Hostellerie Schuddebeurs

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Simonis .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Al vele jaren gaan we eens per jaar met een vriendengroep ergens dineren in een van de betere restaurants. Dit wordt bij toerbeurt georganiseerd, en deze keer waren wij de organisator. Daar wij als enige van de club in Zeeland wonen koos ik voor Hostelerie Schuddebeurs, vooral ook omdat wij het restaurant kennen en we allemaal zondermeer kritisch zijn. Wij kozen voor een 6 gangen menu welk door persoonlijke bemoeienis van de chef-kok eigenaar voor enkele gasten zonder probleem werd aangepast naar hun wensen. Het menu werd door allen als zeer goed en uitgebalanceerd ervaren met perfect bijpassende wijnen!
Zeker niet onvermeld mag blijven de uitstekende en vriendelijke bediening waarvoor niets te veel was!
Een paar stellen zijn blijven overnachten in het hotel en waarna we de volgende morgen gezamenlijk hebben ontbeten. Ook over het ontbijt was men zeer tevreden, vooral ook door de huiselijke sfeer.
Afrondend: Zeer geslaagd bezoek en wij kunnen het aanraden!
Met vriendelijke groet,
Simon en Ina Poot
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Hier zeer voordelig gegeten via de Groupon actie. Het zesgangen menu was meer dan voortreffelijk en de bediening was uitermate vriendelijk. Eén opmerking; het voorgerecht bestond uit op drie verschillende manieren bereide ganzenlever. Daar mijn vrouw dit niet eet, werd als alternatief serranoham geserveerd. Prima van smaak, maar natuurlijk geen volwaardige vervanger. De bediening was het hiermee eens. De rode huiswijn was goed van smaak en over een karaf water werd niet moeilijk gedaan. Al met al een geslaagde avond, die we hebben afgesloten met een koffie compleet. We komen graag nog eens terug.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Afgelopen week met een groep hier wezen eten. Zeer slechte service en kwaliteit eten. Niet voor herhaling vaat baar. Eigenaar zou hier iets aan moeten doen. Echter blijk deze zeer arrogant te zijn.
Geachte heer Dirk H. Ik bedank u voor de vierde online review waar u uw misnoegen kenbaar maakt. Het is me duidelijk dat Hostellerie Schuddebeurs voor u niet de droom lokatie is voor een overnachting en diner, dat spijt me oprecht. We zien graag al onze gasten met een tevreden gevoel huiswaarts gaan. Moet me van het hart dat ik uw verblijf en diner niet kan traceren, heb getracht om via tripadvisor, waar u een vergelijkbare monoloog achtergelaten heeft met u in contact te komen, tevergeefs helaas! Gezien uw persoonlijke aversie tegen ondergetekende én ongenuanceerde bewoordingen heb ik het vermoeden dat er andere motieven aan de orde zijn. Ik verzoek u nogmaals om met mij contact op te nemen, ik ben erg benieuwd wat er precies allemaal mis gegaan is. Als er sprake is van nalatigheid ben ik niet de arrogante eigenaar, zoals u schrijft, maar de ruimhartige spijtoptant.
Marita V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Perfecte kreeftenlunch, in tijden niet zo heerlijk gegeten!!! Hoofdgerecht met kreeft in gerookte boter was de topper.Waard om stuk voor om te rijden.
Annav54 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
