Hortus

Anna Paulownaplein 3 2518 BK Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Hortus

Restaurant Hortus is gevestigd in een prachtig pand aan het charmante Anne Pauwlonaplein in Den Haag. De kaart is vegetarisch en bestaat uit tal van bijzondere kleine gerechtjes, zowel van heel ver weg als dichterbij, voor 8,50. Een feest om te kiezen, maar de chefs dinner combo lonkt: Pakora, Tom Kha Kai, Pom en Bojo. Een exotisch partijtje, om van te genieten op het zonnige terras, of binnen aan een van de grote ramen.

Meer informatie over restaurant Hortus

Maandag t/m zondag 07:00 - 22:00

Joss P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mooie kleine kaart met gerechten uit verschillende werelddelen en stuk voor stuk verrassend, dat maakte de keuze niet makkelijk. Ik vond het de Dhal Curry heerlijk, goed bereid en zeer goed op smaak. Je kon alle gerechten van elkaar onderscheiden in smaak, dat is wat ik belangrijk vind want dan eet je bewust. Ook de Gado Gado was fantastisch en zag er ook schitterend uit. Echt een aanrader om hier te eten hoewel de bediening niet echt vlot is maar ze doen erg hun best.
Mehmet Y.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Dit was mijn eerste keer bij Hortus en moet zeggen dat ik erg blij verrast ben met het eten. Nu ben ik zelf veganist en ben wat gewend in restaurants. Je moet vaak inleveren op smaak of kwaliteit. Maar hier bij Hortus was dat niet het geval. Smaak en kwaliteit waren op en top. Ik denk zelf dat ik de vriend die mee was eten heb overgehaald vaker vegetarisch/veganistisch te eten.

We hebben vijf veganistische gerechtjes besteld voor twee personen. Dit was genoeg voor ons, ook omdat we een toetje (of twee) hebben genomen aan het eind. Het begon met een amuse van gegrilde courgette, tomaat en mayonaise. Dit heeft de smaak er goed ingezet. En we kregen zin in meer. De eerste ronde kregen we twee gerechtjes. Gefrituurde mix groenten met sausjes en vegan sate met emping en satesaus. Erg lekker. Tweede ronde kregen we coq au vin welke naar mijn gevoel erg mild was, maar tegelijkertijd erg naar kruidnagel smaakte. Kleine minpunt hier. Daarnaast kregen we dahl met mangochutney, rijst en aardappel/bloemkool stukjes. Dit was errug lekker en zeker een aanrader. Als laatst kregen we pom met rijst, bonen en gebakken banaan. Dit was ook erg lekker. Hoewel de vriend die mee was dit een mix van smaken noemde.

Mijn favoriet van de vijf gerechtjes was de dahl en de gefrituurde groentes. Een aanrader. Hij vond de sate en dahl het lekkerst.

Als toetje hadden we oma's bojo en tarte tartin. Ook hadden we een extra stuk cake genomen die ze bestellen van een taartenmaker, waarvan ik de naam vergeten ben. De eerste twee toetjes waren zelf gemaakt, en vielen erg in de smaak. Bij mij de tarte tartin met sesam ijs meer dan de bojo met kokos ijs. Maar ja ieder zijn eigen smaak met toetjes.

Prijs per gerecht is 8,50. Wij hadden vijf plus twee toetjes. Wat ongeveer 30 euro pp gaf. Niet erg duur voor lekker leten.

Als laatst de bediening. Zij was erg vriendelijk en legde alles uit wat we aten en gaf suggesties welke volgorde het beste zou zijn. Bijv. Coq au vin als eerste en dan pas de pom en dahl, zodat de smaak beter tot zijn recht kwam.

