Hotel Duinzicht

Badweg 17 9166 ND Schiermonnikoog Nederland Kaart
31-519531218

Meer informatie over restaurant Hotel Duinzicht

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Het Restaurant Duinzicht staat -u raadt het al- op de rand van de duinen en aan het begin van de Badweg die naar één van de mooie grote stranden van Schiermonnikoog voert. Aan de buitenkant ziet Duinzicht er uit als een gewoon gezellig strandrestaurant. Kom je binnen, dan waan je je met het ruime bruine interieur en het mooie bestek in een luxe eetzaal op een cruiseboot. Een beetje overdrijven mag wel. We nemen alle drie een zeer uitzonderlijke uiensoep vooraf, daarna een kalfslever met gebakken spekjes en uien, een lasagne met mozzarella en tomaat en een groentencurry met basami rijst. De erkend lastige kalfslever is precies goed, de in een fel rood pannetje gepresenteerde vegetarische curry lekker pittig en de lasagne smaakt echt Italiaans. Ook de bediening 'aan boord' is netjes, bescheiden en op tijd. Aangenaam na een lange dag zee, zon en strand.
Herlinde G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het oogt erg conservatief. Het eten is ook wat ouderwets, zoals een oudere generatie dat is gewend. Maar ik heb heerlijk gegeten, met traditionele maar goed bereide bijgerechtjes. En de service was top. Mensen die meedachten, alles kon, niets was gek. Ik at zelf de vegetarische groentencurry, die goed van smaak was. Porties waren ook prima. Kleine tip: schaf de plastic troep met snoepjes bij het kinderijsje af. Kinderen zijn er heel even blij mee, maar daarna ook teleurgesteld (snel kapot) en ouders tja... die doe je een groot plezier door het weg te laten.
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Wij kwamen hier slechts om te dineren, maar dat was de moeite waard. De carpaccio bevatte wat teveel sla, maar smaakte voortreffelijk. Vervolgens de courgette-aardappelsoep met gerookte paling. Die had van mij wat meer smaak mogen hebben. Disgenote verorberde vervolgens een uitstekende kalkoenbout, terwijl ik mij wierp op de schotel met visfilets en schaaldieren. Allemaal niet zo spannend, maar gewoon uitstekend bereid.
Het personeel was zonder uitzondering zeer vriendelijk, al vergat men nogal eens de volgorde waarin de gasten een gang hadden verwerkt. De eetzaal is sfeervol aangekleed, het zitje om de open haard schept een behaaglijk gevoel, echter : Ik houd niet zo van geweien en beestenkoppen aan de muur. Dat hoort misschien in een jachtslot, maar niet hier.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Elk jaar gaan we terug alleen al voor de aan tafel bereidde Stroganoff, wat een heerlijkheid. Als kind at ik dat wel eens met mijn ouders in Westzaan, helaas zijn er bijna geen restaurants meer die dit doen. Daarom alle lof voor Gilles en zijn personeel, dit is absoluut een aanrader. De rest op de kaart is overigens ook prima, maar het vlees en de Stroganoff subliem.
Postt .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Onze jaarlijkse traditie eten bij Duinzicht is helaas voorbij. De reden dat wij hier kwamen was dat de spareribs heerlijk zijn en de sfeer authentiek. Dit jaar waren de spareribs ook weer heerlijk. De salade bevatte tot mijn grote verbazing grote hompen rauwe prei. Niet alleen was de prei rauw, er zat ook nog zand tussen! Ik heb de feedback overgebracht aan de bediening. Helaas werd er amper op gereageerd. Mijn tafelgenoten hadden scholfilet. Deze had een vreemde smaak, was te vet en hier en daar niet gaar. Wederom gemeld aan de bediening en wederom geen normale reactie. Om het nog een beetje erger te maken zijn wij de rest van de tijd dat we daar hebben gezeten compleet genegeerd! We hebben het toetje toen maar ergens anders genuttigd.
J.j R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Een verrassing!! Aan tafel gemaakte stroganoff met een heerlijk gebakken tournedos erbij gereserveerd broccoli gebakken aardappeltjes en wen kool salade
Ouderwets lekker
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Omdat de familie Schlemmer in het hotel logeert, moesten we er ook maar gaan eten. Omdat we niet heel hongerig zijn beperken we ons tot een hoofdgerecht en een toetje. Het wordt tweemaal vegetarisch: een lasagne en omdat van de lasagna maar een portie was als alternatief een wrap, en tweemaal vlees: mixed grill en kalfslever met spek en ui. Verder komen dan gebakken aardappels, bloemkool en een komkommersalade op tafel.
Alhoewel geen culinair hoogtepunt smaakt het ons best, en de kalfslever is zonder meer voorbeeldig te noemen.
Ook de toetjes: brownies met ijs en slagroom, dame blanche en cr?me brûlée, zijn standaard volgens het leerboek.
Geen verrassingen (goed of slecht) maar recht toe recht aan hier in Duinzicht. Al honderd jaar volgens de website en hopelijk nog eens honderd jaar.
Fjorden .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Heerlijk pannenkoeken gegeten die verrassend snel op tafel stonden, zodat we ruim op tijd voor de laatste boot bij de opstapplaats van de bus stonden.

