Honyun (Orient Plaza)

Kerkenbos 1017 6546 BB Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Honyun (Orient Plaza)

Van Peking tot Shanghai

De uitgebreide kaart van dit Chinees-Kantonese restaurant bestaat uit traditionele gerechten uit de keukens van Kanton, Peking, Szechuan en Shanghai. Denk bijvoorbeeld even aan de wereldberoemde pekingeend. Loopt het water je al in de mond? Fantaseer dan nog even verder over spannende visgerechten, Kantonese zwaluwnestjes en alle andere gerechten waar de oosterse keuken zich mee onderscheidt. Hier komen al je dromen uit!

Meer informatie over restaurant Honyun (Orient Plaza)

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Honyun (Orient Plaza)

Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Het assortiment sushi is erg beperkt en verre van origineel, maar de rest van het menu maakt dat meer dan goed: naast de standaard Japanse items is er ook keuze uit Chinese en zelfs Indonesische gerechten. Gerechten zijn van redelijke kwaliteit, veel verschillende smaken en allemaal behoorlijk vers. Goede prijs/kwaliteit verhouding, voor elk wat wils. Vooral het dessert buffet was boven verwachting goed, met heerlijke mousses in exotische smaakjes.
Mathijs114 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Het restaurant ziet er schitterend uit, service was top en eten was heerlijk. Wij hebben met z'n drieën drie stuks Dim Sum per persoon en vier grotere gerechten a 9,50 per stuk op. Ook hadden we een schaaltje noodles en gebakken rijst. Bij nader inzien hadden we er misschien nog wel een groter gerecht bij kunnen bestellen. De opmaak van de gerechten doet erg Nederlands aan, maar het eten is zelf is authentiek! Honyun is naar mijn mening het beste Chinese restaurant in de regio!
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Als je de lunch hebt overgeslagen is het soms best lekker om naar een all-you-can-eat restaurant te gaan. Dit keer Oriënt Plaza in Nijmegen.

Gevarieerd assortiment en kwalitatief redelijk in orde (op de rendang na want die was smakeloos en te hard). Bediening is niet alert waardoor met name de drankjes te lang op zich laten wachten. Het restaurant is gevestigd op een industrieterrein met ruim voldoende parkeerterrein. De aankleding is niet spectaculair maar verder in orde.

