Horno La Maria

Vechtstraat 79 1079 JB Amsterdam Nederland Kaart
31-206440712

Over restaurant Horno La Maria

Leuke uitstraling & topkwaliteit eten

Charmant zaakje in de Rivierenbuurt waar ze in een piepkleine keuken heerlijke mediterrane gerechten bereiden; meestal in de steenoven. Eenvoudig, maar goed.

Meer informatie over restaurant Horno La Maria

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 22:30
Zondag Gesloten

Jip V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Geweldig lekker gegeten! Onwijs knap hoe ze hier met z'n tweeen de hele zaak runnen. De wijn was heerlijk, en alle gerechten smaakte verrukkelijk. Complimenten aan het blonde meisje in de keuken! erg knap gedaan. Verder ziet het er uit als een home from home en krijg je deze feeling ook. Ik kom zeker zo snel mogelijk weer terug om bij jullie te eten! Ik zou willen dat er meer van dit soort geweldige tentjes in Amsterdam zouden zitten!
Nwher .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Op zaterdag gegeten bij Horno La Maria. Inderdaad het decor is erg leuk. Op de service is weinig aan te merken, maar het eten is ronduit teleurstellend te noemen.
Het geserveerde brood mag dan zelf gebakken zijn, het smaakt naar niets.
De voorgerechten, mijn vrouw had polenta met taleggio, ikzelf had rilette van eend. Beide voorgerechten waren erg lekker.
De hoofdgerechten dan, mijn vrouw had makreel die ongaar werd geserveerd, hetzelfde gold voor het door mij bestelde lam. Ongaar en smaakloos!
Onze kinderen deelden samen een bord gnocchi met tomatensaus waarvoor €17,50 werd gerekend! De geserveerde wijnen kostten €7 per glas!
Het desert, cheesecake, een zompige bodem met een kwak roomkaas.
Niet voor herhaling vatbaar.
Hemelsegerechten .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Ik had veel verwacht van la Maria. Omdat het concept heel leuk is(alle gerechten bereiden in 1 oven) en het restaurant een soort "huiskamersfeer" uitstraalt. Helaas is de kwaliteit van het voedsel en vooral de wijnen absoluut de prijs die je ervoor betaald niet waard. Het is een vrij simpele kaart die het echt moet hebben van het talent van de kok. Maar we waren het er allemaal over eens dat het echt "eetcafé" kwaliteit is voor n buitenproportionele prijs.
Bediening was vriendelijk, niets op aan te merken. Verder wordt er door het allegaartje aan meubels en oud bestek wel een gemoedelijke sfeer gecreëert
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Tsjeezus wat een lekkere plaatjes waarmee dit grappige buurtrestaurant zich presenteert op het web. En Tsjeezus wat viel dat tegen...
Grappig zaakje met grote steenoven,aardige bediening ,dat zeker wel.
Maar wat de kok uit die oven toverde was zeer teleurstellend.
soort hors d'oeuvre met wat te zure ingelegde groenten, olijven en iets ranzige worst, met wat zompig brood uit die grote oven.....vandaag niet goed gelukt.
Tweede gang een gerecht buiten de kaart om, eendenborst met bloedsinaasappel ; totaal grijs stuk eend op een bedje van sla met wat stukskes sinaasappel....oef, niet fijn.
Dessert maar gelaten, mijn lol was er af.
Ondanks lof van vrienden en mooie plaatjes een teleurstellende ervaring en wat mij betreft een afrader
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
We hebben ons heerlijk laten verwennen bij La Maria: wat een fijne avond! Het restaurant is klein en erg eenvoudig ingericht, op een hoekje van de Vechtstraat. Bij binnenkomst valt direct de grote bolle oven op: je staat direct na de deur in de keuken. Meer dan die oven en een werkblad is er eigenlijk niet, en toch komt het ene na het andere heerlijke gerecht op tafel.

We gaven de kok carte blanche en begonnen met een bordje antipasti: drie zelfgemaakte worsten van een eigen varken (venkel, peterselie en rode peper), plakjes heerlijk zacht vet buikspek, kleine olijfjes, ingemaakte augurkjes en nog wat frisse groentes. Lekker begin. Daarna kwamen een soort empanadas uit de oven, broodjes gevuld met porchetta (gekruide varkensrollade) en taleggio, die de lucht vulden met heerlijke geuren toen we ze opensneden. Eigenlijk een ideale midnight snack na een alcoholisch avondje, maar ook zeer geschikt aan het begin van de avond.

De gerechten volgden elkaar op in rustig tempo, zodat er voldoende tijd was voor een goed gesprek en een goed glas wijn. La Maria importeert zelf wijnen uit Frankrijk. Allemaal vins naturels, allemaal zeer apart, tegendraads, revolutionair en/of wild. Die wijnen alleen al zijn een reden om bij La Maria langs te gaan.