We hadden een arrangement met overnachting en 6-gangendiner. Alles was perfect; het eten was goddelijk; het hoofdgerecht was lam; zo lekker! De bediening was heel enthousiast, deskundig, servicegericht en heel aardig. De kamers comfortabel, schoon en alles deed het: de tv, afstandsbediening, lampjes; dat hebben we wel anders meegemaakt.
Wij hebben het arrangement als een bijzonder uitje ervaren. Echt een aanrader.
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Dat was een feestje daar in Schuddebeurs op Schouwen-Duiveland. Een 6 gangenmenu met een heerlijk glas bubbels met een scheutje citroen of Limoncello vooraf. Een glaasje gele paprikamousse. De 3 verschillend bereidde ganzenlevers, kreeftensoep, varkenswang met daarop een gepaneerde garnaal, boterzacht lamsvlees,een kaasplankje en tot slot een zalig toetje. Een wonder dat het nog allemaal vers in het geheugen zit met al die bijpassende wijnen. Gelukkig hoefden we alleen nog maar een trap op, kon ook met de lift, naar onze kamer. Leuk in oude stijl met gobelinachtige gordijnen en drapperieën. En dan 's morgens een heerlijk ontbijtje.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Via groupon nachtje weg en een 6-gangen diner geboekt. Het eten was degelijk en best lekker, maar miste net even iets wat het echt afmaakt. Voorbeeld was de gestoofde varkenswang met een gefrituurde garnaal. Vlees was heerlijk, garnaal volkomen smakeloos en overbodig. Rest van de gerechten waren behoorlijk ouderwets, tot en met de boerenjongens in het toetje. Net als het decor. Een soort comfortabel, stijlvol bejaardenhuis is de beste omschrijving denk ik. Alles mag moderner, spannender, zowel het eten als de inrichting. Maar, om positief af te sluiten, de huisgemaakte limoncello in meerdere varianten is echt heerlijk!
Geachte dames,
Hartelijk dank voor uw review op iens.nl. Uw online bijdrage is voor ons erg waardevol. Ik herken ons bedrijf zelfs enigszins in uw betoog, waarin u termen gebruikt als degelijk, ouderwets, stijlvol, niet modern en spannend. Hostellerie Schuddebeurs heeft een duidelijke doelgroep voor ogen en dat zijn inderdaad 50+ ers. Ik merk wanneer ik met deze groep gasten spreek dat zij herkenbare smaken van vroeger, denk bijvoorbeeld aan stoofvlees, kaneelstokken, boerenjongens en stokvis erg kunnen waarderen. Daarnaast voel ik me als chefkok en eigenaar erg comfortabel bij deze doelgroep en de wat klassieke gerechten. Met veel liefde en plezier zorg ik op die wijze dagelijks voor mijn gasten. Hostellerie Schuddebeurs is inderdaad niet modern, vernieuwend, avontuurlijk of spannend, qua sfeer en gastronomie. Ik voel me comfortabel bij termen als traditioneel, klassiek, ontspannen en verzorgend, inderdaad passend bij onze doelgroep! Het is allemaal een kwestie van positionering en keuzes, “een bedrijf voor iedereen is immers een bedrijf voor niemand!” Jammer dat u zich niet senang voelt bij onze keuzes, maar ik geef u graag een paar tips waar u in de regio wel spannend, vernieuwend en avontuurlijk kunt dineren. Uw classificatie bejaardenhuis, heb ik wel een beetje moeite mee, maar ik neem het voor kennisgeving aan. Groot verschil tussen een bejaardenhuis en Hostellerie Schuddebeurs is dat u bij ons dagelijks kunt genieten van een met liefde bereide maaltijd, daarnaast is uw viervoeter ook nog eens welkom! Mogen wij u over 20 jaar, als u wat verder op leeftijd bent, nog eens verwelkomen in onze klassieke herberg?

