Hostellerie Munten

Wilhelminasingel 276 6001 GV Weert Nederland Kaart

Over restaurant Hostellerie Munten

Culinair genieten in Weert

Hostellerie Munten is gevestigd in het centrum van de gezellige Limburgse stad Weert. Het monumentale pand beschikt over een stijlvol hotel, een eigentijds restaurant en een sfeervol eetcafé. Bij mooi weer kun je genieten van de prachtige stadstuin en met kouder weer is het goed toeven in het knusse restaurant. Heerlijke gerechten belanden hier op tafel en worden stuk voor stuk geserveerd met een trotse glimlach!

Meer informatie over restaurant Hostellerie Munten

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Vrijdag 11:30 - 22:30
Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
R-Hommen .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
De ontvangst was zeer hartelijk met een leuke vrolijke bediening.
Eten was gewoon goed en lekker, een aanrader.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Gister met een gezelschap Avondje Munten gedaan. Ik had aangegeven in een rustige hoek te willen zitten ivm hersenletsel. Hier werd rekening meegehouden en zelfs nog een keer gevraagd of de plek naar wens was. De drankjes waren smaakvol, borrelhapje lekker maar eenvoudig (olijven, ham en dadels?). We hadden een vegetarisch menu en hier werd niet moeilijk over gedaan. Wat ik begreep was het erg lekker.
De andere hadden een mosselsoepje (verrassend en lekker!), Daarna paling met schuim van rode biet en bloemkoolcreme. Dit was een lekkere combinatie. Het hoofdgerecht was Harderfilet met aardappletje met spek. Erg lekker en dat werd ook gevraagd (of alles naar wens was). Nagerecht hadden er 2 iets zoets en 2 kaas met sherry. Een perfecte combinatie.
De bediening was correct, had humor en stond open voor vragen.
Wat betreft de all-in formule voor de drank; hier waren ze erg snel mee en er werd goed op gelet.
Maddy D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
We hadden hier met zn 4en gereserveerd voor de Restaurantweek en waren vol verwachting naar Weert gereden.
We werden uiterst vriendelijk ontvangen door een aardige jongedame, die ons naar de tafel vergezelde.
De jongeheer die ons echter die avond bediende, zei niet eens goedenavond tegen ons toen hij bij onze tafel kwam en we voelden ons niet echt welkom daardoor. We hadden een beetje het idee dat hij een beetje neer keek op mensen die zoals wij met de Restaurantweek daar terecht kwamen.
Het eten zelf was heerlijk en we kregen ontzettend mooi opgemaakte borden. We kregen eerst een lekkere amuse, die wel wat flauw was en er stond lekker brood met boter, olijfolie en zeezout op tafel. Er werd netjes uitgelegd wat we op ons bord hadden, maar een extra woord kon er helaas niet vanaf. Jammer, echt jammer.
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
hier toevallig naar binnen gelopen om te gaan lunchen.
besteld: geroosterd brood met gerookte zalm en gebakken stokbrood met brie en noten. beiden waren smaakvol maar ook niet meer dan dat. koffie was al lauw toen hij naar de tafel werd gebracht en ik moest zelf vragen voor suiker en melk.
bediening vriendelijk, inrichting leuk. ( brasserie gedeelte)
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Met eens SocialDeal hier gegeten. Tevoren aangegeven dat we hersenletsel hebben en graag een plek in de hoek hebben. Dit was bij aankomst geregeld en ze waren op de hoogte van het vegetarische menu voor mijn vrouw.
Het 5-gangenmenu bestond uit een aardappelmousse met haringkaviaar. Dit vond ik een beetje tegenvallen. ik hou namelijk niet van aardappel en het leek direct uit de koeling te komen. Het was te koud. Daarna de eendenham met bospaddestoelen was wel weer erg lekker! De kreeftenbouillon met schuim van groene curry was lekker. Het schuim heb ik niet meer gezien maar wel geproefd. De bouillon was gevuld met wortel en iets groens. De rose gebraden diamanthaas (rund) was erg lekker. Hier werd een jus van Port bij geserveerd wat erg lekker was. Als toetje kregen we hazelnoot parfait met pure chocolade. Dit was een echte topper. Het vegetarisch gerecht was hetzelfde alleen zonder het vlees en iets aangepast.
Omdat het een SocialDeal was had ik wel de indruk dat de gerechten iets kleiner waren dan dat je van de kaart zou bestellen.
Het is wel een echte aanrader om hier te eten. Het personeel is vriendelijk, de aankleding mooi en het eten is goed.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Zaterdagavond met 10 personen genoten van het Munten menu. Hoewel de naam anders doet vermoeden was de prijs uiterst vriendelijk. De locatie heeft in de buurt ruime parkeergelegenheid en is goed bereikbaar. Binnen zeer gezellig ingericht, ruim opgezet.

Na een heerlijk aperitief aan de open haard aan tafel gegaan. Tafels staan ruim uit elkaar, en comfortabele stoelen. Startend met een amuse van gelei van pompoen, een voorgerecht van ganzenham met rilette van gans en gecarameliseerde witlof werd het menu verder opgebouwd. De bediening is zeer vriendelijk en ervaren. Zowel de witte als de rode huiswijn waren prima en pasten mooi bij de gerechten. Het tussengerecht zacht gegaarde neustongfilet met gamba en beurre Blanc met spinazie, als hoofdgerecht het duo van hert en sukade en als dessert een kaasplankje maakte het geheel compleet.
Een uitstekend restaurant, waar je in een ontspannen gastvrije sfeer heerlijk kunt genieten van spijs en wijn. Heel attent van de eigenaar, die ons gezelschap even persoonlijk kwam verwelkomen. Een absolute aanrader.
Chris en Ineke Dekker
Anton V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Onbegrijpelijk!!
Vind ik dat dit restaurant in Weert nog geen betere cijfermatige waardering heeft dan een vraagteken op de site van Iens. Wij hebben er nu 5 of 6 keer gegeten in de afgelopen 2 jaar en wij hebben er nooit slecht gegeten maar veelal goed tot supergoed.
Ook tijdens onze laatste bijeenkomst samen met 2 Wassenaarse gasten was het weer een culinair hoogstandje.
Een mooie verfijnde salade Nicoise en bijzonder lekkere coquilles samen met een kotelet van het Livar varken en een mooie saignant gebraden tournedos werden ons in een fraaie entourage gepresenteerd door een efficiënte en vriendelijke bediening.
Ook de combinatie (bij de koffie) van bonbons en Italiaanse cantuccino’s die je moest dopen in een klein glaasje amaretto was een overheerlijke en bijzonder aangename verrassing.
Wij genoten bij dit alles met een prima Pouilly Fumé en bij het hoofdgerecht een hele aardige Italiaanse Valpolicello in een mooie aangekleed restaurant en een prachtig uitzicht op het mooie terras en de schitterende tuin.
Koken op sterrenniveau tegen een zeer betaalbare prijs maakte het ons makkelijk om te besluiten hier wat meer van te gaan genieten