Hong Kong

Westersingel 15 3014 GN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Hong Kong

Authentiek in decor en eten

De aardetonen, een zeewateraquaria en servetten gevouwen als schelpen. Restaurant Hong Kong is niet alleen authentiek in haar decor, maar ook de Chinese gerechten zijn onaangepast op de Europese smaak. Al jaren een begrip in Rotterdam, en met zo'n uitgebreide menukaart blijft het lastig kiezen. Deze menukaart kent geen plaatjes, maar Chinese tekens. Ontspan hier met het rustgevende jazzmuziekje op de achtergrond.

Meer informatie over restaurant Hong Kong

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
theo V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
we hebben met onze kleinkinderen gezellig en lekker kunnen eten en waren ruim op tijd klaar om naar een concert in De Doelen te gaan.
Revelino K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Gister in de namiddag een snelle hap gegeten. Keurige ambiance, kwaliteit uitstekend en voor herhaling vatbaat. Wij hadden wat dimsum, sate en een shared meal.
Floris D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Onder niveau,

Sechzuan menu. 32 euro pp.

Dimsum niet goed. Opgegeten.
Soep super dik en zout. Niet gegeten.
Garnalen en vis. Half op
Kip met noten ipv cashew. Half op
Biefstuk: half op.

Dessert minimaal.

De eend die andere hadden zag er prima uit. Wij hadden duidelijk de verkeerde keuze gemaakt.

Veel betere eethuisjes in Rotterdam!!
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Bijzonder vriendelijke ontvangst.
Dit is het oudste Chinese restaurant van Rotterdam sinds 1963!
Eigenaar heeft voor ons op mijn verzoek een lunch samengesteld.
Vooraf wat Dim Sum, heerlijk!
Daarna flensjes met een eend, dat was echt een streling voor de tong!
Snel weer eens terug....
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Top restaurant. Goede bediening. Heerlijk gegeten. En verschrikkelijk gelachen.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik ben hier afgelopen vrijdag 24-2 geweest en heerlijk gegeten hoor. Lucas. Had kippensoep met echt vlees erin en Kippenblokjes met zwarte bonensaus met nasi. Prima restaurant hoor kom er weer terug hoor. Jan.
Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Naast dat we hier lekker hebben gegeten, zijn we ook enorm in de watten gelegd. Het personeel is uiterst vriendelijk. In dit restaurant eet je heerlijke echte Chinese gerechten. Wij gaan hier zeker nogmaals eten.
peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed gegeten en een uitstekende bediening. Zeer zeker een aanrader !!!
Kym V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Helaas echt een restaurant voor de Hollanders, geen authentieke Chinese gerechten en ook geen Chinese mensen, dat zegt genoeg volgens mij. De gerechten waren erg prijzig, de rijst leek wel van gisteren en de dim sum kwam zeker weten uit een pakje, wij gaan voortaan gewoon weer naar de overkant!
Annika L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Afgelopen zondag hebben wij hier wederom gegeten met een groep vrienden. Wij komen hier met enige regelmaat omdat de beste Pekingeend van de stad blijft roepen. En die is dan ook werkelijk fantastisch. Na de Pekingeend een verscheidenheid aan hoofdgerechten gehad die ook allemaal zeer in de smaak vielen. Voordat ik Hong Kong ontdekte hield ik niet echt van Chinees eten, nu stel ik eens in de paar weken voor om maar weer pekingeend te gaan eten. Service is top, een vriendin had de dessertkaart niet goed gelezen en vroeg om iets wat niet op de kaart stond. Na een kleine opgetrokken wenkbrauw werd meteen bedacht hoe het toch gemaakt kon worden.
SandyNieuwland .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gewoon weer eens lekker in een echt Chinees restaurant wezen eten. Hong Kong heeft nog het oude Chinees restaurant idee en daar ben ik erg blij mee. Die all you can eat tenten schieten ook overal de grond uit dus ik ben blij met Hong Kong. Wij hebben genoten van heerlijke gerechten en een goede service. Het is echt een typisch Chinees restaurant kwa decor zoals wij dat in Nederland verwachten. Ik vind het daar erg goed. Ik zou zeggen: probeer het een keer.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Een échte Chinees. Geen nummers, geen babi pangang en al helemaal geen rooie saus. Wel authentieke gerechten. Vers bereid. Eend, varken, garnalen, tofu. Sauzen die per gerecht wezenlijk verschillen. Bediening met een lach en met begrip. Patron Lucas met een, voor wat ik had verwacht van een Chinees, ongebruikelijk goed en Rotterdams gevoel voor humor. Met, op de inrichting na, niet bevestigde vooroordelen, een goed gevoel en met bijzonder tevreden smaakpapillen vertrokken we.
mfaber2 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Op basis van recensies bij Iens gekozen voor restaurant Hong Kong, het Szechuan menu.
Mijn beoordeling is niet zo lovend als wat mijn voorgangers schreven helaas.
Wat viel op.
Goede dim sum, zelf gemaakt waarschijnlijk.
De soep , tja, origineel recept misschien maar niet onze smaak. Dat kan en mag.
De 4 hoofdgerechten ook allemaal originele receptuur waarschijnlijk, lekker maar we lopen er niet voor om.
Toelichting bij het geserveerde was minimaal. De niet definieerbare soep kreeg als toelichting " zuur en heet", daar bleef het bij.
Het was veel qua volume, dat vinden mensen fijn.
Het decor, gedateerd, "klassiek oude Chinees", veel rood, hout en achterstallig onderhoud. Wat opviel was de moderne achtergrondmuziek. Complimenten.
Over all, goede gerechten maar geen tienen waard zoals andere recensenten deden.
Wij komen niet terug.
proevertje1944 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Redelijk gegeten bij dit restaurant. Vooraf een kippenbouillon met champignons. Vond ik toch een beetje waterig, grote dunne plakken kip in de soep vond ik niet erg prettig, gelukkig had ik mijn bestek al om de plakken tot eetbare hap te verkleinen. Dezelfde grote plakken kwamen bij de kippenhoofdschotel ook weer op tafel en qua smaak was het een beetje suf gekookt. Het andere hoofdgerecht was een top tien gerecht, drie soorten vlees (kip, varkensvlees en eend). Heerlijk krokant gebakken, helaas ontbrak de keus uit een bijpassende saus. Pluspunt van de zaak is wel, dat geen meerprijs wordt gerekend voor nasi goreng en/of mihoen. Alles werd vriendelijk geserveerd, dus met de service was niets mis. Met de gerechten ook niet, maar het was ook geen top. Prijs/kwaliteit verhouding was goed in orde.
Zadelmaker-Evelien .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Kort geleden, ben ik naar de een chinees tentje geweest om uit eten te gaan mijn familie. En zoals gewoonlijk, zag deze restaurant als een echte chineesrestaurant. Dat komt door de sfeer die je hebt en de geweldige service die je krijg als je meteen binnen komt. Alles wordt ook op tijd geserveerd en zat lekker gezellig en tevreden.