Ook al zijn pannenkoeken niet hun specialiteit, ze overtreffen het gemiddelde pannenkoekenrestaurant heel gemakkelijk: goed gebakken, mooi groot en dik, precies zoals het hoort.

Helaas was er geen tijd om ook iets anders van de kaart te proeven. Dat bewaren we voor een volgende keer.
Dammes Mees K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
Wij waren compleet uitgeput van een forse wandeling. We werden warm onthaalt door een lieve serveerster en een fijn haardvuurtje. De service was zeker een 10 en het decor lekker als een huiskamer. We hebben hier alleen geborreld dus over het eten kunnen we niet veel zeggen, maar de borrelhapjes waren in ieder geval lekker!
Dick-01 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Tijdens ons verblijf op Schiermonnikoog een paar keer gegeten in dit gezellige restaurant. Heerlijk eten, snelle en zeer voorkomende bediening en een gezellige ambiance.
Kortom, aarzel niet en ga hier eten!
Djm V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Je komt hier voor het totaalplaatje: gezellig haardvuur, super vriendelijke bediening, heerlijke eilander drankjes en degelijk eten. Het is geen sterrenrestaurant maar dat pretendeert t ook niet te zijn. Gerechten zijn goed bereid, de porties zijn groot en het smaakt prima. Niet spannend, maar lekker, en prima. De voorgerechten waren goed, soep, carpaccio, hoofd, vlees, lekker! Toe: ijsjes!

