Hotel Bovenste Molen Zwanenmeer (Bilderberg)

Bovenste Molenweg 12 5912 TV Venlo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hotel Bovenste Molen Zwanenmeer (Bilderberg)

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Op 13 mei arriveerden wij, 2 personen en onze hond, in dit hotel voor 2 nachten met 2 x diner en 2x ontbijt. We moesten in Limburg zijn voor een begravenis in vriendenkring, en vroegen om een rustige kamer en diner's in rustige hoek van het restaurant.
Over het eten niets dan lof: het waren beide avonden een 3 gangen diner. Hoogtepunten waren een mousse van ham en asperges, een heerlijke malse kipschotel, een prachtig dessert als een cheescake met witte chocola en in bier gemarineerde ananas. Goed opgemaakt dus sfeerverhogend, vers, kwaliteit. Beide diners op de 2 avonden werden voorafgegaan met een leuke amuse als bv een komkommersoepje.
Ook het ontbijt op beide ochtenden was geweldig: vele verschillende soorten vers brood, goede vruchtensappen en alles wat je bij een luxe ontbijt kan bedenken.
Decor: wij behoren tot de categorie notoire hotelbezoekers die het juist zo waarderen wanneer een hotel en een restaurant nu eens niet kiezen voor die mode van anthracietkleurige stortkokerlampen en grijze loungebanken, maar voor warme kleuren en comfort. Daarom waren we ook op dat vlak zeer tevreden en voelden wij ons thuis. Wel in het restaurant: de stoelen zijn wat versleten, dat is erg jammer maar we hopen dat men bij vervanging gaat voor voortzetting van warme wat klassieke kleuren en meubilair!
Dan het decor: het hotel restaurant ligt werkelijk schitterend, de natuur begint bij de voordeur, elk uitzicht is fraai, wandelmogelijkheden te over. Over de inrichting repte ik reeds en ook de hotelkamers (wij hadden een standaardkamer) ziin zeer in orde, ook hier weer in fraaie warme tinten, zoals je dat ook in menig goed Duits hotel vaak aantreft -ik ben voor werk veel in Duitsland-.
Het personeel was alleraardigst, voor de hond werd ook gezorgd, erg warm en behulpzaam, aan tafel, bij de receptie, hier heb ik veel lof voor.
Prijs - kwaliteit vinden wij dik in orde, met uitzondering van het wijnarrangement dat wij bestelden: dat vonden wij beiden wel erg aan de prijs. Verder de horeca in NL kennend en meemakend: zeer in orde.
Wij komen beslist terug, om eens een weekend weg te zijn, in meer blije omstandigheden. Dat hebben we ook aangegeven aan het personeel, die alle egards hadden naar onze reden van komst.
Een buitengewoon positieve ervaring dus, complimenten
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Volgens mij zou het menu van de chef uit andere gerechten moeten bestaan, dan de gerechten die op de kaart staan. Waarschijnlijk ontbreekt het de chef aan creativiteit.
De gerechten op de kaart kan je in ieder eetcafe tegen komen Een restaurant als dit zou daar ver boven moeten staan. Niets mis met de smaak, maar ook zeker niet bijzonder.
De bediening was echt vriendelijk. Toen er kinderen door de zaak heen gingen rennen, werden ze keurig teruggebracht naar hun ouders.
Aan de inrichting is sinds ons vorige bezoek niet veel veranderd. En dat is inmiddels 25 jaar geleden.
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Bediening is hier allervriendelijkst. Timing klopt ook. Amuse van komkommerschuim was prima. Hoofdgerecht: twee bereidingen van parelhoen. Heerlijk. Mooi opgemaakt. Zacht maar toch bite. Mooie zalfjes (vreselijk woord) van groenten. Kaasplankje toe was OK. Dame van bediening wist niet precies wat er lag maar och...
Zou hier zo weer gaan eten. Uitzicht mooi. Tafels mooi geschikt. Maar wellicht nog iets moderniseren.
Mariëtte P.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Als voorgerecht de Limburgse champignonsoep en de eend met wortel/honing canneloni gevuld met geitenkaas. Mooie opgediend en goed van smaak. Hoofdgerecht Black angus met op verzoek een pepersaus erbij. Heerlijk! Vegetarisch filodeegtaartje had ook verrassend veel smaak. Als dessert een citroen cheesecake met sinaasappel sorbetijs en thee met Limburgse vlaai. Wederom genoten! Rustige sfeer, mooi uitzicht over het water en goede en vooral vriendelijke bediening.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Bij een drie-nachtsverblijf in het hotel kozen wij de eerste avond voor een viergangen dagmenu a €39,50 in het restaurant: en het hield niet over. Gestart met vitello tonnato, (iets meer tonijnmayonaisse had gemogen) gevolgd door een Limburgse mosterdsoep. Beiden lekker van smaak en de soep werd uitgeschonken over o.a. de knapperige verse spekjes. Ook het nagerecht vanille-ijs, brownie en saus was smaakvol, doch niet bijzonder. De tegenvaller zat echter in het hoofdgerecht: de 'fish and chips'. Dit bleek een gepaneerd (rechthoekig ?) stuk gefileerde heilbot te zijn; volgens ons 'af fabriek' en goed gefrituurd afgemaakt. Lekkere (zoete) doperwten eronder en een pipet gevuld met azijn en dat was de fish. De chips bleken de standaard franse frites. Ware het als snack bedoeld dan zonder meer goed, maar als hoofdgerecht.........? De bediening was uitermate vriendelijk. Jammer dat het nagerecht wel lang op zich liet wachten en het was zonder meer aandoenlijk dat na ruim een half uur de bediening vroeg of wij 'nog even wilden wachten met het nagerecht of dat het direct geserveerd kon worden'. Wij kozen dus voor het laatste. De wijn vind ik qua prijs aan de hoge kant, boven de € 5,50 per glas. De inrichting van het restaurant is volgens mij aan een opknapbeurt toe. Het komt oubollig en saai over en de sfeer is navenant. Nee, voor ons geen herhaling in het restaurant; een overigens goed verblijf in het Bilderberg Hotel ten spijt. De andere avonden hebben wij het diner elders in Venlo genoten.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
3 gangen menu genuttigd met vooraf een zachte mousse
Begonnen met ene mosterd soep. scherpe maar lekker smaak
Aansluitend een entrecote. Niet gevraag of ik medium of rare wilde hebben, werd gewoon medium gebracht. kwaliteit redelijk niet erg mals
Daarbij een bijna rauwe wortel, stukje prei en pastinaak
Mooie opmaak
in plaats van een zoet dessert kaas gevraagd. 3 stukjes kaas met een mooi stukje vijgenbrood
viel wel op dat de meeste mensen van een arrangement niet in het hotel aten
oorzaak vermoedelijk te hoge prijzen met name de drank Leffe blond een glas €5,75 glas witte wij €5,50
tegenwoordig wordt kwaliteitt gewaardeerd tegen redelijke prijzen
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Vreemd dat de naam nog steeds Zwanenmeer heet. Volgens het hotel zelf is dit een Bilderberghotel, zonder de toevoeging Zwanenmeer.
Hier drie nachten geslapen, waarvan 1 avond in het restaurant gegeten.
De bediening is uitermate vriendelijk en de dame in kwestie wist iets van wijn.
Voorgerecht: Limburgse Champignonkoppen. Erg lekker en smaakvol. Mijn partner Runderlende in een salade van Venkel. Smaakvol maar niets bijzonder.
Hoofdgerecht, Beiden vis ( dorade) Goed gebakken.

