Hotel et le Cafe de Paris

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

- Ontbijt 08:00 - 10:00

Gecajoel .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Als ik een dagje Apeldoorn "doe", ga ik steevast hier eten.
Het vlees, saté van kip, smaakte heerlijk, de gebakken aardappeltjes waren lekker bruin en er was verrassend veel groente.
De bediening is vriendelijk.
Corinne J.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren heb ik bij Hotel et le Cafe Paris een date gehad. Het was niet naast de deur want we moesten er wel 117km voor rijden, maar dat hadden we er voor over. Hoewel de naam van het hotel/cafe doet vermoeden dat het franse invloeden heeft is niets minder waar. Als voorgerecht hadden wij Pomodorisoep en Mosterdsoep. De soep vonden wij beiden proeven alsof deze uit een pak/blik kwam. Ze waren beiden erg zout en de kommen waren enorm waardoor ik eigenlijk al vol zat na het voorgerecht. Daarna het hoofdgerecht, voor mij de zalm met gebakken aardappeltjes en wat sla, voor mijn date ossenhaaspuntjes met wokgroente en rijst. De zalm werd geserveerd met een soort kaassaus, wat ik jammer vond want de smaak van de zalm zelf ging hierdoor helemaal verloren. De gebakken aardappeltjes waren aardig maar als ik ze zelf bak zijn ze lekkerder, de sla was niet bijzonder. De ossenhaaspuntjes van mijn date waren taai en er was zo ontzettend veel woksaus gebruikt dat het geheel ontzettend zout was. Wederom erg jammer. Het toilet zag er trouwens ook niet fris uit en om aan te geven welk toilet voor wie is staat er bij de heren: Monsieur en bij de dames: Dames.. We hebben het nog gegoogled maar Dames is toch echt wel Nederlands.. Beetje jammer. Omdat we niet wilden riskeren dat het toetje ook tegen zou vallen hebben we iets verderop een ijsje gehaald bij een ijssalon. Dus voor ons helaas geen succes en zeker niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig konden mijn date en ik er erg om lachen.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdag 7 mei op dit gezellige plein op het zonovergoten terras van het restaurant zowel geluncht als gedineerd. Naast een redelijk uitgebreide lunchkaart voert dit etablissement een voortreffelijke bierkaart. Voor mij de gelegenheid om weer een nieuw speciaal bier uit te proberen: Kasteel Cuvée du Château. Wat een meesterlijk donker biertje bleek dat te zijn! Heerlijk zoet met tonen van rozijnen en chocolade. Gelukkig ook niet koud geserveerd, waardoor de volle smaak volledig tot z’n recht kwam. Gelukkig weer een horecaondernemer die de tijd goed aanvoelt en onderkent dat het speciaal bier zeer in opkomst is. Mijn partner zal ongetwijfeld een zoete witte wijn hebben genomen, maar aangezien het inmiddels meer dan een week geleden is dat we dit restaurant bezochten, laat mijn geheugen me hier even in de steek.
Mijn lief bestelde de Yakitori: ossenhaaspuntjes met shiitakes, lente-ui, paprika en sesamzaad. Hierover was ze zeer tevreden. Het was ook een ruim bemeten hoeveelheid, zodat de honger goed gestild werd. Zelf koos ik de Smokey Chicken, een frisse combinatie van kipfilet, Parmezaanse kaas, rucola en een mango-kerriemayonaise op een bruine bol. Qua smaak wel apart. We zaten heerlijk in de zon te bakken (althans ik, mijn geliefde zocht de schaduw op), zodat ik nog zo’n biertje nuttigde en mijn gezellin een vruchtensorbet, die haar uitstekend smaakte. Goed ijs met lekker vers fruit.
Omdat ons de lunch zeer goed beviel, wilden we ook maar gelijk voor het diner reserveren i.v.m. de te verwachten drukte. Dit was echter volgens de gastvrouw niet nodig vanwege het grote terras. Dat terras was inderdaad supergroot en zij bleek gelijk te hebben. Hoewel we tamelijk vroeg voor het diner kwamen aanzetten, was de bezetting van het terras heel groot, maar niettemin was er nog plek voor ons, gelukkig.
De hele middag had ik al uitgekeken naar nog een paar van die bijzondere Kasteel biertjes. Het is dus duidelijk wat ik te drinken bestelde.
Voor het voorgerecht koos mijn tafelgenote voor de gemarineerde kastanjechampignons met gamba’s, terwijl ik opteerde voor Italy: Parmaham met meloen, rucola en mozzarella kussentjes. Heerlijk fris met dat warme weer. Ook mijn disgenote vond haar gerecht erg lekker. Porties ook zeer goed.
