Hotel Brasserie Om de Noord

- Ontbijt 08:30 - 10:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
M M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Hier fantastisch lekker gegeten, met veel zorg bereid, ontzettend goede combinaties in het dagmenu! Sfeer is heel ongedwongen en de inrichting is open en gezellig! We werden heel hartelijk ontvangen en de bediening was plezierig en ongedwongen! We gaan hier zeker een volgende keer weer eten!
WTFRamsey .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Met 6 personen gegeten bij deze Brasserie. Was een aparte ervaring. De bediening is erg irritant wat vanaf het binnenkomen de stemming heeft bepaald. Eten was net voldoende maar onvoldoende in relatie tot de prijzen. De amuse kwam op ons over als een slechte grap en kan beter worden weggelaten. Toetje hebben we maar bij de ijssalon aan de overkant gehaald. Wij gaan hier nooit meer naar toe.
Dinie E.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
We hebben lekker gegeten in dit restaurant.We wilden een driegangenmenu bestellen maar dat kon niet wat ze hadden net een nieuwe kaart en daar waren de koks te druk mee.Wel een beetje raar wat er staan toch professionele koks in de keuken die wel wat gewend zijn.De serveerster kwam ook erg onzeker over.Mochten we nog een keer naar Schier gaan dan gaan we zeker weer hier eten.
Eevaa .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Lunch genuttigd in deze zaak op een mooie locatie in het dorp Schiermonnikoog. Dame in de bediening was alleen, het was niet heel erg druk, toch leek ze niet echt het overzicht te hebben en dat kwam wat onprofessioneel over. Het brood met geitenkaas, courgette en abrikozenchutney was ok. Brood was vers, vooral veel sla op het brood, erg weinig geitenkaas, lekkere chutney, maar ook weer weinig en stukjes rauwe courgette. Dat kan beter voor de prijs van ruim 7 euro.
Fief .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Feest op Schier. Een aanwinst op het eiland, brasserie Om de Noord. Eerst s'middags genoten van een jazz concert en s'avonds heerlijk gegeten. Eindelijk een goed restaurant op Schier. Heerlijk gegrilde zeebaars en een mooie tournedos. Ondanks de drukte bleef de bediening vriendelijk en voorkomend! Een aanrader!!!!!!
Trudie T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Om 19.30 tafeltje gereserveerd. Bij aankomst werd ons een tafeltje gewezen dat ons niet zo beviel, het stond nogal in het midden en er liepen veel mensen langs. We vroegen om een ander tafeltje. Daar moesten we even op wachten, het was namelijk erg druk en een tafel afruimen dat duurt natuurlijk even. Twintig minuten later, in de zithoek, kregen we de vraag of we ondertussen wat wilden drinken. Weer tien minuten later konden we aan tafel. Weer tien minuten later kregen we de kaart. Mijn moeder bestelde de vegetarische curry en ik de asperges met beenham en frietjes ipv krieltjes. Daarna volgden de amuses. Lekker aspergesoepje. Ik bestelde even later een witte wijn, aangezien mijn biertje al een half uur op was. De wijn kwam niet, de voorgerechten wel: broodjes met aioli en tapenade en een carpaccio van rode biet. Dit was heerlijk! Even later kwam dan toch de wijn, "die had ik nog tegoed" volgens de gastheer. De wijn was inmiddels warm toen we de voorgerechten ontvingen, de frietjes waren vergeten. Gelukkig zag ik ze al vrij snel staan in de keuken, toen ik door de klapdeuren gluurde. De gastheer vond het echter belangrijk om servetten te vouwen op dat moment. Toen de frietjes er eenmaal waren, had ik al de helft van de maaltijd op. Toch waren ze lekker. De asperges redelijk, er ontbrak wat mij betreft een hollandaise saus en de eieren waren koud en hardgekookt. Moeders curry was nogal laf en bestond uit twee wraps bomvol geitenkaas en geroerbakte bloemkool. Na twee happen zat ze vol van de geitenkaas. Nadat we uitgegeten waren, duurde het weer zo'n vijftien minuten voordat ze de borden wegnamen en de dessertkaart brachten. Ik had wel zin in een nagerecht! Helaas kwam er niemand meer om de bestelling op te nemen en na weer een kwartier zijn we opgestaan en vroegen we om de rekening. Die kregen we: de verkeerde, oeps. Die van ons was goedkoper, tja: alleen twee voorgerechten, drie drankjes en twee hoofdgerechten en dat in ruim twee uur.

