Hosokawa Restaurant

Max Euweplein 22 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206388086
Als je op zoek bent naar een echte Japanse ervaring, dan is dit restaurant Hosokawa de ideale plek voor je. De uit Tokyo afkomstige Hiromichi Hosokawa opende dit Japanse restaurant in 1992. Na twintig jaar als Master Chef bij een van de bekendste Japanse restaurants in het Okura Hotel te hebben gestaan vond hij het tijd worden voor zijn eigen restaurant. Chef Hosokawa is inmiddels 70 jaar oud, maar staat nog steeds de verse vis te snijden. Dat vereist precisie, deskundigheid en ervaring en laat hij dat nou precies hebben. De sushi en sashimi is supervers en mooi opgemaakt. Maar ook de warme Japanse gerechten zijn niet te versmaden. Zoek wat lekkers van het sakemenu uit en geniet van je Japanse avond.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Reserveer een plekje aan de teppanyaki tafel en laat je verrassen door de behendigheid van de teppanyakichef.

Meer informatie over restaurant Hosokawa Restaurant

With public transport we are easy to reach from Central Station. At Central Station take tram 1, 2 or 5 and get off at the stop Leidseplein. Restaurant Hosokawa is located next to Holland Casino, less than one minute walking distance from Leidseplein.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt.

Dinner Daily:

9,2

Jouw recensie over het restaurant Hosokawa Restaurant

Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Eten zeer smakelijk en kunstig opgemaakt, bediening beleefd en attent. Fijne avond gehad met een menu met vlees en vis. Eten prachtig opgemaakt en heerlijk en subtiel van smaak. Ware kunstwerkjes. Bediening erg vriendelijk, beleefd en attent. Wel in het Engels.
Beste Joyce,

Hartelijk dank voor uw komst aan ons restaurant en voor al uw mooie woorden. Het verheugd ons dat u heeft genoten van onze menu, wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen.

Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
goede prijs-kwaliteitverhouding, lekker Japans tapbier. Als je iets buiten de kaart om wilt bestellen, wordt dit nagevraagd in de keuken, fijne bediening..
Beste Sandra,

Bedankt voor uw complimenten en aardige woorden over onze bediening. We kijken er naar uit u weer te mogen verwelkomen met een ijskoude glaasje Japanse tapbier!

Claartje V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
De gerechten waren vers en lekker en mooi opgediend.
De inrichting is eenvoudig maar stijlvol. Bovendien zijn de toiletten zerg ruim, schoon
en plezierig.
Beste Claartje,

We zijn blij dat alles naar wens was.Bedankt voor uw mooie woorden en complimenten.
We kijken er naar uit u weer snel te mogen verwelkomen in ons restaurant!

S.R. V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Heerlijke teppan yaki. Al lange tijd een keer van plan geweest hier te gaan eten. Iens deal trok ons over de streep. Zonder twijfel 1 van de beste teppan yaki uit ons leven. Heerlijke wijnen. We komen zeker terug.
Beste Sr V.,

hartelijk dank voor uw geweldige recensie. Het is een genoegen om te horen dat uw diner bij ons volledig naar uw verwachtingen waren. Wij hopen u dan ook weer gauw te mogen verwelkomen in ons restaurant!

Paweł C.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Al jaren bezoeken wij jullie restaurant en elke keer genieten wij met volle teugen. Een feestje wordt gevierd en de service is altijd top. Hier eet je Japans zoals het bedoeld is.
Beste Pawel,

Hartelijk dank voor uw trouwe bezoek aan onze restaurant. Het is altijd een groot genoegen om u te mogen bedienen. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen!

Jordy R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk Japans eten, service is erg attent en de locatie is top. Had een omakase menu genomen met mijn partner en we waren goed verrast verschillende soorten sushi van seizoens vis, een tempura van kreeft en een lambsrack met miso, geweldig! Ga zeker terug komen.
Beste Jordy,

Hartelijk dank voor uw komst aan ons restaurant en voor al uw mooie woorden. Het verheugd ons dat u heeft genoten van onze Omakase menu, wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen.

