Hong Kong

Westersingel 15 3014 GN Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Hong Kong

Authentiek in decor en eten

De aardetonen, een zeewateraquaria en servetten gevouwen als schelpen. Restaurant Hong Kong is niet alleen authentiek in haar decor, maar ook de Chinese gerechten zijn onaangepast op de Europese smaak. Al jaren een begrip in Rotterdam, en met zo'n uitgebreide menukaart blijft het lastig kiezen. Deze menukaart kent geen plaatjes, maar Chinese tekens. Ontspan hier met het rustgevende jazzmuziekje op de achtergrond.

Meer informatie over restaurant Hong Kong

Jouw recensie over het restaurant Hong Kong

Eduard Jan J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Vriendelijke ontvangst.
Voor ons was verrassingsmenu samengesteld.
Grote klasse Dim Sum, met heerlijke kleine loempia's.
Daarna flensjes met Peking eend, voortreffelijk!
Hoofdgerecht gegrilde garnalen en ossereepjes in zwarte bonen saus
Vriendelijke mensen, die weten waar ze mee bezig zijn!
Een aanrader
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Vriendelijke ontvangst.
Voor ons was verrassingsmenu samengesteld.
Grote klasse Dim Sum, met heerlijke kleine loempia's.
Daarna flensjes met Peking eend, voortreffelijk!
Hoofdgerecht gegrilde garnalen en ossereepjes in zwarte bonen saus
Vriendelijke mensen, die weten waar ze mee bezig zijn!
Een aanrader
Henri K.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Als vegetariër kan ik alleen spreken over dat deel van de kaart. Maar alle gerechten die ik er tot nu toe heb gegeten waren bijzonder smaakvol, variërend tot zeer pittig (wanneer dat moet zijn), tot smaakvol, tot aan subtiel. Men is ook altijd bereid om rekening te houden met verzoekjes (bv salt and pepper tofu, of een variatie tofu-schotel met een andere saus, bv zwartebonensaus) die niet op het menu staan. De toetjes zijn intens smaakvol en precies de goede grote na een stevige maaltijd. De bediening is open en vriendelijk. De achtergrondmuziek is zeer origineel voor een Chinees restaurant; er draait rustige jazz; dit maakt de omgeving zeer geschikt voor een rustig gesprek tijdens het eten. Ik vind dit echt een aanrader!
Vrouwke K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Wat een fijn restaurant! Ouderwetse inrichting, charmant. Niet de standaard menukaart, veel variatie. Vooraf tomatensoep en bouillon met garnalenflensjes, lekker. Hoofdgerecht char siu en biefstuk met paprika, pepers en zwarte bonensaus. Supergoed, vlees smelt op de tong. Leuke wijnkaart, veel keus waaronder ook halfjes sancerre en Louis latour bourgogne. Attente bediening, gastheer Rotterdams vriendelijk en een showtje in het aquarium, gecombineerd met een gunstige rekening, maakt dat wij zeker terug komen!
Tanja R.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Als je nog nooit Chinees hebt gegeten, is het prima. Maar als je een kenner bent dan moet je zeker niet hier gaan eten, vooral met kruiskade om de hoek.
Hugo F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Qua bediening en service geen opmerkingen, was niet wat we verwacht hadden volgens de recenties en ook prijzig voor hetgeen we gegeten hebben, sorry maar gaan niet meer terug!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Altijd een prima sfeer bij lucas . Wij worden altijd hartelijk ontvangen . Goede gastheer .
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.
William R.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Heerlijk eten, zeer vriendelijke gastheer
theo V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
we hebben met onze kleinkinderen gezellig en lekker kunnen eten en waren ruim op tijd klaar om naar een concert in De Doelen te gaan.
Revelino K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Gister in de namiddag een snelle hap gegeten. Keurige ambiance, kwaliteit uitstekend en voor herhaling vatbaat. Wij hadden wat dimsum, sate en een shared meal.
Floris D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Onder niveau,

Sechzuan menu. 32 euro pp.

Dimsum niet goed. Opgegeten.
Soep super dik en zout. Niet gegeten.
Garnalen en vis. Half op
Kip met noten ipv cashew. Half op
Biefstuk: half op.

Dessert minimaal.

De eend die andere hadden zag er prima uit. Wij hadden duidelijk de verkeerde keuze gemaakt.

Veel betere eethuisjes in Rotterdam!!
E.J. J.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Bijzonder vriendelijke ontvangst.
Dit is het oudste Chinese restaurant van Rotterdam sinds 1963!
Eigenaar heeft voor ons op mijn verzoek een lunch samengesteld.
Vooraf wat Dim Sum, heerlijk!
Daarna flensjes met een eend, dat was echt een streling voor de tong!
Snel weer eens terug....
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Top restaurant. Goede bediening. Heerlijk gegeten. En verschrikkelijk gelachen.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Ik ben hier afgelopen vrijdag 24-2 geweest en heerlijk gegeten hoor. Lucas. Had kippensoep met echt vlees erin en Kippenblokjes met zwarte bonensaus met nasi. Prima restaurant hoor kom er weer terug hoor. Jan.
Vanessa K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Naast dat we hier lekker hebben gegeten, zijn we ook enorm in de watten gelegd. Het personeel is uiterst vriendelijk. In dit restaurant eet je heerlijke echte Chinese gerechten. Wij gaan hier zeker nogmaals eten.
peter V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed gegeten en een uitstekende bediening. Zeer zeker een aanrader !!!
Kym V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Helaas echt een restaurant voor de Hollanders, geen authentieke Chinese gerechten en ook geen Chinese mensen, dat zegt genoeg volgens mij. De gerechten waren erg prijzig, de rijst leek wel van gisteren en de dim sum kwam zeker weten uit een pakje, wij gaan voortaan gewoon weer naar de overkant!
Annika L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Afgelopen zondag hebben wij hier wederom gegeten met een groep vrienden. Wij komen hier met enige regelmaat omdat de beste Pekingeend van de stad blijft roepen. En die is dan ook werkelijk fantastisch. Na de Pekingeend een verscheidenheid aan hoofdgerechten gehad die ook allemaal zeer in de smaak vielen. Voordat ik Hong Kong ontdekte hield ik niet echt van Chinees eten, nu stel ik eens in de paar weken voor om maar weer pekingeend te gaan eten. Service is top, een vriendin had de dessertkaart niet goed gelezen en vroeg om iets wat niet op de kaart stond. Na een kleine opgetrokken wenkbrauw werd meteen bedacht hoe het toch gemaakt kon worden.
SandyNieuwland .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Gewoon weer eens lekker in een echt Chinees restaurant wezen eten. Hong Kong heeft nog het oude Chinees restaurant idee en daar ben ik erg blij mee. Die all you can eat tenten schieten ook overal de grond uit dus ik ben blij met Hong Kong. Wij hebben genoten van heerlijke gerechten en een goede service. Het is echt een typisch Chinees restaurant kwa decor zoals wij dat in Nederland verwachten. Ik vind het daar erg goed. Ik zou zeggen: probeer het een keer.