Kortom: eten was ok, service ontbrak. Wachten is echt niet heel erg, maar zonder drankje erbij wordt het wel een uitdaging.
Een teleurstelling, mijn verwachtingen waren best hoog.
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mooi terras, midden in het dorp, prachtig weer, dus hier een plekje gezocht....
De tafels heel verzorgd gedekt, dus de verwachting is hoog. Dat valt tegen.
De sausjes bij het brood zijn niet lekker op smaak. We kiezen allebei voor het aspergemenu...de asperges zelf zijn goed, maar de saus is minimaal en weinig geïnspireerd. De vis is goed, maar de ham valt tegen; doordat het even onder de gril heeft gestaan(?) is de ham wat droog.
Wel worden er lekkere bijpassende wijnen geserveerd!!
De bediening is een beetje popiejopie....niet onze stijl. Wij zijn 70+, dus dan verwacht je toch, dat je met 'u' wordt aangesproken. Jammer.
Mooie ambiance, maar er moet aan het eten toch echt wat meer aandacht worden geschonken, wil het de verwachting waarmaken.
Tterlien .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op zaterdag 7 mei 2016 gegeten bij Brasserie Om de Noord.Het eten bij Brasserie Om de Noord is prima, zeker voor Schiermonnikoog. De ambiance is ook erg gezellig.

De bediening moet daarentegen echt beter om hier nog eens terug te willen komen. Naast een vriendelijke dame, waren ook de gastheer en een stagiair aanwezig in de bediening. De gastheer is erg 'popiejopie', wat gezellig zou kunnen zijn, maar omslaat in irritatie op het moment dat er dingen niet goed gaan:

Na ruim een uur wachten op onze hoofdgerechten, gaven wij aan de bediening aan het gevoel te hebben lang te moeten wachten. Hierop werd geantwoord: "daar zijn we het helemaal mee eens, er is iets fout gegaan. We heb zojuist aan de keuken gevraagd of uw tafel er even 'tussendoor' kan." Dit antwoord kwam op ons vreemd over, aangezien wij net als de andere tafels gewoon een gezellige avond kwamen eten, zou geen sprake moeten zijn van een 'tussendoor' laten gaan. Bovendien was over hetgeen blijkbaar was fout gegaan niets aan ons gecommuniceerd, wat wel de voorkeur heeft als mensen zo lang zitten te wachten.

Aangezien we ongeveer dezelfde tijd al met lege glazen zaten, vroegen wij of nogmaals hetzelfde rondje wijn konden verkrijgen. De manier waarop de gastheer dat nadien kwam bijschenken (veel naast de glazen) was vrij opmerkelijk.

De daarvoor zo spraakzame gastheer heeft geen enkel woord gewijd aan deze gang van zaken, wat erg onprofessioneel overkwam. Gelukkig was er de vriendelijke dame (niet stagiair) in de bediening die het allemaal goed heeft opgelost en ons alleraardigst te woord heeft gestaan. Daar zouden de gastheer en de stagiair nog wat van kunnen meepikken.
Groninger1974 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De locatie is leuk midden in het dorp en toch voldoende afstand van de weg. bediening is vriendelijk. Ik had zeebaars die niet goed was schoongemaakt hij smaakte wat bitter. Mijn tafelgenote had een waterige botersaus bijde vis. Dus het eten kan gewoon beter.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
We hebben al diverse malen in dit restaurant gegeten dus wisten wat we konden verwachten..dachten we. Hoewel ons ons favoriete gerecht ( sliptong) niet op de kaart stond zag de aangepaste kaart voor kerst er wat beknopt maar goed uit. Het begon veelbelovend met een heerlijke amuse van broccolisoep met een vleugje jam. Als voorgerecht had ik een carpaccio van eyerib gekozen. Deze was wat flauw van smaak. Als hoofdgerecht kozen mijn partner en ik de gamba’s. Het duurste gerecht van de kaart, maar dan krijg je ook wat- denk je. Helaas kregen we welgeteld één gamba gegarneerd met een paar kleine garnalen, te harde groene bloemkooltoefjes en een wat smakeloze puree van pastinaak. Als nagerecht koos ik tiramusi met witte en donkere chocolade met vanille ijs. (Oorspronkelijk werd deze geserveerd met mandarijnenijs maar op mijn verzoek werd dit vervangen door vanille ijs). Tot mijn teleurstelling had het nagerecht niets te maken met tiramisu; het zag er uit als een lasagne van diverse chocolademousses op elkaar en smaakte ook zo. Weinig opwindend. Een wat teleurstellende ervaring in verder een leuke ambiance.
Robert B.P. V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Uitstekend gegeten (oa mals hertje, dat niet verdween onder n overdosis saus en mooi, niet te zoet toetje) met fijn wijntje erbij en plezierige, ontspannen bediening.En lekkere koffie.
Joseph L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hadden het al in een ander restaurant op Schier vastgesteld: voor een culinair avontuur hoef je niet naar dit prachtige Waddeneiland. Om de Noord noemt zich brasserie. Dan denk je aan de vermaarde eet- en drinkgelegenheden in Parijs met hun karakteristieke inrichting (groot, veel koper en spiegels, enorme ramen, een bar), of aan het in Parijse stijl ingerichte Amsterdamse restaurant met verse zeevruchten op de kaart. Om de Noord doet in weinig aan een brasserie denken, het is gewoon een prettig restaurant zonder veel pretentie... hoewel de bediening wel flink wat chic suggereert. Maar dat lijkt iets typisch Schiermonnikoogs. Ook in andere gelegenheden op het eiland loopt de altijd zeer correcte en vriendelijke bediening er als doodgravers bij. Ernstiger is dat de kwaliteit van het gebodene ver beneden de belofte van ‘vers en eerlijk’ blijft. De verse pasta smaakte naar karton – en had ook ongeveer die structuur, de geblancheerde groenten blonken uit in saaiheid, de lamsrack was ongaar en zo ging er nog wel meer grondig mis in de keuken.
J W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Lekker gegeten. Prima voorgerechten en de Tournedos was goed gebakken, zoals gevraagd (medium en medium rare). Mocht wel wat meer saus bij. Voor het overige geen aanmerkingen op het eten. Wel de hoogste tijd voor een nieuwe menukaart. Waren hier 5 maanden geleden ook en was dezelfde kaart.
Burggraaff1984 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Op een druilige woensdagavond kwamen we het restaurant binnen, we hadden gereserveerd maar aan alle lege tafeltjes te zien was dit niet nodig geweest. Later op de avond kwam er nog een tafeltje eters bij zodat we niet helemaal alleen in het restaurant zaten.

