Hotel Gaia

Schapenzandweg 3 7431 PZ Diepenveen Nederland Kaart

Over restaurant Hotel Gaia

Bijzonder restaurant met wereldse smaken

Wat een locatie! Het monumentale gebouw, het fraaie uitzicht en het prachtige decor maken een bezoek aan Geb en Gaia al de moeite waard. In het hotel heeft elk van de tien kamers de sfeer van een ander exotisch land. Dit zie je terug op de kaart van het restaurant. Hier kom je een mooie selectie van smaken uit de hele wereld tegen, zoveel mogelijk bereid met producten uit de eigen Sallandse streek. Hier moet je een keer naartoe!

Meer informatie over restaurant Hotel Gaia

Voordelig
ThomW .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Erg mooi pand, sfeervol uitzicht, en het eten is goed en onderscheidend. Bediening ben ik minder over te spreken. Ze maken een ongeïnteresseerde en slordige indruk. Ze zien daar de klant meer als een noodzakelijk kwaad dan als een ambitie om ze tevreden te stellen, zo lijkt het.
Yvon45 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ik heb hier gister gegeten met een familie reünie, Ik heb een gluten allergie en dit is vooraf gemeld, bij het voorgerecht is gemeld dat ik alle voorgerechten kon eten omdat alles gluten vrij is.
blijkt dat de couscous van tarwe is. Ik heb zelf nog nooit couscous gegeten.
nu vind degene die de maaltijd heeft bereid dat ik zelf had moeten weten dat er gluten in de couscous zitten. Ook was er speciaal ijs voor mij maar ook hier gingen ze de mist in, ik heb gewoon ijs gehad, niet vermeld dat er gluten inzitten
nu wordt er gezegd dat er in het ijs maar weinig gluten zaten en dat ik toch nooit zon last van kon hebben. maar oh wat had ik een pijn!
het slechtste vind ik dat men het afschuift op de klant, moet ik naar de keuken gaan en alle etiketten lezen?
ik vind het een schandalige gang van zaken
Fijnproever444 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Vandaag samen met een vriendin een kop thee en een broodje geitenkaas. Mijn vriendin had soep xxl met brood.

Allereerst duurde het een half uur voordat onze bestelling werd opgenomen. Toen we nog iets wilden bestellen hebben we tot twee keer toe om iemand van de bediening moeten vragen die er tijdens het opnemen duidelijk niet bij was met haar hoofd en weinig interesse toonde. Het viel op dat het personeel erg jong was en onervaren overkwam. Het broodje geitenkaas was zeeer karig belegd maar wel vers. Het brood bij de soep was ook heel karig; twee kleine stukjes.

We konden buiten zitten op het overigens prachtige landgoed. Maar helaas geen beschutting tegen de zon. De roestige stoeltjes buiten vond ik op zich passend bij de rest van het interieur maar zaten echt zeer oncomfortabel... Verder is het wel een beetje smoezelig...zou van mij wat schoner mogen.

We hebben ook nog gebak gehad dat heerlijk smaakte.
Hannie T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Restaurant Gaia heeft nog wat te leren over klantvriendelijkheid en service. Accommodatie is prachtig maar bediening en omgaan met gasten is slecht. Neem er vooral geen kleine kinderen mee naar toe, want daar houden ze echt niet van.
Bertdrenth .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Paasbrunch genoten bij Gaia vandaag! Gevarieerd en goed van kwaliteit. In buffetvorm gepresenteerd in een speciale ruimte. Keurige tafel stond klaar voor ons gezelschap van 6 volwassenen en onze 1,5 jarige kleinzoon Joep. Tjaa juist het onalledaagse hier is de kracht van Gaia. Tis wat rommelig , maar tis ok!
Ondanks afspraak , werd onze kleinzoon niet meegerekend, ...had immers nauwelijks gegeten?..... Dus vraag gewoon of overleg er kan echt meer dan in vele recenties geschreven is. Of ga gewoon naar een *** restaurant.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Wij hadden het verrassingsmenu met allemaal leuke lekkere kleine gerechtjes.
De indeling/inrichting van het restaurant vonden we verrassend eenvoudig en nodigde voor ons niet echt uit om nog genietend na te tafelen.
Arvid H.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Het eten was best goed te noemen maar de service niet bepaald. Het opnemen van onze bestelling moest gehaast, letterlijk alle glazen waren vies en het eten werd op de tafel gesmeten.
Het was koud in het restaurant en een opmerking hierover werd afgedaan met de opmerking dat het niet koud was maar juist warm. Daarnaast werd gezegd dat het niet pand nou eenmaal niet warmer te stoken was. Nadat we zelf de verwarming hadden opengedraaid bleek dat best mee te vallen :-)
DSaar .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Prima gegeten (proeverij), smaakt naar meer! Van alles wat, en precies genoeg. Bediening...tja gehaast of efficient, 'gevat/nonchalant/makkelijk' gastvrij of juist ongastvrij en quite bot, tja dat is een kwestie van interpretatie. Iets meer duidelijkheid en flexibiliteit op de menukaart is gewenst. (mbt hoeveelheden bijv.)

