Hooykist

Hooigracht 49 2312 KP Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hooykist

Jouw recensie over het restaurant Hooykist

Sammy M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
+ Ik ken dit restaurant aan de Hooigracht al langer, en was heel benieuwd hoe het is als je er werkelijk instapt. Nou, het eten was redelijk goed, maar ook niet geweldig. Tenminste moest ik niet lang op mijn gerecht wachten. Het design van het restaurant zelf is fraai, en de formule voor de Lorenztkracht op de muur maakt het wellicht nog een beetje aantrekkelijker; het is over het algemeen wel gezellig. Maar nou kom ik te spreken op de CONTRAS. - De sfeer! Zo een luidruchtige mensen (klanten) ben ik nog nooit tegengekomen. Dat zegt weliswaar veel over het soort mensen die daar verkeren. Niet alleen dat, maar ook de bediening is ver weg van 'vriendelijk'. Geen glimlach, men hoort ze praten, deuren dichtslaan, enfin, het werd na verloop van tijd heus onplezierig verder in de 'Hooykist' te vertoeven... ... Dat verpest allengs zelfs een goede wijn. Misschien was het toen bijzonder druk, maar ik kan het me niet voorstellen. Ik ben niet van plan weer naar een restaurant te gaan waar het lijkt als op de kermis. Het spijt me.
Anneroos D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Samen met mijn vriend ben ik hier wezen eten op een zaterdagavond. Het voorgerecht vond ik wat duur in verhouding met de hoeveelheid en prijs van het hoofdgerecht (wat uit een veel grotere portie bestond) maar beide smaakten heel goed. De Hooykist is echt een café voor mensen die van niet teveel opsmuk houden. Helaas werd er bij ons per ongeluk 9.50 teveel afgerekend. Toen ik dit de volgende dag kwam melden gaven ze ons een topservice door ons terug te betalen!
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Gezellig, goedkoop en typisch bruin cafe. Simpele eetcafe kaart met originele namen. We hebben de warme maaltijdsalade met biefstuk en de vega variant gegeten. Het was erg lekker en meer dan genoeg!
Sophie1973 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Gister wezen eten in de Hooykist, gezellig maar klein restaurantje. Bij binnenkomst werden we vriendelijk begroet door de bediening en de mensen aan de bar! Dat is nog eens leuk binnenkomen. Als voorgerecht had ik de tomantensoep "de brandweer" smaakte goed! Zaten ook 2 stukjes brood bij om lekker te dopen. Als hoofdgerecht had ik de biefstukjes "oude laars" er werd gevraagd of ik hem rood medium of doorbakken wou! Goede service dus. Als nagerecht nog een dame blance genomen. Was ook prima! Gezellig achtergrond muziekje en een ouderwets gezellige sfeer! Zeker een aanrader
Eloy V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Het was zeldzaam smerig. De spareribs waren half verkoold, en er zat geen groente bij het eten op een lullig plakje komkommer na.
De slakken vooraf waren zo klein dat ik mijn leesbril moest opzetten om ze te ontwaren onder de dikke laag kaas. Allen de frites waren goed, jammer wel dat je 50 eurocent moet bijbetalen voor een bakje mayonaise uit een potje.
eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Hier voor de eerste keer geweest. Zeer klein en geweldig restaurant in Leiden. Een gewone kaart met uitstekende en leuke gerechten. Deze keer een mixed Grill gegeten en deze was zeer goed van smaak. De spareribs waren zeer goed! Dit restaurant gaan wij zeker meer bezoeken. Ons werd door klanten ook de hele kip (geen halve maatregelen) aanbevolen.
Kees L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Dit restaurant zit al sinds mensenheugenis op de Hooigracht in Leiden. Het was lang geleden en we wilden niet al te exorbitant uit eten.

Alleen is het wat mij betreft wel erg een mensa-hap die er tegenwoordig geserveerd wordt. De uiensoep die ik koos was wel erg waterig en meer soep met uien dan de voor uiensoep karakteristieke zoetige smaak van langzaam gegaarde uien, en zeer schraal voorzien van eventueel vlees. Als hoofdgerecht koos ik passend voor spareribs en die waren niet top. Niet echt een lekkere marinade en door en door gaar. Tenslotte zakjes met friet en minimaal groenten.