Voor het hoofdgerecht selecteerde mijn lief een gerecht van een speciale extra kaart. Dat was lamsvlees met ratatouille, als mijn geheugen nog in orde is. Dat was voor haar duidelijk smullen. Zelf ben ik een echte liefhebber van steaks, dus ik ging voor de rib-eye met kruidenboter. Daarbij werden uitstekend gebakken frites – mooi van kleur en zeer knapperig - en een salade geserveerd. Helaas was de rib-eye veel en veel te vet. Een randje vet komt wat mij betreft het vlees ten goede, geeft extra cachet. Maar in het onderhavige geval was sprake van regelrechte klompen vet. Niet goed dus. Maar het inmiddels bekende biertje dat ik bij het hoofdgerecht had besteld, maakte veel goed.
Voor het dessert tenslotte, wilde mijn geliefde niet nog een keer voor ijs kiezen, dus nam ze een verse muntthee. Daar ik mezelf nog niet vergast had op een ijsje, nam ik de Mon Chou. Dit bleek heerlijk roomijs met kersen te zijn. Echt verrukkelijk! Daar we wat aan de vroege kant waren voor onze beoogde trein, rondden we af met een verse muntthee. Weliswaar de tweede voor mijn lief, maar bij deze temperatuur vond ze dat geen enkel probleem.
Het bedienend personeel kweet zich uitstekend van hun taak, was zeer oplettend en heel vriendelijk. Ze leken ook heel goed op elkaar ingespeeld te zijn, waardoor alles op rolletjes verliep. Niemand hoefde geforceerd hun aandacht te trekken, ondanks de grote drukte. Mijn complimenten daarvoor. Indien de rib-eye in orde zou zijn geweest, zou ik ook voor het eten een 10 hebben uitgedeeld, maar nu kan ik niet verder gaan dan een 8.
Wat een mooi verslag van de dag.
Het terugkomen op dezelfde dag al een compliment op zich natuurlijk.
Hartelijk dank voor de mooie waardering.
De Rib Eye hoort goed te zijn, dus mocht dit onverhoopt bij een volgend bezoek gebeuren: schroom dan niet: wij lossen het voor u op.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Altijd fijn om na een een middag shoppen even te lunchen in de Paris, het eten is gewoon lekker en het concept werkt, daarnaast zijn de prijzen prima. Daarnaast is de bediening attent, terwijl deze toch uit een vrij jong team bestaat.
Hartelijk dank voor de waardering!
Team Spicebrush de Proeverij
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Helemaal niet slecht, maar ook geen hoogvlieger. Smakelijke spareribs en een goede salade. Bediening correct. Locatie prima. Niet erg mijn smaak, maar niks mis mee. Prijzen zijn redelijk. Als ik weer 's in Apeldoorn ben kom ik weer.
En de response van het restaurant op de kritieken is zeer correct. Zo hoort dat.
Hartelijk dank voor de waardering!
Ons Grand Café pretendeert ook geen hoogvlieger te zijn: dus dat komt overeen.
Toegankelijk, eerlijk en goed.
Team Spicebrush de Proeverij
Liset H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijk gegeten, mosselen waren heerlijk. De bediening is jong en het duurt lang voordat er iemand langs komt om je bestelling op te nemen of om te vragen of je nog iets wil drinken. Gemiste kans voor extra omzet. Iets meer gastvrijheid zorgt voor een enorm beter gevoel. Een warme glimlach maakt een wereld van verschil.
Bedankt voor uw Feedback.
Mosselen: heerlijk en goed dat ze bevallen zijn.
De houding van de bediening, klink niet zoals wij dat waar willen maken. We pakken hem intern op. Team HC de Paris
Bites-_- .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Leuke zaak met jong personeel dat er plezier in heeft, echter de kwaliteit had beter gekund, de wijn die ik dronk was een rode hermitage die rook niet best en smaakte zwak, beetje lucht erbij, maar nee. De wijn van mijn tafelgenoot was beter. Het eten leek ook een beetje uit potjes en zakjes te komen. Volgende keer proberen we het terras er naast.
Bedankt voor uw feedback.
Trots op ons enthousiaste team, en fijn dat dit opgemerkt wordt.
Gezien onze opzet Grand Café hanteren wij een kaart en huiswijnen die allemansvrienden zijn. Gezien onze grootte en diversiteit aan gasten is de keuze van makkelijkere huiswijnen en gerechten (allemansvrienden) een bewuste keuze.
Peertje55 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Bij het bekijken van iens Apeldoorn viel dit restaurant op door het serveren van 3 gerechtjes per gang. Dit sprak mij wel aan, omdat je vaak wel meerdere dingen van de kaart lekker vindt.

