Over het restaurant HoogHeid

Genieten in Hoog Soeren

Zin in een uitgebreide lunch of een heerlijk diner met internationale smaken? Dan zit je bij HoogHeid helemaal goed. Klassiekers krijgen een eigentijdse twist, waardoor je keer op keer verrast wordt. De bediening zorgt ondertussen dat het je aan niks ontbreekt. Een heerlijke eetervaring om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant HoogHeid

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant HoogHeid

janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Het werken met tussengerecht is inmiddels een bekende formule. Ook HoogHeid voert een lunchkaart met kleinere gerechten en de mogelijkheid een eigen menu samen te stellen. Op zich prima maar de uitvoering schiet tekort en de prijzen zijn te hoog voor wat je ervoor terugkrijgt. Ook de entourage blijft nogal oubollig met te harde muziek, de bediening komt stug en vermoeid over en wie snel en vertrouwd wil eten kan toch maar beter een uitsmijter bestellen.
B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hadden heel veel verwacht van dit restaurant omdat het zo'n goede reacties kreeg. Helaas hadden we pech.... Blijkbaar was de chef met verlof en alles draaide vierkant. We hadden om 19u gereserveerd. Om 20u kregen we eindelijk onze wijn die helemaal tegenviel: de jaartallen op de kaart kloppen helemaal niet met de jaartallen van de wijn die ze aanbieden. Een wijn van 2012 is wel iets anders dan een wijn van 2016. Bovendien werd de wijn niet bewaard in een wijnkoelkast en was ze niet op temperatuur. Om 20u30 kregen we een amuse: alleen mijn man en ik. De zoon kreeg niks. Om 21u kregen we eindelijk een voorgerecht. Dat was helemaal koud en de vis was rauw. Om 22u10 het hoofdgerecht. We hadden lam besteld. Het vlees was niet mooi rosé maar helemaal rauw vanbinnen. Een ramp. Een dessert hoefde niet meer voor ons. Er werd beloofd om een kindermenu te serveren voor de zoon op het moment dat wij ons voorgerecht kregen: waren ze vergeten. Een kind van 7 jaar dat 2 uur moet wachten op zijn eten....... Alle krediet voor de obers, die hebben de hele avond rondgelopen om de mensen zo goed mogelijk te bedienen. Ze bleven ook ten alle tijde vriendelijk. Chapeau! Maar wat ze daar in de keuken hebben uitgestoken, dat is ons een raadsel.....
G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
De locatie is mooi, maar het terras is bedroevend. Parasols zijn gescheurd, planten en plantenbakken verwaarloosd. Stoelen en tafels plakken of zijn gewoon niet schoon. Kussens pak je zelf maar. De kaart is verrassend voor de lunch, maar uiteindelijk valt het tegen. Gerechten zijn klein en broodplankje valt tegen qua kwaliteit van brood.
Ik kom geen tweede keer meer. Had zeker meer verwacht op zo een mooie zomerse dag.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het hoofdgerecht was wat sober. De bediening was nogal zakelijk, onpersoonlijk. De wachttijden waren lang. Mooie ruimte om te eten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Na een beetje lome ontvangst, waar is de bediening? zoeken we een tafeltje in dit wat donker en klassiek ingerichte restaurant. De ober blijkt een stroeve persoonlijkheid, die moeilijk verstaanbaar aan onze tafel verschijnt. Wat zit er in de volgende gang, de uitleg komt maar half door. Maar na het voorgerecht, een bijzonder lekker klaargemaakte buikspek, lijkt de keuken in ieder geval dik in orde. Een 5gangen menu later, helaas met twee keer rood vlees na elkaar, is de conclusie: niet fantastisch, wel echt lekker.
