Hotel De Biltsche Hoek

6,9
6,6
Hetty R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016

Lunch bestaande uit 3 minibroodjes met brie en honing, rosbief met ei en 1 met tonijnsalade. Erg traditioneel en weinig verrassend en volgens mij zijn de broodjes uit de supermarkt precies dezelfde en erg droog. Verder een clubsandwich met gerookte kip, gewone plakjes kipfilet. Nee de Biltsche Hoek straalt geen professionaliteit uit in de lunch. De lunchkaart sowieso was bij biltsche Hoek echt een aanfluiting!
Ook de entourage is ver beneden peil, zeer ouderwets!

Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Jeugdsentiment: een Van der Valk restaurant snelwegrestaurant, daar ging je vroeger naar toe voor een sanitaire stop, niet voor het eten. Tenzij je een fetisj had voor schnitzels, gebakken aardappels en appelmoes met uitgelopen kers uit blik…

25 Jaar later brengt een zakelijk bezoek mij in Hotel De Biltsche Hoek. Deze Van der Valk oogt bijdetijds, evenals de menukaart. We bestellen van de lunchkaart een ‘jumbo uitsmijter’ (€ 7,75) met een Russisch ei als garnituur en een salade van gerookte ganzenborst (€ 10,50) bestaande uit sla, mais, zwarte olijven, zongedroogde tomaten en een yoghurt-achtige dressing. Ik vraag of de mais vervangen kan worden door dun gesneden rode ui, mijn tafelgenoot ziet liever een beetje salade i.p.v. een Russisch ei bij de uitsmijter. De vriendelijke serveerster zegt dat dat kan, geen probleem.

De bediening is correct en attent. We bestellen 2 jus d’orange (€ 3,75 st.) en vragen een karafje met kraanwater waar - zo blijkt achteraf - € 1,50 voor wordt gerekend. De salade met gerookte ganzenborst is prima, de uitsmijter is gigantisch en inderdaad voorzien van salade – met vinaigrette! Ham, rosbief, we hebben beter gegeten maar niet voor deze prijs. Dat geldt ook voor de salade, geserveerd met getoast brood. Ingrediënten zijn niet van uitmuntende kwaliteit maar zijn qua smaak in balans en voor het geld simpelweg lekker. Een serieus aandachtspunt: beide borden waren ontsiert door vettige duimafdrukken.