Bij het reserveren van een tafel werd gelijk gevraagd, of het voor een speciale gelegenheid was voor één van de gasten, zodat daar met het dessert rekening mee kon worden gehouden. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Echt super! Ik heb toen wat info gestuurd, waar ze mogelijker-wijs wat mee konden doen. Daar kreeg ik al antwoord op en bij binnenkomst in het restaurant was de tafel versierd met vliegtuigen. Super!

Ook de manier waarop je wijn bij de maaltijd kon bestellen, is bijzonder. Je mag van te voren de mogelijkheden proeven en maakt dan een keus.

Kortom, als je echt op een leuke, bijzondere manier wilt eten, zou ik dit restaurant echt eens proberen!
Hartelijk dank voor het delen van uw positieve ervaring met ons à la carte restaurant Spicebrush de Proeverij.
Team HC de Paris & Spicebrush de Proeverij
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een aangename verassing wanneer je in een café gaat eten en dan zo verrast wordt. De life zanger die nog bezig was, was wel wat luid maar ach, het is tenslotte een café. Een mooi café met kundig, vriendelijk personeel en een goed gevarieerde tap. Een verkeerd geserveerd drankje van passoa met appelsap werd direct met de mededeling dat we gelijk hadden vervangen door passoa met sinaasappelsap en bij wijze van geste met vers geperst sap. Kijk, zo kan het ook. Een prettige sfeerverlichting die de mogelijkheid geeft de kaart goed te lezen. Toen wij om de kaart vroegen, bleek deze al op tafel te staan maar dan in een soort van glossy magazine. Niet mijn idee maar wel weer eens wat anders. We kozen voor een menu voor twee personen met biefstuk, varkenshaassaté met saus, spareribs en tiger garnalen. Een lekkere surf and turf combinatie uiteraard met de nodige sidedishes. Het goetje was helaas wat minder en was duidelijk niet uit eigen keuken. Al met al is dit een aanrader.
Hartelijk dank voor uw positieve recensie.
Goed te horen dat jullie een leuke avond hebben gehad, dat is uiteindelijk ons doel natuurlijk
Marien K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Prima gegeten bij Cafe de Paris, samen met mijn 6 jarig zoontje. Geen hoogdrafend restaurant, maar prima prijs kwaliteit verhouding voor een leuke hap. Personeel erg behulpzaam en ook leuk aandacht voor mijn zoontje.
Restaurant heeft een gezellig buin grand cafe uitstraling en ook atmospheer.

