Hop en Hen

Duur
Erg rumoerig
REMB .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteravond wezen eten hier. Prijs-kwaliteitverhouding is niet goed. Koolsalade te nat, halve kip voor € 9,00...friet vrij smakeloos en bovenal de akoestiek is niet in orde daar. Geluid weergalmt te veel waardoor er veel te hard geluid is. Wordt overigens wel aan gedacht om dat op te lossen werd verteld. Al met al geen blijvertje...jammer als kipliefhebber.
Saar29 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Samen met een vriendin voortreffelijk geluncht bij restaurant Hop en Hen. Vanwege het mooie zomerse weer zaten we op het terras midden op de Hof. Dit is een prachtig plein in het centrum van het oude Amersfoort.
De bediening is vriendelijk, enthousiast en vakkundig. Die mensen weten waar ze mee bezig zijn! Wij kozen beiden de couscoussalade met o.a. gegrilde groenten, hazelnoten en geitenkaas. Heel erg lekker.
Kortom dit restaurant is een aanrader. Wij gaan er zeker terug.
Penelopeia .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
We hadden ons hier op verheugd, maar het eten viel ons tegen. We namen de kip gestoofd in Westmalle, maar we kregen slechts vier nogal kleine stukken kip. Was op zich prima, maar niet echt bijzonder, niets dat je niet thuis ook had kunnen doen. De frietjes waren prima, de combi met het bier ook. Maar uiteindelijk kwamen we om écht goede kip te proeven, en dat hebben we helaas niet gehad.
Wiltje2309 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Voor vanavond met 5 personen gereserveerd bij Hop en Hen.

Was beter en gezelliger dan wat ik er had van veracht. Het is een leuke , maar eenvoudige kaart , met genoeg keuze. Vegatariers hebben hier ook genoeg keuze.
2 tafelgenoten en ik hadden de Henburger. Was echt heerlijk en is totaal niet te vergelijken dan met de hamburger van de macDonalds.

1 andere tafelgenoot had de halve kip. Had een mooi kleurtje en was prima gegaard , een andere tafelgenoot had de Polenta. Leuk geserveerd als frietjes.

Leuke service , met euke opvallende tuinbroeken. Leuk jong personeel , mooi inrichting.

