Meer informatie over restaurant Hollands Venetie

Vrijdag t/m zondag van 16.00 - 21.00 uur

Doordeweeks alleen op reservering geopend.

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gisteren heerlijk gegeten hier! Prachtige plek, verzorgd interieur en lekker eten. De gegrilde kipfilet met ui, champignons etc. was overheerlijk evenals de Schnitzel. Voldoende garnituur. Bietjes, sla, gebakken aardappeltjes en frietjes. Dessert lekker. Voldoende keuze. Komen zeker terug!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Dat we omvaren om hier met ons bootje af te meren en te eten zegt iets over de vaaromgeving, maar zeker over de kwaliteit van het eten. Als we in de buurt zijn, proberen we Holland Venetië niet te missen
Heerlijk varkenshaasje (op zijn Gieters) en Geitenkaas. Wij zijn groente-eters, dus bloemkool, bietjes, rabarber en gemengde salade maken het voor ons een AANRADER!
Hagelaar .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Tijdens weekend weg hier op zaterdag gegeten met 2 gezinnen ( 4 kinderen). De voorgerechten met knoflook champignons en carpachio waren heerlijk..ook de spare ribs en biefstuk uit in mooi pannetje waren helemaal goed...1. Een paar van onze kinderen wilden een volwassen menu, maar omdat dat iets te veel zou zijn werd er door het restaurant mooi kinder porties van gemaakt tegen kindermenu prijzen. 1 van de kinderen was jarig en ze hadden aangegeven wel een leuk ijsje te kunnen maken. Als toetje kwamen ze een grote schaal vol met ijs, slagroom, klein taartjes, bakkers soesjes en helemaal vol met heerlijk snoep brengen..ook het vuurwerk op de taart was aanwezig..heerlijk gegeten, en een fantastisch feest voor de jarige en ons.
L.J. K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Een restaurant kan een keer een goede beurt maken, maar een interessante vraag is of er constante kwaliteit is. Vorig jaar hebben we Hollands Venetie ontdekt en dit jaar zijn er we er twee keer geweest. De conclusie is dat de kwaliteit constant is. Je kunt erop aan, dat als je er heen gaat het goed is. We aten kabeljauw Bretonne en Spare ribs en als nagerecht Hazelino Mousse. Twee dingen gelden voor Hollands Venetie:
1. De bijgerecht zijn verrukkelijk. We smulden niet alleen van de hoofdgerechten, maar ook van de bijzonder lekkere spinazie, de gele bietjes en de rabarber. Daar kunnen nog veel restaurants een voorbeeld aan nemen.
2. De spare ribs zijn hier uniek. De smaak is goed, maar als je al naar het bot kijkt, vliegt het vlees eraf. Men kookt het vlees eerst voordat men het grillt. De kwaliteit van het vlees (geen vage vetstukken) is ook iedere keer (3e) prima.
Kortom: van zo'n restaurant word je vaste klant. Voor de watersporters geldt dat men je per boot uit de jachthaven ophaalt.
Bryvon .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Tja wat kun je hier niet allemaal over Holland Venetie zeggen. Nu 2x in korte tijd gegeten. De spareribs zijn zondermeer uitstekend te noemen. Echt een aanrader. De andere dingen die wij met onze groep gegeten hebben zijn gewoon goed. De tweede keer hebben wij wat eenvoudiger gegeten. Uit de kaart tot 17.00 uur. De geitenkaas salade was gewoon niet goed te noemen. Te hard en niet (lauw)warm maar gewoon koud. Dat hoort niet!
De porties friet met kroket zijn goed maar eigenlijk wel (erg) veel. Ook de salade van kip was behoorlijk te noemen. Dat geldt trouwens voor veel andere gerechten (ook van het 1e bezoek) ook. Wat ons betreft een positief punt.
