Hoofdkwartier van de Prins

- Diner vanaf 15:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Voor de derde keer naar het hoofdkwartier geweest. Ontvangst was goed en we konden mooi dicht bij de open haard zitten. De locatie en inrichting is gewoon super. We zijn alleen voor een hoofdgerecht gegaan en gekozen voor een zalm, tournedos en een hereford steak. Zalm was redelijk, voor mij net iets te ver gegaard, maar mijn dochter was tevreden. De tournedos was prima medium gegaard, maar mijn hereford was veel teveel door gegaard, heb hem ook gelijk terug gebracht naar de keuken. Bediening was ook met mij eens dat deze veel teveel doorgegaard was.
Best wel jammer dat dit "weer"gebeurd is. De vorige keer was mijn Wishbone absoluut ook te ver heen, en nu dus ook de hereford! Ik vind het gewoon jammer dat de kok wederom het vlees door geeft zonder eerst te checken hoe de gaarheid is. Zeker bij de hereford kon ik zelfs al van tevoren voelen zonder eerst te snijden dat de steak absoluut niet meer medium was!!!
Het is wel netjes opgelost door het team, door mij een Wishbone aan te bieden, die nu wel goed was zonder bij te betalen. Alleen het is gewoon weer een gemiste kans van de keuken helaas.
Als goedmaker mochten we kosteloos een dessert uitzoeken, waarbij we gekozen hebben voor een kop koffie.
Het gaat mij erom dat de keuken goed het eten checkt voordat die uit geserveerd word, scheelt een boel ergernis bij de klant.
Geachte heer,
Allereerst hartelijk bedankt voor uw recensie en voor uw terugkomst in het Hoofdkwartier. We vinden het erg vervelend wat er op deze avond bij u is voorgevallen en hopen dat we het op deze manier goed hebben opgelost. Uiteraard had dit niet mogen gebeuren. We zijn bezig met het zoeken van een oplossing om te zorgen dat dit niet meer voorkomt.

Nogmaals onze excuses. We hopen u toch nog een keer te mogen ontvangen in het Hoofdkwartier.

Nienke Smit - Gastvrouw Hoofdkwartier van de Prins
Marthe L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We raken niet uitgepraat over ons bezoek aan het Hoofdkwartier van de Prins. Een heel prettige ruimte, attente bediening en het eten was heerlijk! Prachtige harmonieuze gerechten en de kaart biedt voor elk wat wils. Proef vooral ook het huisgebrouwen bier en het ijs van de boerderij.
Bedankt voor het compliment! We zijn blij te horen dat jullie zo hebben genoten, graag tot een volgende keer!

Nienke Smit - Gastvrouw Hoofdkwartier van de Prins
Ceesschenk .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Een 1 woord een uitstekend restaurant.
Klantvriendelijke bediening en een bijzondere kaart. Aan de opmaak van de borden is al veel aandacht besteed, maar de smaak van de gerechten deed onze verwachtingen in positieve zin overtreffen. Een aanrader dus!
Hartelijk bedankt voor uw recensie! Fijn dat we u mochten ontvangen en graag tot een volgende keer!

LurvinkT .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten en genoten van de fraaie sfeer met een knisperend open haardje. De heerlijke geur van de houtskooloven komt je al tegemoet bij binnenkomst en maakt de eerste indruk helemaal af. Vlotte bediening en meer als genoeg heerlijk eten.
Hartelijk bedankt voor uw recensie, graag tot een volgende keer!

Riet B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Omdat we in het naastgelegen hotel sliepen, hadden we gemakshalve hier gereserveerd. Dat bleek een gouden greep! Een ruim opgezet restaurant, met een gevarieerde kaart (hoewel weinig vegetarische keuze) Vooraf had ik terrine van fazant, heel smakelijk met lekkere garnituur. En ook nog eens opgemaakt als een schilderijtje. De hoofdgerechten kwamen uit de Josper, die speciale oven. En inderdaad, je proeft die speciale smaak echt. Zowel de meerval als de eendenborst kwamen uit de streek. Nog een extra bedankje voor de kok, die toen ik de boontjes niet bleek te lusten (belachelijk, maar ik eet ze nooit) toch nog kans zag om lekkere broccoli te maken. Het kaasplankje bevatte ook veel plaatselijke kaasjes, die zeker niet onderdoen voor de franse/italiaanse. En neem vooral zo'n sherry erbij: perfect. De bediening was heel vriendelijk, niet te formeel. Al met al hebben we bijzonder lekker en gezellig gegeten. De kamer viel tegen, maar voor dit restaurant zou ik terugkomen.
Het is alweer even geleden dat u een recensie voor ons heeft geschreven. Toch wil ik u bedanken voor uw lovende woorden. Fijn om te lezen dat alles naar wens is geweest in het restaurant. Graag tot een volgende keer!

