Hotel Frederiksoord

7,1

Jouw recensie over het restaurant Hotel Frederiksoord

Lida S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Na een fietstocht met vrienden neergestreken op het terras. De witte wijn was niet koud genoeg. De koloniale hamburger was te rauw van binnen maar het meest teleurstellend was het voorgerecht met ‘grote’ garnalen: drie gewone rose garnalen met een toefje kruidenboter voor erg veel geld. Wel melding van gemaakt maar daar kwam geen reactie op. Kortom : hier komen we niet meer.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Het gebouw is prachtig, mooi uitgelicht in het donker, reden om er eens te eten. Het interieur is in overeenstemming met de verwachting, ontvangst en bediening vriendelijk verlegen. De kaart is wat rommelig van lay out, de gerechten hebben grappige benamingen verwijzend naar het verleden, inhoudelijk was het niet heel avontuurlijk dus we kozen voor het verrassingsmenu. Eerst een zalmbonbon als amuse, lekker. Daarna was het teleurstellend dat men hier iets anders verstaat onder een verrassingsmenu dan wat wij voor ogen hebben: zowel het voorgerecht als het nagerecht staan gewoon op de kaart en zouden wij als we a la carte hadden gegeten ongeveer als laatste hebben gekozen, Rumfordse soep (een historische gaarkeukensoep, zo dik gebonden dat het de structuur van ragout had) en ijs met boerenjongens en advocaat, ook geen persoonlijke favoriet. Het hoofdgerecht was niet op de kaart te vinden, runderbief met wederom een heel erg gebonden saus, wel lekker. Erbij een schaaltje sla, lekkere frites, jammer dat het bakje fritessaus kennelijk ruim van te voren al klaar wordt gemaakt waardoor het oppervlak al verkleurd is. Lekkere koffie na, maar als geheel was het verrassingsmenu een teleurstellende verrassing.
Rimmer L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Het afgelopen jaar meerdere malen in verschillende samenstellingen gebruik gemaakt van de diensten van dit restaurant.
En ik kan, ondanks lang nadenken, geen min-puntje ontdekken.
We komen hier met name als we in de buurt zijn, het is niet echt "om de hoek" maar voor kwaliteit rijden we graag om zeg maar.
Het personeel is zeer gastvrij, aanpassingen in gerechten zijn nooit een probleem (we hebben er een keer gegeten met meerdere dieetwensen aan tafel: geen probleem!) en de bediening denkt mee, en anders komt de kok wel even vragen hoe iets aan te passen is.
Kortom: een restaurant waar je welkom bent.

Ook de maaltijden zijn super trouwens.
Ik heb een grondige hekel aan een stapel bijgerechten die achteraf de kliko in gaan. Hier is dat niet het geval: goed geportioneerde hoeveelheden.

Prijzen: ik hoef daar niet echt op te letten maar voor een gemiddelde eter is het denk ik goed te doen. Zeker als je kijkt naar het dagmenu en dat soort dingen.

Bijzonder detail: er is een goede bierkaart met bieren van Maallust.
En die bieren combineren prima bij het eten. Twijfel je welk bier past? De bediening heeft er kijk op!
WEM W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Zeer goede kwaliteit voor een hele redelijke prijs. Rustige omgeving , schoon en verzorgd. Wellicht verse bloemen zou het geheel wat levendiger maken.
Mveloo .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Een prachtig gebouw van buiten en van binnen met cultuurhistorische betekenis. Heel bijzonder. Fijne ontvangst, goede bediening. Gerechten werden opgediend als ware kunstwerken. Het eten ademde pure kwaliteit uit en smaakte dan ook heerlijk. Prijs-kwaliteit is meer dan in orde. Een absolute aanrader!
Regnerus .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
We besloten met 2 personen een hoofdgerecht en nagerecht te nemen. We hebben er geen spijt van gehad. Het hoofdgerecht was een gebakken zalmfilet met stroop en groente. De zalmfilet was groter dan we hadden verwacht en het was heerlijk bereidt. Verder kregen we nog een schaaltje friet en salade. Ons nagerecht bestond uit 2 verschillende variaties met ijs. Wederom was het bord goed en smakelijk gevuld. Tussendoor werden we ook nog 2x verrast met een amuse. De bediening was vriendelijk en op een prettige manier aanwezig.
westburg .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prima gegeten met 8 personen voor een goede prijs. Uitstekende bediening en lekkere amuses. Eten was top en zelfs het verrassingsmenu was uitstekend. De sfeer binnen het restaurantdeel ademt karakter uit zoals je bij een mooi pand verwacht. Ga zo door, we komen zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
In de zon op het terras, het begint goed, naar dan wordt het snel minder. De serveerster kijkt met paniek in de ogen naar het terras en is duidelijk niet opgewassen tegen een bezetting van meer dan 5 tafels. We bestellen een kwarkpunt (eerste mooie dag van het jaar dus de appel was op) en een tosti. Kwarkpunt was bevroren en nadat de tosti eerst bij de verkeerde tafel geserveerd wordt, dan weer naar binnen gaat, is hij koud als hij de juiste tafel bereikt.
Jammer van zo een mooie locatie.
tkoopman K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Vriendelijke ontvangst, mooi decor.
Fijn dat men in dit hotel / restaurant weer terecht kan!
Prima cappuccino mèt dikke schuimlaag en figuurtje op 't schuim.
Lunch; carpaccio salade , extra stokbroodjes en kruidenboter erbij, niks mis mee.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Hotel/restaurant Frederiksoord doet de oude tijden van de koloniën herleven. De sfeer ademt de geschiedenis van de kolonie-tijd uit, maar wel in een modern jasje. De bediening is vriendelijk en accuraat. Bij goed weer is het ook op het terras heerlijk vertoeven.
Het eten is geweldig met een touch van Johannes van den Bosch, de oprichter van dit koloniegebied. Zo is er het Kolonie-menu, een 3-gangen verrassingsmenu voor een mooie prijs.
Kortom een aanrader als je in dit gedeelte van Drenthe vertoeft.