Hotel Bakker

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Terras
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Prima gegeten, degelijke keuken en bediening. Je kunt hier lekker wild eten, wat de meesten van ons ook deden. Omdat we met een vrij groot gezelschap waren hadden we een aparte kamer, wat er prettig was.
Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Onlangs schreven we een zeer positieve recensie over Bakker Vorden (zie Raphael000001)... een mening die we echter -met nadruk- herzien. Onlangs weer gegeten bij Bakker. Vanouds in een gezellige entourage, met een wat oudere, maar zeer ervaren, ober... Overigens ook met een leuke dame die je aardig naar de mond praat.... Maar dan: omdat bouillabaisse (Franse vissoep) niet langer op de kaart staat, gekozen voor de gebakken mosselen. En slechte keuze: mosselen waren in orde, maar begeleid door een gebakken uitje dat - werkelijk!!!- totaal verkoold was. Zwart gebakerd tot en met. Ik bedoel: je bakt mosselen en doet eerst een fijngesneden uitje in de pan, dat je al te lang laat bakken... dan de mosselen... Het is zo walgelijk simpel om het proces deugdelijk te laten verlopen. maar... helaas... De ober vroeg of alles naar wens was geweest... ik verwees naar het verkoolde uitje. Ober constateerde "verkoold uitje" en zou verhaal halen in de keuken:... geen enkele reactie verder. Man stond daarna weer glunderend achter de bar, zonder enige blijk van kritiek of verklaring.
Mijn vrouw had gekozen voor een gevarieerde middaglunch, met een soepje en belegde broodjes. De soep was 'pakjes'gedoe met nauwelijks smaak, de broodjes en bijlagen idem-dito: snel in elkaar geflanste standaarddingetjes, zonder karakter en smaakpapillen strelende producten van buitengewoon middelmatig gehalte. Super-slecht! Een Bakker Vorden gerecht onwaardig. We hadden het bedrijf erg hoog... Na vele jaren er als consument er te hebben genoten van lekkere gerechten, moeten we helaas constateren, dat Bakker Vorden inmiddels zeer mijdenswaardig is geworden. Althans voor ons: een ongelooflijk jammere constatatie...
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Eindelijk weer eens bij Bakker gegeten. Lief had een proeverij vooraf. Als hoofdgerecht had ik eendenborstfilet met sinaasappelchutney. Erg lekker. De bijgerechten waren echt uit oma's tijd; rode kool, witlof, bloemkool, spruitjes, gebakken aardappels en appelcompote. Mijn lief had 3 soorten wild. Was zeer tevreden of zijn vleeskeuze; hazenrugfilet, reerollade en eendenborst. Als dessert een kaasplankje met een lekkere witte port. Lekker gegeten. De ambiance is gewoon ouderwets, dat weet je van te voren. Wat me wel stoorde was dat er van een andere tafel rechauds werden weggehaald en bij ons op tafel werden gezet, terwijl er een lege tafel naast ons stond. Wij waren nog niet klaar met eten. Beetje vreemd en slordig.
Maar je komt daar voor het eten, niet voor de bediening of de ambiance.
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten. Mooie plek om dat te doen. Binnen leek het ons ook prima, maar dus geen ervaring mee. Ik wilde een vegetarisch hoofdgerecht en daar had ik maar 1 keuze in, wat een beetje weinig was. Smaakte goed. De andere gasten hadden wel vlees en vis, allemaal prima. Niet te veel poespas, gewoon lekker. De bediening was hartelijk en gaf ons alle tijd om bij te praten. Heerlijk ontspannen avond dus. Ga zo door (met misschien een uitbreiding van de kaart voor mensen, die iets zonder vlees of vis willen eten?)
mary D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Dat was al weer even geleden dat we Bakker een bezoekje brachten. Met dit mooie weer naar Vorden gefietst om te lunchen bij Bakker. Het terras aan de achterkant bij de tuin is echt prachtig. De bediening was dat veel minder, de dame straalde niet uit dat ze haar werk leuk vindt en had weinig oog voor de gasten, terwijl het echt niet druk was. Het opnemen van de eenvoudige bestelling duurde lang, en bleek later niet in orde: witbrood ipv bruin waar speciaal om gevraagd was:" O dat ben ik vergeten". Ik had vitello tonato, het vlees was lekker van smaak maar minimaal, hoeveelheid betreft. Op de menukaart stond vitello tonato met salade, 4 iniminie blaadjes sla, noem ik geen salade, prijs- kwaliteit verhouding was totaal zoek, wel 12,50€.