De bediening was erg ongeïnteresseerd en leek het in de keuken gezelliger te hebben dan “in de zaak”. Voor een snelle studentenhap is dit prima maar met een beetje aandacht en moeite kan je ook daar wel wat meer van maken.
haagsejuf .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Het eten was echt niet lekker en dat is heel mild uitgedrukt. Het was niet meer dan een twee waard. De bediening en de entourage was zoals het vaker in een bruine kroeg is, niet echt goed en niet echt heel slecht.
Elvire L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
's Avonds laat wilde wij nog een hapje gaan eten en kwamen we bij de Hooykist terecht. De keuken is open tot 22.00 uur, erg fijn voor de late eter! Wij arriveerden rond 21.30 uur.

Omdat het al wat later was kozen we ervoor om alleen een hoofdgerecht te nemen. Ik ging voor de kipsaté en mijn partner koos de spareribs. De kipsaté was prima en met name de pindasaus smaakte lekkerder dan bij de meeste eetcafés. De spareribs waren ok, maar mijn partner gaf aan dat hij ze weleens lekkerder had geproefd. Dit lag met name aan de marinade, de malsheid van het vlees was dik in orde.

De bediening was erg snel, niet onvriendelijk, maar ook niet bijzonder vriendelijk. De snelheid is fijn, maar zonder een glimlach of vriendelijke blik, kwam het allemaal een tikkeltje gehaast en ongeintresseerd over. Wellicht had dit met het tijdstip te maken?

Het interieur van de hooykist is zoals je het verwacht bij een bruin eetcafé. Prima, maar niet bijzonder.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Eetcafe/ brasserie zoals die moet zijn. Bruine kroeg met veel "troep" aan het plafond en de wand. Echte " eetcafe kaart" sate, spareribs, vegatarisch gerechtje. Verwacht absoluut geen harte cuisine, maar de gerechten die wij hadden waren gewoon lekker klaargemaakt.goede spareribs waarvan je echt een flink bord vol krijgt, sate is mals, krokante frieten. Gewoon compleet en prima eetcafe. 1 puntje van kritiek, men adverteert met een 3 gangenmenu vanaf €19,95 samen te stellen uit de menukaart maar het is bijna onmogelijk om echt voor dit bedrag 3 gangen samen te stellen omdat op een enkel gerecht na alles een toeslag kent. Vervolgens worden op de rekening de normale gerecht prijzen met bedragen als " menu" korting vermeld wat enigszins verwarrend is. Dat het uiteindelijk klopt als een bus is normaal maar toch prettig.
Bediening komt onervaren over maar is erg vriendelijk en correct. Past volledig in het plaatje. Was er lang niet geweest ga nu snel weer eens terug voor een makkelijke avond.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Bediening en ambiance prima. De gegrilde zalm, kwam niet van de grill, en werd overgoten met vieze saus opgediend. Zonde van de vis, en gereserveerd met de rode kool uit een potje....slechte combinatie. Als compensatie een overdaad aan simpele friet. Nee zonde van het geld. Geen aanrader. Hiervoor ga je niet uit eten!
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Een kort en krachtige recentie; Prijs kwaliteit verhouding was ok. Verwacht dus geen haute cuisine. Patatjes waren matig, maar werd gecompenseerd met de lekkere rode kool. Varkenshaas spies was ok, maar niet top. Sfeer en bediening waren ruim voldoende.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Was hier nog nooit geweest dus wist niet wat ik kon verwachten. We kwamen met een groep van 18 man en konden gewoon a la carte kiezen, waar zie je dat met een groep?
Klein, rommelig tentje en erg druk en vol, maar erg gezellig!
Kwaliteit van het eten was prima. Lekker veel keuze uit bieren en toetjes waren ook goed.
Wat ik als minpuntjes beschouwde was dat het op den duur erg warm was binnen en dat ik het een beetje gek vond dat ze de stoelen die 'over' waren aan het plafond hingen.
Ik ga hier zeker nog een keer naar toe!
betwixt .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Voor de goede orde wil ik aangeven dat deze review is gebaseerd op mijn persoonlijke interpretatie en mening.

