Hortus

Anna Paulownaplein 3 2518 BK Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Hortus

Restaurant Hortus is gevestigd in een prachtig pand aan het charmante Anne Pauwlonaplein in Den Haag. De kaart is vegetarisch en bestaat uit tal van bijzondere kleine gerechtjes, zowel van heel ver weg als dichterbij, voor 8,50. Een feest om te kiezen, maar de chefs dinner combo lonkt: Pakora, Tom Kha Kai, Pom en Bojo. Een exotisch partijtje, om van te genieten op het zonnige terras, of binnen aan een van de grote ramen.

Meer informatie over restaurant Hortus

Maandag t/m zondag 07:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Hortus

Martha V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Samen met mijn zoon en zijn aanstaande heb ik dit restaurant bezocht op een vrijdagavond 29-9. Ik heb echt genoten van allerlei heerlijke gerechtjes. Het concept staat mij aan. Alle gerechten worden geserveerd op grootte van een voorgerecht. Zo kun je meerdere dingen uitproberen. Opmaak was leuk, not overdone, de smaakbeleving was groots. Een prima veggie restaurant, van harte aanbevolen. Martha
Ralph B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk authentiek vegetarisch gegeten bij Hortus. 3 Verschillende groenten en halwa met puri, de spinazie met kikkererwten en de pompoen waren super ! We zijn geëindigd op het zonnige terras op het gezellige Anna Paulownaplein met een heerlijke Chai latte.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Zaterdag 2 augustus jl. een high tea gedaan bij het vegetarisch restaurant Hortus aan het Anna Paulownaplein in Den Haag. Dat ‘high’ viel nogal tegen. Na het uitserveren helemaal geen aandacht van het personeel. Vuile borden werden niet weggehaald,, geen variatie in de broodjes, 3 taartpunten voor 2 personen en slechts 1 soort thee uitgeserveerd gekregen.
Kortom voor euro 25,= per persoon een heel slechte prijs / prestatie. Niet aan te bevelen.
Elena G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Lekker gegeten met super vriendelijke bediening! Als veganist ben ik hier voor de tweede keer geweest. Bijzondere gerechten. Met drie keuzes heeft men al een volledige maaltijd. De pom en de sate zijn super lekker.
We werden door een prettige, aardige en behulpzaam jonge vrouw die iedere gerecht aan ons uitlegde. Ze deed haar werk op een vrolijke, deskundige en vriendelijke manier.
Zeker zal ik weer terug komen. De restaurant zelf is een gezellige plek.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Wat een teleurstelling. De bediening was heel traag, een aantal recepten ( op de nogal karige kaart) waren er niet, de pompoensoep was waterig en gekruid met kerrie.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Zelden zo slecht bediend en te woord gestaan in een restaurant als deze. Helft van de gerechten was er niet of moest nagevraagd worden. Eindeloos wachten. Arrogante reactie van de eigenaar zelf als je vraagt om hulp of bediening.
Pompoensoep was heel waterig, opgeleukt met kerrie. We hebben 't toetje maar niet afgewacht
Patricia S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Heerlijk eten! Vega opties waren erg lekker. Nadeel: heel lang wachten tussen de gangen. 2 gangen menu duurde meer dan 2 uur...Porties wat klein voor de jongere klanten in de groei. Je kan dan wel meer gerechten bestellen maar dat duurt dan weer eindeloos lang. Kortom: we hebben echt heerlijk gegeten maar snellere bediening is echt een must.
-Simone- .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Lekkere gerechtjes. Bediening is niet helemaal goed op elkaar afgestemd. Hierdoor hebben we regelmatig moeten wachten op het ontvangen van de menukaart en doorgeven van de bestelling. Waar ze een andere keer in een mum van tijd naast je staan om je bestelling op te nemen en je er nog niet uit bent ;) Verder leuke tent voor Vegetarische gerechtjes. Mix van Aziatische en Westerse keuken.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Prijs/kwaliteit is helaas niet in verhouding. Een lunch op het terras in de zon kunnen ze slecht aan. Een magere salade met hier een daar een klein tomaatje en wat vega kip. Droge broodjes erbij voor een prijs van 9,50. Bediening die vooral vooruit kijkt en een terras vol mensen die zwaaien om aandacht van de bediening. Helaas dit al voor de 2e keer deze ervaring. Jammer, alleen de zon was heel fijn.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
In Den Haag vindt je weinig goede vegetarische restaurants. Een erbij is dus erg welkom. Alles op mijn rij: fijne locatie, ongedwongen sfeer, aardige bedieners, goed eten en redelijke prijzen. Basis van de keuken is Indiaas. De pakoma (gefrituurde groente), pom met rijst, kokoskerriesoep, de taartjes, alles goed op smaak en in mooi servies opgediend. De wijnkaart is beperkt (alleen huiswijn), maar navraag leert dat er nog wel andere wijn is. We hadden een aangename kennismaking. Enige tip: houden zo!
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Mooie kleine kaart met gerechten uit verschillende werelddelen en stuk voor stuk verrassend, dat maakte de keuze niet makkelijk. Ik vond het de Dhal Curry heerlijk, goed bereid en zeer goed op smaak. Je kon alle gerechten van elkaar onderscheiden in smaak, dat is wat ik belangrijk vind want dan eet je bewust. Ook de Gado Gado was fantastisch en zag er ook schitterend uit. Echt een aanrader om hier te eten hoewel de bediening niet echt vlot is maar ze doen erg hun best.
Mehmet Y.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Dit was mijn eerste keer bij Hortus en moet zeggen dat ik erg blij verrast ben met het eten. Nu ben ik zelf veganist en ben wat gewend in restaurants. Je moet vaak inleveren op smaak of kwaliteit. Maar hier bij Hortus was dat niet het geval. Smaak en kwaliteit waren op en top. Ik denk zelf dat ik de vriend die mee was eten heb overgehaald vaker vegetarisch/veganistisch te eten.