Ik kom zeker nog een keer terug.
Maartenhuur .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
We waren fan van De Pastineack! Hop en Hen ziet er goed uit. Het is er gezellig, bediening is prima. Maar we komen vooral voor het eten. En dat is.....ok. Jammer, maar meer van verwacht. We missen De Pastinaeck. Want dat niveau wordt echt niet gehaald.
Joest .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
De Pastinaeck is veranderd in een kiprestaurant met een modern jasje. Er is een beperkte kaart met basis kipgerechten. Van het spit, in een burger of als roti. In de UK zouden ze het eten van Hop en Hen 'pubfood' noemen. Simpele gerechten met friet, salade of krieltjes. Voor die toevoegingen bij de kip betaal je bij Hop en Hen drie euro per portie extra.
Ik ging voor de gestoofde hen. Die was ok, maar niet wauw. Hetzelfde kan over de bediening gezegd worden.
Hop en Hen is ok, maar verre van Pastinaecks.
Edwin K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Afgelopen zaterdagavond hebben we hier heerlijk gegeten en dat was zeker voor herhaling vatbaar. Je moet uiteraard wel van kip houden en vanwege de populariteit meer dan een week van te voren reserveren. Naast een grote keuze uit bieren, is de keuze uit wijnen ook zeer groot, maar daar staan de etablissementen (De Viszaeck en wijnbar De Bijzaeck) van de eigenaressen om bekend! Uiteraard zijn er naast kip ook andere gerechten te bestellen (zie menukaart).
Wij hadden heerlijke stukjes vers brood met boter en aioli, summerrolls (knapperige groenten in haarfijn deeg) en Tom Khai Khai (heerlijk frisse Oosterse soep met kokos en limoengras) vooraf. Als hoofdgerecht bestelden we een hele gekruide en malse boerderijkip (netjes in stukken op je bord die je natuurlijk met je handen moet eten!) en de Surf&Turf (stukjes kip zonder bot met gamba's in een gekruide saus). Als nagerecht hadden we een stuk cheesecake en een stuk pecan pie met een heerlijk pittige dubbele espresso en verse muntthee om de gezellige avond af te ronden. De cheesecake was een voltreffer qua dessert. Bij het eten dronken we Chardonnay-wijn en La Chouffe-bier van de tap.
Hoewel het heel erg druk was, was de bediening vlot en kregen we de gerechten snel geserveerd. Had wat mij betreft iets langzamer gemogen om meer van de avond te kunnen genieten. Waarschijnlijk hadden we dan nog meer drankjes besteld. De inrichting van het restaurant is licht van kleur en modern. Ik vind dit toegankelijke concept (kip en bier) echt uniek en veel beter dan een bistro of een eetcafé, maar verwacht geen complexe gerechten met uitgebreide garneringen op je bord, zoals in een sterrenrestaurant. Kortom: moderne eetgelegenheid met een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding!
Mariëlle G.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat is deze zaak ontzettend leuk veranderd! Wij waren al groot fan van de Pastinaeck, en komen graag eten in Amersfoort bij de leuke, vlotte en altijd gezellige eigenaresses. Vooraf hebben we allebei een caesar salade gegeten, onze favoriet! We bestellen met regelmaat een caesar salade, maar worden ook met regelmaat teleurgesteld. Veel restaurants hebben geen idee wat ze serveren. Hop en Hen weet gelukkig wel beter! Een frisse salade, met heerlijke ansjovisdressing. Als hoofdgerecht hebben we ons gewaagd aan een halve kip. Ook daar aten we onze vingers bijna bij op! Heerlijk knapperig en sappig en de verhouding tussen de kip en de bijgerechten was precies goed. Hop en Hen is wat ons betreft echt een aanwinst voor Amersfoort. Het is zo'n leuk concept, dat het zonde zou zijn als je dat alleen in de randstad kon vinden. Dikke vette aanrader!
Lianne78 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Weer een heel nieuw concept, stoere keuze!
Het is niet te vergelijken met De Pastinaeck, lekker laagdrempelig, gezellig en goed eten voor een zeer nette prijs. Bediening is enthousiast en gastvrij. Natuurlijk is het even wennen maar dat maakt het ook leuk. De halve kip was heerlijk. Gelukkig niet zo'n kippetje met vooral botjes maar echt veel vlees. Het stoofpotje was ook heerlijk en met wat koolsla en frietjes heb je een heerlijke maaltijd.
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Als je een gewone hap wil eten, ben jij daar op jouw plek. Niets bijzonders, kook je thuis ook.
Een zeer beperkte kaart met gewone wijnen. Vlees is overgoten met zeer romige saus. Zonde van de maaltijd.
De stoelen waardeloos en een ongezellige inrichting.
Liselorehunfeld .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Van begin tot eind een super ervaring! Hele mooie nieuwe frisse tent. Bediening erg enthousiast en behulpzaam. Kaart met uiteenlopende bereidingen, voor ieder wat wils. Zelfs nog even de chef gesproken, leuk dat hij vertelde dat hij vanaf het begin De Pastinaeck heeft opgezet en nu toch weer terugkomt om dit nieuwe concept op de kaart te zetten!
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Hop en Hen.. Tja, een verbetering voor Amersfoorr? Het is zoals de naam zegt, 5 hoofdgerechten en 5 drank kaarten. De ThomKai was goed, de rest was idd kip.. Hopelijk bijven de andere Zaecken zoals ze zijn..
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Erg mooie tent en super vriendelijke bediening. Wij hadden een cecar salade en hamburger crispy hen. Ik vond t leuk gedaan maar de burger was mij te veel snackbar achtig denk wel dat de bezoeker in Amersfoort hier blij van wordt.
Cecar was goed met lekker brood.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Dit kakelverse - sorry voor de woordspeling - restaurant is de reïncarnatie van De Pastinaeck, maar wel in een veel simpeler opzet. De ruimte is flink verbouwd, bij de inrichting is weinig aan opsmuk gedaan. Het eten wordt geserveerd op borden van email, die leuk ronddraaien als je er een zwieper aan geeft. Er is een bar en in het midden van de zaak draaien een paar rijen kippen aan het spit. De akoestiek is matig.
De nadruk ligt, zoals de naam al aangeeft, op kipgerechten, hoewel er ook een vis en een vegetarisch gerecht op de kaart staan. Die kaart is overigens zeer beperkt, want er is bijvoorbeeld maar keus uit zes hoofdgerechten. Wie het eenvoudig wil houden, kiest voor een gegrild kippetje.
Als voorgerechten kiezen we summerrolls (rolletjes rijstpapier met diverse groenten en kip) en een bijzonder smakelijke Thaise soep die Tom Khai Kai heet. Daarna nemen we hen gestoofd in donker bier. Smaakt goed, al is het kippenvlees een beetje droog. De hennedijen met gamba's zijn sappiger en erg lekker klaargemaakt. Alle bijgerechten, zoals sla, friet of krieltjes, kun je apart bestellen.
Hoewel er een uitgebreide bierkaart is, zien we dat de meeste gasten gewoon wijn bestellen. Misschien is het dan ook verstandig om de wijnkaart iets uit te breiden, want nu is de keus heel beperkt.
De vrouwen in de bediening zijn vriendelijk en attent, al moeten ze hun aandacht vanavond over veel gasten verdelen. Want het is druk en dat is voor dit beginnend restaurant een goed teken. Al moeten we natuurlijk even afwachten of deze belangstelling blijvend is. Wij zijn in elk geval positief over deze nieuweling.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Hop en Hen is het nieuwe restaurant van het succesvolle horecaduo Rianne en Annelie. Het interieur van hun Pastinaeck was aan vervanging toe en dus werd besloten het hele concept om te gooien. Dat werd vlees noch vis. Want is Hop en Hen nu een eetcafé waaraan je ook aan de lange bar speciaalbiertjes gaat drinken of is het toch echt een restaurant? Wij kwamen er niet achter.
Dan het menu: Kip en bier, zo lijkt de hoofdmoot, maar de kaart biedt ook vegetariërs en wijndrinkers keus. Echt lekkere polentafrieten bijvoorbeeld. Maar heel verrassend is die kaart niet, op de grote keus aan bier na.
Bovendien moet je geduld hebben en je daarbij niet verslikken in het brood. Het duurde erg lang voordat de bestelling werd opgenomen door een vrouw in tuinbroek (brrr!! Blijkt het uniform van dit concept). Toen na twee uur eindelijk het hoofdgerecht kwam, had het brood intern een speciaal biertje geabsorbeerd, waardoor de heerlijke kippendijtjes niet meer pasten.
En na drie uur waren we ook wel helemaal klaar met Jack Johnson.
Het was vast nog even warmdraaien, dus gaan we het nog een keer proberen. Maar ik kreeg toch een beetje heimwee naar De Pastinaeck.