Met vriendelijke groet,
Bart & Tanja de Bree
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Van vrijdag op zaterdag hebben wij een geweldig verblijf mogen hebben bij dit Hostellier. De ontvangst was heel hartelijk. De kamer was weliswaar klein maar zeer comfortabel en schoon, alles wat we nodig hadden was aanwezig. Het diner (6 gangen verrassingsmenu incl. wijnarrangement) was voortreffelijk, goed op elkaar afgestemd en zeer smaakvol. Het tempo waarin de gerechten op tafel kwamen was precies goed, niet te kort en niet te lang. De wijnen waren (op 1 na wat een persoonlijke smaak is) zeer goed passend bij de gerechten. De bediening is zeer correct en is in staat alle gerechten goed te beschrijven waardoor het gerecht meer tot de verbeelding spreekt. In één woord Geweldig.
Geachte gast,
Hartelijk dank voor uw lovende kritieken op iens.nl. Fijn om te vernemen dat de verwachtingen overtroffen zijn en dat u de gerechten, wijnen en ontspannen service heeft kunnen waarderen.

Graag tot een volgende gelegenheid!
Hartelijke groet, Bart en Tanja de Bree
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Al vele jaren bekend en er niet eerder aan toegekomen. Een oase van rust op Schouwen-Duiveland. We logeerden er 1 nacht (suite) en aten het verrassings-degustatie-menu met bijpassende wijnen.
Als start bubbels met een vleug limoncello, gevolgd door een amuse (paddestoelsoepje).
Trilogie van ganzenlever(terrine, gerookt, gebakken), heerlijk om dit weer eens te mogen proeven. Mooie chardonnay erbij.
Soepje van tongschar met garnalen.
Varkenswang met parma-ham. Tempranillo-begeleiding.
Hertenbiefstukje, hertenworstje, hertenstoof met herfstgroenten. Fraaie wijn erbij (Tormaresca Puglia).
Kaasplateau (oude Beemster, Morbier, oude Brie, Fourme d'Ambert). Rieslaner Auslese.
Speculaasijs met chocola om het af te maken.
Meer dan tevreden maakten wij de kleine wandeling naar de suite.
Het is hier zeer aangenaam verpozen.
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gisteravond een overnachting inclusief een 6- gangen diner gehad bij Hostellerie de Schuddebeurs. Buiten het hotel om, wat redelijk verstofd was kan ik niet anders zeggen dat het restaurant boven de accomodatie van het hotel uitsteeg. Jammer dus dat ze het hier bij het hotel laten liggen, wat volgens mij veel klanten scheelt. Maar het restaurant maakte veel goed. Als voorgerecht ganzelever op 3 manieren klaargemaakt, een tussengerecht van zeebaarsfilet op de huid gebakken, een tussengerecht van eendeborst, het hoofdgerecht was een hertenbiefstuk met goenten van het seizoen. Als 5de gang een kaasplateau waar wij beiden voor bedankt hebben, omdat we daar geen fan van zijn en als 6de gang een dessert van taai-taai ijs met een mangomousse en rozijnen. Alle gerechten goed uitgebalanceerd en verrassend culinair gebracht. Tevens mooi opgemaakt. Wanneer het hotel is aangepakt, zeker de moeite waard om nog eens over te doen. Ook het ontbijt wat 's morgens geserveerd werd verdiend een ruime voldoende. De bediening was correct en gelukkig niet te stijf.
Geachte meesterproever,

Hartelijk dank voor de tijd en inspanning die u genomen heeft om een review te schrijven op iens.nl. Uw bijdrage is voor ons zeer waardevol!

Hartelijke groet,
Bart en Tanja de Bree
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Weekend bij Hostellerie Schuddebeurs geweest. De eerste avond 3 gangen menu. De tweede avond 6 gangen verrassingsmenu. Er is maar één conclusie te trekken: TOP
Bediening, gerechten, wijnen alles was prima.
Een echte aanrader in Zeeland. Dichtbij het leuke Zierikzee.
Marcel_12 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2015
We hebben gekozen voor het menu Vive la France. Een driegangen menu met naar keuze een coq au vin of een tongscharfilet. Vooraf een salade Nicoise met tonijn. Dat is een andere salade dan je zou verwachten. De salade elementen waren om de tonijn heen gedrapeerd en het geheel smaakte heerlijk. Als nagerecht een creme brulee die aan tafel geflambeerd werd opgediend. Een feestje om het diner mee af te sluiten. De bediening is correct en voorkomend. De ruimte is prettig ingedeeld maar het was helaas wat aan de warme kant waardoor ik het gevoel had dat ik zo snel mogelijk weer naar buiten wilde. Dat is toch jammer bij een avondje tafelen.
Heoudsho .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Het stond al een tijdje op ons lijstje om eens naar Hostellerie Schuddenbeurs te gaan. Vrijdag 7 en zaterdag 8 augustus hebben we hier overnacht. Zaterdag hebben we er gedineerd.

We hebben toen gekozen voor het kreeftenmenu.

Het kreeftenmenu 3 gangen wordt in Zeeland door een aantal hiervoor geselecteerde restaurants geserveerd voor € 59,50 per persoon.

Dit menu bleek een zeer goede keuze te zijn en smaakte verrukkelijk. We kozen hierbij door deze restaurantkring voor bij dit menu een speciaal geselecteerde 'kreeftenwijn'. Dit was een heerlijke droge maar toch enigszins fruitige chardonnay en paste bijzonder goed.

Ons menu begon met een salade van Oosterscheldekreeft, nagelhout, watermeloen en artisjokken. Het voorgerecht was een plaatje om te zien en duidelijk met zeer veel zorg samengesteld. Een heerlijk gerecht om mee te starten.

Het hoofdmenu bestond uit het vlees van Oosterscheldkreeft, geweld in gerookte boter met groene asperges en zeekraal. Een heerlijk gerecht met een zeer ruime portie kreeftenvlees.

Het dessert van gemarineerde aardbeitjes met bluf van boerenyoghurt en cassis sorbetijs was een plaatje om te zien en smaakte zo mooi als het er uitzag.

Met koffie en pralines toe was er voor ons niet meer te wensen.

Wat ons wel erg tegenviel was de hotelaccommodatie van de Hostellerie. Ik had voor ons een 'Tuinkamer' geboekt inclusief ontbijt voor 2 nachten voor € 399,00. Op zich niet echt goedkoop maar als het goed is dan hebben we daar geen probleem mee.