Fransje W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Zwaar teleurstellende ervaring . Teppan-yaki tafel Niets was bijzonder vlees en vis menu. Show vd kok misschien was dat de prijs ?Alleen het toetje ( ijs met vruchten) was oke, maar voor de rest vond ik het zeker voor een menu van Euro 80 echt ver onder de maat. Ik kom hier nooit meer terug en vraag me af hoe het mogelijk is dat de beoordeling in IENS ( en daarom ging ik er naar toe) zo hoog kan zijn.
Ik begrijp er werkelijk niets van.
Beste Fransje,

Hartelijk bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant en voor uw eerlijke recensie.
Spijtig om te horen dat we uw verwachtingen niet konden waarmaken. We zijn een traditioneel Japans restaurant dat al 25 jaar lang authenthieke Japanse gerechten proberen te serveren en het spijt ons zeer dat u hier niet van heeft kunnen genieten. Puur, eerlijk, kwalitatief en duurzame producten zijn bij ons zeer belangrijk vandaar dat wij wat hogere prijzen hanteren dan de gemiddelde Japanner.
We hopen u alsnog in de toekomst een keer te mogen verwelkomen.

Tom V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Prima restaurant met mooie kaart. Zeer verse producten. Zeer uitgebreide kaart. De inrichting is mooi en rustig.
Heerlijk gegeten, voor herhaling vatbaar.
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Bijzonder genoten. Erg goede gerechten. Keurige wijn gedronken en de sake bij het lam was erg fijn. Service netjes en correct!
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
We hebben hier de 70ste verjaardag van mijn vader gevierd en kregen bij binnnekomst een glaasje bubbels van het huis. Wat een leuk begin van de avond. Het eten was gewoon super goed! Super verse vis en heerlijke grill gerechten, echt een aanrader. Als afsluiting kreeg mijn vader nog een feestelijk verjaardagstoetje. Naast dat ze super lekker kunnen koken, zijn ze ook nog eens super attent. Voor mij de beste japanner in Amsterdam.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Na veelvuldig erg lovende reacties gelezen te hebben over het Japanse restaurant Hosokawa in Amsterdam besloten wij ook eens een keertje daar te gaan eten.
We besloten te gaan voor Shimazu-menu dat vooral uit visgerechten bestaat.
We zijn in de loop der jaren bij een aantal erg goede Japanse restaurants geweest en daartoe behoort Hosokawa zeker ook, maar echt spannend of apart konden we geen enkel gerecht vinden. Wel was alles kakelvers gemaakt. Ook vonden we de prijs van het menu en de drank aan de hoge kant.
Wel prima attente (voornamelijk Engelssprekende) bediening.
New Y.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Heerlijke sushi en ook de tepanyaki is hier geweldig!
Vind dit restaurant samen met Sazanka ook tot de absolute top horen van de Japanse restaurants in Nederland.
De sushi is zo vers en met zulke goede kwaliteit vis bereid.
Ik kan niet wachten om hier weer eens lekker uit eten te gaan.
Een echt avondje uit.
Juriaan S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Waanzinnig gegeten aan de
teppanyaki tafel. Begonnen met sushi, daarna een keuze uit vis en vlees gemaakt die de Japanse chef voor je bereid. Uiteten wordt hierdoor echt een avondje uit!
Helen T.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Fijn restaurant met erg goed eten en zeer vriendelijke bediening die de tijd voor je neemt en alle onderdelen van de gerechten toelicht. Veel ruimte tussen de tafels waardoor je rustig zit (in sushi-gedeelte). Open keuken en gedegen manier van werken van Japanse chef-koks is erg leuk om naar te kijken. Het restaurant zit verstopt in een rustig hoekje van het Max Euweplein en de sfeer is totaal anders dan de rest van het (toeristische) plein, dus laat je niet afschrikken door de locatie!
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Genoten van een voortreffelijk, kwalitatief diner. Aanrader.
Els W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
We hebben hier voortreffelijk gegeten en een heerlijke avond gehad. De bediening was bijzonder vriendelijk en alles verliep vlekkeloos. Een aanrader als je meer wilt dan all you can eat sushi.
Beste Mevr. Els,

Hartelijk dank voor uw geweldige recensie, wij zijn zeer verheugd dat u een fijne avond heeft gehad. Wij proberen altijd onze uiterste best om u als gast bij ons tevreden te stellen. Wederom hartelijk dank voor u komst en hopelijk tot gauw.

met vriendelijke groet,

Hans ..
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Bijzonder goed gegeten. We namen het Uesugi menu aan de teppan tafel. Mooie gebalanceerde smaken, mooi bereid, zeer trefzekere kok. Prettige, attente bediening. Aanrader!
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Mooie avond met kwalitatief goed eten, aardig personeel en prima ambiance.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten en geweldige service
Een echte aanrader
Rody john K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Goed gegeten zoals altijd!.