Volgende gang uit de oven was een zacht gegaard stukje wilde eend met bloedsinaasappel. Een pootje en een stukje filet, heerlijk mals, heel fijn gerecht. Hierna volgde een bordje gnocchi met tomaat, veel kaas en boter, om te kwijlen zo lekker. Wat onconventioneel om gnocchi na het vleesgerecht te serveren, maar er is wel meer onconventioneel aan La Maria. Daarom is het juist zo'n heerlijk restaurant. Wij genoten er met volle teugen. En dronken er ook met volle teugen trouwens, zodat we lichtjes wankelend en zachtjes grommend van genot vrolijk de nacht in liepen.
Dominique L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Heel leuk mediterraan aandoend restaurantje. Supersimpel qua inrichting (en qua kaart want er zijn per gang maar twee gerechten) maar het werkt. Eten was origineel, met goede ingrediënten maar de bereiding was niet heel bijzonder. Ik zou het wel fijn gevonden hebben als van tevoren even de prijs van eten en drinken werd vermeld, want je krijgt geen menukaart te zien en voor het vertrouwen dat je dan geeft, vind ik een eindafrekening van 50 euro p.p. (inclusief wijn, exclusief dessert) wat straf. Wel fijn dat er ongevraagd een kan water op tafel komt, die eveneens ongevraagd wordt bijgevuld.
Tk_mg .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Veel goede verhalen gehoord van tevoren dus het proberen waard dachten we. Inrichting is lekker knus en de sfeer was prima. Echter, het eten stelde teleur en was achteraf veel te prijzig voor wat je kreeg. De voorgerechten waren vrij simpel en een van de hoofdgerechten (pizza) was erg flauw. Anderen aan onze tafel ervoeren hetzelfde en zij hebben dit ook aangegeven. Ze kregen nog wat brood mee uit de oven als goedmaker. We hopen dat het gewoon een offday was. Erg jammer.

Ted V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Het is alweer enige tijd geleden dat wij hier gegeten hebben, maar het staat ons nu nog steeds bij dat er een bijzonder gezellige sfeer heerst en een aardige bediening. De kaart is beperkt maar origineel. Alles wordt klaargemaakt in een piepkleine keuken met een grote steenoven.. Fascinerend.
Goede aandacht voor de oorsprong van de ingrediënten. Biologische wijnen. Niet echt goedkoop, maar de moeite waard.
Job R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Alles in de oven gemaakt. Klein en charmant tentje in rivierenbuurt. Leuke bediening, die bij ons de tijd kon nemen en bijv wijntjes liet proeven. Hoofd was gevulde kwartel. Mooi geserveerd en buitengewoon smaakvol. Vóór hadden we soep en koude langzaam gegaarde groente met souffle. Na prima taart. Wijn en biertjes waren bijzonder.
Willy B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Heel gastvrij, ondanks dat we eigenlijk te vroeg gekomen waren. Voorgerecht was uit de kunst: polenta met eekhoorntjesbrood, en een kleine pizza met verse basilicum. Hoofdgerecht 1x kwartel, en 1x makreel, en als afsluiter heerlijke koffie en vers gemaakte pruimentaart. Absolute aanrader!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Wederom fantastisch gegeten en genoten van de gastvrijheid bij La Maria. Het Iens menu zat goed in elkaar. Foie Gras op bruschetta, Harder filet, Haantje en Wilde perzik met chocolade taart. Le Grand Blanc is een aanrader van de wijnkaart. Thanks!
Matameya .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Terug voor een betje Prosciutto,brood en het laste "Contadino 8" Rosso.
Ja,terug... Maar deze keer ook gevoelde pasta met tuinbonen,boter en citroen en heele mooie stuk lam voor onze twee, en toen geen "Contadino 8 ...wel 9.Het laste van 2010 en eerste van 2011...Vin Naturel? Wat anders...Kaas? Heb ik allen Reggiano,zeg Maria en met gesuikerd citroen krakers...Gereserveerd onze tafeltje voor volgende week...Beetje druk Maria en een groep ...kan jullie op de agenda schrijven ? Dag Maria...ik ben Rohan! Nee voor ons je ben Maria.
Noahm .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Erg klein - basic en gezellig ingericht - waardoor het bijna overkomt als een huiskamer. Waar je wel tegen moet kunnen is dat de bediening bijna naast je staat.

Eten en wijnen zijn van erg hoge kwaliteit. Uniek is dat alle gerechten in een pizzaoven worden bereid. Van het brood vooraf tot

De bediening verschilt per avond, maar over het algemeen erg relaxed meedenkend met een grote passie voor eten. Wel jammer dat de prijzen de een stuk hoger liggen dan in het begin waardoor je met best een forse rekening naar huis gaat. In het begin was een eenvoudige pizza ook mogelijk, waardoor je ook op een doordeweekse avond even lekker bij La Maria ging zitten. Nu is La Maria meer voor geschikt voor een avond echt uit eten.
Wat mij betreft kunnen de meer voordelige gerechten weer terugkomen op de kaart en ik zit hier regelmatig!

Jammer dat La Maria niet vaker open is, een paar keer op een dinsdag en woensdag avond teleurgesteld naar iets anders moeten zoeken. Ook borrelen op het terras zou misschien eerder op de dag kunnen met een paar heerlijke hapjes.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Hier gegeten met 6 personen aan de lange tafel voor het raam. We hebben hier een erg leuke avond gehad en lekker gegeten en ik denk dat je nergens anders op deze manier Italiaans eet in Amsterdam. misschien wel een beetje aan de prijzige kant voor de hoeveelheid die je krijgt, maar iedereen ging na 3 gangen met een goed gevoel naar huis.
Ninavv .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Een half jaar geleden hier wezen eten en de entourage is fantastisch. Helaas was het eten wel wat duur voor wat je krijgt. Gelukkig is het wel erg lekker. De munt voor de muntthee werd buiten in het tuintje geplukt. Erg leuk!
D V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2012
Het ziet er charmant uit maar als je een hoofdgerecht neemt is het veel te duur. 22 euro voor 2 worstjes met tuinbonen en een paar plakjes aardappel en 24 euro voor 2 stukjes kip met spinazie en een beetje smakeloos pita broodje. Misschien moet je een pizza nemen, die overigens niet in een houtoven wordt gebakken maar in een steenoven op gas. Het zoete toetje was een koekje met aardbeien en daar vragen ze 7 euro voor.