Hortus Botanicus Clusius

Meer informatie over restaurant Hortus Botanicus Clusius

• Terras
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Fijn lunchen bij de hortus. Jammer dat de bediening (een stel studenten) het niet aan kan (het is druk, dus het duurt wat langer dan normaal, zei hij) maar het zit dan ook half vol. Niet gek voor een zonnige bevrijdingsdag/hemelvaart. Toen we na drie kwartier vroegen waar het eten bleef, werd het geserveerd. Mijn vriend had een wrap besteld maar die was op dus werd er ongevraagd (oud) wit brood van gemaakt. Ik had een moestuinsalade. Ook met 1 sneetje oud wit brood en wat groenten die op zich lekker waren maar niet aangemaakt. Gelukkig heb ik anorexia want anders zou het te weinig zijn. En dat voor negen zoveel. Tenslotte kregen we de rekening van de buren. Te veel betalen voor veel onvermogen. Jammer van de prachtige locatie. Zet er eens wat deskundige mensen neer. Misschien krijgen jullie niet veel kritiek van de vele buitenlanders die hier komen maar het is geen reclame voor ons land.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Omdat het personeel gezellig staat te kletsen lopen we zelf maar naar de bar om alvast capuccino te bestellen. De Tip op de kaart is een broodje Leidse kaas; dit is in de praktijk een minisneetje droog brood, daarover een flinke pluk (gezouten!!) sla, daarover 2 halve plakjes Leidse kaas, 5 korrels mais en in een bakje de jam van mijn partner. Mijn partner heeft de oude kaas. Zelfde presentatie en mijn jam dus. Ga je toch de deur uit voor twintig euro. Dat er ook een broodje van de dag was zagen we pas bij vertrek.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Kom je uit die mooie tuinen en heb je trek na die prachtige wandeling, en dan naar het restaurant. Wat een bende is het daar, misschien een goede bedrijfsleider neer zetten want er klopt niets van. De koffie is helemaal een aandachts puntje, de cappuchino is een bak warme melk en de koffie is slap en koud. De bediening is vriendelijk maar kunnen beter ieder een wijk nemen, dan zien zij meer. Jammer want de locatie is prachtig. De kroketten zijn goed, moet ook gezegd worden. Volgende keer beter.
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Een heerlijke plek midden in de stad, maar o, wat een verschrikkelijke bediening. Niet één keer komt een ober vanzelf naar ons tafeltje, alles duurt eindeloos. En dan ook nog heel droog brood met tonijn uit een blikje. Drink er wat (tja, de koffie was ook koud), maar blijf weg van het eten.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Uitstekende lunchgelegenheid. Bij mooi weer een prachtige binnentuin, waar je heerlijk rustig zit en toch aan de rand van het centrum. Goede broodjes (wij hebben de gerookte zalm en votello tonato). Bediening is zeer attent en aardig (we worden gewaarschuwd voor een brutale meeuw die het weleens op brood heeft voorzien). De tuin is mooi, logisch wel want behorend bij de Hortus Botanicus. Aanrader voor een lekkere rustige lunch.