Mijn motto: ’Van der Valk, alleen als het echt niet anders kan’ heb ik bijgesteld: je kunt hier royaal lunchen voor een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Ursula H.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met wat vrienden hier neergestreken, om lekker te eten. Ik had de grande entree vooraf, die zag er mooi uit en smaakte prima.
Als hoofdgerecht de ribeye gekozen. Well-done. Altijd een uitdaging voor keukens. De koks die het voor elkaar krijgen om het lekker te houden, hebben altijd een streepje voor bij mij. Volgens mij moest de bediening even opzoeken wat trancheren ook alweer is. Het vlees was goed, dus chapeau voor dat onderdeel. Helaas hadden mijn tafelgenoten allemaal gezegd dat ze geen gepofte aardappel wilden en hadden we die toch gekregen. De aardappeltjes waren echter veels te zout, de patat niet zout genoeg, en om een of andere reden was de maaltijd als een baksteen op mijn maag gevallen. Tijdens het eten moesten we maar liefst drie keer vragen of we een fles water mochten, wat in combinatie met het zoute eten wel een ongemakkelijke bedoening maakte. Ook teleurstellend, het restaurant bestond die week 60 jaar, maar de bediening wist niet eens hoeveel jaar ze bestonden. Over het algemeen was de bediening een beetje onhandig, maar ze deden hun best.
Tegen de tijd dat het desert kwam, een kersen/amandelcake voelde ik me eigenlijk veels te vol. Toch de cake geproefd, die heel apart was, wel lekker.
Het decor is een beetje dat van een wanna-be modern restaurant maar het is en blijft oubollig en rafelig hier en daar. De stoelen zaten redelijk comfortabel en de toiletten waren schoon. Het was er wel dusdanig warm dat ik een beetje misselijk was toen we weg gingen.
Carlos R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Ontvangs was redelijk. de drankjes waren snel opgenomen en er was er eentje gevallen. verder netjes opgelost. Voorgerechte duurde erg lang tot ze kwamen maar was redelijk goed opmaak kan beter.
Hoofgerecht had ik vis veels te hard gebakken en veels te droog aardappels waren taai en niet lekker. na gerecht ging wel maar die combinatie sorbet vond ik niet echt lekker. het tweede rondje om drankjes op te nemen duurde erg lang en toen we net geholpen werden werd er maar een drankje opgenomen en de rest niet. ik kom hier niet meer terug.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een heerlijke avond gehad ter gelegenheid van ons 45e huwelijksjaar.
Destijds hier de receptie en het diner gegeven. Het was super! Medewerker Gijs heeft ons zeer goed geholpen en een mooi plekje voor ons gecreëerd. Wij komen graag terug!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Als we in een hotel van van der Valk zijn nemen wij vaak de Chateaubriand en zo ook u; was weer super. De droge witte huiswijn vooraf en de rode huiswijn tijdens het vleesgerecht ook altijd helemaal prima. Wij bestellen deze wijnen ook weleens in dozen bij de slijterij van van der Valk; zo lekker vinden wij deze met een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Als je hier gaat eten weet je dat het groot en massaal kan zijn.
Helaas; decor is desondanks niet op orde. Te massaal, teveel geluid en te warm. Kaart in plastic oogt echt niet.
Service: Met vier man hadden we een voorgerecht, hoofdgerecht en koffie toe.
Bediening deed heel erg zijn best om ons goed te helpen. Zochten contact ondanks massaliteit en kwamen leuk terug op eerdere contactmomenten.
Bijvoorbeeld: ik had la trappe dubbel besteld. Bleek toch niet beschikbaar; ober kwam met alle andere la trappe's aanzetten om mij maar de keus te laten. Heel goed!
Het was druk. En dat is wrs de reden dat niet alles OK verliep. Op momenten vergat men de mayo of werd carpaccio geserveerd i.p.v. soep. Is vervelend doch snel hersteld. Maar ik wil in zo'n restaurant graag op deze manier bediend worden. Dank!
Eten: twee keer carpaccio, één keer tomatensoep en éen keer op verzoek gemaakte vega cannelloni als voorgerecht waren prima. Hoofdgerechten oogstten meer lof: zalm, eend en zeebaars. Lekker klaargemaakt. Vooral de snijbonen/ui/spek en bietjes/appel(?)combi deden het goed als bijgerecht.
Kortom: hier kan je prima eten. Maar realiseer je waar je bent.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Eten was heerlijk, had daar een Schnitzel en als dessert een bananensplit. Echter zaten wij in het gedeelte bij binnenkomst links, een zeer gedateerd gedeelte met een scheur in het tafelkleed. De zaal aan de rechterkant bij binnenkomst ziet er volgens mij veel beter uit. Bediening vond ik (op één ober na) onvriendelijk & ongeïnteresseerd, het leek eerder op personeel wat stage liep dan dat ze betaald werden en het naar hun zin hadden. Sommige gerechten en nabestellingen werden neergezet zonder maar ook "alstublieft" of "eet smakelijk" te zeggen......zo hoort het niet. Ik hou er een nare smaak aan over. Vroeger als kind kwam ik hier heel vaak met mijn ouders, nu waren we een tijd niet geweest maar toch terug met mijn moeder. Het nostalgische gevoel van vroeger geeft wel een goede vibe, we geven het binnenkort nog een keer een kans in de andere zaal, wellicht beter daar.
Djenut .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Lunch van der Valk de Biltsche Hoek

Ruim restaurant, ziet er schoon uit en een mooie inrichting. Personeel is professioneel en vriendelijk. Precies wat je verwachten mag.

Runderborst met bieten salade
Opzich prima kwa smaak, helaas wat te koud. Lekkerder op kamertemperatuur. Een grote hoop salade, geen mooie prensentatie. Er zitten te grote stukken biet in.
Goede portie, zit genoeg in om vol te raken.
Wel erg leuk een bakje met geroosterd brood ernaast.

12uurtje
Presentatie is leuk maar niet bijzonder.
Brood lijkt niet vers, (platgedrukt en een taaie harde korst) maar de smaken zijn verder gewoon ok.
Huzarensalade is heerlijk!

Conclusie: het is leuk om even snel tussendoor te lunchen voor die prijs maar het is niet erg bijzonder.