Ik naam heerlijke Varkenshaas met groenten en zeer pikante Hap-Tsun saus. Het smakte prima en de kids vonden de Gepaneerde kipfilet-blokjes met zoetzure saus ook wel lekker.

Dus in het kort je kan heerlijk eten! Gewoon Doen !
keeslau .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
De bijna oudste Chinees van Rotterdam houdt dapper stand. Dat blijkt wel uit het feit dat ik hier 15 jaar geleden gegeten had en het dus tijd werd voor een nieuw bezoek.

Vooraf hebben we een keuze gemaakt uit allerlei kleine gerechten. Daarbij waren de oesters een absolute topper, maar ook de dim sum van garnalen en vlees waren heerlijk.

Als hoofdgerecht koos een meerderheid voor krokant geroosterde eend. Dat viel wat tegen. Het was niet krokant en best heel gaar. Je vermoed dan dat het al langer geleden was voorbereid. De bijgerechten vond ik ook wat karig, de Chinese bami was erg kaal en de hoeveelheid groenten echt wel heel weinig, alhoewel wel echt vers en knapperig.

Volgende keer misschien eens alleen maar voorgerechten nemen?
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Daar waar je bij anderen nog wel eens broccoli met gele vla geserveerd krijgt, of uitgebakken buikspek, krijg je hier heel andere kost. Lekkere kost. En ze hebben er alles. Van Bami tot Nasi, van kipsaté tot pekingeend. Heerlijk! Dat is het! De szechuan (hoe schrijf je dat) rijsttafel is werkelijk uitmuntend! Vooral de soep! Oh, voor de soep kom ik superlatieven tekort.

Zelf kom ik heel regelmatig bij dit restaurant. En ik moet opmerken dat de ontvangst altijd superdeluxe is - mits men van het aquarium afblijft. Maar dit slechts kleine offer breng ik maar al te graag voor het nuttigen van al het lekkers dat Hong Kong te bieden heeft. Driewerf hoera voor Hong Kong!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Afgelopen vrijdag wederom gegeten in restaurant Hong Kong. Ik kom hier reeds tien jaar, en het is in die periode altijd mijn favoriete Chinese restaurant in Nederland gebleven. Zeker het Sichuan menu is een grote aanrader!

De menukaart bevat een breed palet aan authentieke Chinese gerechten, die, indien nodig, vakkundig worden toegelicht door de eigenaar/gastheer Lucas. Hij is bovendien een uitmuntend en onderhoudend gastheer, die altijd de juiste toon weet te treffen voor de verschillende publieken waarmee in de afgelopen tien jaar bij hem ben aangeschoven.

Kortom: zowel voor de gerechten als de service is Hong Kong een regelrechte aanrader!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij restaurant Hong Kong. Ik kom er al jaren, meestal met collega’s, en het eten is steeds weer naar volle tevredenheid. Hier geen babi pangang, zompige frituursels en andere narigheid, maar authentieke Chinese gerechten. Het Sichuan menu is na al die jaren nog steeds de grote favoriet – absoluut een aanrader voor wie van pittig eten houdt! En dan is er uiteraard Lucas zelf: een voortreffelijk gastheer en “quite a character”, zoals de Engelsen zeggen. Van harte aanbevolen!
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Culinair chinees dineren: hier.
Peking eend sterwaardig: hier
Wijnkaart passend bij Aziatische smaken: hier
Afgepaste humor: hier
Aziatische keuken met michelinster: hier
Gastgevoel: hier
Kortom een bijzondere ervaring die je in positieve vorm altijd zal bijblijven... Wat een plezier