Holland méér dan pannenkoeken)

Thorbeckegracht 41-42 8011 VN Zwolle Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Holland méér dan pannenkoeken)

7,2
7,2
Pblenk .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
We hebben vandaag gegeten bij Holland Pannenkoek in Zwolle. Dat was onze eerste keer en direct onze laatste keer. We hebben in diverse pannenkoekenrestaurants gegeten en zijn ook niet heel kieskeurig. Maar deze pannenkoek was van maismeel (althans daar leek het erg op) en hij was ontzettend taai, zelfs onze dochter vond hem niet lekker. De topping (in ons geval 2 met carpaccio en 1 met gamba's) was overheerlijk, dat maakte het dat we nog hebben gegeten en dat onze cijfer een 4 is en geen 1. De service was ook vrij slecht. Er zat helemaal niemand in het restaurant en toch lukt het niet om 4 pannenkoeken redelijk gelijk te serveren. Op 1 hebben we zeker 5 minuten moeten wachten, nadat de andere 3 al waren uitgeserveerd. Ook nadat we onze opmerkingen doorgaven aan de bediening, was de enige opmerking die we kregen: "vervelend, ik zal het doorgeven aan de keuken", waarvan we ook niet echt het idee kregen dat ze dat echt zou doen. Een mooi restaurant, met belabberde pannenkoeken en weinig service.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Al vaak gegeten bij pannenkoekenhuis Holland in Zwolle en ik kom steeds weer terug. Snelle en vriendelijke service met overheerlijke pannenkoeken.

De inrichting is heel basic maar past wel echt bij een pannenkoekenhuis. Daarnaast is het erg leuk dat ze een kinderhoekje hebben ingericht.

Wij zijn begonnen met een brood mandje. Hierbij kregen wij drie verschillende verse broodjes met zelfgemaakte kruidenboter. Lekker om mee te beginnen en heerlijk van smaak.

Daarna hebben wij gekozen voor de zoete kampenaar en de pannenkoek met de drie ingrediënten : spek, kaas en ui. Heerlijke grote pannekoeken die wij zelfs niet helemaal hebben opgekregen. De kwaliteit was super, rijk belegd en niet te dik of te dun.

Opmerking : Sinds kort heeft Holland naast de pannenkoeken het menu uitgebreid met overige gerechten. Super! Nu is er voor iedereen wat te kiezen.
Ivo W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gegeten met 6 mensen (inclusief een kind van 4).
Een ruime keuze aan pannenkoeken zijn te vinden in deze tent.
Ik heb het makkelijk gehouden en het werd een pannenkoek met spek en kaas.
Kwaliteit van de pannenkoek was helemaal perfect, precies hoe een pannenkoek wezen moet.
Niet te dik en niet te mager. Tevens ook qua grootte meer dan genoeg.
Als vooraf hadden we soep genomen.
Qua smaak was het lekker, alleen was de soep al deels afgekoeld na het opdienen.
Wel was deze overduidelijk huisgemaakt (in mijn geval mosterdsoep).
Voor wat betreft de service waren ze erg vriendelijk en vooral kindvriendelijk (naar mijn mening één van de meest kindvriendelijke restaurants waar ik ben geweest). Er is zelfs een speciaal speelhoekje gemaakt voor de allerkleinsten (waar mijn neefje ook onder valt) met een trapje en knuffels wat heel saai lijkt, maar waar mijn neefje zich helemaal heeft kunnen uitleven.
Het enige minpunt was de wachttijd op het eten. Het duurde erg lang voordat zowel de soep als de pannenkoeken werden opgediend, terwijl het helemaal niet erg druk was.
Voor wat betreft het interieur was het verder helemaal perfect en er was een open keuken.
Ik kom zeker nog terug!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Tijdens de lunch bij Holland in Zwolle naar binnen gestapt. Vriendelijke bediening plaatste ons in het rood,wit, blauwe restaurant met open keuken. We kozen voor een tosti+ . Plus was het zeker want het was een goed gevulde tosti. Wel jammer dat is lauw was, iets meer aandacht voor klaargezette borden en we hadden de tosti warm geserveerd gekregen. al met al redelijk.maar geen hoogvlieger
MarkVr .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Restaurant Holland is ook al niet meer wat het eerst was: waar je in het begin de eigenaren nog wel eens zag, is het nu afgezakt tot middelmatige bediening en weinig ook voor kwaliteit en gastvrijheid. Ja ik weet het, het is maar een pannekoeken restaurant. Maar toch...

