Hotel de Jonge

Meer informatie over restaurant Hotel de Jonge

• Terras
De_Groot_ .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Tijdens onze vakantie tussen de middag gegeten bij 'lekker eten bij de Jonge' met de kinderen. De vrouwelijke bediening is erg vriendelijk en attent. Bij de mannelijke bediening zou er op zich wel iets vriendelijker gekeken mogen worden. Voor de kinderen is er een leuke speelhoek. De tosti's waren lekker volgens de kinderen. De Italiaanse bol met filet american is erg smakelijk en het 12uurtje is ook erg lekker. Ruime keuze uit brood. De drankjes waren ook goed en werden snel geserveerd; de jus d'orange is vers geperst de melk is helaas alleen houdbare melk.
Betalingsmogelijkheden: contant, pin en creditcard (o.a. VISA en AMEX)
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Driegangenmenu als onderdeel hotelarrangement. Vooraf tomatensoep en carpaccio met tonijnmayonaise. Prima. Hoofdgerecht tarbot, zwom in de bijbehorende jus. Jammer, want het verhindert dat je de vis zelf goed proeft. De steak de Jonge was uitstekend. Helaas waren de bijgeserveerde frites al rijkelijk van zout voorzien. Waarom dat niet gewoon aan de klant overgelaten, want er staat zout op tafel. Nagerecht vanille ijs met verse aardbeien was goed, al hadden beide bolletjes mousse beter weggelaten kunnen worden. Kaasplankje was royaal met 4 soorten kaas. Helaas geen toelichting welke kazen en in de volgorde was geen logica te herkennen. De bediening kwam wat chaotisch over. Het ontbrak duidelijk aan onderlinge afstemming. Om een besteld biertje moest een tweede maal gevraagd worden en als je dan als antwoord krijgt dat het besteld is, ga je toch twijfelen of de betrokkene wel het goede beroep heeft gekozen. De biertap was 10 stappen verwijderd van de tafel en duidelijk zichtbaar werd een biertje in een luttel aantal seconden getapt. Daarop dan meer dan 5 minuten moeten wachten betekent gewoon dat de bestelling vergeten is en het antwoord daarop is sorry.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vanmiddag heb ik met een paar vrienden een stadswandeling in Assen gemaakt. Voorafgaand daar aan zijn we wezen lunchen bij Hotel de Jonge. De een had geitenkaaskroketjes, de ander twee van Dobben kroketten en ik zelf had de Drentse tosti XL met frites. Het eten was lekker. Vooral het oerbrood viel erg in de smaak.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdag onder een heerlijk zonnetje op het terras geluncht. De bediening was snel en alert. Na de koffie, bestelden we een sandwich kip en Dobben kroketten. Mooi gepresenteerd kwam het al snel naar onze tafel. De attente bediening zorgde voor de drankjes en maakten dat we ons prettig voelden. Oh ja, de lunch was heerlijk op misschien wel het leukste terras van Assen.
PeterPdF .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Deze ochtend eens besloten om bij Hotel 'De Jonge' een kop koffie met iets er bij te gaan nuttigen.
Het blijkt inderdaad zoals eerder al eens is omschreven een nog altijd oudbollige bedoeling te zijn en een schoonmaakster lijkt ook niet meer in dienst te zijn. enorm vervuilde luchtroosters en een joelende verwarming wensen je een hartelijk welkom. Dit hadden we eerder van de gastheer verwacht. Na plaats genomen te hebben werden we vlot opgemerkt en werd de bestelling opgenomen. (een aandachtspuntje hier is de zinsopbouw en woordkeuze van de gastheer in deze.)
Er werd ons gevraagd of we iets bij de koffie 'moesten' (i.p.v. wouden/willen) en hij somde het assortiment aan gebak op. Hieruit koos ik de 'Huisgemaakte' monchoutaart. Huisgemaakt was het wel maar zeker niet van vandaag. Uitgedroogde kersen en veel te veel gelatine op een relatief vette Bastogne bodem vielen dan ook niet in de smaak. Waarschijnlijk had ik beter een 'fabrieksgemaakt' gebakje kunnen bestellen.
Wat betreft het totaalplaatje vond ik het nogal rommelig, veel verschillende medewerkers en mensen zonder bedrijfskleding lopen zo achter de bar door naar de koffiemachine en staan vervolgens lekker bij te kletsen wat elke gast zo mee kan krijgen.
Conclusie: Hier is nogal wat werk aan de winkel als ze bij willen blijven met het concurrerende horecaplein 'De Markt'.
J F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Op een of andere manier is de bediening niet echt vriendelijk. Het voelt niet goed qua bejegening, zo van je mag blij zijn dat je hier mag komen zitten en verder mond houden. Ja, ik weet dit klinkt hard, maar zo voelde het. Maar dat is heel persoonlijk. Kom ik hier weer , nou nee. Er zijn genoeg gelegenheden waar je wel een warm gevoel van welkom krijgt.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Tijdens een weekend in Assen prima gegeten in dit hotelrestaurant. De rundercarpaccio en op de huid gebakken kabeljauw waren perfect. (De entrecote - medium besteld - kwam helaas iets te doorbakken aan.) Het wat sleetse decor (met jaren-80 uitbouw) wordt goedgemaakt door de prachtige schilderijen van o.m. Matthijs Röling in de eetzaal, die op zich al een bezoek waard zijn.
Janjaapvanlier .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
In hetzelfde weekend ook bij Hotel de Jonge gegeten, goed. Enigszins gedateerd in- en exterieur schrikt een beetje af maar het gepresenteerde eten is gewoon goed, zeker de prijs- kwaliteit.

Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar wel een goede sate en biefstuk voor een scherpe prijs. Mijn inziens ook leuk voor gezinnen.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
In een druk Assen want superbike weekend op zoek naar een plek te dineren en troffen Hotel de Jonge. Ex- en interieur enigszins gedateerd maar we kregen geen spijt.

Vlot en vriendelijk naar een mooie tafel begeleid, gratis karafwater op tafel, zo hoort het. Eenvoudige kaart maar er wordt goed gekookt, de biefstuk was mals en goed gebakken, sate met goudgele frieten, eenvoudig maar lekker.

Goede desserts na, we komen terug volgend jaar.
Sjef L.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het eten was lekker en erg leuk opgemaakt. Het bedienend personeel was zeer klantvriendelijk.
Wij vinden het hotel en het restaurant een aanrader.
PaulLoes .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Vrijdagavond hier gegeten. Buiten onder de heaters, prima. Het was/werd gezellig druk.
Vriendelijke, behulpzame bediening.
Wij waren met zijn drieën. Wij kozen voor het 3 gangen actiemenu (vrije keus uit alle gerechten van de kaart) voor € 26,50 p.p.
De voorgerechten (Carpaccio, Ham met meloen en Geitenkaas in bladerdeeg) waren prima van smaak en de hoeveelheid was goed. Klein aandachtspuntje: wat boter bij het brood was lekker geweest.
Heerlijke droge witte huiswijn en een karaf kraanwater met enkele takjes mint. Uitstekend!
Als hoofdgerechten hadden we gekozen voor Saté Hotel de Jonge, Lamsschenkel en Varkenshaas met spek en zalm. Om met het laatste gerecht te beginnen: Geweldig lekker, een bijzondere combinatie die erg goed uitpakte. Vlees precies goed gegaard.
De Lamsschenkel was uitstekend van smaak, met een werkelijk goddelijke jus.
De fors bemeten portie varkenshaas Saté was erg smaakvol. Het vlees super mals en prima pindasaus.
Als bijgerechten kwamen gebakken aardappeltjes - smaak goed, maar ze zouden wat krokanter mogen. Patat - lekker met fritessaus. Een frisse salade met walnoten en een lekkere dressing. En smaakvolle haricots verts, geserveerd met een puree waarin wij wortel, knolselderij en biet(?) proefden. Heerlijk!!
Als bijlagen waren op het bord nog wat spinazie (met room en kaas) en een klein beetje aardappelpuree met tomaat. Het zag er allemaal mooi uit en smaakte heerlijk.
Desserts: Voortreffelijk. Alléén waren de Brusselse wafels op, maar dat werd goedgemaakt met 2 heerlijke slagroomsoezen.
Kortom: Een prima adres om ongedwongen een heerlijke maaltijd te nuttigen.

Ria V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Het was er erg koud buiten. Wij logeerden in het (zeer matige) hotel, zochten een leuke eettent, overal lege restaurants, dan maar in het restaurant bij het hotel eten.
Viel niet tegen, de carpaccio smaakte goed, vers gesneden. Ook de hoofdgerechten met wild bevielen prima: goed gebakken, leuke bijgerechten (lekker stoofpeertje), smakelijke saus. De gepofte aardappel had wat langer in de oven gekund, veel te hard. Goede huiswijn.
Het ontbijt de volgende morgen stelde teleur, we waren ruim op tijd, toch lege schalen, werd niet aangevuld, vieze koffie.
Hensky J.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2013
Wij hebben dinsdag 6 febr heerlijk gegeten hier. Het eten wordt zeer aantrekkelijk opgediend en smaakte prima. Wij komen uit Vlaardingen maar de prijs/kwaliteit verhouding vonden wij heel goed, beter dan bij ons in de omgeving. Wij waren blij verrast. Het personeel was aardig. Het duurde even wat lang tussen voor- en hoofdgerecht, terwijl het helemaal niet druk was in het resaurantgedeelte. Positieve feedback wil ik geven voor het geluid in het restarant gedeelte, zorg ervoor dat daar niet alleen het geluid van het eetcafe te horen is. Vooral als er niet veel gasten in het restaurant zijn heb je het gevoel dat je op de verekeerde plek zit.
Brecht K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Prachtige lokatie, mooi terras en zeer goede uitstraling. Helaas maken ze het niet waar in de bediening, ze hebben geen overzicht en zijn onvriendelijk. De appeltaart was goed, maar de koffie was smerig en heb ik laten staan.