We hebben vijf veganistische gerechtjes besteld voor twee personen. Dit was genoeg voor ons, ook omdat we een toetje (of twee) hebben genomen aan het eind. Het begon met een amuse van gegrilde courgette, tomaat en mayonaise. Dit heeft de smaak er goed ingezet. En we kregen zin in meer. De eerste ronde kregen we twee gerechtjes. Gefrituurde mix groenten met sausjes en vegan sate met emping en satesaus. Erg lekker. Tweede ronde kregen we coq au vin welke naar mijn gevoel erg mild was, maar tegelijkertijd erg naar kruidnagel smaakte. Kleine minpunt hier. Daarnaast kregen we dahl met mangochutney, rijst en aardappel/bloemkool stukjes. Dit was errug lekker en zeker een aanrader. Als laatst kregen we pom met rijst, bonen en gebakken banaan. Dit was ook erg lekker. Hoewel de vriend die mee was dit een mix van smaken noemde.

Mijn favoriet van de vijf gerechtjes was de dahl en de gefrituurde groentes. Een aanrader. Hij vond de sate en dahl het lekkerst.

Als toetje hadden we oma's bojo en tarte tartin. Ook hadden we een extra stuk cake genomen die ze bestellen van een taartenmaker, waarvan ik de naam vergeten ben. De eerste twee toetjes waren zelf gemaakt, en vielen erg in de smaak. Bij mij de tarte tartin met sesam ijs meer dan de bojo met kokos ijs. Maar ja ieder zijn eigen smaak met toetjes.

Prijs per gerecht is 8,50. Wij hadden vijf plus twee toetjes. Wat ongeveer 30 euro pp gaf. Niet erg duur voor lekker leten.

Als laatst de bediening. Zij was erg vriendelijk en legde alles uit wat we aten en gaf suggesties welke volgorde het beste zou zijn. Bijv. Coq au vin als eerste en dan pas de pom en dahl, zodat de smaak beter tot zijn recht kwam.

