Hotel de Goudfazant

Meer informatie over restaurant Hotel de Goudfazant

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

LA T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het is nog steeds superdruk in de Goudfazant en wij kwamen er altijd heel graag. Toch beginnen er minpunten op te treden. Bijna op rij was er drie keer iets mis met het hoofdgerecht; de kalfslever te gaar, de herten biefstuk retour gestuurd wegens niet te snijden, laat staan te kauwen, de tweede portie ging dezelfde weg en recent gerookte schelvis, die de rookton had weten vermijden. We hoefden de hertenbiefstuk niet te betalen maar er werd, behalve het aanbod een ander produkt te kiezen, ook geen compensatie gedaan in de vorm van gratis nagerecht oid. De bediening werd op de hoogte gesteld en zou het doorgeven. Jammer, heel jammer. Had dit liever via email gecommuniceerd met het restaurant, maar dat is niet bekend.
Roxanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Dit drukke, maar prettige restaurant is echt een heuse Gem verstopt op het kantorenterrein tussen de loodsen, aan de noordzijde van het IJ. Genoeg keuze bij een 3-gangen menu en de gerechten zien er prachtig uit en zijn erg smaakvol. Hier ga ik zeker nog eens naartoe!
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier recentelijk met wat collega's gegeten. Zowel, voor hoofd als nagerecht waren heel goed. De Bio dynamische wijnen vond ik niet om over naar huis te schrijven en het was wat rumoerig, maar de toffe locatie en uitstekende bediening maakten dat meer dan goed. Hier kom ik zeker terug.
Iemkeamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Verrassende locatie blijft het toch elke keer weer. Je komt de kade op rijden en je ziet eigenlijk niet heel veel en het doet wat verlaten aan. Dan komt je binnen en treft een stamp-vol hip restaurant, vol bedrijvigheid.
Super service, super eten (tip: nieuw voorgerecht met paddenstoelen!)
Blijf echt mijn favoriet in Amsterdam Noord
Joris J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Ondanks de industriële grote loods een erg leuke sfeervolle locatie. De bediening is erg vriendelijk en het eten erg lekker. De prijs is goed. In de zomer hebben ze de deuren openstaan en kijk je erg mooi uit over het IJ. Ook geschikt voor grote groepen.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Dit blijft een persoonlijke favoriet. Een perfecte plek met een van de mooiste uitzichten van de stad. Fijne plek, hele goede en vriendelijke bediening en prima eten. Voorgerechten met onder andere krab waren goed. Hoofgerechten, iedereen nam de kip, weer als vanouds. De Goudfazant heeft me nog nooit teleurgesteld.
Ginyo .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Op 10 september bij de Goudfazant heel fijn gegeten. Vriendelijke en attente bediening. Heerlijk vissoep vooraf en visje daarna. Allemaal goed op smaak en mooi verzorgd. Het was warm weer en de deuren stonden allemaal open, dat maakte het uitzicht extra bijzonder aan het water. Door de akoestiek beetje veel lawaai.
Hanny B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Al diverse keren geweest bij de Goudfazant. het eten was ook nu weer prima, watvwel opvalt is dat de porties kleiner beginnen te worden. Wij hadden Bv de makreel vooraf, dat was el een heel klein stukje,maar en tegen de tartaar was prima. Als hoofdgerecht Babette en lam , beide prima. Maar wat ons deze keer verbaasde, rosé wijn schenken ze niet, en tot slot een kopje decaf kun je vergeten, 'past niet bij de filosofie'. Op de opmerking van mijn tafelgenoot dat er prima decaf koffie te krijgen is die je vrijwel niet van echte koffie kunt onderscheiden werd toch vrij onbeschoft geantwoord door de bediende dat dat volgens hem niet mogelijk was. met een houding van hier kunnen wij niet aan beginnen, en dan neem je toch wat anders, werd het toch een naar sfeertje . De Goudfazant heeft dus liever dat zijn klant de halve nacht wakker ligt vanwege koffie. Hoe moeilijk kan het zijn. Het lijkt erop dat het succes ze iets naar het hoofd begint te stijgen.

Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
In Hotel de Goudfazant eet ik vaak en graag. De locatie is zo bijzonder: groot, industrieel en ook nog gezellig ;). Food als brasserie, prijs/kwaliteit goed, service prima en dan ook nog eens makkelijk parkeren. Ik neem vaak twee voorgerechten en dan zijn de bretonse vissoep, gevulde inktvis en/of eendenborst favoriet. Ook de poussin blinkt uit in constante kwaliteit.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ons eerste bezoek aan Hotel de Goudfazant is uitstekend bevallen, we gaan hier zeker vaker naar toe! We kwamen zonder reservering langs, alle was eigenlijk volgeboekt maar toch werd er een tafeltje voor twee gevonden voor ons. De sfeer en aankleding zijn uniek, erg knap om van zo'n enorme hal iets prettigs te maken en daar zijn ze helemaal in geslaagd.
De bediening was vlot, attent en ongedwongen, dat spreekt ons erg aan.
Het eten was ook erg lekker. Een echte aanrader is de gepofte biet als voorgerecht, met een crème van gecaramelliseerde ui, hangop en komijn: een zalige combinatie! De Bretonse vissoep was goed, de hoofdgerechten (heerlijke lamsrack en een prachtig gegrilde poussin) prima. Als dessert de kaas: de porties zijn niet ruim maar de kwaliteit is prima en de appelchutney zalig.
Een dik verdiende 9 dus voor de Goudfazant!
Melle Z.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Voor het ondernemerschap op deze locatie kun je alleen maar bewondering hebben, de grote ruimte is eenvoudig maar stijlvol aangekleed, de grote open deuren maken het af.

