Hokkaido

Wedekuil 17 1273 SC Huizen Nederland Kaart

Over restaurant Hokkaido

In Huizen, bij restaurant Hokkaido vinden de gerechten hun oorsprong in de familietraditie. De Japanse om precies te zijn. Het team is gehuld in traditionele kleding en het interieur is bruin. Hier wordt sushi, sashimi en teppanyaki geserveerd. Het plannen van een feest of evenement, live cooking op locatie of de Party Box bestellen -allemaal mogelijk!

Meer informatie over restaurant Hokkaido

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
6,9
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Fijn restaurant, gerund door zeer vriendelijk koppel. Door de open keuken is te zien dat er zeer schoon gewerkt wordt. Gerechten zijn van hoge kwaliteit en goed op smaak. Geen show cooking of all-you-can-eat hier, maar eerlijke japanse gerechten.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Hokkaido ligt een beetje weggemoffeld in een hoekje van de Wedekuil – het plein aan de Zomerkade in Huizen. Parkeren is geen probleem: gratis en ruim parkeergelegenheid in de directe omgeving.
Al een paar keer hadden we toch maar NIET besloten om het Japanse avontuur eens aan te gaan, maar nu dan voor het eerst daadwerkelijk eens binnengestapt.
Het restaurant is qua oppervlakte niet al te groot, maar biedt toch ruim plek voor de kleine vierkante tafeltjes die op verzoek aan elkaar worden geschoven als de dis dat vereist.
We worden allervriendelijkst ontvangen door een van oor tot oor glimlachende dame die echter de Nederlandse taal niet echt bijster machtig is. Maar met wat knikken, wijzen en gebaren komen we er toch wel uit qua bediening.
Prima flesje rode huiswijn. Dat heb ik echt wel vaker minder dan beter gehad. De amuse bestaat uit een schaaltje ingemaakte groentesnippers. Zelfs lekker voor een carnivoor als ik.
Maar ook wordt meteen het eerste probleem blootgelegd: eten met stokjes is een techniek die lang niet iedereen machtig is. Persoonlijk vind ik het wel grappig om er even mee te prutsen, maar om je complete maaltijd naar binnen te moeten stuntelen gaat me dan net iets te ver. Daarbij heb ik een aandoening aan mijn handen die het werken met de stokjes onmogelijk maakt. De mannelijke helft van de bediening komt dan ook in eerste instantie met twee stokjes met een elastiekje ertussen aanzetten, maar als ik hem in mijn beste Japans duidelijk heb gemaakt dat ook dat geen oplossing is levert hij me een lepel en een vork – géén mes…
De kaart is eenvoudig en erg gevarieerd. Je kunt zelf het menu samenstellen op een tapas achtige wijze, maar je kunt ook gaan voor de complete schotels, waarbij ook de keuze tussen vlees en vis gemaakt kan worden.
We gaan vooraf voor de Yakitori en de Hireniku: twee stokje saté zoals je saté nog nooit geproefd hebt – als je tenminste nooit bij een Japanner hebt gegeten. In één woord verrukkelijk! -stiekem met de vingers door het bordje om nog wat van de zalige saus te bemachtigen…
Dan het hoofdgerecht. Voor mij Usuyaki (rolletjes dunne entrecote gevuld met lente ui, gebakken in soja- en knoflookboter en teriyaki saus) en voor mijn vrouw de Tongu (gebakken tongfilet in soja- en knoflookboter met paprikasaus. Ook weer een zaligheid. Maar er wordt niet veel aan side-gerechten aangeboden: rijst, bami o.i.d. Ik kan me ook niet echt herinneren dat ik dat op de kaart ben tegengekomen. Maar wellicht slaan de ervaren Japan-genieters zich nu olp de knieën van het lachen om zoveel onbenul en is het puur mijn gebrek aan ervaring. We hebben in ieder geval toch nog een wat onbevredigd gevoel na het hoofdgerecht en besluiten nog maar een rondje Hireniku te doen.
Na een lekker potje thee en een lekker Braziel coffee gaan we tevreden huiswaarts in de vaste overtuiging dat Hokkaido ons niet voor het laatst heeft zien aanschuiven…
Marieke N.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Voor mijn verjaardag bij Hokkaido gegeten met 7 personen.
De kaart was even puzzelen maar toen we het eenmaal door hadden kwam het helemaal goed! Beter dan goed! Het was overheerlijk.
We aten heel gevarieerd. De tempura kushi maki (met garnaal) viel erg in de smaak, net als de Teppanyaki, Ebi en Niku Yaki. Ook de maki's waren heerlijk. En dan hebben we zoveel nog niet geprobeerd. We gaan zeker terug!
Alles vers, goede service en tot slot kreeg ik ook nog een verjaardagscadeautje!