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Met het hele bedrijf hebben we een dagje Giethoorn gedaan. Hollands Venetie heeft een arrangement voor ons geregeld met een lunch, varen, boogschieten en als afronding een BBQ. Het was een top-dag en niet alleen door het weer. DeBBQ was echt uitstekend verzorgt met mooie stukken zalm, biefstukken, gamba's verschillende soorten saté. Als afronding van de avond serveerden zij een prachtig en zeer smakelijk ijsbuffet met vuurwerk. Ook dit smaakte uitstekend! Met dank aan de familie Veenstra en haar personeel voor een mooie dag.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Tijdens de Drijf-in Bluesdagen met groep van 10 gegeten bij Hollands Venetië. Super service, opgehaald in de haven, een apperatiefje en na diner met de boot en bittertje naar het Waterpodium. Prima geregeld. Verder een mooi restaurant. Het eten viel wat tegen. De kabeljauw was droog, ook de geitenkaasjes waren niet geweldig. De bijlagen, veel verse groenten, samen delen waren prima, maar spinazie, bietjes, rabarber zijn ook weer niet heel verrassend. We hebben er dus wel inclusief de blues een geweldige avond gehad.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Een echte aanrader !!! Heerlijk gegeten, mooie kaart met heerlijke verse groenten, geweldige bediening en een sfeervol interieur. Heel erg leuk is, dat mensen opgehaald worden in de haven met een rondvaartboot , een hapje gaan eten en daarna een rondvaarttochtje door Giethoorn krijgen en weer teruggebracht worden !!!
Eetspecialist .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Prima gegeten. Alles heel goed bereid, veel verschillende en verrassende groenten erbij en je kon altijd bijvragen als een schaaltje leeg zou zijn. Relatief minpuntje was de aspergesoep, die eten we thuis beter. Ook mooie drankenkaart, met veel biersoorten. Alleen geen verse jus d'orange, maar dat was overkomelijk.
Perfecte bediening, vriendelijk en attent, alles kon. Je bent daar echt te gast.
Ruim terras voor en naast het restaurant, geen last van het verkeer. Groot parkeerterrein met ook schaduwplekken. Centrum en bootverhuur op loopafstand.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Als u genoten heet van het gezellige Giethoorn laat u dan liever niet verleiden om te eten aan de "domineeskade" met veel massatoerisme maar ga iets verderop naar dit vriendelijke en uitstekende restaurant.
Ons viel de servicegerichtheid ( ja, hier wel een karafje kraanwater naast een glaasje wijn als je daar om vraagt) maar vooral de verse ingrediënten op. Hulde!
De prijs/prestatie verhouding is hier geweldig.
Wij aten prima spareribs. Maar 1 probleem: het was iets te veel voor ons...
En dan bij de koffie de heerlijke, zelfgemaakte Gieterse koek.
Van dit soort horecaondernemers zijn er helaas nog veel te weinig.
Aanrader!
B. K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Lekker eten in het groen bij Giethoorn. Wel dicht bij de provinciale weg. Goede bediening. Varkenshaas is prima, gevulde paprika ook. Geitenkaas is een bijzonder soort kaas, lijkt wel brie. Buiten de kaart is er braadstuk van kalf, staartstuk. Goed klaargemaakt en een hoeveelheid voor drie. Jammer van de oncomfortabele terrasstoelen.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Goede spareribs, vlees valt er van malsheid vanaf. Tomatensoep was lekker maar wel eens beter gegeten. Vlees van mijn parnter was prima met lekkere pepersuas.
HenkGroeneveld .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Heerlijke vis- en vleesgerechten. Vooral de kalfssuccade is een aanrader. De wijnkaart is beperkt tot slechts 2 uitstekende huiswijnen, rood en wit. De bediening is uitstekend. Mijn moeder, 91, krijgt telkens wanneer zij hier eet een bakje rabarber mee naar huis omdat zij dit zo lekker vindt. Wat ook aan te bevelen is zijn de lunch salades, heerlijk op 1van de 4 terrassen! Wij komen hier al 20 jaar regelmatig met plezier eten en drinken.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Afgelopen Zaterdag top gegeten! We waren met 8 personen eerst een grote sloep bij hun gehuurd, en daarna super gegeten. We hadden kalfsbraadstuk en werd zo aan tafel gesneden helemaal super & hele gezellige en aardige bediening . Ook lekker alle bijgerechtjes , verse appelmoes oma's gebakken aardapels en diverse groentes.