Monique P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Lekkere clubsandwich gegeten met zuurdesembrood. Jammer genoeg geen lactosevrije gebak of desert voorhanden. Ook niet na vragen.
Delatour .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Bij binnenkomst goed geholpen.voorgerecht klein gerechtje met vis en vlees was erg lekker! Hoofdgerecht Chateaubriand dit was ook erg lekker. Kortom een goede avond gehad!
Railroad .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Dankzij de vrijgevigheid van een familielid kon ik, met een v/d Valk kadocard op zak, uiteten bij De Biltsche Hoek. Anders was ik er waarschijnlijk niet naar toe gegaan.
Op zondag ben ik met mijn vrouw en 2 kinderen (4 en 6) gaan eten.
Bij binnenkomst werd ik bij de balie vriendelijk geïnformeerd over de werking van de kadocard. De gastvrouw bracht ons eerst naar een tafel naast de ingang. Op ons verzoek werden wij naar een tafel gebracht in de andere vleugel. Het was gezellig druk.
Personeel liet ons 6 minuten wachten voor ze een drankje op kwamen nemen. Hierna gebracht, maar vervolgens werd vergeten de menukaart te overhandigen.
Dit duurde vervolgens weer even. Uiteindelijk een mosselpan besteld, mijn vrouw een salade als hoofdgerecht en de kinderen een kidsschotel schnitzel en kaassoufflé.
Het eten miste een passievolle bereiding. Soort veredele snackbar. Het bedienend personeel was vriendelijk, maar was niet attent. Wel leuk dat de kinderen in de keuken hun eigen ijsje mochten uitkiezen.
Wij zullen De Biltsche Hoek niet meer aan doen.
Monami .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Samen met mij. Moeder gegeten het restaurant. M'n moeder mocht helaas alleen bouillon eten. (Operatie) ik had een biefstuk. Die was super mals. Lekkere bijgerechten. Erg veel voor mij alleen. Vriendelijke bediening. Een jonge man die zijn vak goed verstond. Oprecht vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug zodat m'n moeder ook mee kan eten.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Zaterdagavond hebben we ter gelegenheid van een afscheidsetentje in verband met Pensioenering bij de Van der Valk in de Bilt gegeten was gezellig met vijf Collega's.
Wij zijn zeer tevreden gaan er geregeld eten.
Voorgerechten, Hoofdgerechten en Nagerechten waren Perfect.
Gaan er nog zeker een keertje eten.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Vanavond gegeten bij gerenommeerd Van der Valkrestaurant 'De Biltsche Hoek' in de Bilt. Na een aantal zeer teleurstellende vegetarische ervaringen bij dit établissement toch - op uitnodiging van een dierbaar familielid - het maar weer eens geprobeerd. Nieuwe kaart, nieuwe gerechten, dus............. wie weet? We kozen als voorgerecht uiensoep en crèmesoep met bospaddenstoelen. Prima! Wat betreft het hoofdgerecht was de keuze al kwantitatief tamelijk beperkt. Omdat de 'aardappel mint taart' gepaard ging met aubergine (caponata) kozen we voor de canneloni. Een vormeloze, smakeloze, fantasieloze smurrie waarin we noch de smaak/structuur van paddenstoelen, geitenkaas of groenten konden herkennen. Een en ander gelardeerd met stukken walnoot en eikenbladsla en overgoten met een roodachtige substantie die het geheel nog enige kleur gaf. Wederom een afgang. Om ons familielid, die ons dit aanbood, niet in verlegenheid te brengen hebben we de kritiek maar achterwege gelaten. Maar één ding is nu wel zeker, vegetariërs en veganisten hebben niks te zoeken bij 'De Biltsche Hoek'.
Voorgerechten:
Venkel- en wortelsalade met geitenkaasmousse en een sjalotten rode portsaus € 9,75
Salade met artisjok, olijven, linzen, roseval aardappel en tomaat met een dressing van paprika, peterselie en cashewnoten € 9,25
Hoofdgerechten:
Aardappel mint taart met spinazie en caponata € 14,75
Cannelloni gevuld met paddenstoelen, geitenkaas, groenten en noten € 15,50
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Op zondag was het altijd rond de klok van 20.00 wachten op een tafeltje, maar nu was het akelig stil. We hadden het kunnen weten dus... Aardige mevrouw in de bediening die ons vertelde over de wielerploegen die kwamen logeren bij de start van de tour de France. Mijn vrouw koos een vegetarisch gerecht: Aardappel mint taart met spinazie en caponata en ik de 3 slibtongetjes. Wilt u appelmoes? Nee dank u! Wilt u komkommer salade? Ja graag! Appelmoes kwam toch en de komkommer was hard bevroren. Kregen nieuwe.
Caponata met spinazie was denk ik begin van de dag al klaargemaakt. Komplete bruine snotpap, waarbij individuele ingrediënten niet meer te herkennen waren. De spinazie door de Caponata was zwartgekookt en ook tot snot gekookt. Sliptongetjes dreven in een zware boterachtige saus vol groene kruiden waarbij de vissmaak compleet werd overheerst. Sperzieboontjes waren lekker licht groen knapperig en vers, patat was koud en slap. Mayonaise zag er verkleurd uit. Kortom een ramp.
Aardige mevrouw zag dat we niet onze bordjes hadden leeggegeten en hoorde ons verhaal aan. Ze zou het met de kok bespreken. Kok's commentaar: Caponata was gewokt en voorzien van een dressing waardoor de structuur en kleur niet meer te herkennen was. Slibtongetjes probleem kon nu niets meer aan gedaan worden..Voortaan eerder zeggen. Kregen gratis kopje koffie. Nooit meer naar de Biltsche hoek voor ons. Kan een keertje aan het einde van de dag tegen zitten maar een dergelijke reactie is niet professioneel
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Ook bij dit Van der Valk restaurant is het prima lunchen. De clubsandwich en de wijn is echt prima, en de rest van de lunch- en dinerkaart ziet er echt prima uit. Maar de service is traag en het restaurant is hier en daar smerig (lampenkappen onder de spetters), stoelen bladderen af etc. Kan echt beter!
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
De kaart vermeldde dat er een dagelijkse wisselend hazengerecht was, en dat je aan de kelner of serveerster kon informeren welk gerecht er die dag was. Echter, onze serveerster was met stomheid geslagen, en moest op zoek naar een bord waarop het beschreven zou zijn.

