Hoog Vuur

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Hoog Vuur

Paul E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren bij Hoog Vuur wezen eten. Wat een top plek. Super lekkere en mooi opgemaakt gerechten. We zaten lekker dicht bij de ovens en hebben genoten van de sfeer. De aandacht die het personeel voor je heeft is echt top. Absolute aarader!
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
20 jaar geleden was dit pand onderdeel van de Prodent frabriek waar ik toen een tijd heb gewerkt. En zo zit je ineens in een oud fabriekshal te eten. Dat maakt de ervaring natuurlijk al speciaal maar de zeer gezellige bediening van Loes completeerde de heerlijke gerechten. Als voorgerecht een warme geitenkaas salade was een goede start. Daarna de steak als hoofdgerecht die lekker op smaak was, goede garing en gevarieerde garnituur. Al was de salade voor 3 personen wel karig. De cheesecake als nagerecht was voor mij een schot in de roos. Heerlijke, duidelijke smaken met een nette presentatie.
De open keuken zorgt voor een goede ambiance. De bierkaart bevat een mooie selectie van lokale bieren die allemaal het proberen waard zijn waarvan we er dus ook een aantal van hebben genuttigd.
Dubbeldik V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Hier met 5 personen gegeten, leuke kaart met mooie balans in de hoeveelheid gerechten. Kaart sluit goed aan bij het seizoen. Keuken loopt naadloos over inhet restaurant en deondanks is het er erg rustig en geen storende keukengeluiden. Prima gegeten met gerechten bereid in een unieke oven. Goede prijs/kwaliteit van de wijnen waarvan een mooie keuze per glas wordt aangeboden.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
HoogVuur in Amersfoort zit erg verstopt. Mijn navigatie (kaart nog geen jaar oud) herkende de straatnaam niet en na eenmaal aangekomen te zijn op het parkeerterrein, is er een bord met alle bedrijven in de buurt, zonder HoogVuur erop. Het was dus even zoeken.
De ambiance doet mij denken aan een ander restaurant in Amersfoort (Rauw); een industriële hall waarin de pijpleidingen e.d. een prominente plaats innemen.
Er staan drie (hout)ovens, waarin alle gerechten worden klaargemaakt. Met dat gegeven had ik een ruimere keuze in vleesgerechten verwacht, maar juist die keuze was er beperkt. Er staan lange tafels, waardoor je bij (luidruchtige) groepen aan dezelfde tafel kunt komen. Voor een intiem, persoonlijk etentje leent HoogVuur zich wat mij betreft niet. De gerechten bevielen mij en mijn tafelgenoten goed, maar ook in de bijgangen was de keuze (te) beperkt. Zo konden we alleen gepofte aardappel met mayo krijgen en bijvoorbeeld geen frietjes.
Een leuke plaats om na afloop van een ebzoekje aan de mooie binnenstad van amersfoort eens te gaan eten, maar HoogVuur is geen HoogVlieger.
pien.spelt .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Gisteravond met 6 personen heerlijk gegeten bij Hoog Vuur. De bediening is erg vriendelijk en kundig. Ze nemen de tijd voor je en helpen je met de juiste keuzes te maken van wijn en gerechten. Ook dat het eten in een hout gestookte oven wordt bereid is een aanrader en erg lekker. Dat je even komt kijken bij de ovens vinden ze erg leuk en ze vertellen je precies hoe die ovens werken. Je kan zien dat personeel met plezier aan het werk is. De gerechten waren erg smaakvol en heel mooi opgediend. Ook het nagerecht was een groot succes !! Wij komen hier zeker terug. Johan en Carolien