De ambiance is wat verouderd en is echt aan een modernisering toe. Het is er donker, grauw en absoluut niet meer van deze tijd. Restaurant hotel Bilderberg: doe hier wat aan. , Maar door het uitzicht wordt wel weer iets goedgemaakt.
Juliavenner .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Via wow deal heb ik een voucher gekocht voor de high-tea in het restaurant van hotel Bovenste Molen Zwanenmeer. Nadat ik de reclame van het overkoepelende hotel Bilderberg had gezien had ik hoge verwachtingen. Deze bleken echter niet te kloppen.
De high tea begon goed met een heerlijke lauwwarme scone met clotted cream, jam en citroenboter. Hierna ging het helaas bergafwaarts. De sandwiches waren zachte broodjes waar een lapje rosbief, gerookte zalm en een stuk geitenkaas op lagen. Behalve het feit dat hier dus geen sandwiches maar zachte broodjes geserveerd werden, was de smaak van alle broodjes erg flauw. De quiches die erbij geserveerd werden hadden eveneens weinig smaak en de vulling bestond voornamelijk uit ei. De erwtensoep met munt was behalve flauw ook vies, al is dit natuurlijk een kwestie van smaak.
De zoetigheden die als dessert werden opgediend leken allemaal uit de diepvries te komen. De kleine donuts waren klef en de suiker was al gesmolten, de muffins waren droog en het appelgebak liet waterig vocht achter op het bord hoewel het niet warm was. Ik heb na afloop nog gevraagd of klanten die de volle mep betalen voor de high-tea dezelfde gerechten kregen. Toen ik hoorde dat dit het geval was, besloot ik nooit meer terug te gaan naar dit restaurant.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Het hotel is prima met aardig personeel. Het diner was slecht. Aardappelsoep, een bak stijfsel zonder smaak. Hoofdgerecht twee hompen speenvarken helemaal doorgegaard en daarna nog even onder de gril geweest. Je kon er iemand een gat in zijn hoofd mee gooien. Het dessert was prima. Dat moet toch beter kunnen voor € 32,50 Jammer voor zo'n leuk hotel.