Al met al lekker eten in Den Haag, vegetarisch of veganistisch, waarvan vlees eters ook genieten.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op een zomerse dag neergestreken op terras van Hortus voor een kop koffie. Het duurde vrij lang voor de bediening langskwam en dat terwijl er slechts 6 tafels bezet waren. Wat wel heel erg fijn is, is dat Hortus cappuchino met sojamelk serveert. Voor een cappu-addict met lactose intolerantie een kadootje!
Ook de prijs is prima. 4 cappuchino voor 10,00. We komen hier zeker terug!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 12 personen. Ook vleeseters waren zeer tevreden. Van te voren goed contact gehad met restaurant over het menu en de wijze van serveren. Leuke en zeer lekkere verschillende gerechten. Heerlijke saté (echt eng lijkt echt enorm op vlees!), gado gado, kikkererwtengroenten en mangodessert. Echt een ervaring. Goede en vriendelijke bediening. Komen zeker nog eens terug om de rest van de kaart te proberen!
W_Bogaards .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ik heb onlangs met vrienden bij Hortus gegeten. Ik ging er wat aarzelend naar toe, omdat er alleen vegetarische en veganistische gerechten worden geserveerd. Dit leek mij niet de plek voor een carnivoor te zijn.Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de verschillende gerechtjes. Ze waren allemaal heerlijk: vlees of vis heb ik geen moment gemist.
Ook de bediening was zeer hartelijk en attent.
Ik kom zeker vaker bij Hortus eten.
Vanderhorst-buis .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met ex-collega's een hele gezellige avond gehad op het terras van Hortus. Zelf ben ik geen vegetariër dus was het een verrassing voor mij hoe smakelijk de diverse gerechten waren. We hebben op aanraden gekozen voor het menu du chef met 7 gangen en passend wijnarrangement. Over de de Coq-au-vin (met vervangende Coq!) en risotto van bietjes was ik verbaasd hoe prima dit een vervanger is voor de "echte"kip kan zijn, heerlijk. De presentatie van de gerechten was dik in orde. Het wijnarrangement werd per gerecht aan tafel ingeleid door iemand met veel kennis van zaken met veel leuke weetjes per wijn. De bediening is zeer vriendelijk en attent. De porties zijn zeker voldoende met veel variëteit. Ik kom hier zeker terug om mijn vegetarische- en zeker mijn carnivoren vrienden te verrassen!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vorige week bij Hortus gegeten. Veel verschillende gerechtjes geproefd, omdat de bediening zei dat de porties net iets groter zijn dan een voorgerecht. Vaak is dat relatief, dus steeds iets bijbesteld als we nog honger hadden.
We begonnen met de samosa's. Heerlijk! De home-made ketchup erbij is geweldig. Daarna de pakora besteld. Ook erg lekker, al liet het lang op zich wachten en was het lauw/warm. Toch een minpuntje. Hierna kregen we de paddestoelensoufle. Deze was echt geweldig. Heerlijk luchtig en de smaak was erg goed. Ook de gado gado was lekker. De ravioli met pompoen en safraan vond ik het hoogtepunt van de gerechten die wij besteld hebben. Kortom het eten was super. De gerechtjes zijn ongeveer zo groot als een voorgerecht.
Puntjes ter verbetering zijn de snelheid waarmee de gerechten uit de keuken komen. Dit duurt echt te lang, gemiddeld zo'n half uur, terwijl er niet veel gerechten op de kaart staan. Dit werd wel goedgemaakt door de aardige bediening en een drankje van het huis. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annita K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het is alweer een tijdje terug, maar ik ben er niet eerder aan toegekomen: heerlijk vegetarisch, met een aziatisch tintje, gegeten bij Hortus met collega's. Verschillende heerlijke gerechten wisselden elkaar af, zoals gado gado en saté; echt verrukkelijk. Ook een gerecht met zelf gerookte bietjes viel erg in de smaak bij mij en mijn collega's. De begeleidende wijnen waren zalig en de bediening erg vriendelijk en correct. Zeker voor een niet vegetariër als ik een fijne verrassing. Kortom: top, een aanrader
Ante D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Door de 'coq-au-vin' eerst op het verkeerde been gezet, zaten we heerlijk op het terras van Hortus. Pas toen voor het dessert de menukaart terug op tafel kwam, kregen we in de gaten dat we in een vegetarisch restaurant zaten! Ik vond het eigenlijk erg leuk dat de keuken gewoon lekkere gerechten wil brengen en niet in de kramp van de etiketten (wel/niet vegetarisch) schiet.
Het systeem van kleinere porties die steeds dezelfde prijs hebben, was niet voor alle eters meteen duidelijk. Maar drie gerechten waren voor mij meer dan genoeg en het was leuk om eens van het vaste patroon van bestellen te kunnen afstappen.

De thaise soep was werkelijk zalig en de pakora en curry mochten er ook wezen. Het nagerecht van chocolade en kersen leek niet uit eigen keuken te zijn en viel daarmee wat uit de toon (en tegen).
We werden erg vriendelijk en vlot bediend en tot slot bracht een wc-bezoekje nog een verrassing in de kelder van deze voormalige bank.
Als 'flexitariër' kom ik hier graag nog eens terug.
Wigerus .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Als bezoekers van het Designkwartier neergestreken op het terras van Hortus voor een lunch. We kozen voor de Carpaccio van Bietjes. Echt een aanrader, we hebben heerlijk gegeten. Zeer smaakvol en voor herhaling vatbaar. Zeer attente bediening.
Wingber .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk gegeten in Hortus restaurant. Prachtige opgemaakte vegetarische/veganistische gerechten met heerlijke eerlijke smaak sensaties. De bediening was zeer gastvrij en vriendelijke en informeerde ons bij elke gang wat de ingrediënten in het gerecht waren. Kortom super genoten en lang blijven tafelen. Ook nog een kijkje mogen nemen in Lapaulowna Boutique Hotel ! Prachtige stijlvolle verschillend ingerichte suites. Voor kort bleek het nog een voormalig bankgebouw te zijn geweest maar nu omgetoverd tot een heerlijk omgeving waar je verwend wordt en volledig kan genieten op steenworp afstand van het centrum/strand en andere mooi plekjes in Den Haag !
Degapendeeterd .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Toegegeven: de gado gado (leuk lunchgerecht trouwens) zag er mooi uit, maar had weinig smaak. De uitsmijter van mijn partner maakte het enigszins goed.
Maar de bediening.... traag!
Het was niet echt druk maar het duurde erg lang allemaal.
Onze punten gaan naar de geweldige locatie.
RiaTeeuw .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een creatieve en lekkere gerechten kun je hier eten! Vier gerechten zouden een equivalent zijn van een driegangenmenu. Maar de porties waren behoorlijk en ik had aan drie items ruim voldoende. De bietencarpaccio had een heel subtiele en lekkere rooksmaak, de thom ka tofu (Thaise soep) was heel verfijnd en de pakora was heerlijk. Ik heb een hapje saté geproefd van mijn partner en inderdaad, andere recensenten hebben met hun lofzangen hierop niets te veel gezegd. De bediening was heel erg vriendelijk en gaf uitgebreid uitleg waar dat gewenst was. Een klasse-restaurant, in alle opzichten.
TK82 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat een fantastisch restaurant! Het eten is ontzettend lekker en de bediening zeer goed. Hortus is gevestigd in een mooi, statig gebouw in het Zeeheldenkwartier en is sfeervol ingericht.

