Hollands Glorie

Meer informatie over restaurant Hollands Glorie

Voordelig
Dennis M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een erg leuk en uniek concept gebaseerd op de traditionele Hollandse keuken. Grootmoeders recepten komen weer tot leven!
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Tapas maar dan op zijn Nederlands, een leuk vernieuwend concept. Bij het reserveren wordt gevraagd of we een groepsnaam hebben, we zijn met zijn 9-en. Het blijkt dat de naam terugkomt op de placemat, ook staan er allerlei nieuwsfeitjes op, origineel. De placemat is tevens de menukaart. Deze is alleen iets anders dan die op de website te vinden is. Ook merken we op dat er bij het garnalenkroketje en de zuurkool met spek aangegeven staat dat het een vegetarisch gerecht betreft. We geven dit aan als bijzonderheid op de bestellijst en de bediening komt naar ons toe dat ze blij is dat we dit hebben gemeld. Dit is mis gegaan bij het vernieuwen van de menukaart en ze heeft het dan ook gelijk aangepast. Het restaurant is gezellig en modern ingericht met toch een bepaalde Nederlandse huiselijkheid, een molen, het Delfts blauwe peper- en zoutstelletje en een grote foto van het koningspaar maakt het plaatje compleet. De bediening is informeel en maakt ook even een praatje, gezellig. Je kan de gerechtjes per 2 bestellen, kleine porties maar zeker leuk om te delen zodat je nog meer kan proeven. De gerechtjes worden wisselend ontvangen in onze groep. Waar wij van elk gerechtje smullen worden niet alle gerechtjes even lekker gevonden door onze groepsgenoten aan de andere kant van de tafel. Wij vinden de witlof lekker, verderop aan tafel wordt deze als minder smakelijk ervaren. Hoogtepunten waren voor mij de kalfsmuis, de champignons, de slavink en het garnalenkroketje. De nagerechten zijn beduidend groter van formaat, de appeltaart is een flinke punt en ook de Bossche Bol is gigantisch. Mijn wentelteefjes zijn lekker en hebben een normaal formaat. Een geslaagde avond, we komen graag terug.
TanteHil .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het kunnen proeven van 52 oerhollandse heerlijke gerechten verdeeld over 10 rondes en dan heb ik de nagerechten nog niet eens meegerekend. Daarnaast de hartelijkheid van de medewerkers zorgden ervoor dat ik hier zeer zeker terug ga komen!
TanteHil .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Leuk concept met 10 rondes waarvan je elke ronde 2 heerlijke Hollandse gerechtjes kunt proeven. Vriendelijke bediening.Kom hier zeker weer
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Altijd al nieuwsgierig geweest wat dit voor een restaurant is. Waren we maar nieuwsgierig gebleven.
Het is een all you can eat concept. Maar dan met allemaal "Nederlandse" hapjes.
Na een vriendelijk ontvangst kregen we een tafeltje op de bovenverdieping naast de open keuken. De placemats zijn gepersonaliseerd met de achternaam van de gast. We mogen per ronde ieders twee gerechten kiezen. Het aantal rondes is 10 maar dit mag overschreden worden werd ons verteld.
De gerechten zijn netjes van grote maar soms erg zout of vet. De gerechten komen erg wisselend op tafel. Denk je frietjes met stoof vlees te krijgen, komt eerst de frietjes en pas tien minuten later het stoofvlees of helemaal niets.
De bediening maakte ons een chaotische indruk en onervaren maar deed hun best.