Een aantal mensen uit ons gezelschap had een "grand starter", een selectie van voorgerechtjes geserveerd op een etagiere. Bij de uitleg wat wat was haalde de serveerster de bordjes uit de etagiere, staarde er enige tijd naar, en legde de gerechten uit als "ik geloof dat dit de kip is, en dit is denk ik kreeft", etc.

De smaak van de voorgerechten was goed. Ikzelf had de ganzenborst: dunne plakjes geserveerd met rucola. De gans was goed op smaak, en de dressing was ook goed. Het hoofdgerecht echter, was een teleurstelling. Een trio van hert, met een rucola stamppot, en een jus. Mijn hertebout was goed, maar elders aan tafel was het veel te zout. De hertenbloedworst smaakte naar niets, behalve zout. Het stoofpotje van hertenvlees was niet om naar huis te schrijven. De rucola stampot zag eruit alsof het al uren onder de warmtelamp had gestaan, en zo smaakte het ook. De smaak van de jus laat zich het best omschrijven als "aangebrand". In de jus zaten ook een aantal dingen; qua vorm zou je denken dat het paddestoelen waren, maar qua taaiheid hadden het ook stukjes schoenleer kunnen zijn.

Ik zal hier niet snel een tweede keer komen.
Adrie B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Kom hier 1 of 2 keer per jaar lunchen met familie. Meestal een broodje of een uitsmijter. Eten is OK, maar te duur voor wat het is. Personeel en ambiance prima.
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Net na of voor een mooie wandeling lunch ik hier weleens. Het restaurant zit op een goed bereikbare locatie. Een ruime gratis parkeerplaats voor de deur en ook het terras is ruim opgezet. De bediening is vriendelijk en snel. Ik nam een tosti belegd met ham en kaas, geserveerd met frites en tomatenketchup. Ook dit keer smaakte de frites alsof ze net niet lang genoeg in de frituur hadden rond gezwommen. We moesten helaas bij de bestelling onderhandelen over de extra saus en of daar nu wel of niet voor betaald moest worden. Dat was jammer. Gewoon gratis erbij serveren zou ik zo zeggen.
Vanwege de hoge begroeiing bij het terras is de naastgelegen snelweg niet zichtbaar. Dat is zeer prettig. Voor een lunch is dit zeker een aanrader.