Fam_regulier .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Je leest van een houtskoolgrill/-oven en dan verwacht je misschien dat de keuken zeer gericht is op vlees.
Met die richting - de chef zet de houtskooloven overal voor in - blijkt je vele kanten op te kunnen, zo zijn er visgerechten en een vega te krijgen.
De gereserveerde groenten doen zeker mee vanwege hun originaliteit. Naast origineel is het groente aanbod ruim en smakelijk.
De hoofdmoot was voor onze eters vijf volwassenen eters en twee kinderkaarters: vlees, en met één keel van ons allen: voortreffelijk!
Drie soorten van 't varken, tournedos, lamsrack allen super. Ook te krijgen tonijn of de daghap een hele ontgraatte forel bereidt jawel in de houtskooloven.
De entourage is gezellig sfeervol en duidelijk verbonden met de rustieke uitstraling van de directe museale omgeving van de naast gelegen boerderij.
Bediening is bijzonder plezierig en de chef verstaat zijn vak uitstekend.
Op de kaart staat vermeld waar de producten van de keuken vandaan komen: uit de buurt. Oja, prima (huis-)wijnen - waarvan een afkomstig van om de hoek.
Hartelijk bedankt voor uw mooie recensie! Bedankt voor uw komst en graag tot een volgende keer!

Nienke Smit, Gastvrouw Hoofdkwartier van de Prins
LuckyLuke .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Heerlijk gegeten, de kok verstaat duidelijk zijn vak. Een amuse met geitenkaas, artisjok en gedroogde ham; heerlijke smaakcombinatie. Manlief had een heerlijke en malse Hereford steak, zelf had ik de forel: mooi op de huid gebakken, en als hele vis geserveerd, maar toch zonder graat. Heerlijk van smaak. Daarbij huisgemaakte friet, een mix van groente en allerlei anders lekkers. Ook dochterlief smulde van kip met friet, ook duidelijk van goede kwaliteit, goed mals. Tot slot cappuccino met bonbon voor ons en een erg origineel clownstoetje voor dochterlief. Kortom: een aanrader.
Hartelijk bedankt voor uw komst in het Hoofdkwartier en uw recensie! We stellen dit zeer op prijs! Graag tot een volgende keer!

Michel L.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Dit restaurant is onderdeel van een historische boerderij en party centrum.
De inrichting is warm en klassiek, passend bij het gebouw. Hun specialiteit is in een oven gegaard vlees. De kaart biedt een variatie van Stakes, van 500 gr tot tournedos van 220 gr. tijdens het wachten komt er nog een lekkere amuse met roomkaas en rauwe ham. Als voorgerecht neem ik asperges met zalm en garnalen paté. Heerlijk! Mijn vrouw neemt asperges met truffel en geitenkaas in as.
De smaak van asperges met truffel is top, maar de geitenkaas te overheersend. Jammer. De tournedos is werkelijk subliem, botermals met een heerlijke lichte rooksmaak van de oven. Geserveerd met krieltjes, frietjes, mayo, een schaaltje verse groenten en verrassende aardbeien compote. Met een goed glas Merlot en een Cappucino 'toe' een prima ervaring. De service is attent en vriendelijk, onze serveerster was er voor haar eerste avond maar had alles volledig onder contrôle met alertheid en service.
Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant! We waarderen het dat u een recensie heeft geschreven, bedankt namens het gehele team!

Reactie van proever:

Graag gedaan. Kwaliteit en goede service verdient een pluim.
Krisholkenborg .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Paar weken terug ben ik uiteten geweest bij Hoofdkwartier van de Prins, om te kijken hoe mijn oud-collega het doet. Ik heb mijn zus en haar vriend meegenomen; we hebben er zin in. We komen binnen en worden goed ontvangen. We stappen het restaurant binnen; het ziet er erg goed uit. Inrichting, open keuken, kachels en het bruinkleurige decor maken het plaatje.
We worden naar onze plaats gewezen, waar we snel worden geholpen. Tijdens het eten, bespeur ik dat de bediening erg goed samenwerkt. Er lopen 4 dames rond die allemaal erg vriendelijk en verzorgd uitzien. We zijn niet de enige in het restaurant, er zitten een paar tafels met 3-4 personen en een grote groep. Dankzij de ruime ruimte waarin je zit, heb je geen last van het lawaai van de bolderige groep. Je zit overigens ook erg lekker: de stoelen en tafels komen goed overeen qua hoogte, dichtbij de warme knisperende kachel en de lekkere geuren van het eten uit de open keuken.
Het eten is voortreffelijk; goed bereidt met veel aandacht. De sfeer is heel goed neergezet, alles wat er gebeurt of er is neergezet komt overeen; de gezelligheid spat ervan af. Ik ben de afgelopen tijd veel uiteten geweest, en heb dus veel bedieningen gezien. Ik was bijna vergeten hoe het is om goed bedient te worden door de afgelopen tijd, maar na vanavond weet ik weer hoe goed je geholpen kunt worden; het was uitstekend.
De sfeer, inrichting, eten en bediening waren in harmonie. Het was een fantastische avond om nooit te vergeten. Ik schrijf niet vaak recensies, maar dit was zo goed dat ik het niet kon laten. Complimento!
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Laatst voor het eerst in het nieuwe restaurant wezen eten. Ik had het Chef's menu besteld en mijn vriend de Wishbone steak. Beide waren erg lekker; smaakvol en heel mals. Vooraf werd er gevraagd of ik wensen had voor mijn menu en hier was goed naar geluisterd. De kok kwam zelf nog even uit de (open) keuken om te vragen of alles naar wens was geweest en of we nog tips hadden. Voor herhaling vatbaar.