Anderhalve week geleden ben ik in gezelschap van schoonfamilie in de Hooykist geweest. Ik kwam daar wel vaker met vrienden en tot op heden beviel het ons goed.

Vorige week liep echter anders. Het hoofdgerecht werd naar mijn mening erg laat geserveerd (een uur en een kwartier).

Een foutje kan natuurlijk gebeuren. Echter, enig transparant dialoog over het oponthoud bleek naar mijn mening niet mogelijk. De eigenaar was tevens niet aanwezig. Voorts ben ik naar mijn mening zéér onvriendelijk behandeld door het aanwezige personeel. Hierover heb ik vorige week fatsoenlijk een e-mail gestuurd naar de eigenaar. Hierop heb ik vooralsnog helaas geen reactie mogen ontvangen.

Dat vind ik jammer.
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Met 3 mannen spare-ribs gaan eten in dit al heel lang bestaande eetcafe in Leiden. Het eten in de Hooykist is van prima kwaliteit voor een eetcafe. De spare-ribs zijn goed van smaak, prima gekruid en eerlijke porties. Daarbij heerlijke en nagenoeg perfect gebakken dikke frieten. Een beetje salade erbij, maar de groente is duidelijk een bescheiden bijzaak. Als cafe heeft de Hooykist ook een ruime keus uit bieren van de tap en fles en andere dranken, iets waar andere restaurants meestal minder keus bieden. De avond afgesloten met de desserts, ook deze zijn prima in orde, waarbij het kaasplankje vooral geroemd werd. Een prima avond gehad in dit uitstekende eetcafe. We komen hier 1 of 2 keer per jaar en blijven dit de komende jaren zeker doen.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Echt studenten eetcafé, niet vergelijken met een chique restaurant . Maar gewoon eerlijk en goede maaltijden tegen een leuke prijs. Biefstuk gegeten welke prima was klaargemaakt aanrader
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Prijs-kwaliteit verhouding echt prima: eetcafe gerechten met een 3 -gangen menu vanaf 17,50 euro en dagschotels rond de 10 euro ( bij 10-ritten kaart zelfs 7,50 euro ). Eerlijk, vers bereid eten, klassiekers zoals uiensoep, escargots, Wiener schnitzel, Dame blanche op de kaart, maar ook modernere gerechten. Vriendelijke bediening, ouderwets, maar gezellig cafe interieur. Mijn toetje van Turkse youghurt met walnoten en honing was overheerlijk! Aanrader wat ons betreft....
gezinnetje071 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2014
We komen hier met het gezin met enige regelmaat eten
omdat het goed betaalbaar en lekker eten is.
Altijd goed bereid vlees en een royale portie verse friet (niet van die diepvries).
Voor de kinderen hebben ze een speciale eigen kaart en die mogen altijd hun eigen
desert maken bij de koks in de keuken.
De sfeer is gezellig en de meisjes in de bediening zijn jong maar erg vlot en vriendelijk (ook geduldig met kinderen wat altijd fijn is!) Wat ons betreft een aanrader

Tasting12 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Eten was om te huilen. Voorgerecht ging nog, al leek de "parmezaanse kaas" op de carpaccio verdacht veel op normale geraspte kaas. Hoofdgerechten waren ronduit vies te noemen en de presentatie ervan was ook verschrikkelijk. Decor deed een beetje shabby en viezig aan. Bediening erg jong en onervaren, wel vriendelijk. Uiteindelijk nog best wat geld kwijt ook dus geen goede prijs kwaliteit verhouding, dit is op andere plekken in Leiden veel beter te besteden! Zeker niet voor herhaling vatbaar :(
A D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Uitgekozen om een eenvoudige dagschotel te eten. Vispotje met mosterdsaus €9,50. Op verzoek witte rijst erbij ipv frieten. Vis was soort koolvis met verdwaalde mossel en garnaal. Saus waterig, weinig smaak. En de rijst was muf. Wel tevreden mensen om me heen met andere gerechten dus blijkbaar pech gehad. Bediening vriendelijk. Terrasje buiten in steegje zijstraat van een wat drukkere straat (verkeer). Binnen zit je lekker rustig, zie andere recensies.
Volgende keer denk ik meer uitgeven voor duurder gerecht. Desserts zijn €6,50 dus meteen flink aan de prijs.