Gewoon. Goed. Gewoon goed!
Barber U.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wat ons betreft is de "must" de aan tafel vers bereide en zeer smaakvolle Stroganoff saus bij de tournedos! De konijnenboutjes waren ook heerlijk mals, alleen de saus daarbij was niet erg smaakvol. Ook de wildbouillon was erg flauw helaas. Zeer vriendelijke bediening.
Ewald ..
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Lekkere tournedos, maar belachelijke "salade" van 4 schijfjes komkommer in azijn en dat toch nog voor 27€. Verder leek het wel of je in de ballenbak zat te dineren, massa's blerende kinderen die totaal ongecorrigeerd de hele eetzaal op z'n kop zetten. Als klap op de vuurpijl kregen ze ook nog een fluitje bij het dessert.
Wij hadden ook wel een dessert gelust maar de herrie werd ons teveel en wij zijn gevlucht.
Annet S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Lekker gegeten bij Duinzicht! Vooral de tournedos was heerlijk mals. Dat de kruidenboter vrij duidelijk niet zelf gemaakt was was een beetje jammer. Voorgerecht was ook lekker (trio van gerookte zalm, paling en garnalen) was ook erg lekker, maar erg veel. Zo veel dat ik op karakter de heerlijke tournedos heb weggewerkt. Al met al erg lekker gegeten, tonnetje rond naar buiten. Wel enigszins prijzig (2 personen, voor- hoofd- nagerecht, ieder 3 glaasjes wijn en dessert 120 euro) voor een gezellig familierestaurant.
Dick O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Prima gegeten bij Duinzicht, mosselpan was traditioneel bereid. Was erg veel, ik ben zelf kok geweest en deze maat pan gebruikte ik voor 2 personen. Mijn vriendin had de kalfslever met spek en ui. Prima gebakken, niet droog wat nog wel eens wil gebeuren.
Vriendelijke bediening en een echte ouderwetse hotelsfeer.
De bramenport is een aanrader als je van zoet houdt.
Manon S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2014
We hebben hier goed gegeten. Een uitgebreid dieetwens was geen probleem. Wel was bij het voorgerecht van mijn tafelgenoot, de verhouding zoek. Veel te veel salade en te weinig en overgaar (grijs) lam. De Tong (dagprijs) was perfect gebakken en de bijgerechten waren goed aangepast aan het dieet. De specialiteit het juttermaal, viel ons wat tegen. Het was goed gegaard en lekker, maar een beetje eenzijdig samengesteld. Eén van de vier vismoten (zalm, botervis, kabeljauw en nog een andere witvis) vervangen voor gebakken platvis zou een echte aanrader zijn. Ondanks het feit dat het wat fris was, hebben we heerlijk buiten gezeten op het verwarmde terras. Daar zijn de tafels behoorlijk hoog, maar dit wordt prima opgelost door extra kussens in de stoel te kunnen leggen. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Voor de likeur liefhebbers, beschikt dit restaurant over een heerlijke bramenlikeur, die bij de slijterij aan de overzijde niet te koop is.
Roos P.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Vandaag fantastisch gegeten bij hotel Duinzicht.
Als vooraf hadden we beiden carpaccio die flinterdun gesneden was.
Als hoofdgerecht hadden we de tournedos
stroganoff. De saus werd aan tafel gemaakt en was ontzettend lekker.
De tournedos waren goed medium gebakken en smaakten heerlijk.
De bijgerechten van bloemkool, witlofsalade en gebakken aardappelen bleven door de grote portie vlees en saus bijna onaangeroerd.
Als toetje een lekker ijsje.
De huisgemaakte bramenlikeur is een aanrader voor de drank liefhebbers.
Harriet W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
De tijd lijkt inderdaad stil te hebben gestaan bij hotel Duinzicht. Het bestaat dan ook al 100 jaar, getuige de kalenders die elke gast bij afrekenen krijgt. Er moeten er duizenden gedrukt zijn... Wij waren er op één van de laatste warme dagen in september en hebben op de veranda gegeten. Dat geeft iets knus, zeker omdat het op een gegeven moment ging onweren en wij rustig door konden blijven eten. Opvallend zijn echter de hoge tafels en lage stoelen, waardoor je je als een kabouter voelt. Het personeel was niet echt snel, maar wel vriendelijk met informatie. Het eten is ouderwets, degelijk en vertrouwd, maar dus ook ongeïnspireerd en niet verrassend. De vegetarische wrap was bovendien aan de droge kant zonder veel smaak. Het zicht is inderdaad op duinen wat wij wel konden waarderen. Binnen is het een toevluchtsoord voor ANWB georiënteerde Nederlanders van meer dan middelbare leeftijd: degelijk en zonder verrassingen.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
De tijd heeft stilgestaan in restaurant en keuken van hotel Duinzicht. We waren er met de kerstdagen en hadden een half pension kerstarrangement.
Voor het hoofdgerecht was er keuze uit vlees/vis of gevogelte/vlees. Het 3 gangen diner op kerstavond viel erg tegen. Een matige groentensoep en slappe groenten, hoofdgerecht kipfilet met een vreemd smakende en niet lekkere kerry-achtige sauskledder, een klein schaaltje bleke patat, sla en als groente broccoli met nootmuskaat. Mijn partner had doradefilet die vol graten zat en als saus een tomatensaus. Geen aandacht voor presentatie hierbij. Als dessert hadden we ananasbavarois maar die was vrij massief en allesbehalve luchtig en smaakte niet naar ananas maar onduidelijk naar wat dan wel. We vreesden met grote vrees voor hetgeen ons eerste en tweede kerstdag met 4 gangen zou worden voorgeschoteld.
Eerste kerstdag hadden we als amuse stokbrood met boter waarin zongedroogde tomaat zat. Het woord amuse zal na deze ervaring voor ons nooit meer hetzelfde zijn. Daarna drie bereidingen van zalm: een klein plakje gerookt, een klein rondje als tartaar en zalmmousse die meer leek op een massieve hap mascarpone waaraan weinig tot geen zalm aan te proeven was. Daarbij kregen we nog een paar stukjes bruin brood met krentjes en noten erin en roomboter met bieslook om erop te smeren. Het brood was heel lekker maar een wat vreemde combi. Hierna was er een overheerlijke, smakelijke paprikasoep met daarin basilucum en stukjes mozarella. Als hoofdgerecht kozen we op de huid gebakken en in oven gegaarde eendenborst met portsaus op een stampotje van spruitjes. De eendenborstfilet was perfect bereid en erg lekker. In de saus had nog wat meer port gemogen. Daarbij schaaltje gebakken aardappelen, sla en spinazie. Als dessert was er witte chocolademousse met parfait van bosvruchten. De chocolademousse was lekker, luchtig en smaakte naar witte chocolade. Deze moest kant en klaar gekocht zijn denken we aangezien de andere luchtigheden niet echt geslaagd waren. De bosvruchten parfait was massief en keihard bevroren maar smaakte verder goed. Als laatste stond koffiebonbon op het menu. Dit bleek per persoon één ouderwetse, onsmakelijke drank/alcoholbonbon in gekleurd zilverpapier, gepresenteerd op een etagere van drie verdiepingen waarop verder alleen nog thee- en suikerzakjes en melkcupjes lagen. Een teleurstelling als afsluiting van een kerstdiner.