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Originele en verfijnde gerechten tegen een mooie prijs. Geweldig restaurant gelegen in een mooie omgeving. Echt een aanrader om naar toe te gaan.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We waren voor de derde of vierde keer bij Hoogheid. En ook nu weer niet teleurgesteld. Na de Kerstdagen volstond het 3-gangen verrassingsmenu. Het werd wel een hele zit, want we gingen mee in het ritme van het 5-gangen menu. Hierdoor zat er soms wel erg veel tijd tussen de verschillende gangen. Gelukkig was het steeds wel erg lekker, evenals de wijnen van het wijn-arrangement. Veel verschillende smaken en structuren, met als hoofdgerecht kalfslende van de bbq. Precies goed gegaard en heerlijk mals. Het kaasplateau aan het eind was ook prima, met de bunkerkaas als topper. De daarbij geschonken sherry was perfect. Heerlijk om na afloop in het hotel te kunnen slapen. We komen vast terug.
martinvanblijswijk B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Verbleven in het hotel Oranjeoord, Hoog Soeren en gebruikten het 5-gangenmenu in restaurant Hoogheid. Werden door een vriendelijke medewerkster ontvangen. Kregen een fijne tafel in een prettige ambiance met meerdere gasten.
Het menu had een amuse, brioche met boter, een heerlijk voorgerecht met zalmstukje, een soepje en stukje paling met heerlijk sausje, tussengerecht met stukje fazant met diverse groenten, hoofdgerecht een stukje herte biefstuk gegarneerd met vergeten groenten en goede saus met daarbij een fles goede Merlot. Dessert was overheerlijk! Het blijft altijd weer verrassend! Tot snel weer!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Redelijk kleine porties
HJ B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Te kleine porties, smaak zalm vlak, kalfslende dooorbakken en lauw, sponge bij namelaka smakeloos, bediening onderbezet?
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Via Charme-deals heb ik 2 vouchers gekocht voor een High Tea in dit restaurant Hoogheid. Mooi gelegen nabij Apeldoorn, en is een onderdeel van het hotel Oranjeoord, Hoog Soeren. Enfin mooie ambiance. Het begon allemaal heel gezellig met een prosecco als welkomdrankje, en ruime keus aan diverse theesmaken. Water uit een thermoskan ( en was lauw, dus nieuw heet water gevraagd). Eerste gang een bouillon in een glaasje, lekker. Daarna hartige sandwichjes, ok!! En scones met huisgemaakte jam en sourcream. Dus we raken al aardig gevuld. En toen kwam afdeling zoet!! Allemaal petitfourtjes, cupcakes en macarons, alles huisgemaakt. Lekker…. Maar nog geeneens over de helft van dit lekkers. Was het genoeg. Dus ik vraag vriendelijk, of het ik mee kon nemen in een doosje. Nee dus, het mocht het pand niet verlaten. Huh??? Serveerster twee keer gestuurd om manager te spreken want dit heb ik nog nooit meegemaakt. Manager gesproken, de reden is dat als wij er ziek van zou worden omdat het misschien in uur in de zon heeft geleden, of we eten het na een week, dat zij dan aansprakelijk gesteld zouden worden. Wist niet wat ik hoorde!! Ik zei dat de kok geen vertrouwen had in zijn eigen eten. Een Belgische echtpaar overhoorde de discussie, we raakten in gesprek en hebben de zoetigheden aan hun gegeven, en zij waren ook verbijsterd. Zijn met een kl..gevoel weggegaan! Eens maar nooit meer
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Tijdens een weekje Veluwe hier een paar keer (3) gegeten en een High Tea gehad. Eerst de High Tea, deze begon met een amuse, daarna een ronde sandwich/scones. Gevolgd door een zoete ronde en nog een nagerecht. Van alles was ruim aanwezig, De smaken waren goed afgestemd op elkaar. Vooral de zoete ronde was zeer lekker! Tip: maak de sandwiches kleiner, zodat de klant meer op kan. Een prima ervaring voor een lage bedrag (<20 euro pp). Het diner hadden we 3 keer in de Gastrobar met bijhorende kaart. Er zit veel variatie in de omvang van de (tussen)gerechten. Een salade was royale portie, de steak tartare kleiner. Echter waren alle gerechten goed op smaak, prima bereid. Wel was de wachttijd na bestellen soms lang (3 tot 5 kwartier) voor deze gerechten. De kwaliteit en smaak maakte veel goed. Paar minpuntjes: niet vragen hoe wenst u de steak (kwam medium, prima) en wat laat met bestek. Prima restaurant, minder geschikt om met kinderen te gaan (wachttijden!)