Heel teleurstellend!!
Raphael00001 D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Bakker Vorden is een begrip. In de Achterhoek, in Gelderland en ver daarbuiten. Eten bij Bakker is een belevenis. Het interieur is 'authentiek', de bediening meestal 'top' en het eten is meestal dik in orde. 'Meestal'... want het kan helaas nog wel eens wisselen!
Mijn vrouw en lunchen en eten met enige regelmaat bij Bakker, bestellen veelal hetzelfde gerecht, maar niet altijd naar evenveel tevredenheid. Neem nou de bouillabaisse (Franse vissoep). Ik ben er gek op en Bakker levert een geweldig exemplaar (momenteel niet: het staat jammer genoeg niet meer op de kaart). Alleen al voor die vissoep rijden we graag kilometers om. Edoch: de ene keer is dat terecht: een zeer rijk gevulde soep met saffraan en heerlijke toespijzen, de volgende keer Helaas onterecht: een lege soepzee met weinig vis, schaaldieren en smaak. Het lijkt wel of de kwaliteit sterk afhangt van de kok-van-dienst die bij Bakker in de pan roert. Of het is dezelfde Kok, met soms een scheve koksmuts op. Dit geldt niet alleen voor de bouillabaisse. Zelfs een omelet is telkens anders klaargemaakt en wordt regelmatig op een totaal andere manier geserveerd ( vlak, opgerold, met veel spel of champignons, soms juist heel karig voorzien vanvulling)... En dat geldt voor eigenlijk alle gerechten. Zelfs de dunne toast 'gezond' wijkt telkens af qua samenstelling, dressing, ingrediënten, smaak en kwaliteit. Vandaag viel het tegen. Morgen kan het anders zijn...
esmee0407 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Onlangs hier gegeten voor de tweede keer met de hele familie. Verouderde inrichting ondanks dat het een 'begrip is in de achterhoek', kwestie van persoonlijke smaak maar iets meer met de tijd meegaan is nooit verkeerd. Het eten is prima, lekkere en goed gebakken biefstuk geserveerd met salade, aardappels, friet, mayonaise en wat warme groenten. De prijs die je hiervoor betaalt vind ik te hoog, de bijgerechten zijn niet speciaal en was te weinig aangezien wij met ongeveer 12 personen waren en toch ben je zo'n 28 á 30 euro kwijt voor een hoofdgerecht. Vriendelijke bediening en met vragen kon je bij hen terecht, oudere meneer die ons de gehele avond hielp was erg vriendelijk. Pluspunt is dat Bakker één vaste medewerker inzet die een grote groep zoals die van ons de hele avond van dienst is.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Oude luister weet hoog niveau te handhaven. Eerst maar eens iets schrijven over het personeel(- beleid) bij Bakker. Waar kom je het nog tegen dat na de crisis nog steeds personeel met 30 tot 35 jaar ervaring in de bediening loopt?. En dat er een goede mix is van oud en jong? Waar de jonkies meegenomen in hoe het "op z'n Bakkers" moet? En het kan, de oudjes wisten gisteren het schip drijvend te houden. Het was steen druk zo'n eerste prachtige Hemelvaartsdag/Bevrijdingsdag . En er was nog een huwelijk. Dus was aanpoten voor de keuken en de bediening. Maar ook de eigenaren liepen hun benen uit hun lijf. Het personeel wordt en is geleerd echt contact maken, je voelt je thuis door deze aandacht. Bovendien zie je het vakmanschap. Desondanks geen pretenties. "Wil u nog brood of zal ik het weghalen. Zal ik nog wijn bij nu inschenken of wil u het zelf doen?" Hoe vriendelijk is dat? Geen studenten zoals bij ons in Amsterdam die nog weinig begrijpen van het vak maar een enkele jeugdige in training en senioren die nog steeds hun benen vriendelijk uit hun lijf lopen. Dit is hoe je ook een restaurant kan runnen! En dan het eten. We zaten eerst in de heerlijke tuin. Namen wat snacks in de vorm van eigengemaakte bitterballen, en heerlijk gekruide precies gare kippenlevertjes in rookspek. Fijne speciaalbieren van de tap en witte chardonnay. Toch maar even de kaart laten komen en uiteindelijk besloten om te blijven. Binnen een tafeltje uitgekozen en gereserveerd. Om 19:00 uur aan tafel . Een heerlijke zijdezachte aspergesoep met in stukken een hele dikke asperge in de soep. Omdat een tafel aan het raam vrijkwam en we iets in de toch zaten, mochten we wisselen. Snel werd alles omgezet. Wel soms vervolgens wat lang wachten op de volgende gang, naar de asperges met ham waren voortreffelijk. Verse geserveerd met versgeraspte nootnuskaat. Top!