rfvanrrooijen .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Voor de lunch gaan we graag naar Oriënt Plaza voor dim sum. Bij de ingang zit wel iemand bij de receptie, maar zij zit altijd aan de telefoon. We weten de weg, dus we lopen naar boven. Daar zitten we met z'n tweeën aan een ruime tafel. Er zijn veel verschillende kaarten voor de lunch (dim sum, sushi, Kantonees), maar wij gaan voor dim sum. Ondertussen weten we wat we willen hebben, maar daar moeten we wel om vragen (stokjes, bakjes, Chinese sojasaus), ipv van bestek en een bord. Maar dat is allemaal geen probleem. Als we de kaart hebben ingevuld, wordt nog even overlegd of we echt wel alles willen hebben, aangezien we wel veel hebben besteld voor twee personen. Bijbestellen kan natuurlijk altijd nog. Niet alles komt tegelijk op tafel (dat hoort blijkbaar zo), maar het smaakt allemaal wel weer heerlijk. Daarvoor hebben we eerder ook wel eens dingen besteld die we niet zo lekker vonden. Maar door ervaring wordt men wijzer. Weer een heerlijke lunch, met vriendelijke bediening in een goed aangekleed restaurant.
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Het eten was bijzonder vlak, de bediening chaotisch. Totaal geen kennis van zaken. De kaart is erg verwarrend. Waarom kleine porties? Om ons zeker wegwijs te maken in de Chechuan keuken. Totaal overbodig. Veel te hoge prijzen, zeker gezien de kleine porties. Een bakje rijst kostte ons al extra bijna drie euro. Belachelijk gewoon. A waste of time and money. Kom er nooit meer terug. N.b. Ik heb lange tijd in China gebivakkeerd dus ik weet wel iets van de Chinese keuken.
HaagseSmullers .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
complex. Van binnen ingericht zoals een gemiddeld Chinees of Japans restaurant, buiten keurig aangelegde tuin maar daardoorheen zie je toch dat je op een industrieterrein zit, verder geen last van gehad, prima atmosfeer binnen. Het Thaise restaurant bestaat niet meer. Als je Thais wil eten moet je dat 24 uur tevoren aanvragen. Bespaar je deze moeite. Het Thaise eten wordt bereid met een zware Chinese slag. De Tom-yam soep was echter heerlijk en pittig en beloofde veel goeds, maar daarna was het een stuk minder met een goed smakende rode curry die echter smaakte alsof deze op z'n Chinees gebonden was. In het groentegerecht en de ossenhaas met zwarte bonensaus konden we weinig Thais ontdekken, al waren de gerechten op zich niet slecht als je je op mild Chinees hebt ingesteld. Ik beoordeel het eten echter als Thais zoals besteld. Hier moet je gewoon lekker Chinees of Japans gaan eten.
Omnivoor O.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Het grote complex ligt op een bedrijventerrein aan de rand van Nijmegen en het uitzicht is niet indrukwekkend, maar van binnen is het verzorgd en fraai ingericht. We aten in Honyun, het Chinese Kantonese restaurant op de eerste verdieping. De bediening is vriendelijk, de drankprijzen ook en de menukaart biedt volop keuze. Van lichte hapjes van de dim sum tot complexere gerechten is erg voor elk wat wils en doordat de porties niet enorm zijn, is de prijs uiterst betaalbaar. We hebben genoten van het voorgerecht: perfect gegrild vlees en verfijnde inktvis. De zeevruchtensoep met zeewier was super vers en perfect op smaak. Het was lang geleden dat ik zo'n goede peking eend gegeten had en met een hele brede glimlach hebben we dan ook de rekening voldaan. Binnenkort ook maar eens in het Japanse gedeelte "Kyoto" gaan kijken.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijk gegeten bij orient plaza kyoto, bediening was echt goed af gestemd samen met het menu werd er uitgebreid verteld qua eten en drinken wat bij elkaar past bij het gerecht. Nou echt een super leuke avond gehad.kom zeker nog een keer terug.wat een verwennerij zeker als fijnproever en genieter een woord TOP.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Groot eetpaleis met diverse restaurants. Met twee personen de chinees bezocht, genaamd Honyun. De kaart is opvallend, geen lange lijst met nummers en gerechten, maar je moet/mag kiezen uit een beperkt aantal gerechten, wat ze dan weer op één groot bord serveren. Ze noemen dit shared dining. Voorgerecht een lekker soepje met krab, daarna het grote bord met vier gerechten a € 9,50 per gerecht. Heerlijk gerechten, vooral de eend was erg lekker. Bakje mie was te weinig, dus nog een bakje, staat dan wel weer extra op de rekening. Heerlijk gegeten, maar de prijs is hoog. We waren met z'n tweeën 83 euro kwijt. Compliment voor de bediening, attent en erg aardig.