Al met al lekker eten in Den Haag, vegetarisch of veganistisch, waarvan vlees eters ook genieten.
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Op een zomerse dag neergestreken op terras van Hortus voor een kop koffie. Het duurde vrij lang voor de bediening langskwam en dat terwijl er slechts 6 tafels bezet waren. Wat wel heel erg fijn is, is dat Hortus cappuchino met sojamelk serveert. Voor een cappu-addict met lactose intolerantie een kadootje!
Ook de prijs is prima. 4 cappuchino voor 10,00. We komen hier zeker terug!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 12 personen. Ook vleeseters waren zeer tevreden. Van te voren goed contact gehad met restaurant over het menu en de wijze van serveren. Leuke en zeer lekkere verschillende gerechten. Heerlijke saté (echt eng lijkt echt enorm op vlees!), gado gado, kikkererwtengroenten en mangodessert. Echt een ervaring. Goede en vriendelijke bediening. Komen zeker nog eens terug om de rest van de kaart te proberen!
W_Bogaards .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ik heb onlangs met vrienden bij Hortus gegeten. Ik ging er wat aarzelend naar toe, omdat er alleen vegetarische en veganistische gerechten worden geserveerd. Dit leek mij niet de plek voor een carnivoor te zijn.Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van de verschillende gerechtjes. Ze waren allemaal heerlijk: vlees of vis heb ik geen moment gemist.
Ook de bediening was zeer hartelijk en attent.
Ik kom zeker vaker bij Hortus eten.
V. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met ex-collega's een hele gezellige avond gehad op het terras van Hortus. Zelf ben ik geen vegetariër dus was het een verrassing voor mij hoe smakelijk de diverse gerechten waren. We hebben op aanraden gekozen voor het menu du chef met 7 gangen en passend wijnarrangement. Over de de Coq-au-vin (met vervangende Coq!) en risotto van bietjes was ik verbaasd hoe prima dit een vervanger is voor de "echte"kip kan zijn, heerlijk. De presentatie van de gerechten was dik in orde. Het wijnarrangement werd per gerecht aan tafel ingeleid door iemand met veel kennis van zaken met veel leuke weetjes per wijn. De bediening is zeer vriendelijk en attent. De porties zijn zeker voldoende met veel variëteit. Ik kom hier zeker terug om mijn vegetarische- en zeker mijn carnivoren vrienden te verrassen!
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vorige week bij Hortus gegeten. Veel verschillende gerechtjes geproefd, omdat de bediening zei dat de porties net iets groter zijn dan een voorgerecht. Vaak is dat relatief, dus steeds iets bijbesteld als we nog honger hadden.
We begonnen met de samosa's. Heerlijk! De home-made ketchup erbij is geweldig. Daarna de pakora besteld. Ook erg lekker, al liet het lang op zich wachten en was het lauw/warm. Toch een minpuntje. Hierna kregen we de paddestoelensoufle. Deze was echt geweldig. Heerlijk luchtig en de smaak was erg goed. Ook de gado gado was lekker. De ravioli met pompoen en safraan vond ik het hoogtepunt van de gerechten die wij besteld hebben. Kortom het eten was super. De gerechtjes zijn ongeveer zo groot als een voorgerecht.
Puntjes ter verbetering zijn de snelheid waarmee de gerechten uit de keuken komen. Dit duurt echt te lang, gemiddeld zo'n half uur, terwijl er niet veel gerechten op de kaart staan. Dit werd wel goedgemaakt door de aardige bediening en een drankje van het huis. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annita K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Het is alweer een tijdje terug, maar ik ben er niet eerder aan toegekomen: heerlijk vegetarisch, met een aziatisch tintje, gegeten bij Hortus met collega's. Verschillende heerlijke gerechten wisselden elkaar af, zoals gado gado en saté; echt verrukkelijk. Ook een gerecht met zelf gerookte bietjes viel erg in de smaak bij mij en mijn collega's. De begeleidende wijnen waren zalig en de bediening erg vriendelijk en correct. Zeker voor een niet vegetariër als ik een fijne verrassing. Kortom: top, een aanrader
Ante D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Door de 'coq-au-vin' eerst op het verkeerde been gezet, zaten we heerlijk op het terras van Hortus. Pas toen voor het dessert de menukaart terug op tafel kwam, kregen we in de gaten dat we in een vegetarisch restaurant zaten! Ik vond het eigenlijk erg leuk dat de keuken gewoon lekkere gerechten wil brengen en niet in de kramp van de etiketten (wel/niet vegetarisch) schiet.
Het systeem van kleinere porties die steeds dezelfde prijs hebben, was niet voor alle eters meteen duidelijk. Maar drie gerechten waren voor mij meer dan genoeg en het was leuk om eens van het vaste patroon van bestellen te kunnen afstappen.

De thaise soep was werkelijk zalig en de pakora en curry mochten er ook wezen. Het nagerecht van chocolade en kersen leek niet uit eigen keuken te zijn en viel daarmee wat uit de toon (en tegen).
We werden erg vriendelijk en vlot bediend en tot slot bracht een wc-bezoekje nog een verrassing in de kelder van deze voormalige bank.
Als 'flexitariër' kom ik hier graag nog eens terug.
Wigerus .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Als bezoekers van het Designkwartier neergestreken op het terras van Hortus voor een lunch. We kozen voor de Carpaccio van Bietjes. Echt een aanrader, we hebben heerlijk gegeten. Zeer smaakvol en voor herhaling vatbaar. Zeer attente bediening.