Hostaria

Tweede Egelantiersdwarsstraat 9 1015 SB Amsterdam Nederland Kaart
31-206260028

Over restaurant Hostaria

Genieten bij Hostaria

Dit knusse plekje mag je zeker niet overslaan! Restaurant Hostaria vind je in de prachtige Tweede Egelantiersdwarsstraat. Bij binnenkomst voel je je meteen welkom door de gezellige sfeer die er hangt. Het vriendelijke personeel staat gelijk voor je klaar en ze adviseren je maar al te graag. Geniet van heerlijke gerechten, de kwaliteit kun je proeven!

Meer informatie over restaurant Hostaria

• : Parkeerplaats

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
B.muzerie A.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Prima restaurant. Eet er 4 keer per jaar. Het beste is met z'n vieren of 6 eten omdat de tafels erg dicht bij elkaar staan als je met z'n 2en eet.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Wat een knus restaurantje, zag er leuk uit.
Dus moesten we een keer proberen. Goede keus!
We hadden als voorgerecht de Hostaria antipasto misto. Een hele goede selectie van lekkere Italiaanse hapjes.
Vrij veel ook, dus we kozen voor een klein hoofdgerecht.
De ravioli van de dag was met spinazie, ricotta en saffraanboter. Erg lekker!
En de Scaloppina alla parmigiana, erg lekker kalfsvlees met kaas.
Ruimte voor een dessert was er helaas niet meer.
Maar we komen er zeker nog eens voor terug.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wat een geweldige ontdekking. Dankzij vrienden hier vanavond gegeten, Italiaans op zijn best. Alsof je bij Italianen aan tafel aanschuift, het 'echte werk' dus. Als voorgerecht kozen we voor huisgemaakte ravioli met truffel en kaas, en een pasta vongole, top allemaal. Het hoofdgerecht was een culinair Italiaans feest van dorade met kokkels, kalfsoester op drie manieren bereid en gegrilde aubergine met courgette. De pinot grigio en de Barbera waren de perfecte begeleider, geserveerd door een op en top Italiaanse serveerster. Het loopt allemaal niet even soepel, soms hadden we zelfs de indruk dat het 'allemaal iets teveel was' voor de gastvrouw, en m zo leek het ook af en toe. Maar de avond is een herinnering om te onthouden met een op en top Italiaanse gastvrouw. Aanrader dus. Tip; borden voorverwarmen, de gerechten koelden snel af op de koude borden. We komen terug
Fons K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer.
De kreeftsalade en het kippetje van de jager is een aanrader.
Kom zeker nog eens langs om te smullen.
Roderick M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Lekker eten en een gastvrije Italiaanse bediening die allemail echt uit Italië komen. Beste Italiaanse restaurant in de Jordaan.
AustinA4 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Je heb niet veel Italiaanse restaurants waar het eten zo italiaans smaakt. Wat dat betreft een compliment.
Dat geldt voor de antipasto, wel wat weinig, maar dat is typisch Nederlands om weinig voorgerecht te geven. Voor het voorgerecht was de prijs veel te hoog.
een van ons had taglistelle ai funghi. Duidelijk eekhoorntjesbrood en heel smakelijk. Dat gold ook voor de 2 vissen die we als secondo hadden. Dorade en gebakken heilbot. Tenslotte was de Tiramisu goed maar niet uitzonderlijk. Dat laatste geld ook voor de wijnen.
Voor 3 personen waren we € 169 kwijt en dat vinden we een behoorlijk hoog bedrag.
Wij konden om 20.30 u boeken en dan krijg je de rest van de avond ter beschikking, Als je vroeger gaat eten dan heb je voor de maaltijd relatief korte tijd beschikbaar.
Het bedrijf moet uitkijken naar een grotere locatie waar je ruimer kan zitten en de tafels verder uit elkaar staan..
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Het eten was heerlijk. De service vriendelijk maar gehaast. De setting heel onrustig. Tafels staan te dicht op elkaar. Chaotische wisseling van gasten. Het kan zijn dat je op moet staan terwijl je zit te eten om andere gasten door te laten. Temperatuur onprettig, koud, van de schuifdeur en wij zaten naast een afgesloten deur met kieren waar het erg tochtte.
Kees P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Geweldig!
Hostaria is een van die restaurants die ik ondanks de ongelooflijk grote keus aan nieuwe trendy restaurants altijd trouw blijf en het is altijd genieten.
We hadden het Iens voordeel menu en dat was à la carte.
Vooraf de antipasto misto per due met ik meen 7 verschillende gerechtjes, echt super lekker.
Tagliatelle met haas, gegrilde groenten, tiramisu, espresso en limoncello als afsluiter.
We zaten pal naast de keuken, altijd leuk om de chef bezig te zien.
De vrouw die ons bediende was heel aardig
Zal hier blijven komen.
Jhulst .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Hostaria is elke dag open, ook al meldt de website en google dat ze op maandag dicht zijn! Hartelijke mensen die je vriendelijk ontvangen en bedienen. Prima eten, overzichtelijke porties. Kalfsschnitzel met Marsala saus is aanrader evenals het Piemontese toetje.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het ziet er echt uit als een pareltje van de buitenkant en ook van de binnenkant, totdat ik de heren-wc betrad. Urinevlekken van aantal dagen oud onder de bril en de vloer idem dito. De eetlust was me al vergaan; zelfs al zouden de gerechten top zijn, dan zou dit het aanblik van t toilet niet kunnen doen vergeten. Met mijn broer een mannendag gemaakt en voor een iensdeal gegaan.
De rode huiswijn was net geen wijnazijn, maar wel zuur. Ik ben dan geen vinoloog maar als je alleen maar een zure afdronk ervaart en verder niets anders, dan kan ik gerust zeggen dat de fles van deze wijn nogal oud en bezig te vergaan was. Beiden vitello tonato als voorgerecht, was lekker. We kregen ook mandje brood, maar de smeersels waren klaarblijkelijk verdwaald. Onze buren hadden wel zwarte olijventapenade. Hoofd gamba's (goed) en kalfsschnitzel. OK samen met ovengebakken aardappels, maar schnitzel opgediend in -naar mijn smaak- iets teveel vet. Nagerecht een pannacotta, lekker maar iets te vast/hard (te koud?!); de tiramisu was goed. Bovendien ook jammer dat er in dit restaurant ook bijbetaald moet worden voor groentegarnituur, wat mij betreft uit de tijd om dit nog te doen.