Ondanks de drukte kon je goed verstaanbaar met je partner communiceren. Bakker heeft prettige ruimtes met mooie bloemstukken. Op eigen initiatief van het personeel kregen we thee en espreso met diverse bonbons van het huis: "voor ons liefdevolle begrip" omdat we redelijk lang moesten wachten voor het hoofdgerecht. Nou dan maak je contact en snap je het restaurantwezen !
Hulde dus voor het personeel, het personeelsbeleid , de inzet en de brigade, die kwaliteit op tafel weet te brengen. Hier weten ze "hoe het heurt"!
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik woon zelf in Assen en zal dus niet zomaar even naar binnen lopen bij Hotel Bakker in Vorden. Alleen verbleef ik afgelopen weekend een paar dagen in Kranenburg. Dus ben ik afgelopen zaterdag in het restaurant wezen eten. Het eten was voortreffelijk. Vooraf had ik tomatensoep met room en balletjes. Als hoofdgerecht Boeren entrecote met gebakken champignons, uien, paprika en spekjes en als nagerecht Merenquatta carré met stukjes chocolade stracciatella ijs, chocolade mousse en vanille saus. Ook was de bediening uitermate vriendelijk. We werden vooraf ontvangen in het café en kregen daar een drankje aangeboden. Toen we naar het restaurant gingen, kregen we vrij snel het voorgerecht. Het was overigens wel een duur restaurant, maar daar krijg je dan ook wat voor.
veer123 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Weer heerlijk gegeten bij hotel Bakker, het haantje en de sliptong waren heerlijk.
De medewerkers zijn als altijd bijzonder hartelijk, fijn dat opgemerkt werd dat we onze trouwdag kwamen vieren, men is steevast erg gastvrij.
De ambiance ervaren wij steeds als warm en bijzonder omdat het oude in stand gehouden wordt.
Een oud "jachthotel" waar wij ons bijzonder thuis voelen.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Met twaalf personen gegeten bij Hotel Bakker, hoofdgerecht 'haantje'!! de prijs/kwaliteit verhouding was prima. Haantje was heerlijk van smaak en precies goed qua sappigheid. De garnituur van groente was redelijk op smaak en de patat vond ik wat flauw. Jammer van de wat zurige mayonaise.
Als voorgerecht werd er verschillend gekozen, van drieluik van vis, mosseltjes tot carpaccio. Carpaccio werd ook als flauw beoordeeld en er werd een dressing gemist. Drieluik vis was lekker, m.n. de paling en zalm. De mosseltjes werden ook als lekker beoordeeld.Kortom een geslaagde avond met een prima bediening!! Een zaak om terug te komen ook al is inrichting gedateerd. De sfeer is OK.
Marhei62 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het eten was slecht: tomatensoep veel te zout, schnitzel niet krokant, aangebrande kip, mini portie groen voor zes personen, rode kool die nergens naar smaakte, frietjes die slap en lauw waren, evenals de gebakken aardappelen. Twee personen bestelden champignonsaus, en moesten samen doen met een heel klein bakje met misschien vier plakjes champignon. Kantinevoer! We waren met zijn zessen, gezellige familiebijeenkomst, dus we wilden hier geen van allen moeilijk over gaan doen. Maar we komen hier niet meer terug.
Fseo .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Zeer positieve recentie in AD gelezen. Direct uitgeprobeerd. Geen woord van gelogen, je proeft en ervaart de passie. Fazant (uit eigen jachtgebied) Metternich gegeten, om je vingers bij af te likken! Ruime hoeveelheid en uitstekende bijgerechten. Voor wie van oude traditie houdt, is Bakker een aanrader, zowel qua inrichting, als qua bediening en kwaliteit. Heel gemoedelijk, niemand heeft haast en je voelt je direct thuis, echt zoals het heurt in de Achterhoek.
Ruime keus aan wildgerechten. Wij gaan er snel weer heen om hiervan meer te proeven.
