Over het restaurant HoogHeid

Genieten in Hoog Soeren

Zin in een uitgebreide lunch of een heerlijk diner met internationale smaken? Dan zit je bij HoogHeid helemaal goed. Klassiekers krijgen een eigentijdse twist, waardoor je keer op keer verrast wordt. De bediening zorgt ondertussen dat het je aan niks ontbreekt. Een heerlijke eetervaring om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant HoogHeid

7,2
7,2
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant HoogHeid

B.as B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
we hadden online gereserveerd, en ik kreeg 2 reserveringsbevestigingen. 1 van Iens en 1 van restaurant de hoogheid. echter bij aankomst kregen wij te horen dat er geen plek was. we hebben er voor gekozen om buiten op het terras plaats te nemen en van de bistrokaart gebruik te maken.
het restaurant is gedurende de gehele avond maximaal voor 60% bezet geweest.

super locatie, slordig reserveringssysteem, we hebben er toch bijna een uur voor in de auto gezeten.
Koen N.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Portie te weinig. We zijn met honger terug naar huis gegaan. Obers waren onverzorgd: vetvlekken op de broek. Terras zeer onverzorgd.
Rijk V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Ik had ‘s ochtends via Iens gereserveerd. Dat was niet meer op de lijst gekomen. We wilden graag buiten, het was een warme avond. Maar dat is geen policy, het hoogheid menu wordt Allen binnen geserveerd want anders is kwaliteit niet geborgd, ‘bijvoorbeeld door insecten’!!
Op het direct aangrenzende terras kun je wel eenvoudiger eten. Maar ze helpen daar niet een goede tafel te vinden. We zijn maar weer weggegaan....
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Het eten was lekker maar niets bijzonders.
Aardige bediening maar af en toe iets te amicaal. Prachtig weer, zaten op het terras. Onduidelijk wat nu het verschil is tussen de gastrobar en het restaurant behalve de kaart dan.
Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Ons is een diner bij de Hoogheid cadeau gedaan. Na de wisselende recensies gelezen te hebben wisten we niet zo goed wat te verwachten. Een punt wat veel terug komt in de negatievere recensies is de lange wachttijd. In mijn optiek is het logisch dat er bij meerdere gangen tussen de bedrijven door wat tijd wordt gelaten. Daarbij hadden ze deze avond apart een gezelschap van 100 en zat het restaurant vol, waaronder een gezelschap van 35. En nog hebben wij allesbehalve lange wachttijden gehad tussen de gangen. Het was precies goed. Wij hebben mogen genieten van het 4 gangen verrassingsdiner, waar we een wijnarrangement bij hadden. De gangen waren zeer aangenaam op elkaar afgestemd, de wijnen pasten er uitgelezen goed bij. Zowel de gangen als de wijnen werden netjes toegelicht en de service was geweldig. Al met al een zeer geslaagde avond!
Patty B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Zeer slechte ervaring. Allereerst 45 min moeten wachten op het voorgerecht, hoofdgerecht was dermate slecht dat we het hebben teruggestuurd. De chef nodigde mijn partner uit om naar de keuken te komen en vertelde dat het aan ons lag want het was juist zijn signature gerecht. Smaken verschillen maar een steak tartaar die werkelijk overladen is met worcherster saus noem ik smerig. Al met al voor ons zeker geen tweede keer. Misschien wel belangrijk om te vermelden met een hond mag je naar binnen er waren er meerdere toen wij er waren en deze waren duidelijk aanwezig.
Lenneke K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Charme Hotel Oranjeoord in Hoog Soeren

