Hoog Holten

Maandag t/m Zondag

Duur
Onno En Jacky D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Vrijdag met onze vereniging een Heidag gehouden bij Hoog Holten en deze afgesloten met een heerlijk diner. Als voorgerecht werd mij Wildzwijn & Ganzenlever geserveerd. Gepekeld wildzwijn met bonbons van ganzenlever en Pedro Ximénez, beukenzwammen,
salade van knolselderij en truffel, gele biet en rode biet espuma. Een mooi samenspel van diverse goed gecombineerde smaken. Het hoofdgerecht Hert & Hert, bestond uit hertenrugfilet met stoofvlees van nekbrood, kweepeermousseline, schorseneer, gebakken paddenstoelen en eigen jus. Wat een smaakexplosie, werkelijk indrukwekkend. Ik heb het diner besloten met een mooi gebalanceerd kaasplankje. Samen met de goed uitgekozen begeleidende wijnen heeft dit tot een heerlijk diner geleid. Een welgemeend compliment voor zowel de keukenbrigade als het bedienend personeel is zeker op zijn plaats.
Diepak A.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Dit restaurant is erg mooi gelegen. Er heerst een intspannen sfeer en het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik was er met mijn vrouw en twee kleine kinderen en we hebben heerlijk genoten van de Bib Gourmand menu. Gewoon verukkelijk!
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
We hebben er geluncht rond 12 uur. De koffie en thee waren heerlijk en we besloten oerbrood te bestellen met kroketten. Helaas werd er geen oerbrood geserveerd maar gewone boterhammen. De twee andere gasten kregen dat wel. We vroegen er de serveerster naar maar we kregen geen antwoord. Jammer.
Tom A.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Lekker gegeten en echt fantastische service ontvangen. De bediening was erg goed opgeleid en nagerecht was super. Goede selectie aan wijnen ontvangen!
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hotel-restaurant Hoog Holten is een schitterende locatie in het oosten van het land. Ik at een 4-gangen diner waarbij uitstekende service werd verleend, met mooie ruimte tussen de gangen, passend wijnadvies en gerichte hulp bij het samenstellen van het menu voor de avond toen wij verzochten om een vierde gang.
Het voorgerecht "rund & rund", een combinatie van steak tartare en een kroketje was zeer lekker en op speelse wijze gegarneerd, zowel qua ingrediënten als qua opmaak: misschien zelfs een beetje te veel. Het tussengerecht werd gazpacho met komkommerschuim (pluspunten!) en geschroeide tonijn (eveneens pluspunten) en viel zeker aan te bevelen. Ook hier: een beetje meer eenvoud zou het nog beter maken. Als hoofdgerecht koos ik tournedos welke dit keer kwam met een bitterbal van ganzenlever: zeer kundig en fantastische smaak en textuur. De garnering, met lijntjes saus en wortel zoals in de jaren '80, kon beter. Een tegenvaller was het kaasplateau, niet alleen waren de kazen niet echt bijzonder, maar vooral in de verkeerde volgorde geplaatst. Al met al een heerlijke avond gehad (idem dito goede wijnen) maar nog een paar puntjes op de i te verbeteren. Zeker een plek om terug te komen!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Het restaurant ligt mooi, in een soort kom in het groen. De keuken is erg Frans, veel sauzen en verschillende smaken op het bord, die naar mijn idee niet altijd helemaal goed bij elkaar pasten, maar op zichzelf heel goed waren. De bediening was echt attent te noemen. Hoog Holten is ook een hotel, maar het restaurant-gedeelte steekt er voor mij boven uit.
Therecia V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