Fam_Dekker .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben in het restaurant gegeten met een social deal.
Het eten was best lekker, mooie bordjes met mooie gerechtjes.
Wel jammer dat de gerechtjes niet echt warm waren en de soep zelfs heel erg lauw, we hebben dit aangegeven bij de bediening, er waren meerdere klachten over.
Het hoofdgerecht was die avond vis, dit kon tegen een ‘geringe’ bijbetaling worden vervangen door hertenboutfilet.
De hertenboutfilet was lekker maar helaas ook weer niet echt warm en een karige porties zeker gezien de extra bijbetaling van 6.50 euro p.p
Het dessert was een plaatje om te zien en erg lekker.
De bediening in het restaurant is heel aardig maar qua eten hebben we daar veel betere avonden gehad
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen weekend de wildavond meegemaakt. We hebben een geweldige avond gehad! De avond begon met een demonstratie jagen met honden. Er stond een grote tent buiten waar we een heerlijke cocktail kregen en een lekker broodje pulled pork van wild zwijn! Na de demonstratie was er een uur ingepland voor een wijn- en bierproeferij met lekkere hapjes. Ook leuk dat de wijn te koop was voor inkoopsprijs!
Daarna hadden we een super romantische plek bij de openhaard voor het diner. De pompoensoep met de geitenkaasmarshmellow was echt voortreffelijk! De opmaak van de borden was prachtig gedaan en bij iedere gang werd een heerlijke wijn geserveerd. De bediening was heel vlot en iedere gang werd uitgebreid toegelicht.
Wij hebben een super avond gehad! Prijs-kwaliteit verhouding is meer dan goed. Alle drankjes waren inclusief! We komen zeker een keer terug! O ja, we hadden de huisgemaakte bbq saus gekocht en vragen ons nu af waarom we maar 1 flesje hebben gekocht..!!
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Schitterende locatie midden op de Veluwe! We zijn gisteren op de wildavond geweest die werd georganiseerd. Een geweldige belevenis! Ontvangst in grote feesttenten buiten op het grasveld tegenover het hotel. Dit in verband met de regen. Maar wat was het gezellig, mooi verlicht in de kleuren van Charme Hotels werden we onthaald met een warme witte chocolademelk of een lekkere cocktail bij de vuurkorven. Hier kregen we tevens onze eerste gang, een overheerlijk broodje 'pulled pork' geserveerd als soort hamburgertje. Een ware smaakexplosie. Vervolgens een demonstratie door enkele jagers hoe die hun honden een prooi laten ophalen en een openingswoord door de vleesleverancier van het bedrijf. Na een uur naar binnen waar een proeverij van diverse wijnen en bieren was die ook voor thuis te koop waren. We werden getrakteerd op de diverse volgende gangen met divers wild geserveerd als kleine hapjes. Gedurende de proeverijen van dit alles werden er masterclasses barbequen en vlees uitbenen gegeven door de chefkok en de vleesleverancier. Ook kon je aan een kraampje de diverse huisgemaakte sauzen kopen. Om 20.00 uur werd iedereen naar zijn tafel begeleid voor de laatste vier gangen waaronder fazant en een bijzonder lekkere pompoensoep. Bij de prijs zat het wijn arrangement inbegrepen dus bij elke gang een heerlijke wijn. Rond een uur of 23.30 waren we klaar en zeer voldaan. Helaas konden we niet meer in het hotel slapen omdat het volgeboekt was maar dat had het plaatje helemaal compleet gemaakt. Bediening was perfect en de sfeer bijzonder gezellig. De restaurants zijn van binnen ook erg gezellig en je bent altijd welkom om even in de keuken te kijken. Team van Hotel Oranjeoord bedankt! Ik weet zeker dat jullie de volgende twee edities ook tot een succes zullen maken!
