Hoogendam

Westerdoksplein 10 1013 AZ Amsterdam Nederland Kaart
31-203707686

Over restaurant Hoogendam

Kunst en eten uit de omgeving

Buiten glunderen de rode stoeltjes je tegemoet; binnen ligt een eikenhouten vloer en staan er planten op de muur en op de grond. Hoogendam geeft kunstenaars een plek om te exposeren. Hun indrukwekkende menukaart is milieubewust, want ze halen hun producten uit het seizoen en gewoon uit de buurt van Amsterdam!

Meer informatie over restaurant Hoogendam

- Ontbijt 09:00 - 16:00

7,1
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Restaurant op een mooie plek en met een heerlijk terras. Vlak bij CS en toch heerlijk rustig. Interieur binnen ziet er ook leuk uit. Hier de lunch gebruikt, leuke kaart met veel mogelijkheden. Vriendelijke bediening en het brood bij de kroketten was uitstekend en erg lekker.
Ron020 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vandaag met twee personen wezen eten in dit vrij nieuwe restaurant . Ziet er mooi uit qua inrichting. Het eten was perfect .Als voorgerecht de zeker rijk gevulde vissoep en het hoofdgerecht was het stoof vlees .
Nasj .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Fantastisch! Ik heb nog nooit zulke heerlijke aspergesoep gegeten. 'Hemels'. Daarna de groene pannekoekjes met spinazie - eveneens verrukkelijk! En de koffie is er ook goed.
Fabio M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het eten is hier goed. Je merkt dat er wordt met goede ingrediënten gewerkt.
Ik had een pita brood met gegrilde groente en de smaak was gewoon ver boven de gemiddelde kwaliteit van een brasserie/lunch restaurant.
Koffie en thee waren ook van hele goede kwaliteit.
Enige minpunt is de service. Traag, onoplettend. Jammer.
Ik kom zeker terug voor eten, hopelijk is de service volgende keer beter.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Prettige plek om op het terras te zitten in de zon. Ook de decoratie is aangenaam. Jammer dat de pannekoeken die we kregen (3 stuks) opgewarmd leken in een magnetron, in ieder geval niet genoeg gaar waren. Weinig kaas ook. Het waren de slechtste pannekoeken die we ooit aten. Natuurlijk hadden we dat moeten zeggen toen ze geserveerd werden, maar je probeert ze toch te eten (honger). Na een opmerking hierover kregen we korting. Volgende keer beter
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Hoogendam is een grote zaak met veel licht van buiten maar zonder een aantrekkelijk interieur. De service van de dames in de bediening maakte echter veel goed want die was erg vriendelijk. Ik nam de klassieke Hoogendamburger met uienringen, pancetta, BBQ-saus en kaas, geserveerd met friet en coleslaw. Uienringen heb ik niet gezien maar de burger was lekker en van uitstekende kwaliteit. De luiewijvenfriet was heerlijk.
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Vandaag bij café restaurant Hoogendam geweest. Het was een drukke zondagmiddag, en dat was te merken. Er ging veel mis bij de bediening, verkeerde drankjes, verkeerde bestelling etc... Desondanks heeft Hoogendam een zeer verassende en betaalbare kaart! We hebben er erg lekker gegeten, het flatbread mer Merquez worstjes was zeker een aanrader voor de lunch!
Fleur-Patrick .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Op een stormachtige zondagmiddag heerlijk geluncht bij Hoogendam. Het was redelijk rustig en het is een verrassend grote zaak, maar het voelt er knus en toch modern. Prachtige botanische muurschilderingen, een mooie bar en achterin de zaak een heerlijke loungeplek met kinderspeelhoekje.
De gerechten lijken simpel, maar ik vond de kwaliteit van de ingrediënten ver boven wat je standaard krijgt in een Grand Cafe. De vegetarische ravioli was perfect en niet alleen de hamburger, maar ook het broodje, de salade en de frietjes erbij waren heerlijk. Knap om met zo'n diverse kaart (zelfs een pannenkoek kan) die kwaliteit te serveren. We waren aangenaam verrast.
Het personeel is vriendelijk en professioneel. De lokatie is perfect, op loopafstand van A'dam CS en een aantal musea. Wij gaan ook zeker nog een keer terug voor het diner.
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
In principe moet de bediening toch wel een beetje opletten of een gast iets wil bestellen. Het is heel vervelend om constant met je arm in de lucht te hangen waarbij de bediening je steeds net niet ziet. En het was niet druk.

