Hoppy Days

Meer informatie over restaurant Hoppy Days

6,7
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Een snelle hap vooraf aan een concertbezoek. Gewoon omdat het dichtbij was. We hadden toch beter nog even kunnen doorzoeken. Matige service, kille sfeer (hoewel de 70-er jaren muziek - Born to be Wild... - mij wel weer aansprak). Aparte combi wel, Italiaanse kaart en nogal Angelsaksische, hoppige bieren. Waarom je voor dezelfde prijs wel ossobuco met aardappels of met risotto kon bestellen, maar niet gewoon met een plens pasta (alleen tegen meerprijs), werd me niet duidelijk. Gekozen voor gnocchi met gamba's en - aan de 'overkant' - fettuccine met gamba's. De gnocchi's smaakten naar niets, maar de gamba's en de saus waren ok. Totaal 45 euro kwijt, inclusief drie tapbier.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Lekker Italiaans, maar dan niet in de traditionele zin. Heerlijk eten en mooie Italiaanse bieren erbij. De bediening is leuk! De kaart heeft pasta's en vleesgerechten, die stuk voor stuk lekker klinken. Aan mijn tafel 4 verschillende gerechten en allemaal waren ze goed.
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We hebben nog nooit zo slecht gegeten als hier. Voor 16.50 krijg je 6 glazige mini kippenpootjes en 10 stukjes aardappel in rozemarijn. De kip dreef in een zout/zure vette drab maar was zelf kurkdroog. De aardappelpartjes leken zo uit de magnetron te komen, slap, vet en raar funky van smaak. De hamburger met friet van mijn tafelgenoot was al niet veel beter, smakeloze vleeshap die droop van de rode vleessap, nauwelijks groente en een plastic plak kaas. Natte slappe patat, het leek net of het alleen voorgebakken was. Het toilet in dit eetcafe was ook ubersmerig. De menukaart is italiaans en iemand van de bediening kon het een beetje uit kan leggen, maar verder dan vlees of kip kwam ze niet. De bieren zijn leuk, maar het eten rampzalig.
Plaas .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Hoppy Days is een bierrestaurant met 'n Italiaanse touch.

Met mijn vriendin samen bezocht ik HoppyDays om er te eten. Uiteraard werd ons eerst een Italiaans tapbiertje geserveerd - ik dronk een goede IPA en mijn vriendin een bier waar anijskruid in was verwerkt (niet de anijs zelf). Een vriend die in de buurt was maar al gegeten had kon ook probleemloos aanschuiven voor een paar biertjes, daar maakt de bediening zeker geen punt van. De sfeer is ontspannen en duidelijk Italiaans, het personeel komt uit Italië en straalt dat ook uit.
Het gebouw bestaat uit twee ruimtes. Het achterste deel heeft meer een cafésfeer (muziek, bar), het voorste is rustiger en lichter. In beide gedeeltes kun je aan een tafeltje gaan zitten voor een hapje eten.

We bestelden een lasagne en een shepherd's pie. De lasagne viel op door de romige bechamelsaus, die duidelijk de charme van het gerecht was. Het "kazige" ging natuurlijk mooi met het bier samen. De pie was smakelijk en kruidig, maar de aardappelpuree ging toch wat vervelen, een risico dat eigen is aan het gerecht. De kok wist ons echter te vertellen dat het recept wordt veranderd, en dat in volgende versies de puree wordt vervangen door een laag van aardappelpannenkoekjes; die onthouden we dus voor de volgende keer! Sowieso pleit het voor HoppyDays dat het personeel benaderbaar en open is (al helpt het ongetwijfeld dat wij 'n beetje Italiaans spreken).
De prijzen zijn, zeker voor Amsterdam-Centrum, redelijk en je krijgt waar voor je geld. Ook de focaccia vooraf was zo huisgemaakt; de vriend die aangeschoven was voor een paar biertjes bestelde wat chips en stelde vast dat ook die vers gemaakt waren. Juist die details maken HoppyDays een goed restaurant.

Bij alle gerechten wordt op de kaart een bier geadviseerd. Er zijn 11 taps en nog aardig wat flesjes, genoeg om uit te kiezen dus. De Italiaanse biercultuur staat op hoog niveau. Opvallend zijn de bieren die echt naadloos bij typisch Italiaanse gerechten lijken aan te sluiten, zoals een porter met rozemarijn. Zeer lekker.

We hebben afgesloten met een espresso aan de bar. Eigenlijk een kleine test, maar met voorspelbare uitkomst: natuurlijk kunnen ze hier een goede espresso zetten. Het zijn Italianen en daar zijn ze trots op. Het maakt HoppyDays een stukje Italië in Amsterdam, weg van alle clichés over pizza en rode wijn, maar tegelijk heerlijk typisch. Een aanrader voor wie houdt van bijzonder bier en stevige gerechten in 'n informele setting.