We hebben na een drankje op het terras, heerlijk in de bossen gelegen, in het restaurant het 4 gangen suprisemenu besteld met als hoofdgerecht 'lam en lam' . Een stukje lamscarre van de greenegg met mooie groentjes en daarbij supermalse lamsnek. Een aanrader! De rest van de gerechten was ook prima, vooral de beureblanc met citroengras bij de kabeljauw, heerlijke combinatie.
De bediening is zeer attent en correct. Wijnarrangement bij de gerechten was goed gekozen. Wij komen zeker weer.
Rina V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten hier in de brasserie van het hotel. Schitterende locatie midden in het bos en binnen ook erg sfeervol ingericht. Bediening prima, wist waar ze het over hadden, vriendelijk en zorgden daardoor ook voor een leuke avond. Eten was erg goed, smaakvol en de borden waren mooi opgemaakt. Wel verschil in grootte van de porties, de kabeljauw was beduidend minder dan de entrecôte maar niet minder lekker. De varkenshaassaté was ook erg mals. De toetjes waren mooi geserveerd, maar helaas was de brownie aan de droge kant. De dessertwijn paste uitstekend bij de ananasfragipane en was daardoor een uitstekende afsluiting van het diner.
Rishi M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Hele mooie omgeving en een unieke sfeer van binnen. Alsof je echt in een boshut beland bent. Verder was het servies heel mooi. Het eten was heel uniek gedecoreerd.
Personeel was zeer meegaand om het menu aan onze wensen en latere aankomst aan te passen. De kamer was verder ook heel prettig om te logeren. Jammer dat we niet langer zijn gebleven om van de omgeving te genieten.
MRein .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het eten was heerlijk. We hebben alleen bijna een uur op het hoofdgerecht gewacht. Onze besteding was ook echt hoger geweest als het bedienend personeel wat alerter was geweest. Ik heb mezelf verbeten om de ober te vragen of hij überhaupt lol in zijn werk had. Jammer hoor want aan de kok lag het zeker niet dat we niet snel zullen terug komen.
K H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Door toeval kwamen wij terecht bij Hotel-restaurant Hoog Holten. Eigenlijk waren we op zoek naar een goede lunch-plek want echt bekend in de omgeving van de Sallandse heuvelrug zijn we niet. Lang leve Iens! Via de app snel gekeken naar een aanrader in deze omgeving want wij hadden echt trek gekregen. En dus kwamen op een regenachtige dag aan bij Hoog Holten. Wat opviel is dat er voor een doordeweekse dag wel veel auto's geparkeerd stonden (al was het in het in de brasserie rustig maar dat is niet vreemd voor een locatie in het bos op een woensdagmiddag).
We kregen een hartelijk ontvangst en voelden ons echt welkom op deze gezellige plek in het bos. Gelukkig was er ook keuze uit een comfortabele bank icm stoelen. Wij zijn altijd wel fan van een bank om na de maaltijd nog even te kunnen relaxen. Op het menu stonden diverse oerbroodjes die ons wel erg aanspraken. Wij gingen voor de club sandwich en de huis-gerookte zalm met roomkaas. Beide broodjes waren echt lekker, goed brood en de combinaties klopten. De clubsandwich bestond uit gerookte kip, bacon, ei, sla en tomaat. De huis-gerookte zalm (wat een verschil met de plakken uit de winkel/visboer, echt dikke malse zalm die nog naar zalm smaakt ipv zout!) had als garnering roomkaas, sla en tomaat. Niet te veel garnering, precies goed, zodat de zalm goed tot zijn recht komt. Het enige wat voor ons niet had gehoeven was de tomaat. Deze kwam rechtstreeks uit de koeling en heeft logischerwijs niet veel smaak in deze periode van het jaar. De serveerster gaf aan dat dit kwam door de voorbereidingen van de mise en place. Ze bedankte voor de tip en gaf aan dat daar in het vervolg rekening mee gehouden ging worden. (tip: gebruik semi-zongedroogde tomaten of laat ze uit de gerechten). Met een kop biologische thee helemaal opgeknapt en voldaan. Wat ben ik benieuwd naar een diner in het restaurant van Hoog Holten! Ga deze locatie zeker in mijn achterhoofd houden (en anders rijd ik gewoon om :-))
