Hosokawa Restaurant

Max Euweplein 22 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206388086

Over het restaurant Hosokawa Restaurant

Een oase aan rust in hartje Amsterdam

Midden in de drukte op en om het Leidseplein is deze schitterende zaak een welkome oase van rust. Bij Hosokawa - vertaald: smalle rivier - worden de eeuwenoude culinaire tradities van Japan geëerd. Pronkstuk van de keuken is ongetwijfeld de traditionele Robata-grill, maar ook de sushi is hier onvergetelijk. Verser krijg je het niet.

Meer informatie over restaurant Hosokawa Restaurant

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag
Woensdag t/m Zondag

isburke B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Leuk reataurant niet romantisch moet wel iets aan de sfeer worden gedaan
Helena C.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Eigenlijk kan ik niets negatief zeggen. Het eten was erg lekker, het was er erg gezellig en iedereen was enorm vriendelijk. De gemiddelde prijs per menu was wel veel hoger dan vermeld op deze site. Mijn partner was in de wolken van het eten en de bediening, dus zeker een goed idee om je partner hier naar toe te nemen.
Rosaline T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk eten en er wordt veel rekening gehouden met glutenvrije eters.
Annemarije C.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Geweldig gegeten! De service was zeer goed en de bediening had erg goede kennis over de gerechten. Echt een restaurant om aan te raden en om zeker nog een keer heen te gaan!
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Erg lekker gegeten, prijs kwaliteit voor de menus is top. Service erg goed en super vriendelijk. Toen we netjes naar onze plaats gebracht werden - enigste puntje dat we liefst 'eerder' drankje en menu konden krijgen (ontvangst aan tafel). We zaten toch 15min rond te kijken en hebben zelf maar gevraagd of we konden beginnen. Afgezien van de start kwam de service en het menu snel op gang. Het viel mij op dat het superstrak 30min per gerecht was. Erg netjes, alleen vanaf de sashimi naar sushi naar hoofdgerecht had toch net wat sneller gemogen. Maar zo wel avondvullend 20:30 - 23:30 programma. Nette uitleg per gerecht, service van niveau. De sfeer was prima, als de avond verloopt word het wel rumoerig (grotere tafels).
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een beetje verscholen pareltje. Inrichting is enigszins sober maar functioneel. Het personeel is efficiënt en vriendelijk. Kaart is overzichtelijk zowel voor de klanten die uitgebreid willen eten volgens menu van 40 of 50 euro alswel voor mensen die losse gerechten willen bestellen.
Christina A.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het was voor ons de eerste keer Japans eten dus sommige dingen was ff wennen , maar we gaan zeker nog een keer terug wat een nette zaak ...vr.grt. Tiny Alting
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Prima eten vooral het vlees is erg mals en heerlijk zacht. De soep die klaargemaakt wordt aan tafel is ook erg lekker maar oogt wel erg armoedig in de plastisch zakjes als het aan het stomen is...Ook vind ik het onbegrijpelijk dat er door de dienstdoende dame achter de bar geen woord Nederlands wordt gesproken. Verder aardig en behulpzame bediening die we eens wat vergaten, dat dan weer wel.
wil D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Super verse sushi's. Mooi groentegerecht en heerlijke coquilles. Allemaal wel stevig aan de prijs.
Omar O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Een mooi restaurant met een leuke sfeer en een warme ontvangst. De gerechten werden uitbundig geïntroduceerd en professioneel geserveerd. Het eten zelf was heerlijk! Het duurde even tot het eten kwam, maar dit was van tevoren al verteld. De bereiding van de gerechten vergde namelijk veel tijd, maar het was het waard! Zeker een aanrader.
Lynn Maxime S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gezellig restaurant met goede service. Menu's zijn wel aan de dure kant maar dan krijg je ook wel vier gerechten. Als je de sushi (maki's e.d.) los bestelt valt de prijs reuze mee en is de prijs/kwaliteit verhouding top.
Kortom, je betaalt dan ook wel wat meer, maar dat is het zeker waard.
Seline W.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Super lekker en geweldige cocktails! Wat Ik bij zonder vind is de interieur. Het zag erg chique en modern uit. De eten was super lekker !
Cybele B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit was een onvergetelijke avond. Wat waren de smaken in balans! Zowel de afzonderlijke gerechten als het complete diner waren goed op elkaar afgestemd. We kozen voor het menu van de chef; een echte aanrader. Alle ingrediënten waren vers, fris, krokant; een sensatie voor de fijnproever! Uitstekende uitleg van beide sommeliers over de echte sake. Volg hun advies over de juiste sake, passend bij ieder gerecht. Die laten de smaken nog meer tot hun recht komen. Wij komen hier zeker terug!
rienbrink .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Jammer dat wij slecht beperkte tijd voor het diner hadden ivm theaterbezoek. Het eten smaakte subliem, het personeel is zeer vriendelijk en kundig. Ik kan iedereen aanraden om bij u in het restaurant te komen eten, ikzelf zal dit zeker doen !
pieter_dijkstra339 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Eten was prima en het restaurant was leul aangekleed. Service kon wel wat beter. Ze waren vriendelijk daar lag het niet aan.
cecarine .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten het is geen Okura maar het zit er niet ver vanaf . 7 gangen wat heel goed porties voldoende zat behoorlijk vol aan het eind. timing tussen de gerechten was te snel maar als je dat aangeeft houd de kok daar rekening mee. De sake was niet warm genoeg moest meerdere keren gezegd worden. Vriendelijk personeel
ToddHess .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Hier een fantastisch lunch gegeten in een elegante, rustige sfeer. De bento box en de ramen soep waren de beste die we ooit in Amsterdam hebben geproefd. Vriendelijke bediening.
Wouter92Vries .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Erg mooi en net restaurant, de indeling is super en alles is netjes verzorgt. Het is even iets anders hier ga je niet voor een vaste prijs sushi eten. Bij Hosokawa heb je vele sushi gerechten maar daarnaast nog veel meer. De gerechten zijn hartstikke mooi gepresenteerd en smaken verrukkelijk. Het eten is erg vers en heerlijk klaar gemaakt. Daarnaast is de bediening ook nog eens top. Je word vriendelijk en goed geholpen het personeel is snel en dat maakt de avond net iets beter. Hosokawa is een echte aanrader, het is lekker een avond genieten.
Rik M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Het eten was superlekker, vooral de sashimi. Eveneens waren de sushi, bief van de grill en de groene thee lava cake uitzonderlijk lekker. Tel daar de uiterst vriendelijke bediening bij op en je hebt een topavond. Dikke aanrader!
Margot G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Sushi gegeten, sushi is heerlijk , valt soms uiteen, maar aangezien de smaak heel goed was, de bediening vriendelijk en professioneel, vonden wij dat een 'minor detail' Wij komen zeker terug