Meer informatie over restaurant Hotel Haarlem

Marc C.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Devi .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Wij hebben hier met 80 mensen een fantastische brunch gehad. Werkelijk alles was prima en zeer goede bediening. Alleen maar complimenten.
J R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Het was net warm genoeg om even op het terras neer te strijken. Jammer alleen dat werkelijk iedereen zit te roken waardoor je toch ongevraagd "meerookt". De lunchkaart is zeer uitgebreid, we kozen bieden voor een "sandwich lekker gezond" en die was heerlijk. Bruin knapperig oerbrood (wat betekent dat eigenlijk?) rijkelijk belegd met frisse sla, parmaham, mozzarella en andere heerlijkheden. Er zat geen pesto op maar deze werd vlotjes nagebracht. Al met al een prima lunch. Het terras heeft zijn beste tijd alleen een beetje gehad maar naar wij begrepen wordt het restaurant binnenkort verbouwd. We zijn benieuwd...
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Na een dagje Zandvoort bij Van der Valk in Haarlem terechtgekomen voor een snel diner. Een zeer uitgebreide kaart met voor elk wat wils. Ik twijfelde tussen de kalfssukade en het Iberico varken. Ik heb voor het laatste gekozen omdat een tafelgenoot de sukade al nam. Het varken was wel aan de vette kant maar smakelijk, de borden mooi opgemaakt met onderop een lekkere rosti. De bijgerechtjes; de friet met mayonaise, de bietjes en de aardappelgratin smaakten ook prima. De wagyuburger van een tafelgenoot zag er ook verzorgd uit, een flink dienblad met krulfrietjes in een mandje en een prikker in de burger om het bij elkaar te houden. Het hotel heeft een prettige sfeer waardoor je gelijk een soort vakantiegevoel krijgt.
Anita H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Lunchbuffet gegeten na goede ervaring in Akersloot. Wat een afknapper. Weinig keus tov Akersloot. Geen zalm maar haring (terwijl meerderheid van gasten zakenmensen waren die weer verder gingen vergaderen of trainen), geen à la minute coocking zoals in Akersloot, dus geen verse omeletjes, hamburgers etc.
Erg jammer, je verwacht toch een zekere standaard.
Broodjes tijdens vergadering in de zaal zijn overigens wel altijd goed verzorgd.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Heerlijk gegeten op 1e kerstdag de Kerstbrunch.
Wel erg massaal, maar dat weet je als je bij vd Valk gaat eten.
Kwaliteit was ietsje minder dan een paar jaren geleden. Toen had ik voor het eten een 9 gegeven. Noorse garnalen lagen verstopt onder Hollandse.
Mikevd .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Gisteren mosselen gegeten bij Van der Valk Haarlem. Eerste pannetje was perfect. Romige mosselen, klein beetje kookvocht, goede klassieke smaak. Tweede pannetje was echter erg slecht. Meer dan de helft was nog aan de rauwe kant. Slijmerig en niet lekker. Aandachts puntje voor de keuken! Verder was de saté van mijn tafelgenoot prima!
AGK .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Nadat wij spontaan hotel Haarlem-Zuid hadden gecomplimenteerd en gefeliciteerd met het nieuwe aanzicht (m.n. heel mooi als de zon op het hotel schijnt) werden wij genodigd om aldaar van een brunch te genieten en te worden rondgeleid in het nieuwe gedeelte inclusief de nieuwe kamers. De nieuwe kamers en de lounge zijn modern, sfeervol, luxueus en van alle gemakken voorzien, kortom heel mooi. Eigenlijk jammer dat wij zelf in Haarlem wonen en het daarom voor ons niet in de rede ligt om hier te verbliijven. Maar zeker voor een ieder meer dan een aanrader en als wij ooit een goede reden kunnen bedenken gaan wij hier zelf ook een keer van een verblijf genieten! De brunch was heel goed, uitgebreid, divers en smaakvol en een heel vriendelijke bediening! Het dessert was verrassend, veel keuze uit met name ijssoorten, bavarois en gebak. Van alles meer dan genoeg! Zeker voor herhaling vatbaar!
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2013
een zondag brunch genomen.
het concept is leuk all in met drank en dessert.
gerechtjes staan klaar zoals carpaccio erg lekker en ook de vis en salades zijn goed te doen.
al met al een goed beging.
tot dat het dessert buffet komt ijs voor geschept in bakjes dat smelt dus heel snel en voordat je aan je tafel komt is het gesmolten.
en bijna alle taarten en dessert gerechtjes zijn kant en klaar waarschijnlijk want de binnen kant was nog bevroren erg goede brunch op het dessert na.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Goed restaurant, lekker eten en betaalbaar. Het interieur en de entourage is wel oude meuk. Niet gewend van Van der Valk.
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Het was in Haarlem Zuid goed toeven. Weliswaar is Van der Valk niet The Place to Be is voor een gastronomisch hoogtepunt, maar wie rond 17.00 uur gewoon even snel wil dineren, kan hier prima terecht.

De tournedos was op mijn verzoek prachtig rood gebakken. Een mooi stuk vlees met een krachtige smaak en zonder zeentjes, wel wat slordig gesneden (niet overal even dik). Op het bord lag een röstifiguurtje en toen ik opmerkte, dat ik dat een plezierige verrassing vond, kwam de ober er ongevraagd nog 2 brengen. De béarnaisesaus had helaas niets met dragonazijn, eidooier en boter te maken. Het had nog het meeste weg van warme knoflookbéchamel. Gelukkig hadden we de kruidenboter nog, die bij het brood geserveerd werd. Die was namelijk wel heel lekker.

Ik betreur het enigszins dat Van der Valk de roestvrijstalen bakjes voor het garnituur heeft afgeschaft, omdat ze niet meer van deze tijd zijn. Het eten bleef er namelijk wel warmer in dan in de witte aardewerk bakjes.

Niet alle groente op het saladebuffet was even vers, maar er was genoeg keus om dat probleem te omzeilen. Buffet zag er trouwens keurig uit.

Mijn tafelgenoot was uitermate gelukkig met de op de tong smeltende sucadelapjes en zijn (wel erg royale portie) andijviestamppot. De rode huiswijn viel bij hem bijzonder in de smaak.

In tegenstelling tot eerdere recensies hebben wij de bediening ervaren als buitengewoon vriendelijk, oplettend en hulpvaardig.

Al met al hebben we gekregen wat we logischerwijs mochten verwachten en waren we niet ontevreden.
Littlesins .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2012
Hier vaker gegeten omdat we er wel eens overnacht hebben (Valk Hotel). Het eten is net een voldoende maar wel erg duur voor de geboden kwaliteit. Dus de prijs kwaliteit verhouding is veel te duur. De locatie is ook niet om over naar huis te schrijven, nauwelijks op loopafstand van Haarlem Centrum (maar wel goed als je snel in Amsterdam of Den Haag wilt zijn). De bediening is veelal door piepjonge studenten of net afgestuurden van de Hotelschool, die ieder gevoel van van verantwoordelijk afschuiven naar de hotel manager die nooit bereikbaar is (wil zijn).