Qpie .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
In combinatie met de groupon actie 2 overnachtingen en 5 gangen verrassingsdiner. Hier wordt niet op bezuinigd!! Heeerlijk gedineerd met unieke, mooi bereide gerechten. Kan iedereen eveneens de droge wiite huiswijn van harte aanbevelen! Bedankt hoog holten voor een heerlijk verblijf en smaakvolle cuisine!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben als familie gekozen voor een nachtje slapen met diner en ontbijt € 149,00 per kamer in de prachtige omgeving van Holten. Ontvangst was heel hartelijk en je voelt je op je gemak. Vooraf met familie geborreld, prima service en vriendelijkheid. Om 19.00 aanvang diner en aparte tafel voor 6 personen stand klaar. Voorgerecht gepekeld hert was perfect en voor degene die geen wild lust was er gemarineerde zalm (ook perfect). Voor het hoofdgerecht hadden we keus uit wildzijn en als alternatief voor de niet wildliefhebbers was er scholfilet. Gerechten waren goed op smaak, en het nagerecht was een taartje van roodfruit. We hebben een perfect verblijf gehad en komen volgend jaar zeker terug. Compliment voor de mensen van het hotel restaurant, nog maals bedankt
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wij, vijf disgenoten, kregen een tafel in de sfeervolle serre vanwege het meegenomen hondje. De vriendelijke medewerkster dekte de brasserietafel met een wit tafelkleed omdat 87-jarige oma niet houdt om te eten van kale houten tafels. Als begin van onze culinaire lunch om twaalf uur 's middag kregen we als amuse een erg smaakvol plakje rouleau van geconfeite eendenrillette bestrooid met geroosterde quinoa-korreltjes. De vers gebakken broodjes voor de voorafknabbel konden worden besmeerd met zoute boter of olijfolie te bestrooien met kruidenzout. Na de keus te hebben gemaakt werden de entrees op fraai opgemaakte plateaus geserveerd. Runderpastrami met een runderkroketje, truffelmayonaise, uiengelei en salade van knolselderij; tonijnen rosbief met gegrilde gamba's, bieslookmayonaise, meloen en pastinaakcrème; een fors rolletje eendenrillette met een torentje van opgerolde gerookte eendenborst en een in de vorm van een stoofpeer gepresenteerde mousse van eendenlever in een mantel van stroperig zoete donkerbruine Pedro Ximenez. De hoofdschotels bestonden uit eendenborst met bospaddestoelen, hertenfilet ook met paddestoelen en (buiten de kaart om) wildzwijnfilet. Alle perfect à point gebakken met jus van rode wijn. Het wildzwijn had een zweempje rooksmaak, wellicht in een Green Egg gegaard. Alle schotels hadden toefjes kleurig contrasterende groentes, zoals een limoenkleurige roosje romanesco (torentjesbloemkool) en witgeringde gemarmerde rozerood chiogga-biet. De porties waren voor drie disgenoten te overdadig, zodat zij afzagen van een dessert. Twee tafelgenoten besloten zich te wagen aan een fraai opgemaakte en smakelijk perentoetje. Omdat we nog terug moesten naar Amsterdam hebben we de wijnkaart links laten liggen. Hoog Holten is - à la Michelin - het omrijden meer dan waard.