pien.spelt .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen Donderdag bij Hoog vuur gegeten. Het was voor ons de eerste keer, maar al veel goede verhalen over gehoord. Vooraf hadden we allebei een proeverij van vis, meerdere bereidingen van verschillende soorten vis. Alles goed op smaak en perfect gegaard. Vervolgens de diamanthaas, mooi medium gebakken, erbij een heerlijke pastei en goed gepofte aardappel. De wijnen waren ook erg goed bij de gerechten, vooral de rode bij de diamanthaas! Na nog een sticky toffee dessert waar we zeker nog eens voor terug komen!
Mickey D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Beperkte lunchkeuze. Er werd ons verteld dat het buffet 10 euro p.p. zou kosten met diverse broodjes en salades erbij. Dit was tijdens het afrekenen niet het geval. Er werd per broodje betaald. Dit zou niet erg zijn, als er een rijk assortiment aan beleg is. Dit is echter niet het geval, er liggen enkel een paar plakken kaas (zoals je op de camping aantreft) en gebraden gehakt., Erg dure prijs/kwaliteit verhouding, Voor dit geld kun je beter ergens anders lunchen, waar je gewoon bediend wordt voor dit geld. Trouwens: je moet op zoek gaan naar het personeel om af te reken?! Tip: zet 1 iemand standy tijdens lunchtijd, dit scheelt irritatie.
Dan de entourage: NY bronx-achtige stijl. Erg leuk, maar de tafels zijn vies en in de vensterbanken liggen dode (beschimmelde) vliegen en het heideplantje is ook beschimmeld, dit toont niet echt! Kortom: schaars assortiment, smerige omgeving en prijs/kwaliteit verhouding ontspoort. Dus een keer, maar tot nooit meer ziens! Er moet heel wat verbeterd worden..
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Lekker gegeten bij Hoog Vuur. Ambiance is niet top, bediening is kundig. Vooraf zalm, hoofdgerecht runderlende en nagerecht cheesecake. Alles was smaakvol maar dat het anders smaakt omdat het op "hoog vuur" is bereid, gaat mij te ver.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond heb ik hier gegeten met mijn vriendin. We werden hartelijk ontvangen en naar de tafel gebracht. Het 5-gangen kerstmenu was heerlijk en gevarieerd. Een consumme was naar onze smaak te zout, maar dat werd meer dan perfect opgelost. Elk personeelslid had een eigen stijl van serveren wat ons zeer goed beviel. De wijnen erbij waren goed gekozen. De klap op de vuurpijl was het dessert, prachtig live opgemaakt op tafel. Groot compliment voor deze zaak, jullie zien ons zeker terug!
Aafke L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerder gegeten. Toen was het wel goed. Gisterenavond vond ik niet geslaagd. We kwamen om 9uur binnen (had vooraf gebeld). Het meisje die ons bediende had er duidelijk geen zin (meer) in. we bestelden een hoofdgerecht: scheldevis. Het was best heel ok. Maar de soep/bisque was zo vet/vol olie.
We wilden geen nagerecht, maar wel 20min later koffie. Dat kon niet meer, want het apparaat was al schoon. De wijn (pinot grigio ) erg lekker trwns. Voelde me absoluut niet welkom. Ga hier niet meer naartoe.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prachtig industrieel pand op de lokale kunstbroedplaats. De kaart is niet heel uitgebreid, maar goed. Het feit dat alles in houtovens wordt bereid geeft het iets extra's. Let wel op dat je niet al te dicht op de ovens wordt geplaatst, want dat is (zeker 's zomers) wat warm.
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij houden van niet te uitgebreide menukaarten. Wat er dan wel op staat is vaak beter dan bij restaurants met ellenlange menukaarten. Dat is zeker het geval bij dit restaurant. Lekker en goed eten. De setting is bijzonder. De bediening is prima.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Prachtig concept met hele mooie ovens van Weltevree.

