Hoogendam

Westerdoksplein 10 1013 AZ Amsterdam Nederland Kaart
31-203707686

Over het restaurant Hoogendam

raditie ontmoet Toekomst Terwijl we de Japanse tradities in ere houden, omarmen onze chefs de toekomst eveneens. Traditionele Japanse ingrediënten worden gecombineerd met lokale producten. Het ontwikkelen van nieuwe smaakcombinaties behoort tot onze filosofie. Sushi-bar Ons Itamae sensei Rockysan & Kelvinsan verzorgen top sushi ervaring met dagverse producten, op traditionele of met een moderne twist. Teppan yaki cuisine Fine dining met “Live cooking” eet gelijk aan de hand van de teppan chef’s Amansan & Takashisan, dan eet je altijd het beste en lekkerst. Sake bar Proef, geniet, ervaar ons ruime assortiment premium sake’s en Japanse wisky’s.

Halve fles mineraalwater

Zondag t/m donderdag 09:00 - 23:00
Vrijdag en zaterdag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Polly P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Altijd lekker en gezellig
Henk O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Lekker gegeten, niet lang hoeven te wachten, heerlijk terras om in het avondzonnetje te zitten
Chispita S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Het restaurant ligt op een goede locatie met heerlijk zonneterras. De hamburger smaakte prima, niks bijzonders. Het huisgebrouwen witbier was lekker. Wat erg storend was, was dat de tafels niet werden schoongemaakt en opgeruimd als de gast vertrokken is. Het gevolg is dus dat je uitkijkt op meerdere vieze tafels, terwijl er genoeg personeel is langsgekomen om het op te ruimen.
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Eten is goed maar niet bijzonder. Bediening was spontaan en leuk
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten en gezellig gepraat.
Polly P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heel lekker eten. Wij misten de advocado in de sla, die werd onmiddelijk gebracht. Heel erg lekker gin tonic
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Restaurant op een mooie plek en met een heerlijk terras. Vlak bij CS en toch heerlijk rustig. Interieur binnen ziet er ook leuk uit. Hier de lunch gebruikt, leuke kaart met veel mogelijkheden. Vriendelijke bediening en het brood bij de kroketten was uitstekend en erg lekker.
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vandaag met twee personen wezen eten in dit vrij nieuwe restaurant . Ziet er mooi uit qua inrichting. Het eten was perfect .Als voorgerecht de zeker rijk gevulde vissoep en het hoofdgerecht was het stoof vlees .
Nasj .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Fantastisch! Ik heb nog nooit zulke heerlijke aspergesoep gegeten. 'Hemels'. Daarna de groene pannekoekjes met spinazie - eveneens verrukkelijk! En de koffie is er ook goed.
Fabio M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het eten is hier goed. Je merkt dat er wordt met goede ingrediënten gewerkt.
Ik had een pita brood met gegrilde groente en de smaak was gewoon ver boven de gemiddelde kwaliteit van een brasserie/lunch restaurant.
Koffie en thee waren ook van hele goede kwaliteit.
Enige minpunt is de service. Traag, onoplettend. Jammer.
Ik kom zeker terug voor eten, hopelijk is de service volgende keer beter.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prettige plek om op het terras te zitten in de zon. Ook de decoratie is aangenaam. Jammer dat de pannekoeken die we kregen (3 stuks) opgewarmd leken in een magnetron, in ieder geval niet genoeg gaar waren. Weinig kaas ook. Het waren de slechtste pannekoeken die we ooit aten. Natuurlijk hadden we dat moeten zeggen toen ze geserveerd werden, maar je probeert ze toch te eten (honger). Na een opmerking hierover kregen we korting. Volgende keer beter
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Hoogendam is een grote zaak met veel licht van buiten maar zonder een aantrekkelijk interieur. De service van de dames in de bediening maakte echter veel goed want die was erg vriendelijk. Ik nam de klassieke Hoogendamburger met uienringen, pancetta, BBQ-saus en kaas, geserveerd met friet en coleslaw. Uienringen heb ik niet gezien maar de burger was lekker en van uitstekende kwaliteit. De luiewijvenfriet was heerlijk.
P S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag bij café restaurant Hoogendam geweest. Het was een drukke zondagmiddag, en dat was te merken. Er ging veel mis bij de bediening, verkeerde drankjes, verkeerde bestelling etc... Desondanks heeft Hoogendam een zeer verassende en betaalbare kaart! We hebben er erg lekker gegeten, het flatbread mer Merquez worstjes was zeker een aanrader voor de lunch!
Fleur-Patrick .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Op een stormachtige zondagmiddag heerlijk geluncht bij Hoogendam. Het was redelijk rustig en het is een verrassend grote zaak, maar het voelt er knus en toch modern. Prachtige botanische muurschilderingen, een mooie bar en achterin de zaak een heerlijke loungeplek met kinderspeelhoekje.
De gerechten lijken simpel, maar ik vond de kwaliteit van de ingrediënten ver boven wat je standaard krijgt in een Grand Cafe. De vegetarische ravioli was perfect en niet alleen de hamburger, maar ook het broodje, de salade en de frietjes erbij waren heerlijk. Knap om met zo'n diverse kaart (zelfs een pannenkoek kan) die kwaliteit te serveren. We waren aangenaam verrast.
Het personeel is vriendelijk en professioneel. De lokatie is perfect, op loopafstand van A'dam CS en een aantal musea. Wij gaan ook zeker nog een keer terug voor het diner.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
In principe moet de bediening toch wel een beetje opletten of een gast iets wil bestellen. Het is heel vervelend om constant met je arm in de lucht te hangen waarbij de bediening je steeds net niet ziet. En het was niet druk.

