Hoog Vuur

Zondag Gesloten
Duur
Aafke L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Eerder gegeten. Toen was het wel goed. Gisterenavond vond ik niet geslaagd. We kwamen om 9uur binnen (had vooraf gebeld). Het meisje die ons bediende had er duidelijk geen zin (meer) in. we bestelden een hoofdgerecht: scheldevis. Het was best heel ok. Maar de soep/bisque was zo vet/vol olie.
We wilden geen nagerecht, maar wel 20min later koffie. Dat kon niet meer, want het apparaat was al schoon. De wijn (pinot grigio ) erg lekker trwns. Voelde me absoluut niet welkom. Ga hier niet meer naartoe.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prachtig industrieel pand op de lokale kunstbroedplaats. De kaart is niet heel uitgebreid, maar goed. Het feit dat alles in houtovens wordt bereid geeft het iets extra's. Let wel op dat je niet al te dicht op de ovens wordt geplaatst, want dat is (zeker 's zomers) wat warm.
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij houden van niet te uitgebreide menukaarten. Wat er dan wel op staat is vaak beter dan bij restaurants met ellenlange menukaarten. Dat is zeker het geval bij dit restaurant. Lekker en goed eten. De setting is bijzonder. De bediening is prima.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Prachtig concept met hele mooie ovens van Weltevree.

Als voorgerecht had ik een carpaccio, welke echt een van de betere is die ik tot nu toe heb gegeten. Ook het nagerecht, panna cotta van kardemom en vanille ijs, was heerlijk en een aanrader.

Het hoofdgerecht viel een beetje tegen. De bisque was heel vet en enorm zout. De zeewolffilet was perfect gegaard, maar niet op smaak. Met de groente was verder niks gedaan. Wel een tegenvaller.

De prijs-kwaliteitverhouding klopt hier niet helemaal. Voor dit geld kan je lekkerder eten in Amersfoort, al is op de voor- en nagerechten niks af te dingen. Jammer dat ze met de hoofdgerechten de plank misslaan.

Complimenten voor de zeer gastvrije bediening.
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik was hier voor de tweede keer dus dat geeft al aan dat ik het goed vindt. De lokale biertjes met uitstekend vlees op een zonnig terrasje is heel aangenaam. Wel vind ik de prijs aan de hoge kant. De gerechten zijn eenvoudig maar doordacht. Het interieur is heel erg trendy (en hipster), ik vind dat leuk, maar mijn vriendin vond het een beetje over de top :)
JT1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten en gezet hier. In een warm eindemiddag voorjaarszonnetje hebben we genoten van de ambiance en de mooi opgemaakte en zeer smaakvolle gerechten. Het personeel is zeer gastvrij en betrokken (zo proefde ik een eigen biertje waarbij meerdere mensen van het restaurant kwam vragen hoe het smaakte) en we werden geadviseerd in wat lekker was.
De kaart is beperkt en dagvers, dat maakt het juist zo leuk om hier te eten. De garnering werd ter plekke van de appelboompjes afgeplukt wat het verse karakter nog maar eens benadrukte.
Een echte aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De Prodentfabriek is gelukkig overeind gebleven. Was dit ooit een verpauperd industrieterrein? Nu is het 'The Place to be'. Het terrein leeft. Deels is dat te danken aan restaurant Hoog Vuur dat zich als eerste heeft gevestigd op een plek waar inmiddels tientallen startups aan de slag zijn gegaan.

Vol lof ben ik over de inrichting. Eigenlijk heb ik niks moois gezien, maar het totaal is ruig, het is industrieel maar gezellig, hip maar niet overdreven. Niks dan lof ook voor de bediening die enthousiast de lokale producten aanprijst, die graag even een praatje maakt en die zelf minstens even blij zijn met de Prodentfabriek als wij deze avond.