Kok werkt met flair, maar is nogal aanwezig en anderen ook. Ruimte is al klein. Jongedame in de bediening correct en spreekt ook Italiaans, maar mag wel wat meer relaxed zijn en lachen (aan einde ontdooide ze wel).

Overall was ik niet impressed. Een schoon toilet en niet zure wijn had al verschil uitgemaakt voor mij
Joep47 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk voorafje, van alles wat. Werkelijk een 10. Hoofdgerecht prima in orde en dessert top. Veel Italiaanse,hartelijke bediening. Echt een avondje uit, culinaire verwend. Absolute aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
2e keer gegeten
weer de fantastische antipasta vooraf, en nu de zwaardvis; uitstekend
Partner heeft de pasta gegeten die ook voortreffelijk was
Het nagerecht; scroppino en tiramisu fantastisch
Enige nadeel wat ook een voordeel heeft; je moet geen haast hebben, maar dat is in goed gezelschap, de atmosfeer in het restaurant en het kwalitatieve eten geen straf
Steve T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Dit kleine restaurant geeft je het gevoel alsof je ergens in Italie zit te eten.Voelt als " Little Italy". Antipasti geweldig, en ik ben een liefhebber van AP. Hoofdgerecht Bistecca ai Manzo resp. kalfsoester met sinaasappel. Verrassend. De prijs van de wijn vonden wij in verhouding aan de prijzige kant. Karaf van huiswijn (0,5ltr) €17,50. Wij hebben voor een prima Chianti Classico gekozen. Al bij al, een aanrader in de Jordaan vlak bij de Westertoren.
Komen zeker nog eens terug, maar van te voren reserveren is wel aangeraden!
Diatimmermans .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
We kozen voor een driegangenmenu: alles had een heerlijke smaak met als topper het warme truffel-paddestoeltaartje bij de antipasto voor twee!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Hostaria heeft een opknapbeurtje gekregen waardoor je comfortabeler zit en geen last meer hebt van de tocht als je dicht bij de deur zat. Dat is enorme winst. Het eten is erg lekker - we komen hier vaker - en een beetje herkenbaar als uit het kookboek De Zilveren Lepel: subtiel, ogenschijnlijk eenvoudig, maar vooral smaakvol. We hadden een DinnerDeal gereserveerd, en de dame was zo vriendelijk om ook een pasta limone als primi te accepteren. Kon eigenlijk niet, maar kom, een primi is een primi.
De huiswijn (wit) viel een beetje tegen. Had wat meer zuur en kracht mogen hebben om op te kunnen tegen de subtiele Italiaanse smaken. De secundi van een entrecote was overigens weer mooi dik en mals. Fijn aardappeltje met rozemarijn en olijfolie erbij. Volks lekker gewoon!
Limoncellootje na en je gaat tevreden weer op pad.
Vogelaar.n .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Klein, druk, gezellig sfeervol. Voorgerechten heerlijk, de pasta met zeevrachten was iets te veel "al dente" maar lekker. Leuk dat je de keuken in kan kijken, lekker rommeltje.
Lenn65 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Wij hadden een dinner deal van € 26. Geweldig, een proeverij van voorgerechten en keuze uit de kaart van hoofd- en nagerecht. Eten was super, de proeverij echt heerlijk en wij hadden een dorade gegrild, nog nooit zo lekker gegeten en een scaloppine. Wel een klein restaurantje met de tafels dicht op elkaar.
K.veerdegem .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Prima bediening! Heerlijk eten maar eigenlijk te veel. Ook veel hapje vooraf allemaal even smaakvol. Min puntje vonden wij dat de tafels wel erg dicht op elkaar staan. Je had het gevoel bij de buren op schoot te zitten.
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Prima Iens deals. Kregen ronduit copieus voorgerecht (allemaal kleine hapjes) waardoor bijna geen plek meer vorr hoodf en toetje. Een echte itialaan met goede smaken. Drukke tent maar met uitstekende service. (Met een smile)
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Voor het eerst in dit restaurantje gegeten en dat was een groot succes! We begonnen ons 3-gangenmenu met een hele uitgebreide antipasti met heerlijk verse ingrediënten en dito smaken. Onze hoofdgerechten en desserts waren ook zeer smakelijk. De bediening was heel prettig en de inrichting in Hostaria is niet chic en gezellig ook omdat je de kok in de open keuken aan het werk ziet. Met een ongedwongen sfeer was het al met al een hele goede ervaring met, zoals mijn tafelgenoot opmerkte een 'hele goede prijs-kwaliteit verhouding'.