Bartjedeagent .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het eten is hier goed en vers maar wel erg prijzig. Hoofdstedelijke prijzen in een simpel ingericht en krap decor waar je echt te krap naast andere mensen dineert. Ik heb wel echt genoten van het lekkere eten en echt wel naar mijn zin gehad. Een mooiere interieur zou deze zaak naar hogere prijsklasse waardigheid kunnen tillen
Chimène V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Onvoorstelbare lieve mensen. Niet commercieel maar een meesters in de smaak! Ik heb in veel Japanse restaurants gegeten maar vond dit restaurant wel het lekkerst!! Zeker een restaurant om naar terug te komen.
Warduitwillemstad .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Op basis van hoge iens score hier wezen eten maar onze verwachtingen waren teleurgesteld met gewoon standaard smakende sushi. Aan tafel komt een dame die de menukaart uitleggen en ik weet dat ze het goed probeert uit te leggen maar de Japanse namen van gerechten worden verkeerd uitgesproken. Jammer. Terug naar het eten; sushi vond ik zelf te zuur van smaak en was gewoon niet lekker. Het viel gewoon niet lekker in mijn mond. Ik wil niet negatief zijn maar het is gewoon niet mijn smaakje waar ik van houd. Wellicht ben ik andere smaken te gewend. Het decor moet echt wat aan gedaan worden want het is wcht niet mooi. Overal niet negatief maar ik vond het niet lekker want ik houd van andere smaak sushi. Mensen zijn gewoon aardig en ik wil niet negatief klinken.
Peter-1961 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We eten hier wel vaker. Het eten is hier iedere keer uitstekend. Er wordt gewerkt met goede en verse ingrediënten en de bereiding is zeer smaakvol. Meestal kiezen we hier voor de wat meer uitgebreidere menus, hierbij zijn de opeenvolgende gangen goed op elkaar afgestemd en ga je niet met honger weg. Ook over de bediening hebben wij niets te klagen gehad, kortom snel en zeer vriendelijk, maar ik moet hierbij wel opmerken dat het restaurant hierbij nooit meer dan half vol was.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Hokkaido is de ideale plek om sushi af te halen. De rainbowroll en de handroll zalm zijn twee van de lekkerste sushi die ik ooit gegeten heb. Wel moet je een flinke portemonnee meenemen, want het is best prijzig. Dat gezegd hebbende kan een gemiddeld sushi restaurant niet op tegen deze tent. Je moet er echter niet gaan eten, want het interieur is dat van een aftandse cafetaria.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voortreffelijk gegeten bij Hokkaido. Een 10 met een griffel voor de versheid en presentatie van dit heerlijk Japanse eten. De bediening zou een beetje alerter moeten zijn, zeker als je wilt afrekenen. Maar we gaan zeker weer een keer terug (ondanks de bediening).
Compi .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
heeerlijk sushi gegeten..eens wat anders als die "all you can eat" restaurants..dit is nou eens echte goede sushi..b.v. de "rainbow" ..een aanrader.
jammer dat het restaurant niet mooier Japans is aangekleed...ze doen zichzelf daarmee tekort..
ik bedoel..als je het gevoel zou krijgen dat je in een echt Japans restaurant binnen zou komen...dan zou het veel leuker zijn.
maar voor de smaak..en hoe de sushi eruit ziet..als ik er aan denk..heb ik weer zin om terug te gaan...echt een topper!
Huizen .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Eerlijk gezegd.... je zal er zo voorbij rijden/lopen. Tot het moment dat je 1 stap binnen hebt gezet, Wat een super lief gezien, wat een liefde wordt hier gestopt in het eten en dat proef je!!
OMDF .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Wij zochten een goed restaurant om sushi te eten in de omgeving van Zeewolde (Flevoland). Door de lovende recensies op internet zijn wij hier met onze jongens van 12 en 8 jaar wezen eten en daar hebben wij geen spijt van.
Nog nooit hadden wij zulke lekkere sushi. Je proeft dat de ingrediënten super vers zijn. Vooral de rainbow roll en de California maki vonden wij heerlijk. Ook de Sashimi moriawase was super lekker en vers. Daarna nog de Ebi en de Tori van de teppanyaki genomen. Ook die waren heerlijk.
De bediening was uiterst vriendelijk. De eigenaresse zelf spreekt inderdaad niet veel Nederlands, maar dat vinden wij geen probleem. Ze is uiterst vriendelijk en heel lief voor de kinderen.
Kortom, ga er heen! Wij komen hier zeker terug.
Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Soms eten we wel eens bij een andere Japanner maar telkens concluderen we dat Hokkaido lekkerder is. Verser en smakelijker. Ons favoriete gerecht is de rainbowroll.
Dickvanamstel .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014