We hebben hier aan de simpele houten tafel staand op een oud tapijt heerlijk en gezellig gegeten. Waarbij vooral culinaire hulde voor de kwaliteit van de ingrediënten uit Amersfoort en omstreken. Onze voorgerechten (terrine van lam en de visschotel, allebei met sappige bieten) waren echt uitstekend. Net als het toetje, in ons geval de crumble van bosvruchten met ijs, nootjes etc. Het visgerecht als hoofdgerecht was lekker, maar iets te eenvoudig om echt lyrisch over deze keuken te worden.
Al met al, je kunt hier echt lekker eten, maar bovenal is de plek te gek.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vrijdag 18 maart hebben we met een groep vrienden (10 personen) gegeten bij Hoog Vuur. Het eten wordt allemaal vers gemaakt in een houtoven en dat proef je! We hadden vanwege onze groep een beperkte kaart, maar wel heerlijk gegeten. Een aanrader!
Chantal Q.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Met vriendinnen bij Hoog Vuur gegeten. Bijzondere plek, in zo'n oude fabriek. Bediening was snel, aardig en effectief. Echt lekkere gerechten gekregen en wat ik ook bijzonder vond is dat ze bij Hoog Vuur hun eigen frisdranken maken. Minder zoet dan fabrieksfrisdrank, en minder harde prik. Zo dronk ik de huisgemaakte cassis en dat was echt een traktatie! Dat zouden meer restaurants moeten doen! Aandacht voor de opmaak van de borden gaat niet ten koste van de smaak van de gerechten. Hier staan vakmensen achter het vuur. Nadeeltje: in de loop van de avond werd het bloedheet door die ovens met open vuur! Maar dat mocht wat mij betreft de pret niet drukken. Aanrader!
Olaf S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Dit restaurant zit op een leuke plek in de oude prodentfabriek vlakbij het Eemplein. Deze hippe buurt is erg in opkomst. Hoog Vuur past daar qua atmosfeer goed bij, al vond ik het allemaal net iets té informeel. Bediening hoeft van mij niet in driedelig grijs te lopen, maar ik zit er ook niet op te wachten om tegen de blote buik van een ober aan te kijken die onder een versleten trui uitkomt. Het eten was erg lekker. Dat gold zowel voor de tonijn van het voorgerecht als de steak van het hoofdgerecht. De wijnkaart biedt redelijk veel keuze, al is de keuze per glas beperkt. Als het druk is, zit je aan lange houten tafels, waardoor je geen privacy hebt. Met een paar simpele aanpassingen kan dit restaurant echt een aanwinst worden voor Amersfoort. Nu is het het nét niet.
Mizblacks .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben hier met z'n vieren heerlijk gegeten! Vooral onder de indruk van de ontzettend lekkere voorgerechten, twee tafelpartners hadden de carpaccio en vonden deze de lekkerste ooit! De quinoasalade was ook erg lekker en kon ook groter als hoofdgerecht worden bereid. Water op tafel vind ik heerlijk, de speciale biertjes en de rode wijn waren top, en ik vond het een super mooi pand!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Het is een gaaf hipster-restaurant met prima keuken in een leuke omgeving. De akoestiek is inderdaad wel een verbeterpunt, want zeker als de zaak helemaal vol zit, kun je elkaar nog maar moeilijk verstaan.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het restaurant lijkt een beetje op een grote bedrijfskantine: je zit aan lange, houten tafels met uitzicht op een omvangrijke keuken. De bediening komt in wisseldienst aan onze tafel - de jongens en meisjes doen hun werk adequaat en goedgehumeurd. De akoestiek is, ondanks de dierenhuiden aan de muur, belabberd: je moet grote moeite doen om de overkant van de tafel te verstaan, heel vermoeiend. Aanbevolen is een speurtocht naar het toilet, via een surrealistische route, langs een zaaltje waar ze dansles geven, door een verlaten fabriekshal. Tip: volg de rode lijn.
Dat het eten door stoere mannen in hout gestookte ovens wordt bereid (we citeren de website) is niet te merken. Het is allemaal nogal gewoontjes en de houtoven biedt geen enkele meerwaarde, de gerechten hadden net zo goed uit een gewone gasoven kunnen komen. Maar het klinkt natuurlijk wel fijn ambachtelijk.
Als voorgerechten nemen we de op deze site veelbesproken carpaccio en iets met zalm. De keuken heeft zich kennelijk de kritiek aangetrokken, want de plakjes van de carpaccio zijn deze keer niet te dik en ze smaken prima. Minder tevreden zijn we over het zalmgerecht: blokjes gerookte zalm met blokjes koolrabi is een laf smakende combinatie. Het zijn beide heel simpele gerechten, evenals trouwens de hoofdgerechten. De eendenbout is lekker, maar er is weinig gedaan aan de omlijsting. Ook de hertenbiefstuk is goed klaargemaakt, alleen lijkt het vlees afkomstig van een bejaard hert: je moet goed je best doen om je door de vezels heen te kauwen. Het stukje boterkoek bij de koffie is echt heerlijk.