Decor is zeer sfeervol, kwaliteit-prijs verhouding is goed, maar kan me in eerder commentaar vinden (sommige gerechten scheve verhouding als je nagaat wat het echt kost - bijv. brood van de Driekant). Waar de leuk gestoffeerde rookstoelen en open haard uitnodigen om na te tafelen, zitten de 'schoolstoeltjes' aan de tafels niet heel erg chill bij 5 gangen.
Trudyvanbreemen1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Aardige bediening, heerlijk gegeten, veel kleine gerechtjes, echt lekker eten. Een nadeel was dat het binnen erg fris was, de kachel mag echt wel wat hoger op gestookt worden.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Het eten was heerlijk, de entourage alternatief maar heeft wel iets in een grote mooie Havezate. Aanrader. Bij koud weer is het goed toeven bij de haard.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een bonte mengeling van kleuren en meubilair in combinatie met hoge ruimtes, 2 open haarden en geweldig uitzicht op een parkachtige natuur maakt hotel Gaia tot een wat hippie-achtige maar unieke plek om tot rust te komen. Dineren valt wat tegen, wat gezien de ambiance knap is. Het heeft te maken met een ongelijke prijs kwaliteit verhouding. Sommige kleine gerechtjes zoals soepen hebben prima smaken, bij andere gerechtjes voel ik me lichtelijk 'bekocht', doordat de kok zich er wel heel makkelijk vanaf maakt qua ingrediënten, opmaak, smaak en hoeveelheid (echt te weinig en ik ben geen grote eter). Vooral een bijzondere overnachtingsplek of voor een koffiepauze met broodje.
Gert-Marjo .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Hotel Gaia is prachtig gelegen en serveert heerlijk eten. We komen er regelmatig voor een kop koffie/thee en een stukje taart.
Deze keer bestelden we de Pastinaaksoep XXL à 6.50. We hadden allemaal flinke trek na een wandeling, dus een flinke kop soep ging er wel in. We vonden de prijs wat aan de hoge kant voor een soepje tussendoor, maar voor een XXL-portie hadden we dat graag over.
De soep was zoals we verwachtten heerlijk, maar naar de XXL was het zoeken: de porties waren ongeveer 200 ml groot. Jammer, gemiste kans.
Maar misschien refereert de XXL aan de prijs ...
Van Den Nieuwenhof P.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk gegeten in een stijlvolle ambiance.
4 gangen en per gang 1 of 2 kleine gerechten van wereldse gerechten.
Gecombineerd met een lekkere Marokkaanse witte wijn.
Finalina .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Prima geluncht na een boswandeling. Het broodjes geitenkaas was wel wat karig. Jammer dat er voor een klein groepje (6 volwassene en wat kinderen) geen passende zitplek gemaakt kon worden. Servetten en bestek werd een soort van op tafel gegooid. Wat tafeltjes aan elkaar mocht niet, we werden geacht uit elkaar te zitten. Dit voelde ongastvrij en zeer inflexibel.
Fransienattema .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ook wij hebben via de AH-actie genoten van een proeverij. Erg leuk om je zo te laten verrassen met lekkere gerechten! We vonden het soepje erg lekker en ook de tagliatelle sprong er uit, net als de wel heel bijzondere frites. Mijn tafelgenoten vonden de ossenhaas zeer goed van smaak, maar wel heel weinig. Alles bij elkaar hebben we zitten smullen en een hele fijn avond gehad.
Nog een kleine tip: de hele oprijlaan is prachtig verlicht, maar vanaf het parkeerterrein moet je de juiste weg naar de entree echt zoeken in het donker.
Marijkebrugman .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Vriendelijk personeel.

combinaties zoals verse patat en risotto als hoofdgerecht en tagliatelle als tweede gerecht niet prettig. Meer groenetn en variaties was wenselijk.
Bij nagerecht veel suiker.

Het was koud en wat smoezelig.

Ik ga er niet weer eten, wel in de zomer als het warm is na een boswandeling een drankje of een broodje.
Irma G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heb vanavond gegeten bij hotel Gaia via de AH restaurantactie.
Vier verschillende gangen met kleine hapjes. Bijzondere smaken, heel divers en heerlijk vers.
Goed op elkaar afgestemd qua smaak en textuur. Complimenten: bijzonder smaakvol.
Prima, attente bediening: heel fijn!!
Wat een bijzondere plek om je te laten verwennen en verrassen.
Absolute aanrader!!!
Riakooiman .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
We hadden via de AH bonnen een proeverij van van alles. En alles was héérlijk (behalve de risotto). Verder kan ik niet echt specifiek iets benoemen omdat alles een verrassing was!
Ik heb jullie al bij verschillende vriendinnen en collega's aangeraden.... en allemaal zijn ze razend enthousiast over de sfeer en aankleding van het restaurant en het heerlijke eten!
Biancaeleveld .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
4 gangen verrassingsmenu waarbij we elke gang meerdere kleine gerechtjes kregen. Vis, vlees, vegetarisch en soep. Al met al grote porties gehad, en erg lekker allemaal! Supermooie omgeving en gezellige indeling. Na het eten lekker bij de kachel zitten met koffie/thee. Wij komen zeker weer!
Rcgreving .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
De plek is geweldig, de aankleding past, de proeferij van allerlei gerechten was verrassend, voldoende en lekker. Voor ons zeker een reden om terug te komen. Is het niet voor het restaurant dan wel voor een andere activiteit wat daar plaats vindt.