Zeer verrast waren mijn man en ik gisteren door het 4-gangen verrassingsmenu bij restaurant Hoogheid! Helemaal na de sterk wisselende recensies op o.a. Iens
Mooi opgemaakte borden, pure smaken en elke gang was bijzonder en smaakvol. (Een broodje extra bv. bij de olijfolie willen we als tip meegeven) Er is o.i. goed nagedacht over de hoeveelheid koolhydraten (en toegevoegde suikers) in het eten. Ook wordt er weinig zout gebruikt, maar wel een keur aan specerijen. Gasten die houden van zeer ruime porties, zullen niet voldaan van tafel gaan, maar voor ons een restaurant (èn hotel) om zeker terug te willen komen.
janwillemwits .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Het werken met tussengerecht is inmiddels een bekende formule. Ook HoogHeid voert een lunchkaart met kleinere gerechten en de mogelijkheid een eigen menu samen te stellen. Op zich prima maar de uitvoering schiet tekort en de prijzen zijn te hoog voor wat je ervoor terugkrijgt. Ook de entourage blijft nogal oubollig met te harde muziek, de bediening komt stug en vermoeid over en wie snel en vertrouwd wil eten kan toch maar beter een uitsmijter bestellen.
B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hadden heel veel verwacht van dit restaurant omdat het zo'n goede reacties kreeg. Helaas hadden we pech.... Blijkbaar was de chef met verlof en alles draaide vierkant. We hadden om 19u gereserveerd. Om 20u kregen we eindelijk onze wijn die helemaal tegenviel: de jaartallen op de kaart kloppen helemaal niet met de jaartallen van de wijn die ze aanbieden. Een wijn van 2012 is wel iets anders dan een wijn van 2016. Bovendien werd de wijn niet bewaard in een wijnkoelkast en was ze niet op temperatuur. Om 20u30 kregen we een amuse: alleen mijn man en ik. De zoon kreeg niks. Om 21u kregen we eindelijk een voorgerecht. Dat was helemaal koud en de vis was rauw. Om 22u10 het hoofdgerecht. We hadden lam besteld. Het vlees was niet mooi rosé maar helemaal rauw vanbinnen. Een ramp. Een dessert hoefde niet meer voor ons. Er werd beloofd om een kindermenu te serveren voor de zoon op het moment dat wij ons voorgerecht kregen: waren ze vergeten. Een kind van 7 jaar dat 2 uur moet wachten op zijn eten....... Alle krediet voor de obers, die hebben de hele avond rondgelopen om de mensen zo goed mogelijk te bedienen. Ze bleven ook ten alle tijde vriendelijk. Chapeau! Maar wat ze daar in de keuken hebben uitgestoken, dat is ons een raadsel.....
G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
De locatie is mooi, maar het terras is bedroevend. Parasols zijn gescheurd, planten en plantenbakken verwaarloosd. Stoelen en tafels plakken of zijn gewoon niet schoon. Kussens pak je zelf maar. De kaart is verrassend voor de lunch, maar uiteindelijk valt het tegen. Gerechten zijn klein en broodplankje valt tegen qua kwaliteit van brood.
Ik kom geen tweede keer meer. Had zeker meer verwacht op zo een mooie zomerse dag.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Het hoofdgerecht was wat sober. De bediening was nogal zakelijk, onpersoonlijk. De wachttijden waren lang. Mooie ruimte om te eten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Na een beetje lome ontvangst, waar is de bediening? zoeken we een tafeltje in dit wat donker en klassiek ingerichte restaurant. De ober blijkt een stroeve persoonlijkheid, die moeilijk verstaanbaar aan onze tafel verschijnt. Wat zit er in de volgende gang, de uitleg komt maar half door. Maar na het voorgerecht, een bijzonder lekker klaargemaakte buikspek, lijkt de keuken in ieder geval dik in orde. Een 5gangen menu later, helaas met twee keer rood vlees na elkaar, is de conclusie: niet fantastisch, wel echt lekker.
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Originele en verfijnde gerechten tegen een mooie prijs. Geweldig restaurant gelegen in een mooie omgeving. Echt een aanrader om naar toe te gaan.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We waren voor de derde of vierde keer bij Hoogheid. En ook nu weer niet teleurgesteld. Na de Kerstdagen volstond het 3-gangen verrassingsmenu. Het werd wel een hele zit, want we gingen mee in het ritme van het 5-gangen menu. Hierdoor zat er soms wel erg veel tijd tussen de verschillende gangen. Gelukkig was het steeds wel erg lekker, evenals de wijnen van het wijn-arrangement. Veel verschillende smaken en structuren, met als hoofdgerecht kalfslende van de bbq. Precies goed gegaard en heerlijk mals. Het kaasplateau aan het eind was ook prima, met de bunkerkaas als topper. De daarbij geschonken sherry was perfect. Heerlijk om na afloop in het hotel te kunnen slapen. We komen vast terug.