Het eten bij Hoogendam is echter dikke prima. Lekkere kaasfondue zeg, met aardappeltjes, stukjes brood, lekkere groente (en ik ben normaal niet zo gek op brocolli). Partner had de klassieke Hoogendamburger, deze werd de hemel in geprezen. Kind at zijn miniburger ook met smaak op. Prijs was 5 tientjes samen, helemaal goed.
t R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Roerei bestond uit twee hompen brood zonder boter met wat roerei ernaast gekwakt. Thee uit een beker zonder oor en zonder theezakjes naar keuze. Zowel thee als het roerei was smakeloos. Brood was ook nog deels aangebrand.
Notentaart was niet meer voorradig.
Al met al geen aanrader.
N P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gisteren lekker gegeten bij restaurant Hoogendam. Het was niet druk, waarschijnlijk vanwege Sinterklaasavond. Het personeel was erg vriendelijk en heel attent. De inrichting is prettig, ruim opgezet (heel fijn dat de tafeltjes ver genoeg uit elkaar staan) en met prachtige muurschilderingen van oude (bloemen)prenten.
Wij hebben even gewacht met een bezoek, omdat het altijd een paar maanden duurt voordat een restaurant goed loopt.
We wonen in de buurt, en als het eten en de bediening zo blijft zullen wij regelmatig aanschuiven.
Een veelzijdige menukaart, met grotendeels eetcafé-prijzen, een wisselende zeer betaalbare daghap, veel verschillende lekkere biertjes, en de wijn (bijna allemaal ook per glas, we hebben er een aantal geprobeerd) smaakte ook prima.
Tot binnenkort!
Sophie1953 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met 6 vrienden heerlijk gegeten. Zeer goede kwaliteit/prijs. Vriendelijke bediening, je kunt alles vragen. Voorgerechten en nagerechten gedeeld.
Gewoon, erg lekker en gezellig.
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor het eerst in dit restaurant gegeten, in de kou toch even het terras geprobeerd, goed geregeld met fleece dekens en een heater die je zelf kan aanzetten
bij binnenkomst om te eten werden er meteen weer 2 wijntjes gebracht want we hadden blijkbaar een andere wijn besteld dan we hadden gekregen, waren allebei prima huiswijnen
Als opwarmertje een mand met heerlijk brood en mooie olijfolie en een grote bak heerlijke nootjes
Biologisch kippetje en mosselen , allebei heerlijk en vooral ook de grote portie frieten echt prima
De bediening deze avond was buitengewoon vriendelijk, ze hadden last van een stroomstoring waardoor het even wat langer duurde voordat het eten op tafel kwam en het pinapparaat niet meteen werkte maar werd keurig aangegeven
De ruimte is groot maar toch heel gezellig ingericht, het was niet overdreven druk maar het maakte door de indeling toch geen lege indruk.
de kaart gevarieerd en leuk dat de daghap voor de hele week al vast ligt kun je van te voren bedenken op welke avond je daar wil eten. Prima prijs/kwaliteitsverhouding
Dit zou wel eens de tent van de buurt kunnen worden zeker in de zomer want het terras is echt super
Kees .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag een fantastische avond uit gehad bij Hoogendam. We aten met een groep van 9 personen en hebben werkelijk genoten. De service was uitmuntend, de bediening warm en persoonlijk. De maaltijden werden vlot en foutloos geserveerd en waren erg lekker, de wijn werd steeds tijdig bijgevuld. Ik had de steak tartare en het piepkuiken, beide om van te smullen. De huiswijn was erg lekker. Speciale aandacht voor de heerlijke gin-tonic, zo lekker proef je ze niet vaak in Amsterdam. En de rekening bleek heel erg mee te vallen.
Ons gezelschap was zonder uitzondering erg te spreken over de ervaring bij Hoogendam. Cafe-Restaurant Hoogendam blijkt erg geschikt voor dit soort groepsmatige diners. Ik kon deze feestavond werkelijk geen enkel minpunt bedenken. Chapeau Hoogendam, bedankt voor een prachtige avond.