Het eten bij Hoogendam is echter dikke prima. Lekkere kaasfondue zeg, met aardappeltjes, stukjes brood, lekkere groente (en ik ben normaal niet zo gek op brocolli). Partner had de klassieke Hoogendamburger, deze werd de hemel in geprezen. Kind at zijn miniburger ook met smaak op. Prijs was 5 tientjes samen, helemaal goed.
T R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Roerei bestond uit twee hompen brood zonder boter met wat roerei ernaast gekwakt. Thee uit een beker zonder oor en zonder theezakjes naar keuze. Zowel thee als het roerei was smakeloos. Brood was ook nog deels aangebrand.
Notentaart was niet meer voorradig.
Al met al geen aanrader.
N P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Gisteren lekker gegeten bij restaurant Hoogendam. Het was niet druk, waarschijnlijk vanwege Sinterklaasavond. Het personeel was erg vriendelijk en heel attent. De inrichting is prettig, ruim opgezet (heel fijn dat de tafeltjes ver genoeg uit elkaar staan) en met prachtige muurschilderingen van oude (bloemen)prenten.
Wij hebben even gewacht met een bezoek, omdat het altijd een paar maanden duurt voordat een restaurant goed loopt.
We wonen in de buurt, en als het eten en de bediening zo blijft zullen wij regelmatig aanschuiven.
Een veelzijdige menukaart, met grotendeels eetcafé-prijzen, een wisselende zeer betaalbare daghap, veel verschillende lekkere biertjes, en de wijn (bijna allemaal ook per glas, we hebben er een aantal geprobeerd) smaakte ook prima.
Tot binnenkort!
Sophie1953 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Met 6 vrienden heerlijk gegeten. Zeer goede kwaliteit/prijs. Vriendelijke bediening, je kunt alles vragen. Voorgerechten en nagerechten gedeeld.
Gewoon, erg lekker en gezellig.
Eveline G.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Voor het eerst in dit restaurant gegeten, in de kou toch even het terras geprobeerd, goed geregeld met fleece dekens en een heater die je zelf kan aanzetten
bij binnenkomst om te eten werden er meteen weer 2 wijntjes gebracht want we hadden blijkbaar een andere wijn besteld dan we hadden gekregen, waren allebei prima huiswijnen
Als opwarmertje een mand met heerlijk brood en mooie olijfolie en een grote bak heerlijke nootjes
Biologisch kippetje en mosselen , allebei heerlijk en vooral ook de grote portie frieten echt prima
De bediening deze avond was buitengewoon vriendelijk, ze hadden last van een stroomstoring waardoor het even wat langer duurde voordat het eten op tafel kwam en het pinapparaat niet meteen werkte maar werd keurig aangegeven
De ruimte is groot maar toch heel gezellig ingericht, het was niet overdreven druk maar het maakte door de indeling toch geen lege indruk.
de kaart gevarieerd en leuk dat de daghap voor de hele week al vast ligt kun je van te voren bedenken op welke avond je daar wil eten. Prima prijs/kwaliteitsverhouding
Dit zou wel eens de tent van de buurt kunnen worden zeker in de zomer want het terras is echt super
Kees .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag een fantastische avond uit gehad bij Hoogendam. We aten met een groep van 9 personen en hebben werkelijk genoten. De service was uitmuntend, de bediening warm en persoonlijk. De maaltijden werden vlot en foutloos geserveerd en waren erg lekker, de wijn werd steeds tijdig bijgevuld. Ik had de steak tartare en het piepkuiken, beide om van te smullen. De huiswijn was erg lekker. Speciale aandacht voor de heerlijke gin-tonic, zo lekker proef je ze niet vaak in Amsterdam. En de rekening bleek heel erg mee te vallen.
