Hotel Duinzicht

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Hotel Duinzicht

Helena M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Vandaag gegeten. Scholfilet ging, wel wat vet. Jutters aal. Niet lekker, niet verse vis ,zal zelfs vies. Vrij Fantasieloos. Patat droog. Groentes wel lekker.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Een heel slechte ervaring: Zaterdagavond 16 sep aten wij met 6 personen in Hotel Duinzicht. Drievan ons kozen de wraps met lamsvlees. Deze bleken niet te eten. De wraps zelf ware koud en gortdroog (alsof ze zo uit een pakje van de supermarkt kwamen) en het vlees was taai en droog. De anderen kozen het juttersmaal, vier verschillende soorten gebakken visfilet. Die was niet echt slecht, maar heel fantasieloos, met een klein bakje saus. Een kwartier later kwamen er nog gebakken aardappelpartjes, die ook al te droog waren en een bakje rabarber met een heel kunstmatige bijsmaak. Als je dan ook nog weet dat we bijna anderhalf uur op ons eten hebben moeten zitten wachten, dan begrijp je waarom wij tot deze lage score komen.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Lunch gebruikt. Broodje tonijnsalade en uitsmijter 'Duinzicht' en verse muntthee en koffie verkeerd. Koffie prima maar wat klein uitgevallen. Muntthee prima formaat glas maar wat zwarte takjes munt erin. Tonijnbroodje royaal belegd en prima van smaak. Duinzicht uitsmijter verzocht wat klein van formaat maar toch groot uitgevallen: 3 eieren en 2 witte (dik beboterde) boterhammen en voorzien van meer dan voldoende smakelijke garnering met wat zuur: fris. Aandachtspunten voor de kok: 1. Verzoek om kleine portie zou echt klein moeten zijn. 2. Het kapje van het brood hoort niet onder een uitsmijter maar in het kippenhok. Aandachtspunten voor (vriendelijke!) bedieining: 1. Oude takjes munt gewoon in de prullenbak en niet in het theeglas svp. 2. Indien er een opmerking komt over het kapje brood: hier iets mee doen in prijs en/of service.
Aandachtspunt voor het management: stevige prijzen zijn niet marktconform en zeker niet voor wat er elders in het dorp wordt geserveerd. € 3,50 voor een glas muntthee (heet water en bladeren!) is echt te fors. € 9,75 voor broodje tonijnsalade is gewoon schrikken.
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Het Restaurant Duinzicht staat -u raadt het al- op de rand van de duinen en aan het begin van de Badweg die naar één van de mooie grote stranden van Schiermonnikoog voert. Aan de buitenkant ziet Duinzicht er uit als een gewoon gezellig strandrestaurant. Kom je binnen, dan waan je je met het ruime bruine interieur en het mooie bestek in een luxe eetzaal op een cruiseboot. Een beetje overdrijven mag wel. We nemen alle drie een zeer uitzonderlijke uiensoep vooraf, daarna een kalfslever met gebakken spekjes en uien, een lasagne met mozzarella en tomaat en een groentencurry met basami rijst. De erkend lastige kalfslever is precies goed, de in een fel rood pannetje gepresenteerde vegetarische curry lekker pittig en de lasagne smaakt echt Italiaans. Ook de bediening 'aan boord' is netjes, bescheiden en op tijd. Aangenaam na een lange dag zee, zon en strand.
Herlinde G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het oogt erg conservatief. Het eten is ook wat ouderwets, zoals een oudere generatie dat is gewend. Maar ik heb heerlijk gegeten, met traditionele maar goed bereide bijgerechtjes. En de service was top. Mensen die meedachten, alles kon, niets was gek. Ik at zelf de vegetarische groentencurry, die goed van smaak was. Porties waren ook prima. Kleine tip: schaf de plastic troep met snoepjes bij het kinderijsje af. Kinderen zijn er heel even blij mee, maar daarna ook teleurgesteld (snel kapot) en ouders tja... die doe je een groot plezier door het weg te laten.
info140 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij kwamen hier slechts om te dineren, maar dat was de moeite waard. De carpaccio bevatte wat teveel sla, maar smaakte voortreffelijk. Vervolgens de courgette-aardappelsoep met gerookte paling. Die had van mij wat meer smaak mogen hebben. Disgenote verorberde vervolgens een uitstekende kalkoenbout, terwijl ik mij wierp op de schotel met visfilets en schaaldieren. Allemaal niet zo spannend, maar gewoon uitstekend bereid.
Het personeel was zonder uitzondering zeer vriendelijk, al vergat men nogal eens de volgorde waarin de gasten een gang hadden verwerkt. De eetzaal is sfeervol aangekleed, het zitje om de open haard schept een behaaglijk gevoel, echter : Ik houd niet zo van geweien en beestenkoppen aan de muur. Dat hoort misschien in een jachtslot, maar niet hier.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Elk jaar gaan we terug alleen al voor de aan tafel bereidde Stroganoff, wat een heerlijkheid. Als kind at ik dat wel eens met mijn ouders in Westzaan, helaas zijn er bijna geen restaurants meer die dit doen. Daarom alle lof voor Gilles en zijn personeel, dit is absoluut een aanrader. De rest op de kaart is overigens ook prima, maar het vlees en de Stroganoff subliem.
Postt .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Onze jaarlijkse traditie eten bij Duinzicht is helaas voorbij. De reden dat wij hier kwamen was dat de spareribs heerlijk zijn en de sfeer authentiek. Dit jaar waren de spareribs ook weer heerlijk. De salade bevatte tot mijn grote verbazing grote hompen rauwe prei. Niet alleen was de prei rauw, er zat ook nog zand tussen! Ik heb de feedback overgebracht aan de bediening. Helaas werd er amper op gereageerd. Mijn tafelgenoten hadden scholfilet. Deze had een vreemde smaak, was te vet en hier en daar niet gaar. Wederom gemeld aan de bediening en wederom geen normale reactie. Om het nog een beetje erger te maken zijn wij de rest van de tijd dat we daar hebben gezeten compleet genegeerd! We hebben het toetje toen maar ergens anders genuttigd.
jacolien R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Een verrassing!! Aan tafel gemaakte stroganoff met een heerlijk gebakken tournedos erbij gereserveerd broccoli gebakken aardappeltjes en wen kool salade
Ouderwets lekker
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Omdat de familie Schlemmer in het hotel logeert, moesten we er ook maar gaan eten. Omdat we niet heel hongerig zijn beperken we ons tot een hoofdgerecht en een toetje. Het wordt tweemaal vegetarisch: een lasagne en omdat van de lasagna maar een portie was als alternatief een wrap, en tweemaal vlees: mixed grill en kalfslever met spek en ui. Verder komen dan gebakken aardappels, bloemkool en een komkommersalade op tafel.
Alhoewel geen culinair hoogtepunt smaakt het ons best, en de kalfslever is zonder meer voorbeeldig te noemen.
Ook de toetjes: brownies met ijs en slagroom, dame blanche en cr?me brûlée, zijn standaard volgens het leerboek.
Geen verrassingen (goed of slecht) maar recht toe recht aan hier in Duinzicht. Al honderd jaar volgens de website en hopelijk nog eens honderd jaar.
fjorden .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Heerlijk pannenkoeken gegeten die verrassend snel op tafel stonden, zodat we ruim op tijd voor de laatste boot bij de opstapplaats van de bus stonden.

