Hotel de Sterrenberg (Restaurant Cèpes)

Houtkampweg 1 6731 AV Otterlo Nederland Kaart

Over het restaurant Hotel de Sterrenberg (Restaurant Cèpes)

Op 500 meter afstand van het Nationale Park de Hoge Veluwe vind je Hotel de Sterrenberg met Restaurant Cèpes. De gepassioneerde brigade verrast je graag met het lekkerste dat het seizoen te bieden heeft. Heerlijke wijnen begeleiden onze pure, eerlijke kookstijl met veel bijzondere producten uit eigen omgeving. Kom genieten en laat je verrassen!

Meer informatie over restaurant Hotel de Sterrenberg (Restaurant Cèpes)

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Hotel de Sterrenberg (Restaurant Cèpes)

Sofie M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Wat een lekkere en verfijnde keuken ! De bediening was vlot en met zorg. Opsteker voor dit restaurant is de aandacht voor voedingsintoleranties. Op eenvoudig verzoek werden gerechten aangepast of een variant voorgesteld. Absolute klasse!
Jacqueline P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Super lekker gegeten echter was de prijs van de wijn zwaar overtrokken 9 euro voor een glas is erg veel. Lokatie is prachtig
Anique M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hadden een verrassingsmenu van vijf gangen inclusief bijpassende wijnen. Echt heerlijk gegeten. Elk gerecht heeft iets origineels, de service is erg goed en de sfeer idem dito. Een bezoek aan deze regio is ook zeker een avond hier dineren waard!
Mart G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Geweldig restaurant voor etentje na een prachtige zonnige dag op de Hoge Veluwe en het genieten van de kunst in het Kroeller Mueller museum en Beeldentuin.
Een Bib Gourmand zeker waardig.
Kim E.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Perfecte avond gehad! Glutenvrij was geen probleem. Aanrader!
mkranendonk .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wat een geweldige belevenis was dit! Gisterenmiddag in de ondergaande herfstzon enorm gastvrij ontvangen waarna wij binnen van het verrassingsmenu konden genieten. Een verrassing was het. Zowel de presentatie van de gerechten als de smaak waren superb. En dat met een perfect begeleidend wijnarrangement. En die gastvrijheid. Al is het 1,5 uur rijden, hier komen we terug. In combinatie met een Veluwse wandeling en/of een bezoek aan het museum is dat een perfecte afsluiting van een dag. En je bleek er ook nog te kunnen slapen! Voor de volgende keer.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben hier 2 x gegeten omdat we het weekend in dit hotel verbleven.
Opvallend is de vriendelijke en snelle bediening.
De eerste avond hadden we een chefs menu met een uitstekend wijnarrangement.
eerst een heerlijke amuse van maiscake, daarna ingelegde zalm met krokante mosterd en aardappelsalade. Heerlijk!
vervolgens op de huid gebakken kabeljauw met paprikasaus.
Als hoofdgerecht een stukje ossenhaas met spinazie en paddenstoelen.
Als dessert een eigen interpretatie van de "Oops, I dropped the lemon tart!" van de drie Michelin-sterrenchef Massimo Bottura.
Het was allemaal verrassend goed.
De volgende dag aten we coquilles in tomatenbouillon, op de huid gebakken schol, gebraden eend met gember en wortel, en zachtgegaard kalfsvlees.
Was allemaal precies goed, heerlijke smaken en niet te grote porties.
Boven verwachting gegeten hier!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het gebeurt ons niet vaak, maar dit keer dus wel: de maximumscore voor het eten bij Timber. In de evaluatie konden we ons niets herinneren wat niet klopte en wat niet naar onze smaak was. Hoogtepunten van het menu waren de gemarineerde zalm als entree, de bout van parelhoen met knapperige, iets fris-zurige groenten en een ravioli van kreeft als vervolg, en het op aardbei en citroen gebaseerde dessert. Dit alles in een fraaie en kunstzinnige opmaak die zich spiegelde aan het wat modernistische maar niet detonerende decor, en begeleid door zeer fraaie wijnen, een witte verdego/sauvignon combinatie en een prachtige volle tempranillo. Het genieten duurde tot en met de espresso met verrukkelijke friandises ter besluit. De jonge bediening, onder leiding van een ervaren gerant deed het vriendelijk, attent en correct, al moesten we het tempo wel wat afremmen om te voorkomen dat we te vroegtijdig weer op straat stonden. Het is dat we hier ver vandaan wonen, maar anders zag Timber ons beslist regelmatig!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ter gelegenheid van ons 38jarige huwelijksjubileum gekozen voor het 6gangen menu met een goede fles witte wijn. Stuk voor stuk heerlijke gerechten die perfect op elkaar waren afgestempt qua smaak en hoeveelheid.
En ook de bediening was prettig. Precies wat we willen. Goede uitleg over de ingredienten, niet te stijf maar ook niet "Te" ammicaal.
Zeer aan te bevelen en we komen er graag nog een keer terug.
Dea S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een heerlijk diner gehad bij Restaurant Timber van Boutique Hotel Sterrenberg.
Hartelijk ontvangen, keuze wat betreft de tafel en met de tijd tussen de gangen werd rekening gehouden met onze wensen. Op de kaart voor ieder wat wils. Jammer dat de menu's alleen gekozen mogen worden voor het hele gezelschap. Gerechten van goede kwaliteit en mooi geserveerd. Een aanrader en we komen zeker terug!
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Met z'n tweeën gekozen voor een culinair arrangement, waarbij we een culinair 5-gangen diner en overnachting kregen.