Vandaag hebben we hier weer gegeten. Mijn vriendin had de rainbowroll, de vis was zo vers dat het smolt op je tong. Zelf had ik de lam en ook deze was zeer mals en erg lekker.

Zeker zeker een aanrader, het eten is vinden wij van een hoog niveau.

Eetsmakelijk ;-)

Paul T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Al meerdere keren gegeten, fantastisch!
Deze keer ipv menu een keuze uit de kaart gedaan.
Sushi als altijd geweldig, regelmatig eten we sushi maar dit is absoluut de beste, vooral binnenste buiten makis en california rol zijn top!
Biefrolletjes met lente ui, tong, alles is lekker.
Chinese eigenaren zijn zeer vriendelijk.
Onze kleine meid van 2,5 is altijd welkom en zijn ze erg leuk mee.
Dat de eigenaren erg slecht Nederlands beheersen vind ik alleen maar meer charme hebben.
Ze doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken.
Wij zullen hier nog vaak gaan genieten!
Marpil .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteren hebben wij bij Hokkaido gegeten. Het is een klein en gezellig restaurant in Huizen . Het eten was super lekker en de bediening was heel vriendelijk. Een echte aanrader!
Theo en Maria
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Met dochter en vriendin gegeten bij Hokkaido in Huizen.
Twee zeer kritische sushi eters van 15 en 16. Vonden het heerlijke sushi en sashimi.
Wij hadden een menu met lam besteld: ook uitstekend.
De bediening was zeer vriendelijk en attent. Kortom: wij hebben een fantastische avond gehad.
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
We komen hier regelmatig eten, erg knus en het eten is heerlijk. Aanrader is de rainbowroll en bijvoorbeeld de ika ( inktvis )
Helin T.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Vandaag bij Hokkaido gegeten. De bediening was zeer vriendelijk. De sushi was heerlijk! Alles was lekker en vers. Ook de teppanyaki was geweldig. Zeker een aanrader!
Ben E.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Altijd lekker hier, alhoewel het af en toe erg rustig is. De sushi wordt pas klaargemaakt als je het besteld, erg vers dus en evengoed niet al te lang wachten. Alle ingrediënten zijn heerlijk en worden prima bereid. Beetje oubollige inrichting, maar wij komen hier al lang en blijven hier vaak terugkomen. Aanrader is de heerlijke huis sake, lekker op temperatuur en jij blijft ervan bestellen.