Fenna M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
In een ietwat oubollige ambiance, voortreffelijk gegeten. Zeer nette en vriendelijke bediening die vol passie vertelde wat we voor ons hadden. Plaatjes om te zien en verrukkelijk om te eten. Wel zat er soms veel tijd, 1x zelfs 45 minuten tussen de gangen.
R V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Vorige week langs restaurant Hoogheid gekomen en gestopt voor een lunch. De kaart zag er eenvoudig uit waarbij sommige lunch gerechten ook als hoofdgerecht besteld konden worden tegen een hogere prijs. De basisprijs was 10 euro voor het gerecht waarbij nog aardappelen of frites bijbesteld konden worden voor ongeveer 4 euro. Een schappelijke prijs leek ons. De bediening was vlot en voorkomend. Ik ging voor de sate van ossenhaas en mijn partner voor carpaccio. De carpaccio was smakelijk, maar zeer weinig. Met de sate was het al niet veel beter. 1 stokje met 4 zeer kleine stukjes vlees. Het vlees was op de grill (pan?) bereid te zien aan de verkleuring van het vlees. De smaak van het vlees was droog, blijkbaar toch iets te lang gelegen? De satesaus was dun en zoet. De enorme hoeveelheid frites werden geserveerd in een grote papieren zak. Deze was echter niet goed voorgebakken, want de binnenkant was nog rauw. De mayonaise die bijgeleverd werd was op smaak gemaakt, maar smaakte niet echt. Conclusie: mooie locatie, vriendelijk personeel maar prijs/ kwaliteitverhouding is helemaal zoek.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De verwachtingen waren, mede dankzij de score op Iens en de prijsstelling misschien wat te hoog gespannen, maar onze eerste kennismaking met dit restaurant werd een teleurstelling. Misschien kwam het door de uitmuntende kwaliteit van het restaurant waar we de avond ervoor aten of de irritatie direct aan het begin van ons verblijf toen ons werd meegedeeld dat kraanwater kon, maar wel in rekening zou worden gebracht ('want daar maken wij ook kosten voor, zoals een takje munt er in), maar het wilde maar niet goed komen tussen ons en de Hoogheid. Dat lag in elk geval niet aan de gewillige bediening, die kennelijk gevangen zat in strikte regels en zich daar wat ongemakkelijk bij leek te voelen, maar alleszins aan de keuken die in bijna alle gerechten teleurstelde, op de royale amuses, de kabeljauw en de kaas na. De overige gerechten konden ons niet bekoren: de entree van buikspek en langoustine met kidneyboontjes was in theorie spannend maar miste voldoende smaak, de wilde eend was minder mals als we daarvan gewend zijn en het dessert verraadde in de verste verte niet dat er ananas als hoofdingrediënt inzat, maar misschien kwam dat wel door de zeer dominante smaak van het bosvruchten-sorbetijs. Ook de opmaak was niet altijd even eetlustopwekkend, en in het dessert zelfs ronduit saai. De begeleidende wijnen bleken stukken beter dan de prestaties van de keuken.
Eerlijk als wij zijn hebben we onze kritiek gedeeld met de bediening. Dat werd gelukkig goed opgepakt, maar het zou de chef gesierd hebben om zelf poolshoogte te komen nemen. Dit alles, in combinatie met het behoorlijk sombere interieur, zorgde voor ons voor deze -voor ons doen- kritische reflectie. Voor ons gevoel is dit restaurant enigszins ‘overrated’, en we hopen van harte dat het zo 'leerbaar' is als ons werd verzekerd!
HettyRuiter .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij restaurant Hoogheid, erg geslaagde avond. We hebben het 5 gangen menu gegeten met bijhorend wijnarrangement. Eten was erg lekker en wijnen smaakten zeer goed. Bediening was erg vriendelijk. Komen zeker terug
haro81 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Via vakantieveilingen voor de derde keer deze zomer een vijf gangen diner genoten met wijn arrangement. 1e keer top. 2e keer minder. Gisteren matig. Producten zijn prima alleen niet op smaak . Buikspek en toetje zijn steeds hetzelfde in het menu. Ook de wijnen waren minder als de vorige keren. Jammer.