Hoog Vuur

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Hoog Vuur

Jip P.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Dit restaurant is werkelijk een verhulde parel. het interieur doet denken aan noeste arbeid en industrie, de bediening en ambiance is warm en huiselijk. Het eten is werkelijk waar op top niveau met gastronomische verrassingen die je niet verwacht uit een op hout gestookte oven. zoveel details en zoveel smaak. Hoog Vuur is werkelijk iets unieks. Dit alles met alleen streek producten en veelal biologisch echt fantastisch.
Simon V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Ik heb hier met mijn familie mogen eten, dit ter gelegenheid van een verjaardag van mijn stief oma. Zelden heeft mijn hele familie zich zo thuis gevoeld als in Hoog Vuur die avond. Het ontvangst is bijzonder vriendschappelijk als hereniging van een lang verloren vriend. De jassen werden aangenomen en we werden geplaceert door een beeldschone doch onschuldige jongedame. Die ons vervolgens de hele avond door onze gerechten tocht heeft begeleid. Zij pakte als het ware de hand van ons allen om ons te leiden door een culinair sprookjes bos. Dit alles was zo betoverend mede door het haardvuur wat brulde in de houtovens vanuit de keuken.

De voorgerechten zijn als een Disney film, het lijkt dat door vogeltjes er takjes, groente's en bloemen op een bord gelegd zijn met emulsies van verschillende lokale groente. De hoofd gerechten passen bij de robuuste industriële uitstraling van het interieur en komen bijna intimiderend over als de planken op tafel worden geserveerd. Dit tot men zijn mes in een kalfswang zet zo mals dat de steak messen die geserveerd worden bijna een belediging zijn naar het stukje vlees. De hoofdgerechten worden allemaal gepaard met aardappeltjes uit de oven werkelijk verrukkelijk.

Wij konden honderd uit vragen over de geschiedenis van dit pand wat een significante geschiedenis heeft gespeeld in Amersfoort. De jongeman die aan het werk en af en toe vroeg of alles naar wens was kwam zelf uit een nabij gelegen dorp maar hij kon enorm veel vertellen over de Prodent Fabriek. Zijn grote hoofd met daarop een brede glimlach heeft ons de hele avond bijgestaan als wij vragen hadden. Dit gepaard met de jongedame die als een wilde wind door het restaurant zig-zagde haar rode haren wapperend achter haar aan. Nogmaals ik kan uren door praten over onze ervaring in Hoog Vuur.

Het eten is op top niveau en mag gerust gastronomisch worden genoemd (wie bedenkt een smakelijke marshmallow van groene curry...) Dit gepaard met klassieke stukken vlees en oer groentes werkelijk formidabel. Het personeel lijkt wel van het restaurant te houden en ik ben nog nooit zo aangestoken door hun enthousiasme.