Emmely P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Super mooi en sfeervol restaurant. Hier eten is echt een avondje uit. We hebben enkele dagen verbleven in dit hotel en ook 1 avond in het restaurant gegeten. Bediening was vriendelijk en correct. Het eten was heerlijk! Pure smaken en prachtig opgediend. Top!
Onno En Jacky D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Tijdens onze jaarlijkse bijeenkomst hebben we weer gedineerd bij Restaurant Hoog Holten. Het was dit jaar zo mogelijk nog beter dan vorig jaar. Ik heb genoten van lamelle van kalfssukade met ganzenlevermousse, Pata Negra, gekookte kwarteleitjes een ware traktatie met schitterend gecombineerde smaken. Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas tournedos met cantharellen, Pata Negra, knolselderijmousseline, snijboonlinten. Naast het feit dat alle gerechten erg mooi werden geserveerd gold ook voor het hoofdgerecht dat de smaakcombinaties van uitmuntende kwaliteit waren. Het diner is besloten met een mooi geselecteerde kaasplank met Hollandse en buitenlandse kazen. Het was een diner van "sterrenkwaliteit". Daarbij opgeteld de geweldige service van de medewerkers van het hotel en de geweldige bediening in het restaurant doen mij zeggen...Wil je een weekendje we en genieten van een geweldige maaltijd: Boek een verblijf in Hotel-restaurant Hoog Holten.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Mooie eetzaal met uitzicht op het groen. De attente bediening was vriendelijk en prettig op de achtergrond. De kaart is niet al te uitgebreid, maar prima.
De amuse was goed - gelukkig een klein gerechtje en niet, zoals in sommige restaurants, een caravaan van borrelhapjes. Om de eerste honger te stillen, kregen wij in plaats daarvan goed brood met naar keuze boter of olie. Prima.
Over de presentatie van de gerechten is hier goed nagedacht. Het zijn soms haast kunstwerkjes. Dat kan hinderlijk zijn, maar hier was het dat niet. De aandacht voor de vorm gaat niet ten koste van de inhoud. Wij konden de mooie opmaak wel waarderen, al blijft het tricky, wellicht is niet iedereen er van gediend.
De kwaliteit van het gebodene is hier van hoog niveau; mals vlees, uitstekend klaargemaakt. En een gevarieerd groentenaanbod. Wel vonden wij de hoeveelheid groenten wat aan de karige kant.
Prettig dat hier desgewenst gewoon kraanwater wordt geschonken en dat gasten niet verplicht zijn om duur flessenwater te drinken.
Duur zijn overigens wel de wijnen. Hoewel van goed niveau, lijkt het erop dat de flessen hier nog ouderwets meer dan drie keer over de kop gaan. Dat is niet meer helemaal van deze tijd. Veel uitbaters nemen tegenwoordig genoegen met een lagere marge.
De volgende dag lunchten wij op het terras van Hoog Holten. Degene die ons bediende, wilde ons een amuse voorzetten - dezelfde als de avond ervóór. Toen hij ons herkende, liep hij met de amuses terug naar de keuken en zette ons een andere amuse voor. Heel attent.
Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Enkele dagen gelogeerd in Hoog Holten en uiteraard ook genoten van de heerlijkheden uit de keuken.
De locatie is prachtig en de bediening is uitermate vriendelijk en ontspannend.
De hoofdgerechten, van kalf lende, eendenborst tot zeebaars, hadden allen een heerlijke byte en werden zeer decoratief opgediend. Ook de voor- en nagerechten konden onze smaak pupillen verwennen.
De bijpassende wijnarrangementen sloten perfect aan bij de gerechten.
Al met al een voortreffelijke plek om te genieten van een bourgondisch verblijf.
EenAteR .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Afgelopen weekend waren we gezellig een paar dagen in Overijssel. We hebben toen een tafeltje gereserveerd in restaurant Hoog Holten. Want we hadden nog een Bongo cadeaubon ter waarde van € 89,-- te besteden. En we dachten bij Hoog Holten op het juiste adres te zijn.