Caroline N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Orient plaza heeft meerdere restaurants onder een dak. Vandaag bij Jiro geweest. Dit is het nieuwe all you can eat gedeelte. Eten was prima en voldoende, maar kan niet tippen aan de kwaliteit die je boven in bij het Japanse restaurant kan krijgen. Maar daar betaal je dan ook wel wat meer.
Vriendelijke bediening en de bestellijst word er snel opgehaald, wat meestal niet zo is bij all you can eat concepten.
john V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Wij wilden na een bezoek aan Nijmegen nog snel even wat eten en zagen het grote gebouw van Orient Plaza langs de weg liggen. We hadden niet zulke hoge verwachtingen maar we zijn aangenaam verrast. Zeer vriendelijke ontvangst door een gastvrouw bij binnenkomst die ons advisserde bij hun sushi-restaurant Jiro te gaan eten. Smaakvolle inrichting en prettige bediening in deze zaak. De sushi,s die we bestelden waren allemaal heerlijk vers en lekker van smaak. Leuk was dat er ook wat Indonesische gerechtjes op de kaart stonden. We kozen hiervan o.a. de rendang en de gado-gado. Bereiding en smaak hiervan ook prima. Kortom leuke zaak waar je voor een zacht prijsje prima kunt eten !
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
We komen hier regelmatig maar meestal bij de japanner of chinees. Ditmaal bij Jiro met "all you can eat" formule. Ze hebben hier chinees, japans, thais en indonesisch. Het viel helaas tegen. De service was slecht in die zin dat er zoveel tijd tussen het serveren van de gerechten zat in de eerste ronde dat we een paar maal dachten dat ze gerechten vergeten waren. Jammer als je rijst besteld voor bij het vlees en er zeker 20 minuten tussen het ontvangen van beide gerechten zit en dus de een inmiddels al koud is. Ook de smaak en kwaliteit tussen verschillende gerechten was groot. Sommige heerlijk en sommige waren flauw en was het vlees te doorbakken. Het wokken wat ook nog steeds mogelijk is was daarin tegen wel erg lekker. Jammer dat aan het einde van de avond het dessertbuffet erg leeg is en er dus maar weinig keuze overblijft.
ellenb74 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
vriendelijk bediening, live muziek, en eerlijke gerechtjes susi en wok! en onbeperkte tijd. Echt een aanrader en ik kom ook zeker terug. En alles voor een zeer schappelijke prijs inclusief dessertbuffet (ook smakelijk)
N V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Op terugreis uit het Westen even langs Chinees restaurant Honyun in Orient Plaza. Gekozen voor het menu Peking Dynasty, voor 39,50 per persoon. Van de gebonden eendensoep was ik niet zo onder de indruk. De eendenfilet was smaakvol en zacht maar het flensje eromheen vond ik iets te stug. Daarna kwam de rib-eye rol met knoflook en sojasaus. Werkelijk voortreffelijk. Heerlijk zacht mals vlees met een fijn gekruide saus. Ook de wildzwijn biefstuk met cheun paw saus was heel goed. Persoonlijk ben ik nooit zo onder de indruk van nagerechten en koffie in Chinese restaurants. Maar hier kregen wij tot besluit een overheerlijk kopje Illy koffie met de gebruikelijke bonbons.
De bediening is uitermate correct, vriendelijk en snel. Echt een prima Chinees.
Niet te verwarren met de afhaalchinees die eronder zit. Dat is een andere keuken met een beduidend mindere kwaliteit.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Kan me voorstellen dat echte 'culi's' met een grote boog om dit mega restaurant heenrijden, een combinatie van 4(?) gescheiden restaurants, Chinees, Indonesisch, Thais en Japans.

Toch maar weer eens binnengewipt en gegeten bij de Japanse afdeling; Kyoto. Het restaurant heeft een aantal Teppan-Yaki tafels met bijbehorende messenwerp act en een aantal normale tafels. Wij aten dus 'normaal'.

De inrichting van het geheel is functioneel maar wel smaakvol te noemen. De 'Oosterse' dames in de bediening zijn vriendelijk en attent en spreken gewoon goed Nederlands.

Het verrassings/chefs-menu dat wij kozen was bijzonder uitgebreid en smaakte uitstekend. Wel waren de borden niet zo kunstig opgemaakt als bij een exclusief Japans restaurant en de gerechten waren voor Japanse begrippen iets te gekruid maar dat mocht de pret niet drukken.

Wat me eveneens opviel was dat bij afscheid we nogmaals vriendelijk begroet werden, iets wat je niet zou verwachten in deze mega zaak.

Samengevat: misschien geen top Japanner maar toch een zaak waar je voor een redelijk prijs goed kennis kunt maken met Japans eten.