Ook al zijn pannenkoeken niet hun specialiteit, ze overtreffen het gemiddelde pannenkoekenrestaurant heel gemakkelijk: goed gebakken, mooi groot en dik, precies zoals het hoort.

Helaas was er geen tijd om ook iets anders van de kaart te proeven. Dat bewaren we voor een volgende keer.
Dammes Mees K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Wij waren compleet uitgeput van een forse wandeling. We werden warm onthaalt door een lieve serveerster en een fijn haardvuurtje. De service was zeker een 10 en het decor lekker als een huiskamer. We hebben hier alleen geborreld dus over het eten kunnen we niet veel zeggen, maar de borrelhapjes waren in ieder geval lekker!
Dick-01 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Tijdens ons verblijf op Schiermonnikoog een paar keer gegeten in dit gezellige restaurant. Heerlijk eten, snelle en zeer voorkomende bediening en een gezellige ambiance.
Kortom, aarzel niet en ga hier eten!
djm V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Je komt hier voor het totaalplaatje: gezellig haardvuur, super vriendelijke bediening, heerlijke eilander drankjes en degelijk eten. Het is geen sterrenrestaurant maar dat pretendeert t ook niet te zijn. Gerechten zijn goed bereid, de porties zijn groot en het smaakt prima. Niet spannend, maar lekker, en prima. De voorgerechten waren goed, soep, carpaccio, hoofd, vlees, lekker! Toe: ijsjes!