Bij aankomst bleek dat het de restaurantweek was. Helaas bleek dat voor ons ook de nodige gevolgen te hebben. Op basis van de Bongo cadeaubon zouden we een viergangen verrassingsmenu krijgen. Al snel bleek de verrassing een wat minder aangename, want we kregen het driegangen menu van de restaurantweek aangeboden. Daaraan werd een extra tussengerecht gevoegd.

Tijdens de restaurantweek wordt voor het driegangen menu € 25,-- per persoon in rekening gebracht. En op de betreffende menukaart stond aangegeven dat een tussengerecht € 8,-- extra zou kosten. Ofwel voor twee personen zou dit dan € 66,-- zijn.

Wij hebben de Bongo cadeaubon cadeau gekregen en de schenkers van deze bon hebben het volle pond hiervoor moeten betalen. Ofwel € 23,-- teveel.

Hierop hebben wij het bediende personeel aangesproken. Als reactie hebben wij minstens 10 keer te horen gekregen dat ze ons volledig begrepen. Ook gaven zij aan ruggespraak met hun leidinggevende opgenomen te hebben. Meer dan een kopje koffie van de zaak kon als compensatie niet geboden worden.

Op zich hebben wij prima gegeten, maar tegelijkertijd hadden wij plaatsvervangende schaamte naar degene die zo aardig was ons een Bongo bon cadeau te doen. Want die werd een flinke poot uitgedraaid door Hoog Holten. Zo zorg je ervoor dat je na afloop van een op zich prima diner toch de avond met een flinke kater af moest sluiten. Fatsoen blijkt dus een kwaliteit te zijn die ze bij Hoog Holten niet bezitten.
Beste gast,

Hartelijk dank voor uw beoordeling.
Tijdens de restaurantweek hebben wij gedurende 10 dagen enkele tafels per dag beschikbaar waar men een 3 gangen menu krijgt voor de prijs van € 27,50. Men krijgt hiervoor ons surprise menu van € 39,50, maar ter promotie met een korting, in ons geval van € 12,00.
Dit is een actieweek om nieuwe gasten kennis te laten maken met Hoog Holten. Men moet hiervoor tijdig reserveren.
Wij doen tijdens deze actieweken niets af aan de kwaliteit en serveren naar ons idee en ook gezien de positieve reacties van de gasten een prima menu.
U heeft dus niet € 23,- teveel betaald, maar een menu gekregen met een waarde van € 95,- (2x € 39,50 + 2x € 8,00).
Er is absoluut geen sprake van een "goedkoper" menu. Dat heeft u ook kunnen zien aan alle verse producten die verwerkt zijn in dit menu.
Daarnaast heeft u ook nog een uitgebreider dessert en koffie met friandises van ons aangeboden gekregen.
Wij zijn dan ook van mening dat u niets te kort gedaan is, en hopen u graag op een ander moment weer te mogen verwelkomen.

Yvonne Davina-Vermeulen
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Met een gezelschap een 5 gangendiner gegeten. Het was de eerste tot en met de laatste hap een feest voor oog en mond. 1e gang was gepekeld hert dat zeer geraffineerd was vormgegeven. 2e gang een prima bospaddenstoelen soepje. 3e gang een creatief envelopje met vis. 4e gang was wild zwijn haas gerookt dat om te zuigen was. Dit tintelde de smaak en mond. Heel aparte gewaarwording en zalig. Het dessert was een mousse met ijsbolletje. Dat was heerlijk, maar de concurrentie van gangen 1 tm 4 was zo groot dat het dessert deze niet meer kon overtreffen. We wilden een wijnarrangement erbij drinken, maar de Norton Malbec dronk zo lekker weg dat we die het hele diner zijn blijven drinken. Het gezelschap van 5 was unaniem met de 10 score.

De service gedurende het weekend was correct, zo ook tijdens het diner. De zaak zat vol en de bediening vond probleemloos haar weg. Misschien dat we als gezelschap zo druk met elkaar waren dat de bediening helemaal niet opviel. Op zich klasse, maar een wat meer persoonlijke noot was de kroon op het werk geweest.

Het restaurantgedeelte zag er gezellig uit en de stoelen zaten heerlijk de verlichting erg gezellig en het decor was goed. De entree/receptie/lobby mag extra aandacht krijgen bij de volgende ronde plannen. Die was niet helemaal goed op elkaar afgestemd.

Na afloop naar de gezellige kamers en daar zeer tevreden ons bedje ingerold. De kamers lopen niet over van luxe, maar er is zorg aan besteedt en dat liet zien en merken. Ze slapen ook prima en wat is het lekker stil daar in het bos.

Hier gaan wij weer komen en Hoog Holten is van harte aanbevolen!