. De vegetarische schotel is verrassend en volwaardig.
De ambiance is nostalgisch jaren 50, nogal duidelijk aanwezig. De service is persoonlijk, vriendelijk en men is bereid met menuonderdelen te schuiven
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2012
Wij aten in de wat chiquere kamer achterin, waar geen tapijtjes op tafel liggen. Wij eten hier al sinds een jaar of tien eens elke kerstvakantie.
Ik at reepaté met zoete aardappelchips en geconfijte zilveruitjes, gegrilde hazerugfilet met cassisjus, en een bananenmuffin met chocolade-ijs met amandelen. Alledrie goed.
Ze hebben geen tapbier, maar wel specaalbieren.
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2012
Wij hebben hier prima gelunched, omelet, mama's gehaktballen en rundvleeskroketten. Keuze is vrij traditioneel maar goed klaargemaakt met producten uit de streek. B.v. Heerlijk speltbrood en vlaaien van de bakker uit Slenaken. Het interieur is zoals je bij een ouderwetsche herberg verwacht. Bruine tafels met pluchen kleedjes. Sfeervol en toch fris. Wel een beetje vreemd dat we onze lunch zonder placemats op het pluchen tafelkleed geserveerd kregen.
Edwinvanooijen .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Tijdens ons weekenverblijf in deze nostalgische herberg zijn wij vriendelijk en gastvrij ontvangen. De maaltijden zijn eenvoudig, maar goed bereid en verzorgd. Het ontbijt is zeer uitgebreid en net als het diner bereid met streekprodukten. Het brood komt uit eigen bakkerij.