Gewoon. Goed. Gewoon goed!
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wat ons betreft is de "must" de aan tafel vers bereide en zeer smaakvolle Stroganoff saus bij de tournedos! De konijnenboutjes waren ook heerlijk mals, alleen de saus daarbij was niet erg smaakvol. Ook de wildbouillon was erg flauw helaas. Zeer vriendelijke bediening.
Ewald ..
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Lekkere tournedos, maar belachelijke "salade" van 4 schijfjes komkommer in azijn en dat toch nog voor 27€. Verder leek het wel of je in de ballenbak zat te dineren, massa's blerende kinderen die totaal ongecorrigeerd de hele eetzaal op z'n kop zetten. Als klap op de vuurpijl kregen ze ook nog een fluitje bij het dessert.
Wij hadden ook wel een dessert gelust maar de herrie werd ons teveel en wij zijn gevlucht.
Annet S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Lekker gegeten bij Duinzicht! Vooral de tournedos was heerlijk mals. Dat de kruidenboter vrij duidelijk niet zelf gemaakt was was een beetje jammer. Voorgerecht was ook lekker (trio van gerookte zalm, paling en garnalen) was ook erg lekker, maar erg veel. Zo veel dat ik op karakter de heerlijke tournedos heb weggewerkt. Al met al erg lekker gegeten, tonnetje rond naar buiten. Wel enigszins prijzig (2 personen, voor- hoofd- nagerecht, ieder 3 glaasjes wijn en dessert 120 euro) voor een gezellig familierestaurant.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Prima gegeten bij Duinzicht, mosselpan was traditioneel bereid. Was erg veel, ik ben zelf kok geweest en deze maat pan gebruikte ik voor 2 personen. Mijn vriendin had de kalfslever met spek en ui. Prima gebakken, niet droog wat nog wel eens wil gebeuren.
Vriendelijke bediening en een echte ouderwetse hotelsfeer.
De bramenport is een aanrader als je van zoet houdt.
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
We hebben hier goed gegeten. Een uitgebreid dieetwens was geen probleem. Wel was bij het voorgerecht van mijn tafelgenoot, de verhouding zoek. Veel te veel salade en te weinig en overgaar (grijs) lam. De Tong (dagprijs) was perfect gebakken en de bijgerechten waren goed aangepast aan het dieet. De specialiteit het juttermaal, viel ons wat tegen. Het was goed gegaard en lekker, maar een beetje eenzijdig samengesteld. Eén van de vier vismoten (zalm, botervis, kabeljauw en nog een andere witvis) vervangen voor gebakken platvis zou een echte aanrader zijn. Ondanks het feit dat het wat fris was, hebben we heerlijk buiten gezeten op het verwarmde terras. Daar zijn de tafels behoorlijk hoog, maar dit wordt prima opgelost door extra kussens in de stoel te kunnen leggen. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Voor de likeur liefhebbers, beschikt dit restaurant over een heerlijke bramenlikeur, die bij de slijterij aan de overzijde niet te koop is.
Roos P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Vandaag fantastisch gegeten bij hotel Duinzicht.
Als vooraf hadden we beiden carpaccio die flinterdun gesneden was.
Als hoofdgerecht hadden we de tournedos
stroganoff. De saus werd aan tafel gemaakt en was ontzettend lekker.
De tournedos waren goed medium gebakken en smaakten heerlijk.
De bijgerechten van bloemkool, witlofsalade en gebakken aardappelen bleven door de grote portie vlees en saus bijna onaangeroerd.
Als toetje een lekker ijsje.
De huisgemaakte bramenlikeur is een aanrader voor de drank liefhebbers.