Hoog Vuur een Laaiend Succes.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Ontvangst was prima, leuke sfeer. Erg betrokken personeel, we kregen alle aandacht en werden op onze wenken bediend. Heerlijk gegeten, komen beslist vaker terug, Echt een aanrader !
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Hoog Vuur is een restaurant gevestigd in een oud fabriekspand. Het is even zoeken omdat de weg op de meeste navigatiesystemen niet staat aangegeven. De ontvangst is vriendelijk en attent. De inrichting is strak en trendy. De kaart is beperkt tot 4 voor- en hoofdgerechten omdat alles in de houtovens wordt bereid. Dat is toch een klein beetje een valkuil aangezien niet alle gerechten goed uit de verf komen. Zo gaat de eendenborst verloren tussen de garnituur en is de kwartel niet helemaal mooi gegaard evenals het bijbehorende stoofvlees. Dat is jammer. De bediening is attent, heeft kennis van de producten. Jammer alleen, dat de aandacht aan het einde van de avond wat wegebt terwijl er toch nog verschillende tafels bezet zijn. De hele avond wordt de waterfles goed bijgehouden; dat is overigens wel nodig want de binnentemperatuur stijgt door de ovens tot haast tropische waarden. Dat zal in de zomer afzien zijn. Al met al een beetje gemengd beeld; het is zeker origineel om alles in de ovens bereid zien worden, maar dan moeten de puntjes nog echt op de i.
enbee .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Mijn ervaring bij Hoog Vuur was erg ondermaats. Het begint er mee dat er geen menukaart op hun website staat, dus je hebt geen idee wat ze bieden en wat de prijzen zijn. Er is een wisselend kaart(je): 3 voorgerechten; 3 hoofdgerechten; 3 nagerechten en een kaasplankje. Geen enkel hoofdgerecht sprak mij aan; er staat ook niet bij wat je er bij krijgt. Dan maar carpaccio, dat kan niet mis gaan. Het was lekker, maar dat mag ook wel voor 12 euro. De portie was niet al te groot. Toen maar het kaasplankje, dat hield niet over. Tot slot een dessert. Heel mooi opgemaakt, kleine portie, lekker en... prijzig. De koffie was niet te drinken; er is geen zoetstof en geen koffieroom o.i.d. Ik voelde mij bij binnenkomst totaal niet welkom, duurde erg lang voor ik spa rood kreeg dat geen spa rood was en lauw. In deze tent met z'n kale popie jopie aanschuiftafels, vreselijke muziek, matige bediening en een slechte prijs/kwaliteitsverhouding, ziet men mij niet meer. Mijn patner vond dat precies zo.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
overheerlijke gerechten, met oog voor detail. een kleine kaart met voor iedere gang 4 keuzes. Prettige bediening met veel uitleg al mocht het voor is iets vlotter. Hier komen we zeker nog eens terug
Joep S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
De ontvangst is erg goed en het personeel vriendelijk. Het duurde helaas wat lang voordat lege borden werden opgeruimd en drankjes aangevuld, terwijl het niet eens zo druk was. De kaart is verrassend, anders dan die bij de meeste restaurants en erg smaak gevoelig. Prijs kwaliteit verhouding is oké. Nu nog alcoholvrij bier gaan schenken en dan kom ik wellicht eens terug.
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij Hoog Vuur. Wij zaten vlakbij de houtgestookte ovens, echt heel sfeervol! Verder is het bedienend personeel heel attent.
Echt een aanrader!
Paul E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Gisteren bij Hoog Vuur wezen eten. Wat een top plek. Super lekkere en mooi opgemaakt gerechten. We zaten lekker dicht bij de ovens en hebben genoten van de sfeer. De aandacht die het personeel voor je heeft is echt top. Absolute aarader!
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
20 jaar geleden was dit pand onderdeel van de Prodent frabriek waar ik toen een tijd heb gewerkt. En zo zit je ineens in een oud fabriekshal te eten. Dat maakt de ervaring natuurlijk al speciaal maar de zeer gezellige bediening van Loes completeerde de heerlijke gerechten. Als voorgerecht een warme geitenkaas salade was een goede start. Daarna de steak als hoofdgerecht die lekker op smaak was, goede garing en gevarieerde garnituur. Al was de salade voor 3 personen wel karig. De cheesecake als nagerecht was voor mij een schot in de roos. Heerlijke, duidelijke smaken met een nette presentatie.
De open keuken zorgt voor een goede ambiance. De bierkaart bevat een mooie selectie van lokale bieren die allemaal het proberen waard zijn waarvan we er dus ook een aantal van hebben genuttigd.
Dubbeldik V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Hier met 5 personen gegeten, leuke kaart met mooie balans in de hoeveelheid gerechten. Kaart sluit goed aan bij het seizoen. Keuken loopt naadloos over inhet restaurant en deondanks is het er erg rustig en geen storende keukengeluiden. Prima gegeten met gerechten bereid in een unieke oven. Goede prijs/kwaliteit van de wijnen waarvan een mooie keuze per glas wordt aangeboden.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