Zeker aan te raden.
Bedankt voor uw recensie. Hoogdravendheid is inderdaad ook niet wat we willen uitstralen.
goede kwaliteit voor een goede prijs en attente service wel.
DPK .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Eten was ok maar de bediening ronduit slecht. We werden geholpen door twee oudere dames die er duidelijk geen zin in hadden. Met een schoonmaak emmertje in de hand werd de bestelling opgenomen. Nadat mijn vriend zijn bestelling had doorgegeven kreeg in toegesnauwd: "En u?!"
Verse jus besteld maar die was wel erg doorzichtig en waterig. Toen ik vroeg of deze jus soms aangelengd was met water kreeg ik de volle laag.... "wij hebben alleen maar verse jus en deze is zeker niet met water aangelengd". Toen ik een beetje twijfelachtig keek volgde: "Nu kun je me wel zo aan kijken". Maar snel de rekening gevraagd, waar de "verse" jus wel op stond. Tijdens het pinnen kreeg ik een gesprek mee uit de keuken dat er iets mis was met de automaat die de jus perst. Had het gewoon eerlijk gezegd. Mij niet meer gezien bij de Paris....
Beste DBK,
Vervelend om te horen van uw ervaring. Onze jus d'orange wordt inderdaad geperst door een machine (gezien volume) dit maakt dat vruchtvlees voor een gedeelte gefilterd wordt, echter vers is het zeker. Wij zullen uiteraard uw ervaring oppakken met de dames. Excuses voor de ervaring.
Ingeborg-S .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Dit restaurant is een goed voorbeeld met wat ze bedoelen met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Wil je goed eten? Dan ben je hier zeker op het goede adres. De lunch- , borrel- en dinerkaart zijn uitgebreid. Wij hadden heerlijk maisbrood met tapenade vooraf. De porties van het hoofdgerecht waren voor ons veel te groot. Het personeel gaf aan dat ze dit veel vaker horen. Misschien een puntje voor de toekomst? Eten weggooien lijkt me ook niet standaard de bedoeling... maar we komen zeker terug! Gezellige sfeer in het centrum van Apeldoorn.
Bedankt voor de complimenten!
Aamsmits .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Lunch gegeten op het terras. De vijgennotentoast met geitenkaas was heerlijk. Wellicht iets te veel siroop/compote erbij geserveerd waardoor het erg zoet werd.
Ook mijn tafelgenoot vond zijn maisbol met Vitello Tonato erg goed.
Jammer dat de verse jus d'orange een beetje waterig was.
MisteryFiend .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Zoek je een plekje om even te lunchen, is dit een goed adres.
De tijdelijke aanbieding met 'Wurst und Schinken', met vijgen-noten-brood viel in de smaak en de tosti was zoals je een tosti zou verwachten in een eet-cafe. Fijne keuze in verschillende bieren, jammer genoeg niet met prijsopgaaf. Vriendelijk personeel, al wordt men wel snel over het hoofd gezien en ook moesten diverse klanten wachten bij het pinstation omdat niemand zich geroepen voelde af te rekenen. Het decor is geheel in stijl en mooi afgewerkt.
Kortom een mooie tussenstop voor een lunch.
Bedankt voor het delen van uw positieve ervaring
Sonja Z.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Het zonnige terras van Paris trok aan. De bediening bleek echter weinig alert, bedroevend weinig aandacht voor de klant terwijl het zo druk toch niet was. De maaltijdsalade Thaise kip was inspiratieloos, zag er vreselijk uit en komt om in de taugé en saus. De houding van de bediening nodigt niet uit om mijn mening over de salade te delen. Volgende keer zoek ik elders een terrasje.
Eter033 .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Aan het eind van de zondagmiddag in het centrum van Apeldoorn op zoek naar een restaurant hier terecht gekomen. Bij binnenkomst viel gelijk het leuke interieur op. Er is geprobeerd een Franse stijl uit te dragen wat aardig is gelukt.
Niet direct iemand die ons een tafeltje kwam wijzen maar omdat het nog vroeg was plek zat.
Eenmaal aan tafel kwam er wel een serveerster om een drankje op te nemen. Vlot kwam ze terug met de drankjes en menukaart.

De kaart zelf is niet uitgebreid maar wel prima. Voorgerecht sloegen we over en namen gelijk hoofdgerecht. Wel wilden we stokbroodje met kruidenboter. Dat werd snel gereserveerd. Stokbroodje weinig speciaal en koud. Kruidenboter erg zout.
Hoofdgerecht zelf was goed op temperatuur en voldoende. Er was keuze uit gebakken aardappeltjes en frites. Het gerecht was meer dan voldoende. Het dessert bood ook genoeg keuze.

Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Niet buitensporig duur. Ik zou er zo nog een keer eten.