Hotel de Goudfazant

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Hotel de Goudfazant

Iem B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Wederom genoten van avond bij Hotel de Goudfazant! Verschillende gerechten besteld zodat we meer konden proeven want konden niet goed kiezen :-)
Toeti V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Gisteren bij De Goudfazant gegeten, gereserveerd voor 19:30 uur maar moesten wachten ivm de drukte. Toen vroeg de bediening, willen jullie dan een glas champagne? Dus wij dachten dat we dat kregen omdat we, ondanks onze reservering, een tijdje moesten wachten. Moesten we na afloop € 12,- per glas betalen! Wij komen hier vaker, maar dit was dus de laatste keer. Echt een rare actie. En eten is normaal gesproken altijd heerlijk maar viel nu ook tegen.
ElisaSopa .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2018
Aparte locatie, leuk aangekleed. Wel wat koud, dus trek iets warms aan als je er gaat eten. Verder niks op aan te merken, het eten zag er mooi uit. Mijn vriend vond de 'ree' niet te pruimen, maar mijn vega gerecht was OK. Vooral het toetje was lekker.
jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Wat een prachtige plek en wat een heerlijk, bruisende sfeer. Ondanks de grote drukte op vrijdagavond werd er alle tijd voor ons gezelschap genomen en was de bediening zeer vriendelijk en nooit gehaast. De gerechten kwamen vlot door en de (gratis) flessen water werden regelmatig en ongevraagd ververst. Hulde voor het management om alles zo op rolletjes te kunnen laten lopen. De biolgische wijnen waren een aangename verrassing. Vaak zijn ze toch nog minder lekker dan de gangbare, maar dat geldt niet voor de keuzes van De Goudfazant. De gérant nam uit zichzelf het initatief om ons diverse wijnen te laten proeven. Geweldig. De formule voor het menu werkt ook uitstekend. De prijs-kwaliteitverhouding van het 3 gangen menu is perfect, vooral door de ruime keuze die er gemaakt kan worden. Mijn voorgerecht van gerookte bietjes, hangop, komijn, etc. was erg smaakvol. Het toetje, hemelse modder, goddelijk, zeker in combinatie met een glas beerenauslese. Het enige minpuntje was het hoofdgerecht. De kabeljauw was precies goed qua garing, maar de begeleidende kreeftensaus met zeekraal, waar ik erg benieuwd naar was, stelde teleur. Het was namelijk geen tagliatelle met saus, maar (teveel) saus met wat sliertjes pasta. De zeekraal kon ik eerst niet vinden, maar die bleken onderin de saus verdronken te zijn, oftewel het was net of ik dat gerecht per ongeluk ondersteboven geserveerd had gekregen. Om dat zeker te weten, zal ik het nog een keer moeten bestellen. Op zo´n geslaagde avond was het een detail.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Itt recensent hieronder was ontvangst dinsdag beroerd. Was het te druk? Te weinig personeel? Personeel van goede wil, maar niet erg bekwaam. Kregen op een gegeven moment verkeerd hoofdgerecht voorgezet. Na enig verwarring werden borden (ook met gerechten die wel besteld waren) voor onze neus van tafel gehaald en naar een andere tafel verhuisd. Op de vraag of er na toetje ook muntthee was kwam het antwoord dat die thee er niet was maar wel andere thee, "iets met blaadjes erin, ook lekker hoor". Meer wist de medewerker er niet over te vertellen. Restaurant op een verlaten locatie aan het IJ, in een oude fabriek (?). Groot, lange tafels en door galm erg rumoerig. Met een groep van zes personen eten is wel het maximum, wil je elkaar kunnen blijven verstaan. Maar het eten... TOP. Zulke mooi opgemaakte gerechten die zo lekker smaken! Wauw! En dat drie gangen lang voor 33 euro pp. Vergeet de eerste kritische regels hierboven maar, ga hier eten! Wij komen terug.
Jorinde V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wat een warme en leuke ontvangst in dit restaurant. We kregen een hand van de gastheer die alles goed onder controle had en duidelijk plezier heeft in zijn werk. Gelukkig konden we nog een tafeltje bemachtigen (donderdag), reserveren is handig. Het eten was heerlijk, boterzachte visfilet en een goddelijk toetje genaamd "Hemelse modder". Het voorgerecht met spruiten vond ik matig maar wel gewaagd. We komen graag terug. Alleen al het pontje er heen, vanaf de KNSM-Laan, is een feest.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding! Afgelopen vrijdag ben ik samen met een groep hier wezen eten. Je komt binnen en denkt: "Ah nee niet weer zo'n mega hippe Amsterdamse toko", je verwacht bijna een ambachtelijke burger op een rustieken plankje, MAAR NEE! Gelukkig niet :), Hotel Goud Fazant verrast zeer aangenaam.

Een 3 gangenmenu kost slechts 33,50 en de gerechten zijn allemaal hoog op smaak en mooi opgediend. Ik had de Lamsmerquez, Schelvis met zeekraal en zwarte risotto en de rijstpudding met peer en karnemelkijs. Alle drie de gerechten waren mooi gepresenteerd en hoog op smaak.

Wat ik goed vond was de adequate bediening, continu een karaf water op tafel en brood bleef komen t/m het toetje. De drankprijzen zijn ook schappelijk en de wijn smaakte naar meer.