martinvanblijswijk B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Verbleven in het hotel Oranjeoord, Hoog Soeren en gebruikten het 5-gangenmenu in restaurant Hoogheid. Werden door een vriendelijke medewerkster ontvangen. Kregen een fijne tafel in een prettige ambiance met meerdere gasten.
Het menu had een amuse, brioche met boter, een heerlijk voorgerecht met zalmstukje, een soepje en stukje paling met heerlijk sausje, tussengerecht met stukje fazant met diverse groenten, hoofdgerecht een stukje herte biefstuk gegarneerd met vergeten groenten en goede saus met daarbij een fles goede Merlot. Dessert was overheerlijk! Het blijft altijd weer verrassend! Tot snel weer!
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Redelijk kleine porties
HJ B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Te kleine porties, smaak zalm vlak, kalfslende dooorbakken en lauw, sponge bij namelaka smakeloos, bediening onderbezet?
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Via Charme-deals heb ik 2 vouchers gekocht voor een High Tea in dit restaurant Hoogheid. Mooi gelegen nabij Apeldoorn, en is een onderdeel van het hotel Oranjeoord, Hoog Soeren. Enfin mooie ambiance. Het begon allemaal heel gezellig met een prosecco als welkomdrankje, en ruime keus aan diverse theesmaken. Water uit een thermoskan ( en was lauw, dus nieuw heet water gevraagd). Eerste gang een bouillon in een glaasje, lekker. Daarna hartige sandwichjes, ok!! En scones met huisgemaakte jam en sourcream. Dus we raken al aardig gevuld. En toen kwam afdeling zoet!! Allemaal petitfourtjes, cupcakes en macarons, alles huisgemaakt. Lekker…. Maar nog geeneens over de helft van dit lekkers. Was het genoeg. Dus ik vraag vriendelijk, of het ik mee kon nemen in een doosje. Nee dus, het mocht het pand niet verlaten. Huh??? Serveerster twee keer gestuurd om manager te spreken want dit heb ik nog nooit meegemaakt. Manager gesproken, de reden is dat als wij er ziek van zou worden omdat het misschien in uur in de zon heeft geleden, of we eten het na een week, dat zij dan aansprakelijk gesteld zouden worden. Wist niet wat ik hoorde!! Ik zei dat de kok geen vertrouwen had in zijn eigen eten. Een Belgische echtpaar overhoorde de discussie, we raakten in gesprek en hebben de zoetigheden aan hun gegeven, en zij waren ook verbijsterd. Zijn met een kl..gevoel weggegaan! Eens maar nooit meer
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Tijdens een weekje Veluwe hier een paar keer (3) gegeten en een High Tea gehad. Eerst de High Tea, deze begon met een amuse, daarna een ronde sandwich/scones. Gevolgd door een zoete ronde en nog een nagerecht. Van alles was ruim aanwezig, De smaken waren goed afgestemd op elkaar. Vooral de zoete ronde was zeer lekker! Tip: maak de sandwiches kleiner, zodat de klant meer op kan. Een prima ervaring voor een lage bedrag (<20 euro pp). Het diner hadden we 3 keer in de Gastrobar met bijhorende kaart. Er zit veel variatie in de omvang van de (tussen)gerechten. Een salade was royale portie, de steak tartare kleiner. Echter waren alle gerechten goed op smaak, prima bereid. Wel was de wachttijd na bestellen soms lang (3 tot 5 kwartier) voor deze gerechten. De kwaliteit en smaak maakte veel goed. Paar minpuntjes: niet vragen hoe wenst u de steak (kwam medium, prima) en wat laat met bestek. Prima restaurant, minder geschikt om met kinderen te gaan (wachttijden!)
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben in het restaurant gegeten met een social deal.
Het eten was best lekker, mooie bordjes met mooie gerechtjes.
Wel jammer dat de gerechtjes niet echt warm waren en de soep zelfs heel erg lauw, we hebben dit aangegeven bij de bediening, er waren meerdere klachten over.
Het hoofdgerecht was die avond vis, dit kon tegen een ‘geringe’ bijbetaling worden vervangen door hertenboutfilet.
De hertenboutfilet was lekker maar helaas ook weer niet echt warm en een karige porties zeker gezien de extra bijbetaling van 6.50 euro p.p
Het dessert was een plaatje om te zien en erg lekker.
De bediening in het restaurant is heel aardig maar qua eten hebben we daar veel betere avonden gehad