Het diner was héérlijk. Elke gang was een ware smaaksensatie, die mooi per gang werd gecomplimenteerd door een bijbehorend wijntje. Omdat één van ons twee niet zo'n fan van vis is, werden voor hem een aantal gangen vervangen voor vlees (en dus de wijn ook). Prima geregeld!

De bediening was uitermate beleefd en oprecht vriendelijk, wat voor een zéér gezellige sfeer zorgde. Qua timing deden ze het perfect. Ze wisten precies wanneer ze langs ons tafeltje moesten komen.

Uiteindelijk de avond afgesloten met een lekkere whisky. Deze werd, na zelf nog even van de geur te hebben genoten, met veel enthousiasme door de barman ingeschonken. Als whisky liefhebber valt dit wel te waarderen!
info844 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk genoten in een ongedwongen en vriendelijke ambiance. We kozen voor het menu van de chef. Veel smaken in verrassende combinaties. Beslist een fijne avond gehad. Aanrader!
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Zes gangen menu was voortreffelijk. Goed op elkaar afgestemde smaken, mooi opgemaakt en perfecte porties. Geadviseerde wijn klopte goed bij de gerechten.
Tussen de gangen zou iets meer tijd mogen zitten.
leonvt .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke gerechten die er prachtig uitzagen. Goede uitleg van de kok die zichtbaar trots was op zijn gerechten. Ook de bijpassende wijnen smaakten erg goed.
De service sloot aan bij onze behoeftes en het was een fijne avond. Een echte aanrader!
Claudine V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij zijn hier 2 dagen geweest met 12 personen. Voor de diners arrangementen genomen en bij elke gang werd meermaals tegen elkaar gezegd: heerlijk... Wauw.. Fantastisch. En dat was het ook. Alles past, fijne bediening met kennis van zaken... Absolute topkwaliteit van amuse tot dessert.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vijf gangen verrassingsmenu gegeten hier, met wijnarrangement. Het eten was heerlijk, personeel oplettend, vriendelijk. Prettige sfeer, personeel was erg ontspannen, wat het nog prettiger maakte.
Als de tussengang van tomatenbouillon iets beter op smaak was geweest een 10 voor het eten!
zeker aan te raden hier een nacht naartoe te gaan en avonds heerlijks te eten. voor herhaling vatbaar!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben hier twee avonden op rij gegeten met een 4-gangen verassingsmenu. De sfeer is goed. De service is erg goed, vriendelijk en ontspannen, en met veel kennis. De eerste avond blonken de amuse van een gazpacho van venkel, de risotto (mooi gegaard), een verrassend appelschuim bij het vis voorgerecht en het hoofdgerecht van eend uit. Eigenlijk elk gerecht had haar moment van sprankeling. De gerechten zijn zeer goed verzorgd en aan alle ingrediënten is goede aandacht geschonken. Een paar mindere puntjes: in een van de kokkels zat nog zand, mijn zwangere vrouw kreeg de eend wel meer doorgegaard, maar toch een stuk wat te roze was en de dessertwijn (van het wijnarrangement) was te zoet voor de karnemelk panaccotta. De tweede avond waren de gerechten goed maar wat minder spannend. Het voorgerecht met zalm was prima, maar niet heel speciaal. De ravioli met paddestoel was erg goed, al was de verhouding pasta/vulling niet helemaal in balans en had de parmezaan wat harder mogen zijn (het schuim smolt nu helemaal weg). Het hoofdgerecht van ribeye was heerlijk en zeer goed gegaard. De wijnen pasten allen zeer goed bij de gerechten. Tot slot een heerlijke kaasplank met een heerlijk glaasje PX (op verzoek). Al met al twee zeer geslaagde diners in een zeer goed uitvoering met wat hele kleine foutjes. Een aanrader!
Mariks .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wij hadden een arrangement in verband met de jaarwisseling dat werkelijk tot in de puntjes toe was verzorgd. Wij hebben een heerlijk verblijf gehad en de 2 diners waren verrukkelijk.
Wij hopen weer in 2016 te kunnen reserveren.

Beste Mariks,
Bedankt voor je mooie recensie! Wat leuk om te lezen dat jullie een leuk oud en nieuw hebben gehad. Hopelijk tot volgend jaar!
MarcVr .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Restaurant in het Sterrenberg hotel in Otterlo. Verwachtingen worden overtroffen. 4 gangen diner gehad. Sfeervolle ambiance. Het eten wordt prachtig opgemaakt, met veel verschillende smaken. Personeel zonder uitzondering, erg prettig in de omgang.
Beste MarcVr,
Bedankt voor je mooie recensie. Wat leuk dat we je verwachtignen hebben kunnen overteffen. We hopen het nog eens te mogen proberen!
Nogmaals bedankt,
IngeborgPeterson .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben twee avonden mogen genieten van de gezellige en gemoedelijke sfeer, voortreffelijk eten en bijpassende wijnen! En wat een ontzettende leuke, vriendelijke en betrokken mensen werken hier! Een absolute aanrader voor jong en oud! Wij komen zeker weer snel terug!
Hoi Ingeborg! Bedankt voor je recensie. Wat superleuk dat jullie zo genoten hebben. Hoop jullie snel te zien!