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Samen met een collega lekker geluncht bij Hotel Bakker. In het voorhuis met gezellige achterhoekse sfeer genoten van een lekker wild gerecht. We hadden allebei duivenborst met bloedworst en truffelrisotto. De bereiding en smaken waren prima in orde. Vriendelijke bediening.
Tibbe12 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met een zekere regelmaat komen we bij Hotel Bakker en elke keer voelen we er ons thuis. Behalve een mooie ambiance (een prachtige eetzaal en een gezellige gelagkamer) straalt dit hotel/restaurant ook rust, sfeer en gezelligheid uit.
Vooral over het bedienend personeel, zoals ook deze avond, zijn we erg tevreden: attent, vriendelijk, behulpzaam en oplettend.
Kortom een perfect adres voor een weekendje uit.
De Spijker
hj T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Oude vriend wilde persé bij Bakker eten en hij mocht kiezen. Toe maar! Oude garde is altijd een feest om te ontmoeten en is dan ook het hoogtepunt van de avond. Ik blijf de eetzaal een ramp vinden, zeker als je beneden zit. Vooraf oesters van Dutch Canadian en dan kabeljauw waar totaal geen smaak aan zit. Mijn tafelheer kreeg tussendoor nog bouillabaisse, maar dan wel over zijn jasje, omdat er een ober tegen hem aan liep! Het is allemaal net op het randje!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Hotel Bakker heeft een uitstekend restaurant, misschien hier en dar wat oubollig, maar het eten is prima, de bediening attent en de sfeer gezellig.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Weer eens bij Bakker gegeten. Zoals altijd prima gerechten, niet ingewikkeld, gewoon lekker. Mosselen zijn aan te raden. Aardige bediening, al was het wel behoorlijk druk door de kermis.
Een prima avondje!
Koen T.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Aspergetijd... we waren in de buurt en hadden wel trek in een flinke portie asperges. Lekker klassiek met ham, ei en aardappeltjes. Bij Bakker kun je dat prima bestellen. Overigens zijn er meer smaakjes... je kunt ze ook bestellen met een tournedos, zalm of simpel vegetarisch.
Het was prachtig weer dus eerst een wijntje op het terras achter in het zonnetje. De bediening was behoorlijk traag en lette niet echt op. "Ik kom de kaart zo brengen" betekent een halfuur wachten. De bediening was vooral druk met een aantal bekende gasten. We bestelden een bordje grillworst en kregen een bordje salami... "de grillworst was op". Vervelend dat ik geen salami kan verdragen, dus teruggestuurd en maar een bordje kaas besteld. Dat kwam uiteindelijk... met grillworst! De slager was kennelijk net langsgeweest.
De kaart snel bekeken en direct de asperges besteld. We gaven aan dit binnen te willen eten en dat was geen probleem. Na een kwartier werd het wat kouder en gingen we naar binnen... "U kunt nog niet terecht want ik moet eerst een bonnetje maken, duurt ongeveer vijf minuten...". Dus weer met glazen en al naar buiten... voor zeker 15 minuten... Vreemde situatie.
De asperges waren supergoed, niet te gaar, lekker dik en lekker van smaak. De (biologische) ham was een aanfluiting... een zielig stapeltje opgewarmde en te droge ham. De 'botersaus' bleek een soort dikke aspergesoep. Liever hadden we simpele ouderwetse gewelde boter gehad. Een flinke tegenvaller dus, we hadden er meer van verwacht. Hoeft echt niet moeilijk te zijn, dit gerecht.
Goed... de sfeer is gemoedelijk en ouderwets bij Bakker... maar de kwaliteit van het eten en de service mag echt aangepakt worden!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Overtuigend terug in de tijd. In de goede zin van het woord. Je voelt je bijna weer in je jeugd. Hele families aan tafel, retro inrichting met veel jachttrofeeën aan de muur, warme gezelligheid aan de bar bij de open haard. Buitengewoon vriendelijke bediening, zowel 's avonds als 's morgens aan het ontbijt. We waren een beetje te laat in het seizoen voor het hele wildmenu, maar de zwijnpaté was subtiel van smaak en de diverse bereidingen van ree doen naar veel meer verlangen, later dit jaar in de herfst. Aanrader: het heerlijke 'rondje dessert'. Kan de rest van het restaurant ook zo'n beetje van mee eten. Dik onderstreept in onze agenda: terugkomen in November voor wild.