De saté was de topper van de avond, zo vond ook mijn tafelgenote, maar de Tom Kha Tofu en de bietencarpaccio waren ook heerlijk. De kaart is gevarieerd en het was moeilijk kiezen tussen al dat lekkers. Het leuke is dat men bij ieder gerecht iets komt vertellen aan tafel over wat het precies is. De desserts, Bojo en Tarte Tatin, waren heerlijk, en dan vooral de kokosbavarois en het bolletje sesamijs.

Wij komen zeker terug!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Den Haag kent een paar fijne vegetarische restaurants en Hortus steekt daar met kop en schouders bovenuit. Bij sommige gerechten konden we ons niet bedwingen en hebben we met onze vingers de borden afgelikt. De saté en pindasaus zijn weergaloos lekker, net als de pakora en de carpaccio van gerookte biet. Leuk, zo'n kaart waar gerechten uit verschillende werelddelen op staan!! De wijnkaart is uitstekend en ook voor bijzondere lekkere thee kun je goed aan je trekken komen.
Maar dan de desserts. Regelmatig is het dessert een slap sluitstuk op een top diner. Niet bij Hortus. Wauw, wat hebben we genoten van de tarte tatin van mango met zwarte sesam ijs en van de praline bonbon met kersen. OMG dat is erg voor herhaling vatbaar. De service is uitstekend. Attent, vriendelijk en niet opdringerig laat de bediening je toe alsof je aan hun eigen eettafel zit te eten.
Nu nog hopen dat de kaart regelmatig vernieuwt, want ik kom hier zeker terug en wil graag meer proeven van deze kok!
Ramon D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Al jaren gebruik ik Iens in het helpen vinden van goede en originele restaurants. Nog nooit eerder een recensie geschreven. Maar gisteravond bij Hortus gegeten. Ondanks dat ik heel graag vlees eet, heb ik het totaal niet gemist. Integendeel. Eenieder had drie gerechtjes besteld. Daarna hebben we een portie saté gedeeld. Ik kan maar een woord verzinnen: what a mindf**k. Ongelooflijk lekkere saté, met een echte vlees en grill smaak. Heel bijzonder en we gaan zeker terugkomen.
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gisteren met mijn verjaardag bij Hortus gegeten, was mijn keus!
We waren er al meerdere keren geweest en het eten en bediening is top.
Alleen steeds was mijn oa favoriet Gado Gado salade toch te klein. Daarom er een tijdje niet geweest. Wij hoorde van het nieuwe menu en de grotere porties.
Heerlijk gegeten, voor, hoofd en na... en de Engels sprekende gastvrouw was geweldig! Haar vriendelijkheid en uitleg...waren bijzonder leuk!
Helaas vind ik de hoofdgerechten nog steeds te klein...erg jammer...
We waren ervoor gebak wezen eten bij een vega lunchroom..dus ook niet uitgehongerd....
Mikster2016 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk vegetaricsh gegeten op een super gezellig plein in Den Haag! Bediening zeer vriendelijk en wist veel te vertellen over de gerechten. Hou erg van vegetarisch eten, maar dit was toch wel echt de beste!
M_aarten .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Dit restaurant is een absolute aanwinst voor Den Haag, niet alleen voor vegetariërs. Ik heb hier donderdag met een groep genoten van een uitgebreide viergangenlunch. Het menu was voor ons samengesteld door de chefkok. Het restaurant is stijlvol ingericht, ze serveren een prima witte huiswijn en de gerechten waren stuk voor stuk heerlijk op smaak. We aten vooraf carpaccio van verschillende gerookte bietjes, gefrituurde groentjes in kikkererwtenmeel, coq au vin a la vegetarien en als dessert tarte tatin van mango. Het water loopt me weer in de mond. Vergeet vooral ook niet een kopje koffie te drinken. De espresso is de beste van Den Haag.
Jasonderulo1338 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Ben erg teleurgesteld in Hortus. Geen service. Niet mijn smaak decor. Het eten is laag op op smaak. Kortom geen aanrader aan familie en vrienden.

mvg,

Jason