Hotel Efteling

Meer informatie over restaurant Hotel Efteling

Jouw recensie over het restaurant Hotel Efteling

Tamara V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Wij verbleven 2 nachten met ons gezin + opa/oma in het Efteling hotel. Wat een gedoe om hier te kunnen eten. Er staat wel van te voren aangegeven dat je moet reserveren. Maar dit is dus al kansloos als je aankomt (dan zit het al vol voor dezelfde avond, tenzij je om 21 uur wilt eten) en als ik verblijf in een pretpark wil ik het liefste niet de dag van tevoren al bepalen waar ik ga eten. Nu snap ik wel dat dat mijn eigen 'fout' is. Het buffet was nog wel beschikbaar, maar dan betaal ik voor 2 kinderen die niks eten, dus heb liever a la carte.
Het park was open tot 18 uur, dus wij wilden daarna eten, zodat we onze dag konden besteden in het park. Veel eetgelegenheden in het park gaan al dicht om half 6. Ik vind het persoonlijk te vroeg om al te gaan eten om 5 uur. De restaurants die nog open waren daar houden de kinderen niet van (lusten geen pannenkoeken?!)
Zaterdagochtend gebeld naar de receptie of we 's avonds konden eten bij het restaurant. 'nee geen plek meer, pas om half 9'. Best laat met 2 kleine kinderen (4 en 6). Maar omdat we best wel ons ontevreden (geen eetgelegenheid in de buurt en kinderhotel en dan pas laat kunnen eten) hadden geuit bij de receptie, gingen ze kijken of we toch nog konden komen eten. Uiteindelijk konden we om 18.30 eten. Prima geregeld door de receptie. De hele avond heeft er geen kip gezeten in het restaurant (stond voor de helft leeg!). Er waren diverse 4 persoonstafels vrij die achter elkaar stonden. Kwestie van kwartslag draaien en wij konden daaraan eten. Eerst dachten we nog personeelstekort, maar dit was niet zo. Want regelmatig stond de bediening 'niks' te doen. En een tafel waarbij je kind een troon krijgt was ook de hele avond niet bezet. Dit aangegeven bij de receptie, vonden het vreemd. Hadden dit nog nooit gehoord, en de troon kon niet gereserveerd worden aan de receptie, moest bij het restaurant zelf (zeg dit dan, dan hadden we dit gedaan).
Dan nu het eten :) Prima eten voor de prijs die je betaald. Patat was alleen te kort in de frituur geweest.
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
De sfeer is gezellig en het eten is prima. Wat alleen jammer was dat aan de patat een lichte oliebollensmaak zat. Maar voor de rest prima eten maar niet super bijzonder.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Wat verbaasde mij bij binnenkomst in het restaurant dat in dit uitgesproken 'kinderhotel' ook tafels bezet waren met bezoekers zonder kinderen, dat beloofde veel goeds en dat klopte. Eerst een salade met eend vooraf genomen en een goed stuk vlees als hoofdgerecht, de geserveerde aardappeltjes waren lekker maar het had een iets groter portie mogen zijn, toetje van chocola was echter mij te machtig. De geadviseerde fles wijn (24 e) was erg lekker. De kids hebben gesmuld van hun pasta en de kleine pannenkoekjes en ondertussen geweldig gespeeld en dat is toch de reden waarom wij hier zijn????
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Ondanks dat de menukaart ons het gevoel gaf dat het allemaal wat simpel zou zijn, waren wij erg blij verrast. Ik had zelf een voorjaarsmenu en mijn man had a la carte besteld. Alle gerechten waren met veel zorg klaargemaakt en erg smakelijk. Het bedienend personeel was heel servicegericht.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Na een dagje Efteling gegeten in het restaurant van het hotel waar wij verblijven. Het restaurant is in stijl ingericht van het sprookje van de herauten. Het eten is niet heel bijzonder of verrassend. Afgestemd op een zeer gemiddelde smaak? Frietjes beetje slap, salade saai. Niet heel veel aan. Bediening op zich vriendelijk, maar liet wel steken vallen. Wel ergerlijk was dat wij best lang moesten wachten voordat iemand aandacht voor ons had om ons naar onze gereserveerde tafel te brengen. Bij het verlaten van het restaurant was deze zelfde persoon er wel als de kippen bij om ons achterna te komen om te vragen of we de rekening wel afgetekend hadden ! Licht onbevredigd gevoel dat we al hadden na deze restaurantervaring maakte direct plaats voor een behoorlijk gevoel van kater.