Eten is niet bijzonder, maar de prijs niet hoog. Prijs/kwaliteit is goed. Kaart lijkt lang ongewijzigd.

Zwakste punt is personeel, de zaak is groot, personeel is jong. Onze man leek stoned, en zich meer bewust van zichzelf dan van ons. Toen het hoofdgerecht uitbleef en het gezelschap naast ons dat later (20min) had besteld al wel kreeg opgediend, was er geen enkele reflectie, geen excuus niets.

We hadden gehoopt de veelgenoemde hoofdstedelijke arrogantie van bedienend personeel noord vh IJ te vermijden, helaas.

En vooral jammer. De eerdere recensies lezend is onze ervaring niet uniek.
Mireille S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Wat een leuke tent. Erg attente bediening (wat best bijzonder is in Amsterdam) en niet onbelangrijk onwijs lekker gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar :-)
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Voor het eerst gisteren gegeten bij de Goudfazant. Wat een leuke zaak is dit zeg! Ik had al van veel mensen gehoord dat dit een plek om te proberen is en ik was niet teleurgesteld. Lekker brood, heerlijke vissoep en prima gegrilde poussin, heerlijk ijs als afsluiting. Geen kritiek , misschien dat de site wat meer informatie mag geven, dat verhoogd de voorpret en de croutons bij de vissoep mogen wat dikker ( meer echte croutons i.p.v. melba toast ) Bediening is gezellig ontspannen en behulpzaam. En de entourage , een blind paard kan er geen schade doen en dat moet vooral zo blijven! Ik kom hier zeker nog terug.
Edwin W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heel lang niet geweest, maar het is nog steeds een toptent. Samen met collega's uit het buitenland gegeten en zij waren ook onder de indruk. Het eten blijft goed en de wijnen vond ik wel wat aan de duurdere kant maar zijn wel heel lekker. Bediening blijft lekker informeel maar heel aardig, attent en vlot.
Toonenanneke B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Met z'n zessen aten wij gisteravond bij een stampvolle Goudfazant. De lokatie ligt uniek aan het Ij en wanneer het weer meezit blijven de grote schuifpuien een tijdje open.
Vanwege de hoge grote open ruimte is het echter zo rumoerig dat je degene 2 stoelen verderop nauwelijks kunt verstaan. De kwaliteit en presentatie van de gerechten is heel goed, de garnituur bij het hoofdgerecht echter te weinig, zelfs voor een vrouwengroep. Wij moesten aardappels bijbestellen. Decaf-koffie bestellen na afloop wordt lacherig weggewuifd, "de baas heeft besloten alleen "echte koffie" te serveren en "gewone thee", geen fratsen als muntthee." Het gaat in dit soort zaken blijkbaar te goed, ze zitten toch wel vol, daar in hotel de Goudfazant.
Theus Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Ga hier elk jaar minstens 1 keer eten. En elk jaar is het weer een feest. Prettige gerechten voor een prettige prijs, bijzondere wijnen. Ongedwongen sfeer, fijne bediening, goed geregeld. Dit keer waren we met een groep van 10, en iedereen bestelde wat anders. Geen probleem, alles kwam tegelijk, toch knap in zo'n groot restaurant. En na een kleine hint kwam er verjaardagsvuurwerk. Een van mijn favorieten in Amsterdam!
Edmund G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Smakelijk, goed eten, en voor een zeer redelijke prijs. Service is prima. Keuze uit wijn ook goed, we konden proeven zonder hier om te vragen. Aparte ruimte in een oude loods, die ze sfeervol kunnen maken door de ruime belangstelling. Avondje uit kun je hier goed doen. Mijn kippenborst was zeer smaakvol, en ook was de bavette van mijn tafelgenoot ok te smullen. Voorgerecht was makreel, ook heerlijk. Geen minpunten eigenlijk. De avond klopt. Met mijn vriendin en vrienden hier heerlijk verrast voor mijn verjaardag. Ook daar werd spontaan aandacht aan besteed. Top!
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Voor de derde keer gegeten bij de goudfazant en ze stellen ons nooit teleur. Na een hartelijk ontvangst door de eigenaar gekozen voor de asperges hollandaise en de charcuterie . Beide erg smakelijk en om je vingers bij af te likken. Door naar het hoofdgerecht met de wafel met kaas en de kreeft. Ook hier ging het bordje leeg. De porties zijn meer dan voldoende, dus je hoeft niet veel bij te bestellen. Laat de bediening je adviseren over de wijn of andere dranken, ze zoeken net zolang door totdat ze je smaak hebben gevonden. Wij hebben gekozen voor de natuurwijn en afgesloten met een Hollands genoegen. De omgeving is sfeervol en voor vooral de mannen een blikvanger zijn de oude auto's die daar in het restaurant zelf staan. Kortom dit is een van onze favoriete restaurants.
Eduardjan .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
met een groep van 14 weer eens in Goudfazant gegeten. Echt knap hoor, tent bomvol. We mochten gewoon a la carte bestellen (kom daar eens om met zo'n grote groep, meestal krijg je dan een menuutje opgedrongen). Alles op tijd en kloppend en ook nog eens echt lekker. Niets op aan te merken. Enthousiaste en vriendelijke bediening. Al zo lang het niveau hoog houden is knap. Dank voor de mooie avond.
Kalkman .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De gerechten die we hier gegeten hebben, maken we niet snel zelf. Ook is de wijnkaart top, het uitzicht fantastisch en de bediening vriendelijk. Wellicht niet het goedkoopste restaurant, maar je gaat hierheen voor een avond genieten.