Om de Noord heeft een gezellig interieur en leuke gastvrouw. Op de kaart staat voor ieder wat wils. Wij hebben genoten van de eendenborst salade en steak tartaren vooraf. Voor hoofdgerecht kozen wij de tournedos en lamsrack, beiden heerlijk op smaak gebracht en super mals! Ook de desserts vielen bij ons in de smaak. Kortom een heerlijke avond met een fijne gastvrouw en heel lekker eten, wij hadden in tijden niet zo goed gegeten! Een compliment voor de keuken!
MartinHF .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De bediening verrasten we zichtbaar met onze iets te vroege komst (20 minuten). De tafel was nog niet gereed.

Gelukkig is er een goede rode port.....en kunnen we op reserveringstijd aan tafel.

Zij : Harder met zeekraal en seizoensgroenten (voor) Kabeljauw met tomaten/ansjovissaus, seizoensgroenten en linguine (hoofd).
Hij: Carpaccio van gegrilde aubergine en courgette met Friese oude kaas, cashewnoten en truffel dressing (voor) Paella van Quinoia en couscous, seizoensgroenten plus geitenkaas (hoofd)

Beiden een wijnarrangement bij de gerechten.

Over all: niets is op smaak gebracht. Geen lef geen durf. Het zag er allemaal mooi uit. De smaken vielen fors tegen.
Zij: Harder was geen passend geheel, rosé wijn sluit niet aan. Kabeljauw cuisson was puik. Helaas niet op smaak, meer saus was lekker geweest. Sauvignon blanc was er smakelijk bij.
HIj: Carpaccio lag op een hoopje. De grillsmaak was lekker, geen truffel dressing (of niet te proeven) Cashewnoten waren er wellicht, de verdenking is ook pinda's. Alles werd weggeblazen door een rosé wijn die wellicht fijn was geweest als er een stevige truffelsmaak was geweest. Nu dus geen goede combi. De wijn blaast alles weg. Hoofdgerecht was duidelijk weer een gerecht van iemand (kok?) die niet weet wat een vegetariër wil. Een totaal smakeloze en onaantrekkelijke brij (bordje pap), een plak geitenkaas er bovenop en hier en daar een (dat moet gezegd worden) zeer smakelijk stukje groente. De chardonnay was smakelijk bij de groente. De brij heb ik voor het grootste deel laten liggen. Thuis maak ik zelf zeker betere dingen. Dus met een leeg gevoel de deur uit.
De bediening was nogal onzeker. Zeker niet op elkaar ingespeeld.
Teleurgesteld zijn we eerder dan verwacht gegaan. Gezegd moet worden dat het hoofdgerecht van "hem" niet op de rekening stond. Netjes en terecht.

Eindconclusie: Kan vast goed zijn (wat meer durf en smaak graag), maar wij hebben het er zeker niet getroffen.
Mijke S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Onze kampeervakantie op Schier was vrij letterlijk in het water gevallen, en toen onze tent ook nog eens omverwaaide besloten we ons boeltje in te pakken en snel te vertrekken. Voor we naar de boot gingen wilden we wel eerst nog ergens binnen opwarmen met een goede stevige lunch, aangezien we nog geen tijd voor ontbijt hadden gehad.