Ons gezelschap was zonder uitzondering erg te spreken over de ervaring bij Hoogendam. Cafe-Restaurant Hoogendam blijkt erg geschikt voor dit soort groepsmatige diners. Ik kon deze feestavond werkelijk geen enkel minpunt bedenken. Chapeau Hoogendam, bedankt voor een prachtige avond.
RosaAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Gister met een groep van vier gegeten bij nieuw restaurant Hoogendam. Ongelooflijk hoe dit nieuwbouwpand is omgetoverd tot sfeervol restaurant. Het eten was uitmuntend, genoten van de kaasjes vooraf en mijn hertenbiefstuk was perfect bereid. Mijn gezelschap genoot overduidelijk ook van de gekozen maaltijden. De millefeuille als dessert was de kers op de taart.
Ik ga hier snel weer eten. Ideaal ook om met grotere groepen te dineren.
Hanneke G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Afgelopen zondag uitstekend gegeten bij Hoogendam. De sfeer bij de borrel was erg goed door de gezellige muziek. Voor het diner bestelde ik varkenwangetjes die perfect waren bereid en mijn partner koos de mosselen.
De bediening was vriendelijk en adviseerde ons goede wijnen voor bij dit gerecht. Kortom een geslaagde avond.
Hermanbernardus .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Vrijdag voor de tweede keer bij Hoogendam geluncht. Deze keer met mijn partner. Zowel de gerookte zalm als de makreelsalade op zuurdesembrood waren heerlijk. Vriendelijke bediening bovendien.
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Jongstleden maandag weer prima gegeten bij Hoogendam. We aten een sublieme burrata met fruit en de daghap (steak met patat en champignons). De steak was zacht, sappig. Rose voor mij en well-done voor mijn tafelgenoot. De bediening was vriendelijk en snel. De rekening aangenaam. Eindelijk een laagdrempelig restaurant waar we na het werk een dagelijks wisselend smakelijk dagmenu kunnen eten in een mooie setting, zonder de hoofdprijs te hoeven betalen. En dat is voor ons als carrière-koppel een verrijking van ons leven.
HANS G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Dinsdagavond hier met drie mensen gegeten. Het restaurant heeft iets van een bedrijfskantine met bijbehorende akoestiek. Het was nogal rumoerig terwijl het maar half vol was.
De voorgerechten, tartaar en terrine, waren nog wel aardig hoewel de tartaar niet rood maar grijs was. Wellicht wat te gul met citroen geweest?
Bij de hoofdgerechten ging het zwaar mis. Wij hadden alles van het voorgerecht nog op tafel staan toen er iemand met de hoofdgerechten verscheen. Zonder schoon bestek overigens. Wij hebben ze maar teruggestuurd. Toen ze wat later alsnog werden geserveerd was het een teleurstelling. De varkenswangen waren nogal slordig op een bord gegooid. Verder was er eigenlijk geen smaak aan te ontdekken. De spaghetti was ook nogal slordig op het bord gekieperd en de smaak was ook niet om over naar huis te schrijven, mij leek de saus veel te ver ingekookt en zaten er ook botten van de eend in. De makreel was nog enigszins te doen maar erg vlak van smaak.
De bediening was vriendelijk, ze probeerden er nog wat van te maken, maar wat ons betreft was daar eigenlijk geen beginnen aan.

Toffel .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Als je voor de dagjap gaat prima, maar de rest is vrij famtasieloos, qua opmaak een 0, gewoon op een bord gekwakt. Risotto smaak goed, maar op plat bord en verder niets, kleurloos, de bloedworst vd wangetjes was koud, slap en vettig. Wijn in te grote glazen zodat je het idee krijgt dat je het laatste restje uit de fles krijgt. De toiletten vd dames hebben 1 klein spiegeltje en 3 loszittende toiletbrillen en ze zijn net open. Volgens mij hebben ze het nog niet helemaal begrepen. Wij gaan voorlopig niet meer terug.