Tweede kerstdag was de amuse een klein rolletje zalmwrap waarin ook de boter met zontomaat van de vorige dag terugkwam.
Hierna volgden een rundercarpaccio en krachtige wildbouillon. Beiden lieten we ons goed smaken. Als hoofdgerecht kozen we voor de gebakken haasbiefstuk met bospaddestoelen. De biefstuk was perfect klaargemaakt, mals en erg lekker. Daarbij weer schaaltjes gebakken aardappelen, sla en worteltjes.
Pas tijdens dit laatste diner van ons arrangement werd ons verteld dat we bij mochten vragen van de aardappelen, sla en groente. We hadden grand dessert toe wat bestond uit een klein stukje brownie, een klein stukje cheesecake zonder veel smaak en een mini-glaasje limoncelli-spoom waarin in de verte wat limoncello te proeven was.
Dit kerstdiner werd wederom afgesloten met de hiervoor beschreven koffiebonbon.

Dranken: voor een wijntje betaal je 3,5 per glas. Aperitif-tip: bramenport; bij de open haard in het restaurant.
Bediening: vriendelijk en professioneel. Tijdens het kerstdiner waren de heren keurig in het pak en de dames in het lang hetgeen het extra feestelijk maakte.

Bij het ontbijt was de bediening en service overigens niet altijd even vriendelijk, attent en dienstverlenend. Voor het ontbijt werd er in het restaurant bij uitzondering en alleen voor bepaalde gasten gedekt. We moesten, naast het ontbijt zelf, zelf servies, bestek, placemat en servet ophalen en om kannetje koffie vragen.
Verbeterpunten/adviezen:
Kok op cursus mousse, bavarois, parfait en saus maken sturen. Keuken en bediening zelf eens op het vaste land uitgebreid en goed uit eten gaan om te ervaren hoe het er elders aan toegaat en wat een amuse is.
Communicatie naar hondenbezitters verbeteren. Honden mogen nl. niet alleen op de hotelkamer blijven. Dit betekent dat ze mee moeten naar ontbijt en diner en dat mag dan weer niet in de eetzaal voor hotelgasten, waar ook het ontbijtbuffet staat, maar moet in het algemene restaurant.
Ook de wijze waarop je als je op je hotelkamer komt dmv een aparte kaart wordt medegedeeld dat je een boete krijgt van 50,- als hond op bed of stoel komt, en 100,- als er gerookt wordt, komt niet bepaald vriendelijk en gastvrij over.
Toilet restaurant en ook hotelkamer: netjes en schoon.
Y. G.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Duinzicht heeft een typische hotelkaart met wat simpele en wat minder simpele gerechten. Van de door ons bestelde gerechten was de schnitzel wat aan de vette kant. De groente was niet te ver doorgekookt en dus prima in orde. Ook met de salade was niets mis. De vegetarische curry smaakte naar mijn mening meer naar roti dan naar curry, maar an sich was deze prima te eten.
Het personeel was uiterst vriedelijk. Ook vonden wij dat ze een klacht, die door een groep aan een andere tafel werd geuit, uiterst correct werd behandeld. Minpuntje is dat wij friet hadden besteld, wat nooit is geserveerd. Toevallig gebeurde exact hetzelfde ook iets later bij de tafel naast ons dus wellicht is dat probleem toch wat structureler van aard.
Het decor van het terras is erg goed met een open haard (die gezien het feit dat het hartje zomer was niet gebruikt werd) en parasols. Het uitzicht op de badweg is natuurlijk ook altijd erg geslaagd. Wel zijn er een aantal zitjes waarbij de tafel erg hoog staat waardoor het wat lastig eten is.
Al met al een redelijk goed restaurant op Schier.