We kozen voor Om de Noord, en dit bleek een uitstekende keuze. We hebben hier schaamteloos luxe gelunched met een fikse hamburger voor mijn vriend (tot zijn grote vreugd geserveerd met stiletto erdoor en friet in een leuk stenen punt'zakje') en een broodje kroket (waarbij de kroket heerlijk en het brood geenszins alledaags was), met een lekkere cheesecake na. Onze gastheer was vlot en zeer behulpzaam, en omdat het rustig was had hij alle tijd om gezellig met ons te kletsen. Dit alles kikkerde ons humeur dusdanig op dat we toen, zoals door de gastheer voorspeld, de zon doorbrak zelfs niet linea recta naar de boot gegaan zijn, maar ons toch nog een middag op het strand gewaagd hebben en daardoor onze vakantie niet in mineur maar op vrolijke noot hebben geeindigd. Top!
Sannes79 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Leuke plek voor de lunch of om even lekker een drankje te nemen.

Houden rekening met speciale dieetwensen en denken mee, prettige bediening. Er kon iets gemaakt worden wat niet in deze combinatie op de kaart stond maar waar iets heel feestelijks en smaakvols van gemaakt werd, super!
Minouvdo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Heel erg lekker gegeten (sliptong was super, salade met eendeborst was heel erg lekker, carpaccio en paella heerlijk), goede wijnkaart. De bediening was perfect: aardige, geduldige meiden, niets was teveel. Kortom: absolute aanrader!
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Op een zaterdagavond gegeten met 2 personen, niet gereserveerd en we kwamen uit op 2 maal een dagmenu. Het eten is van prima kwaliteit; voorgerecht met heerlijke garnalen, daarna prima saltimbocca (portie was aan de kleine kant) en een toetje van 2 vanille ijsbolletjes met 1 roombolletje en aardbeien. Toetje (het "Grand dessert!!) vonden wij te simpel voor die benaming. Wat ons erg tegenviel was het lange wachten: 2 uur en 15 minuten voor alles en dan ook nog de dagmenu's is voor ons te lang. Er is ook weinig attentie vanuit de bediening voor het bijschenken en afruimen. Het hapje vooraf: 2 broodjes met een wat dunne smaakloze olie moet ook nog genoemd worden. Bij het opdienen van het hoofdgerecht hadden wij ook nog friet besteld maar ondanks zeer langzaam eten kon dat niet op tijd bijgeleverd worden. Dus toen de borden leeg waren dat maar afbesteld :-( Het terras is prima om te zitten maar binnen is het kaal en ongezellig met enkele dikke zwarte vliegen die de hele tijd om ons heen cirkelden. Alles overziend: gastheerschap en attentie kunnen verbeterd worden. Dat is bij bijna alle restaurants tegenwoordig maar ik weiger dat als norm aan te houden.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
We logeerden een weekend in het geweldige hotel Om de Noord. Ons arrangement bevatte twee avonden een drie-gangen diner. In vogelvlucht neem ik u mee door twee prachtige avonden. Over het decor kunnen we kort zijn: geweldig. Het was mooi weer, beide avonden genoten we van het diner op het terras. Is het wat frisser? Er liggen dekentjes klaar. De tafel werd keurig ingedekt, ook buiten wordt tafellinnen gebruikt.
De service was goed en vriendelijk. Natuurlijk als je buiten zit kan het misschien wat langer duren, maar we hebben de tijd. Met een wijnkoeler op tafel redden we ons wel. (De wijn werd ook regelmatig bijgeschonken.)
Avond 1: een smaakvol groenten (aubergines/courgettes) voorgerecht. Het hoofdgerecht bestond uit twee goed gebakken sliptongetjes, met groente van het seizoen, knapperig gebakken frites en heerlijke mayonaise. Het dessert vers fruit met ijs.
Aovnd 2: een oosterse runderbouillon, heerlijk warm geserveerd en pittig van smaak. Het hoofdgerecht gegrilde forel met groente en wederom de heerlijke frites (mijn echtgenoot bestelde er een tweede portie van!). Het dessert was een smakelijk chocoladegerecht.
Wat ons betreft hebben we twee avonden heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Een aanrader als u er van houdt om heerlijk om uw gemak te tafelen. We komen terug. Minpuntjes? Niet echt en als die er zouden zijn dan is mijn advies: bespreek ze direct dan kan er nog wat aan gedaan worden.
Geachte familie Mol, dank voor uw leuke reactie! Tot een volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Team Om de Noord