HoogVuur in Amersfoort zit erg verstopt. Mijn navigatie (kaart nog geen jaar oud) herkende de straatnaam niet en na eenmaal aangekomen te zijn op het parkeerterrein, is er een bord met alle bedrijven in de buurt, zonder HoogVuur erop. Het was dus even zoeken.
De ambiance doet mij denken aan een ander restaurant in Amersfoort (Rauw); een industriële hall waarin de pijpleidingen e.d. een prominente plaats innemen.
Er staan drie (hout)ovens, waarin alle gerechten worden klaargemaakt. Met dat gegeven had ik een ruimere keuze in vleesgerechten verwacht, maar juist die keuze was er beperkt. Er staan lange tafels, waardoor je bij (luidruchtige) groepen aan dezelfde tafel kunt komen. Voor een intiem, persoonlijk etentje leent HoogVuur zich wat mij betreft niet. De gerechten bevielen mij en mijn tafelgenoten goed, maar ook in de bijgangen was de keuze (te) beperkt. Zo konden we alleen gepofte aardappel met mayo krijgen en bijvoorbeeld geen frietjes.
Een leuke plaats om na afloop van een ebzoekje aan de mooie binnenstad van amersfoort eens te gaan eten, maar HoogVuur is geen HoogVlieger.
pien.spelt .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Gisteravond met 6 personen heerlijk gegeten bij Hoog Vuur. De bediening is erg vriendelijk en kundig. Ze nemen de tijd voor je en helpen je met de juiste keuzes te maken van wijn en gerechten. Ook dat het eten in een hout gestookte oven wordt bereid is een aanrader en erg lekker. Dat je even komt kijken bij de ovens vinden ze erg leuk en ze vertellen je precies hoe die ovens werken. Je kan zien dat personeel met plezier aan het werk is. De gerechten waren erg smaakvol en heel mooi opgediend. Ook het nagerecht was een groot succes !! Wij komen hier zeker terug. Johan en Carolien
pien.spelt .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Afgelopen Donderdag bij Hoog vuur gegeten. Het was voor ons de eerste keer, maar al veel goede verhalen over gehoord. Vooraf hadden we allebei een proeverij van vis, meerdere bereidingen van verschillende soorten vis. Alles goed op smaak en perfect gegaard. Vervolgens de diamanthaas, mooi medium gebakken, erbij een heerlijke pastei en goed gepofte aardappel. De wijnen waren ook erg goed bij de gerechten, vooral de rode bij de diamanthaas! Na nog een sticky toffee dessert waar we zeker nog eens voor terug komen!
Mickey D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Beperkte lunchkeuze. Er werd ons verteld dat het buffet 10 euro p.p. zou kosten met diverse broodjes en salades erbij. Dit was tijdens het afrekenen niet het geval. Er werd per broodje betaald. Dit zou niet erg zijn, als er een rijk assortiment aan beleg is. Dit is echter niet het geval, er liggen enkel een paar plakken kaas (zoals je op de camping aantreft) en gebraden gehakt., Erg dure prijs/kwaliteit verhouding, Voor dit geld kun je beter ergens anders lunchen, waar je gewoon bediend wordt voor dit geld. Trouwens: je moet op zoek gaan naar het personeel om af te reken?! Tip: zet 1 iemand standy tijdens lunchtijd, dit scheelt irritatie.
Dan de entourage: NY bronx-achtige stijl. Erg leuk, maar de tafels zijn vies en in de vensterbanken liggen dode (beschimmelde) vliegen en het heideplantje is ook beschimmeld, dit toont niet echt! Kortom: schaars assortiment, smerige omgeving en prijs/kwaliteit verhouding ontspoort. Dus een keer, maar tot nooit meer ziens! Er moet heel wat verbeterd worden..
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Lekker gegeten bij Hoog Vuur. Ambiance is niet top, bediening is kundig. Vooraf zalm, hoofdgerecht runderlende en nagerecht cheesecake. Alles was smaakvol maar dat het anders smaakt omdat het op "hoog vuur" is bereid, gaat mij te ver.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Op kerstavond heb ik hier gegeten met mijn vriendin. We werden hartelijk ontvangen en naar de tafel gebracht. Het 5-gangen kerstmenu was heerlijk en gevarieerd. Een consumme was naar onze smaak te zout, maar dat werd meer dan perfect opgelost. Elk personeelslid had een eigen stijl van serveren wat ons zeer goed beviel. De wijnen erbij waren goed gekozen. De klap op de vuurpijl was het dessert, prachtig live opgemaakt op tafel. Groot compliment voor deze zaak, jullie zien ons zeker terug!
Aafke L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerder gegeten. Toen was het wel goed. Gisterenavond vond ik niet geslaagd. We kwamen om 9uur binnen (had vooraf gebeld). Het meisje die ons bediende had er duidelijk geen zin (meer) in. we bestelden een hoofdgerecht: scheldevis. Het was best heel ok. Maar de soep/bisque was zo vet/vol olie.
We wilden geen nagerecht, maar wel 20min later koffie. Dat kon niet meer, want het apparaat was al schoon. De wijn (pinot grigio ) erg lekker trwns. Voelde me absoluut niet welkom. Ga hier niet meer naartoe.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prachtig industrieel pand op de lokale kunstbroedplaats. De kaart is niet heel uitgebreid, maar goed. Het feit dat alles in houtovens wordt bereid geeft het iets extra's. Let wel op dat je niet al te dicht op de ovens wordt geplaatst, want dat is (zeker 's zomers) wat warm.