In het begin was het nog een beetje leeg waardoor de ruimte iets te groot en hol aanvoelde, toen meer tafels gevuld waren werd het al snel een gezellig sfeertje.

Top restaurant, ik kom terug! :)
Caspar T.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Leuke kaart, goed eten, fijne wijntjes, de bediening is goed. Enige puntje van kritiek is de nogal saaie aankleding van het pand.
Rania S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het eten was lekker. Dames in de bediening waren ook super vriendelijk. Jammer dat er geen verse muntthee of cocktails waren. Maar restaurant is supergroot dus zal vast niet voldoende tijd voor zijn.. wij hadden erg veel vragen en ook daar namen de dames uit de bediening geduldig de tijd voor.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Nu meerdere malen met verschillende mensen gegeten en telkens enthousiaste reacties. Ook met een grote groep prima service.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Zaterdag 1 juli met een groot gezelschap van 12 personen naar De Goudfazant geweest. Zoals gewoonlijk waren eten en wijnen prima. Wat erg tegenviel waren de wachttijden en de weinig professionele bediening. We hebben meer dan 1 uur moeten wachten voor de gerechten kwamen, 4 keer werden gerechten gebracht die vervolgens weer teruggehaald werden omdat ze toe behoorden aan een andere gezelschap. Aardig dat we vervolgens 2 flessen wijn gratis kregen maar de volgende keer zoek ik een andere eetgelegenheid.
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Bijzondere locatie en dito inrichting. Erg ruimtelijk. Doordat de grote puien openstonden hadden we mooi uitzicht over het IJ.
De maaltijd was heerlijk. Lekkere biefstuk als hoofdgerecht en heerlijk hemelse modder toe.
de bediening was netjes, voldoende aandacht maar niet overdreven.
C.r. S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Mooie ruimte. Vriendelijk ontvangen. Eerst 3 oesters. Waren super vers. Gnocchi met piepklein stukje op de vel gebakken makreel, smaak was goed. Vissoep was een echte tegenvaller. Bouride is normaal een gevulde vissoep met stukjes vis en zeevruchten. Er zijn verschillende varianten maar dit was een hele magere, alleen was vloeistof met ook alweer een heel klein staartstukje makreel. De smaak was goed, De lamsnek was goed klaargemaakt maar had weinig smaak. De kabeljauw was ongaar en mijn partner had een twee keer zo'n groot stuk al ik.
De begeleidende pasta in de saus was niet gaar. Het zeer attent aangeboden extra stukje vis kwam pas toen we we al bijna klaar waren.
De nagerechten waren prima in orde.
De bediening was attent en er was genoeg personeel zodat er niet eindeloos gewacht moest worden op de gerechten
mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Geweldig eten in een zeer sfeervolle ambiance. Een bijzondere uitbreiding voor bijzondere gelegenheden. Ook uitstekend geschikt om met meerdere mensen te eten vanwege de lange tafels
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten, top sfeer, vriendelijke enthousiaste medewerkers, lekkere wijn voor verschillende prijzen. Echt genoten!
LA T.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het is nog steeds superdruk in de Goudfazant en wij kwamen er altijd heel graag. Toch beginnen er minpunten op te treden. Bijna op rij was er drie keer iets mis met het hoofdgerecht; de kalfslever te gaar, de herten biefstuk retour gestuurd wegens niet te snijden, laat staan te kauwen, de tweede portie ging dezelfde weg en recent gerookte schelvis, die de rookton had weten vermijden. We hoefden de hertenbiefstuk niet te betalen maar er werd, behalve het aanbod een ander produkt te kiezen, ook geen compensatie gedaan in de vorm van gratis nagerecht oid. De bediening werd op de hoogte gesteld en zou het doorgeven. Jammer, heel jammer. Had dit liever via email gecommuniceerd met het restaurant, maar dat is niet bekend.
Roxanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Dit drukke, maar prettige restaurant is echt een heuse Gem verstopt op het kantorenterrein tussen de loodsen, aan de noordzijde van het IJ. Genoeg keuze bij een 3-gangen menu en de gerechten zien er prachtig uit en zijn erg smaakvol. Hier ga ik zeker nog eens naartoe!
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Hier recentelijk met wat collega's gegeten. Zowel, voor hoofd als nagerecht waren heel goed. De Bio dynamische wijnen vond ik niet om over naar huis te schrijven en het was wat rumoerig, maar de toffe locatie en uitstekende bediening maakten dat meer dan goed. Hier kom ik zeker terug.
Iem B.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Verrassende locatie blijft het toch elke keer weer. Je komt de kade op rijden en je ziet eigenlijk niet heel veel en het doet wat verlaten aan. Dan komt je binnen en treft een stamp-vol hip restaurant, vol bedrijvigheid.
Super service, super eten (tip: nieuw voorgerecht met paddenstoelen!)
Blijf echt mijn favoriet in Amsterdam Noord
Joris J.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Ondanks de industriële grote loods een erg leuke sfeervolle locatie. De bediening is erg vriendelijk en het eten erg lekker. De prijs is goed. In de zomer hebben ze de deuren openstaan en kijk je erg mooi uit over het IJ. Ook geschikt voor grote groepen.