De slaapkamer was klein zeer donker, erg warm, de zitkamer was naar verhouding te groot. De badkamer met bad, douche en een wasbak was tamelijk klein. De aansluitende tuin is erg plezierig

Onze tuinkamer maakte op ons een zeer gedateerde indruk met hierin vlekkerig meubilair. Erg oubollige en naar ons gevoel dringend aan renovatie toe. Wij vinden de hotelaccommodatie van de Hostellerie meer een Hostel en die vorm van overnachten zijn wij ontgroeid. Jammer.........
JohnvanderSleen .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Heerlijke verwendagen gehad in Schuddebeurs. Een voortreffelijk restaurant met zalige visgerechten. Prima aandacht van de bediening met lekkere bijpassende wijnen.
Echt een restaurant met hotel waarbij we kunnen zeggen dat de suite geweldig is.
Graag tot ziens voor het Oosterschelde kreeften menu.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Wat was het weer een feest om bij de Schuddebeurs te eten.
Het viergangenmenu met wild als hoofdgerecht was smullen geblazen.
De attente gérant had vier heerlijke wijnen als begeleiding.
Alles in een keurig tempo in het goed bezette restaurant.

Arnolduijlenhoet .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wij hadden met een bevriend echtpaar een weekeindarrangement geboekt. De hostellerie is gezellig, romantisch en ligt in een mooie omgeving, geschikt voor toeristische tochten. De kamers zijn goed, ook de standaardkamers. De bedden zijn prima. Het 4-gangenmenu was prima van smaak en correct bereid. De jongedame, die ons bij het diner bediende was ongeïnteresseerd en stug. Zij wist niets te vertellen over de beschikbare wijnen.De dame, die bij het ontbijtbuffet hielp, was vriendelijk en correct. De hostellerie biedt weinig ruimte om voorafgaande aan het diner te borrelen. De 2 zitjes waren snel bezet, de bar was gesloten en voor het terras was het te koud. Bij goed weer biedt het terras in dit opzicht een prima uitkomst.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Hier 1 nacht overnacht en daarbij een heerlijk diner genuttigd. Een zes gangen menu van diverse heerlijke gerechten. Vooral het hoofdgerecht van hertebiefstuk was overheerlijk. Maar ook de andere gerechten mogen er wezen. Zacht van smaak, verse producten en een mooie opmaak.
Dit alles onder het genot van een goed glas wijn. Het wijnarrangement is goed, maar de wijnen waren niet bijzonder. Jammer dat de bediening weinig wist van de wijn en niet kon aangeven welke druif er was gebruikt. Nu we het toch over de bediening hebben. deze is goed, maar een te losse benadering is niet naar ieders wens. Iets meer beschrijving van de gerechten zou zeker op zijn plaats zijn.
Maar dit heeft allemaal het plezier niet mogen drukken, want het eten is gewoon goed en heerlijk.
Martin B .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Heerlijk gedineerd als onderdeel van onze laatste vakantiedag in Zeeland. Prima ontvangst door prettig en bekwaam personeel. Op verzoek wat aanpassingen aan het menu wat geen probleem was. Zo vroegen wij of we een hoofdgerecht van gewelde kreeft in een kleinere portie als voorgerecht konden krijgen en of de vis voor onze kids (11 jaar) gefileerd aan tafel kon verschijnen. Verder prima wijnen en glaswerk. Wij hebben oprecht genoten!
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Een paar heerlijke dagen in Zeeland, een bezoekje aan Zierikzee en dan genieten van een prachtig 4 gangen diner. Wij maakten met 4 personen gebruik van een arrangement: 1 overnachting met ontbijt, een vier gangen menu en een rondje golf.
Zalm, garnalen, paling, mosselen, kokkels, kabeljauw, coquilles en de roodbaars. voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en nagerecht in goede harmonie.
De aanbevolen bijpassende wijnen maakte het geheel tot een bijzondere belevenis. De bediening is zeer vriendelijk en attent. Er is wel veel veranderd, de afgelopen jaren na, al die jaren van de Oosterschelde werken, maar het blijft hier uitstekend toeven
Ihvleier .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Tsja, wat moet je er van zeggen. In vergelijking met een paar jaar geleden is er duidelijk iets gebeurt. Welke richting dit restaurant uit moet is onduidelijk. Een signatuur ontbreekt. Wij hadden gekozen voor de kaart ipv een menu. Mijn vrouw had iets met schaaldieren en ik de ganzenlever. Lekker, maar niet bijzonder. De hoofdgerechten idem dito. Mijn lam was vrij vlak van smaak en de roodbaars van mijn vrouw iets te ver door.
De desserts hebben we maar laten zitten.
De dame die ons bediende was erg aardig en goed. In tegenstelling tot haar mannelijke collega's. Die waren ons iets te bijdehand.