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Zaterdagavond een Koning te Rijk-diner gehad met ons zoontje van 7 in de Hoffelijke Heraut in het Efteling hotel. Het Koning te Rijk-arrangement is nieuw en ons werd bij het reserveren beloofd: "het kost wat meer, maar dan krijgt u ook een VIP-behandeling. Dit is nieuw en er zijn 4 speciale tafels waaraan een grote speciale stoel staat waarin het kind mag plaatsnemen. Er wordt geserveerd met zilveren dekschalen en er zijn nog veel meer bijzondere dingen. Bovendien krijgt het kind een speciale verrassing. Maar ik ga niet meer zeggen, want ik ga niet alles verklappen." Uiteraard kozen wij hiervoor, want ons zoontje had iets te vieren. Inderdaad, de setting was mooi en het eten was goed, maar iets speciaals gebeurde er niet (of was dat dat de soep vanuit een theepot werd geserveerd?) Het ergste vond ik dat het kind niet de beloofde speciale stoel had. Er waren 4 tafels voor het Koning te Rijk-arrangement, maar slechts 2 ervan hadden de "speciale stoel"! En wij kregen hem niet!! In plaats daarvan zaten wij bijna aan tafel met een ander gezin, want de tafels stonden slechts 20 cm. van elkaar, zodat wij elkaars gesprekken konden volgen. In dit geval leidde dit bij ons tot plaatsvervangende schaamte. Dit draagt niet bepaald bij tot een VIP-gevoel. Het eten was prima, niets op aan te merken, maar ik heb niets gezien waarvoor ik dit extra geld over had. Ik had bijvoorbeeld verwacht dat er een Efteling-figuur het kind zou begroeten, dat hij het speciale bordje (hij had een ander bordje dan wij, waarvan hij de hele maaltijd heeft gegeten) waarvan hij mocht eten had mogen meenemen, dat er meer aandacht voor hem was. Maar niets van dit alles. De verrassing was een potje bellenblaas in een plastic sprookjesboombekertje. Dit is echt het geld niet waard op deze manier. Dit gaf een kater, terwijl het zo bijzonder had kunnen zijn. Het kind heeft genoten, maar dat wist niet beter. Onze kater was des te groter. Er zijn veel verwachtingen geschapen die niet zijn waargemaakt. Jammer, een flinke teleurstelling.
Trudie H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
We hebben met onze fam.(9 volwassenen en n baby van n jaar) afgelopen zaterdag in restaurant de Hoffelijke Heraut gegeten.
Werkelijk geweldig. Oma voelde zich de koningin en vondt dat Beatrix niet beter gegeten kon hebben dan zijzelf! De verschillende voorafjes..allemaal even lekker...hoofdgerecht..alle borden leeg en de toetjes waren zo goed en divers..maar konden er niet allemaal meer bij. Het personeel is ontzettend gastvrij en lief. Een onvergetelijke avond!!! Waarom dan geen 10 ......omdat er overal staat dat de prijs 29.50 pp is en wij 35 euro pp hebben betaald...maarrr.. zelfs dit bedrag vinden we meer dan waard dus hier niks van gezegd.
Maatjs J.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Ik vond het eten in het Efteling hotel afgelopen zomer, tegen alle verwachtingen, heel goed. Van pretparken, zelfs als het gaat om restaurants buiten het park zelf, heb ik wat het eten betreft zulke teleurstellende ervaringen, dat ik over het algemeen altijd zorg dat ik zelf een voedzame en lekker maaltijd meeneem. Na een lange dag in de Efteling werd ik echter getrakeerd door mijn partner op een diner in het hotel. Een echte verrassing bleek het dus, in alle opzichten. Apart wil ik toch wel even de werkelijk uitstekend onderhouden toiletten benoemen. Zo keurig onderhouden dat ik er stil van werd. Het voorgerechtje met groenten was ontzettend goed in balans qua hoeveelheid, smaak, kruiden, zout etc. Het hoofdgerecht smaakte me gewoon erg goed zoals men mag verwachten: kruidensausje met goed afgebakken loempiaatje beviel goed. Het dessert, in alle eerlijkheid, was niet top. Het bleek een buffet te zijn met veel te zoete taartjes (en voor de kinderen eftelingvla uit een pak) die er al veel te lang stond. Zulke desserts horen niet lauw of warm te zijn. Toch hebben het voor- en hoofdgerecht indruk gemaakt hoor. En in het dessert hadden we toch al niet zo'n trek. Was dit wel het geval geweest, dan was het cijfer wel een punt omlaag gegaan.
westvleteren .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Hier na een dagje efteling gegeten.
Het lijkt wel of de sleur er duidelijk is ingeslopen.
Het gaat allemaal op de automatische piloot.
Eten niet echt verrasend en de service ook niet meer met de nodige passie.kijk een dure fles champagne op de kaart zetten kan iedereen,maar als er dan een mooie fles bourgogne wordt besteld zijn er geen bijpassende glazen voorhanden.
Geen kaas meer nahet hoofdgerecht of een dessertbuffet.
Was in voorgaande jaren wel zo.
Hier moet duidelijk de boel even worden wakker geschud.
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2012
Prima diner gehad in het Efteling Hotel. Vriendelijke bediening en snelle sevice. Beperkte menukaart, maar wat geserveerd wordt is van prima kwaliteit. Botermalse hertenbiefstuk gegeten. De volgende ochtend tevens genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet. Veel keus aan brood, ontbijtgranen, diverse soorten zoetbeleg, vleeswaren, kaas, yoghurt en warme en koude dranken. Wil zeker nog een keer terug!