Over het restaurant Hosokawa Restaurant

Een oase aan rust in hartje Amsterdam

Midden in de drukte op en om het Leidseplein is deze schitterende zaak een welkome oase van rust. Bij Hosokawa - vertaald: smalle rivier - worden de eeuwenoude culinaire tradities van Japan geëerd. Pronkstuk van de keuken is ongetwijfeld de traditionele Robata-grill, maar ook de sushi is hier onvergetelijk. Verser krijg je het niet.

Meer informatie over restaurant Hosokawa Restaurant

9,3

Jouw recensie over het restaurant Hosokawa Restaurant

Aad V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Genoten van een voortreffelijk, kwalitatief diner. Aanrader.
Els W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
We hebben hier voortreffelijk gegeten en een heerlijke avond gehad. De bediening was bijzonder vriendelijk en alles verliep vlekkeloos. Een aanrader als je meer wilt dan all you can eat sushi.
Beste Mevr. Els,

Hartelijk dank voor uw geweldige recensie, wij zijn zeer verheugd dat u een fijne avond heeft gehad. Wij proberen altijd onze uiterste best om u als gast bij ons tevreden te stellen. Wederom hartelijk dank voor u komst en hopelijk tot gauw.

met vriendelijke groet,

Team Hosokawa
Hans ..
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Bijzonder goed gegeten. We namen het Uesugi menu aan de teppan tafel. Mooie gebalanceerde smaken, mooi bereid, zeer trefzekere kok. Prettige, attente bediening. Aanrader!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Mooie avond met kwalitatief goed eten, aardig personeel en prima ambiance.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige service
Een echte aanrader
Rody john K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Goed gegeten zoals altijd!.
Tine V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wat een ruim en mooi restaurant. De hectiek van het plein verdwijnt zodra je binnenstapt. Prettige ontvangst en zorgvuldige bediening. Wij reserveerden om 18:00 omdat we om 20:00 in de Stadsschouwburg moesten zijn. Dit vermeld bij de bestelling en daar werd uitstekend rekening gehouden. De sushi was zalig. De oesters en zeeegel voortreffelijk en de kreeft won in genieten. Een restaurant waar we graag terugkomen. Met alle tijd om nog meer te kunnen genieten van alles.
S. V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk à la carte sushi gegeten, op een prima tempo uitgeserveerd door een fijne, voorkomende bediening.
Bjorn L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Relaxt, goede service, kundige en vriendelijke bediening en last but not least heerlijk eten. Zeker voor herhaling vatbaar en absoluut een aanrader. Verrassingsmenu was een zeer mooie kennismaking met wat de keuken te bieden heeft... sushi van de buren zag er geweldig uit, dus daar komen we zeker nog eens voor terug!
isburke B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Leuk reataurant niet romantisch moet wel iets aan de sfeer worden gedaan
Helena C.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Eigenlijk kan ik niets negatief zeggen. Het eten was erg lekker, het was er erg gezellig en iedereen was enorm vriendelijk. De gemiddelde prijs per menu was wel veel hoger dan vermeld op deze site. Mijn partner was in de wolken van het eten en de bediening, dus zeker een goed idee om je partner hier naar toe te nemen.
Rosaline T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk eten en er wordt veel rekening gehouden met glutenvrije eters.
Annemarije C.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Geweldig gegeten! De service was zeer goed en de bediening had erg goede kennis over de gerechten. Echt een restaurant om aan te raden en om zeker nog een keer heen te gaan!
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Erg lekker gegeten, prijs kwaliteit voor de menus is top. Service erg goed en super vriendelijk. Toen we netjes naar onze plaats gebracht werden - enigste puntje dat we liefst 'eerder' drankje en menu konden krijgen (ontvangst aan tafel). We zaten toch 15min rond te kijken en hebben zelf maar gevraagd of we konden beginnen. Afgezien van de start kwam de service en het menu snel op gang. Het viel mij op dat het superstrak 30min per gerecht was. Erg netjes, alleen vanaf de sashimi naar sushi naar hoofdgerecht had toch net wat sneller gemogen. Maar zo wel avondvullend 20:30 - 23:30 programma. Nette uitleg per gerecht, service van niveau. De sfeer was prima, als de avond verloopt word het wel rumoerig (grotere tafels).
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een beetje verscholen pareltje. Inrichting is enigszins sober maar functioneel. Het personeel is efficiënt en vriendelijk. Kaart is overzichtelijk zowel voor de klanten die uitgebreid willen eten volgens menu van 40 of 50 euro alswel voor mensen die losse gerechten willen bestellen.
Christina A.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het was voor ons de eerste keer Japans eten dus sommige dingen was ff wennen , maar we gaan zeker nog een keer terug wat een nette zaak ...vr.grt. Tiny Alting
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prima eten vooral het vlees is erg mals en heerlijk zacht. De soep die klaargemaakt wordt aan tafel is ook erg lekker maar oogt wel erg armoedig in de plastisch zakjes als het aan het stomen is...Ook vind ik het onbegrijpelijk dat er door de dienstdoende dame achter de bar geen woord Nederlands wordt gesproken. Verder aardig en behulpzame bediening die we eens wat vergaten, dat dan weer wel.
wil D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Super verse sushi's. Mooi groentegerecht en heerlijke coquilles. Allemaal wel stevig aan de prijs.
Omar O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Een mooi restaurant met een leuke sfeer en een warme ontvangst. De gerechten werden uitbundig geïntroduceerd en professioneel geserveerd. Het eten zelf was heerlijk! Het duurde even tot het eten kwam, maar dit was van tevoren al verteld. De bereiding van de gerechten vergde namelijk veel tijd, maar het was het waard! Zeker een aanrader.
Lynn S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gezellig restaurant met goede service. Menu's zijn wel aan de dure kant maar dan krijg je ook wel vier gerechten. Als je de sushi (maki's e.d.) los bestelt valt de prijs reuze mee en is de prijs/kwaliteit verhouding top.
Kortom, je betaalt dan ook wel wat meer, maar dat is het zeker waard.