Het eten bij Hoog Vuur overstijgt niet het niveau van een goede bedrijfskantine. Mijn tafelgenoot is iets meer over de kwaliteit te spreken dan ik, maar zij schrijft deze recensie niet. Over het decor zijn we het eens: bijzonder, maar jammer van de akoestiek. Als bovendien al om 21.00 uur een band begint te soundchecken, waardoor een conversatie helemaal onmogelijk wordt, zien we veel gasten om de rekening vragen.
Nononsense .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Bijzonder eten uit de Weltevree oven op een bijzondere locatie. De bediening is vlot en vriendelijk. Kraanwater staat al klaar op de tafel. De carpaccio was heerlijk, wat dikkere plakjes dan de gebruikelijke doorkijkvelletjes. Ook de gerookte zalm was heerlijk. De bresaola met gekonfijte lam viel wat tegen, een wat ondefinieerbaar voorgerecht met een soort worstplakjes (leek op Vockingleverworst) en rauwe ham (varken?). We vroegen om uitleg en volgens de bediening was bresaola een dressing van pesto, ui en tomaat. De hertenbiefstuk en de rumpsteak (het bijgevoegde stukje sukade was droog) waren prima, maar wel erg naturel gepresenteerd. De warme groentengarnituur was in de oven wat uitgemergeld. De visschotel was goed maar niet spectaculair. We misten toch hier en daar wat opmaak en smaakmakers in de vorm van verse kruiden en hier en daar wat saus. Toetjes chocoladetaart en cheesecake waren OK maar niet top. Bij de koffie werd geen koffiemelk geserveerd, want 'dat past niet in ons concept'.
Als met al een vrij kort diner, de bediening stapt vlot door. De locatie nodigde ons ook niet uit tot lang tafelen, op een drukke avond als deze konden wij onze tafelgenoten amper verstaan. Prijzen in verhouding tot het geleverde wat aan de hoge kant.
Leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar voor ons geen keuken om naar terug te verlangen
Alexbeyer .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Ik wilde graag een andere vegetarische salade dan op de kaart stond: geen probleem en het resultaat was heerlijk en origineel. De gerechten zijn puur met lekker veel groente. Erg aardige bediening. En een mooie en grappige omgeving en inrichting. Goede prijs - kwaliteit verhouding.
Mssofer .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Mooie locatie en vriendelijke bediening. Voorgerecht met carpacio was too much. Iets te dikke plakken en heel veel. Wanneer het wat dunner was gesneden en met minder plakjes was het uitstekend geweest. Lamsrack als hoofdgerecht was lekker. Mooi om te zien dat ze alles met een houtovenpizza bereiden.
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
De locatie van Hoog Vuur is bijzonder en inspirerend! Ontvangst was goed, de bediening hield ons telkens goed op de hoogte met wat we aten. Het eten was mooi opgemaakt en smaakte goed! De prijs - kwaliteit is heel goed! Ik ga hier zeker nog een keer heen!
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Voor de eerste keer in 'De nieuwe stad' in Hoog Vuur. Erg aangename verrassing. Een prachtig opgemaakte en heerlijke salade als voorgerecht, zeer smaakvol vegetarisch hoofdgerecht en heerlijk nagerecht. Industriële setting, gelukkig niet te luidruchtig. De fles rode wijn uit Bierzo viel wat tegen, verder heerlijke avond!
Lieke Z.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Mooi ingericht en aangekleed. Prettige rustige sfeer. Heerlijk eten, porties precies groot genoeg en lekker, kortom erg van genoten. Fijne, zeer gastvrije bediening! Echt een aanrader in Amersfoort
Anneke P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Mooi gedecoreerd restaurant. Kleine kaart. Carpaccio was lekker van smaak. Hoofdgerecht was rumpsteak. Een was iets taai. Veel groenten op je bord in de jus. Koude broccolisalade met radijs, te koud en te rauw om van te genieten. De aardappel in schil was goed. Eerlijk gezegd was het voor 2 personen met 7 drankjes en zonder dessert voor 90 euro aan de dure kant. Eten was goed voor in een eetcafe met een daarbij behorende prijs.
Pluspunten: mooi restaurant, moet je een keer gezien hebben
Lekkere wijn
Lekkere koffie