Bij de reservering gevraagd of ze misschien lactose-vrije pannekoeken kunnen maken. Was niet mogelijk, maar op basis van soja melk en glutenvrij meel kon men wel wat regelen. Maar bij binnenkomst niets meer over gehoord, men kwam er niet op terug (wij hadden al besloten om voor onze jongste dochter toch een reguliere pannenkoek te nemen omdat we in een allergie onderzoek zitten). Maar toch: Kans 1 gemist.

Wij hebben met onze 3 kids gegeten, de jongste had haar A diploma gehaald. Heeft ze nog vertelt aan de bediening, maar wordt niets mee gedaan. Kans 2 gemist. Vervolgens wat brood/boter vooraf besteld, wordt gewoon vergeten. Uiteindelijk komen de pannekoeken, maar niemand die halverwege nog even vraagt of alles in orde is en of we misschien nog wat willen drinken etcetera. Dan had ik kunnen aangegeven dat de bosuitjes op de pannekoek van mijn vrouw niet gaar waren. Kans 3 gemist.

Na 10 minuten tegen lege borden aankijken maar besloten om te gaan afrekenen, dessert nuttigen we wel thuis. De dame bij afrekenen vraagt op zich correct of alles in orde was. Toen maar netjes uitgelegd dat ik de bediening niet erg adequaat vond vanavond en uitgelegd waarom. Reactie was dat men dat erg vervelend vond en dat het druk geweest was. Maar verder als dat kwam het ook niet. Geen compensatie in welke vorm dan ook, niets. Kans 4 gemist. Afgerekend en terug naar de tafel, jas aan. Maar niemand die bij het verlaten van het pand nog even naar je omkijkt. Alleen nog 1 mevrouw die een tafel aan het schoonmaken was en tot ziens riep. Had eigenlijk de neiging om 'graag niet tot ziens' te antwoorden. Maar je bent tot avondje op stap en dat laat ik niet verpesten door slechte bediening. Maar wel kans 5 gemist om een ontevreden vertrekkende gast nog even correct uit te laten.

Holland: Ook hier geldt zoals bij zovele horeca uitbaters: het valt en staat met de bediening. Bovenstaande hoeft niets extra's te kosten, maar men heeft de X-Factor niet (meer) ;-)
Oh ja, het is maar een pannekoeken restaurant, maar 2 volwassen en 3 kinderen toch bijna 60 euro betaald. Dus dan mag je wel 'iets' verwachten.
MoniqueMooij .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
In de late middag een pannenkoek gegeten op de kade naast het schip. Heerlijke pannenkoek met appel en spek, knapperig randje, lekker goed gevuld. Het duurde wat lang voor ze op tafel stonden, de bediening stond er nlk vrouwmoedig in haar eentje voor (hulde bij de temperatuur van 27-29 graden). Het wachten op die lommerrijke beschaduwde plek was echter geen straf, maar met verkoelend drankje prettig relaxed.
StudentS .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
De pannekoeken waren lekker, maar niet allerbeste. Service liet het aan alle kanten steekjes vallen, terwijl het restaurant zo goed als leeg was. Zo zijn twee van de zeven bestelde pannekoeken verkeerd gegaan.
M S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Lekkere pannenkoeken, veel keuze op de kaart en gezellige, frisse inrichting. Nette en snelle bediening. Leuke sfeer. Aanrader!
HeintjeD .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Lekker met de kinderen pannenkoeken gegeten. Nu wij vinden ze ook heel erg lekker! En het dessert en de koffie waren top!
Anjaatje1 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Pannenkoeken zijn soms te droog, wel groot, en veel variatie, originele pannenkoeken, de speciale tosti's zijn heerlijk, de koffie het lekkerst in Zwolle. Vind het jammer dat je niet gewoon een glas (kraan)water kan krijgen, zeer hinderlijk van de horeca.
Verder gaan we heel graag naar het Holland Huis!
Babe70 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Uitmunten! Heel mooie ingericht en veel keus ook heerlijk gebakken ook! Wij hebben ervan echt genoten. Echt een aanrader.