Als voorgerecht had ik een carpaccio, welke echt een van de betere is die ik tot nu toe heb gegeten. Ook het nagerecht, panna cotta van kardemom en vanille ijs, was heerlijk en een aanrader.

Het hoofdgerecht viel een beetje tegen. De bisque was heel vet en enorm zout. De zeewolffilet was perfect gegaard, maar niet op smaak. Met de groente was verder niks gedaan. Wel een tegenvaller.

De prijs-kwaliteitverhouding klopt hier niet helemaal. Voor dit geld kan je lekkerder eten in Amersfoort, al is op de voor- en nagerechten niks af te dingen. Jammer dat ze met de hoofdgerechten de plank misslaan.

Complimenten voor de zeer gastvrije bediening.
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik was hier voor de tweede keer dus dat geeft al aan dat ik het goed vindt. De lokale biertjes met uitstekend vlees op een zonnig terrasje is heel aangenaam. Wel vind ik de prijs aan de hoge kant. De gerechten zijn eenvoudig maar doordacht. Het interieur is heel erg trendy (en hipster), ik vind dat leuk, maar mijn vriendin vond het een beetje over de top :)
Jacob T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten en gezet hier. In een warm eindemiddag voorjaarszonnetje hebben we genoten van de ambiance en de mooi opgemaakte en zeer smaakvolle gerechten. Het personeel is zeer gastvrij en betrokken (zo proefde ik een eigen biertje waarbij meerdere mensen van het restaurant kwam vragen hoe het smaakte) en we werden geadviseerd in wat lekker was.
De kaart is beperkt en dagvers, dat maakt het juist zo leuk om hier te eten. De garnering werd ter plekke van de appelboompjes afgeplukt wat het verse karakter nog maar eens benadrukte.
Een echte aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De Prodentfabriek is gelukkig overeind gebleven. Was dit ooit een verpauperd industrieterrein? Nu is het 'The Place to be'. Het terrein leeft. Deels is dat te danken aan restaurant Hoog Vuur dat zich als eerste heeft gevestigd op een plek waar inmiddels tientallen startups aan de slag zijn gegaan.

Vol lof ben ik over de inrichting. Eigenlijk heb ik niks moois gezien, maar het totaal is ruig, het is industrieel maar gezellig, hip maar niet overdreven. Niks dan lof ook voor de bediening die enthousiast de lokale producten aanprijst, die graag even een praatje maakt en die zelf minstens even blij zijn met de Prodentfabriek als wij deze avond.

We hebben hier aan de simpele houten tafel staand op een oud tapijt heerlijk en gezellig gegeten. Waarbij vooral culinaire hulde voor de kwaliteit van de ingrediënten uit Amersfoort en omstreken. Onze voorgerechten (terrine van lam en de visschotel, allebei met sappige bieten) waren echt uitstekend. Net als het toetje, in ons geval de crumble van bosvruchten met ijs, nootjes etc. Het visgerecht als hoofdgerecht was lekker, maar iets te eenvoudig om echt lyrisch over deze keuken te worden.
Al met al, je kunt hier echt lekker eten, maar bovenal is de plek te gek.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vrijdag 18 maart hebben we met een groep vrienden (10 personen) gegeten bij Hoog Vuur. Het eten wordt allemaal vers gemaakt in een houtoven en dat proef je! We hadden vanwege onze groep een beperkte kaart, maar wel heerlijk gegeten. Een aanrader!
Chantal Q.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met vriendinnen bij Hoog Vuur gegeten. Bijzondere plek, in zo'n oude fabriek. Bediening was snel, aardig en effectief. Echt lekkere gerechten gekregen en wat ik ook bijzonder vond is dat ze bij Hoog Vuur hun eigen frisdranken maken. Minder zoet dan fabrieksfrisdrank, en minder harde prik. Zo dronk ik de huisgemaakte cassis en dat was echt een traktatie! Dat zouden meer restaurants moeten doen! Aandacht voor de opmaak van de borden gaat niet ten koste van de smaak van de gerechten. Hier staan vakmensen achter het vuur. Nadeeltje: in de loop van de avond werd het bloedheet door die ovens met open vuur! Maar dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken. Aanrader!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Dit restaurant zit op een leuke plek in de oude prodentfabriek vlakbij het Eemplein. Deze hippe buurt is erg in opkomst. Hoog Vuur past daar qua atmosfeer goed bij, al vond ik het allemaal net iets té informeel. Bediening hoeft van mij niet in driedelig grijs te lopen, maar ik zit er ook niet op te wachten om tegen de blote buik van een ober aan te kijken die onder een versleten trui uitkomt. Het eten was erg lekker. Dat gold zowel voor de tonijn van het voorgerecht als de steak van het hoofdgerecht. De wijnkaart biedt redelijk veel keuze, al is de keuze per glas beperkt. Als het druk is, zit je aan lange houten tafels, waardoor je geen privacy hebt. Met een paar simpele aanpassingen kan dit restaurant echt een aanwinst worden voor Amersfoort. Nu is het het nét niet.