Hoi Tin

Meer informatie over restaurant Hoi Tin

6,5
Pui Yin O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Hier even dim sum gedaan met de familie. We waren een beetje vroeg, doordat er aan de ene kant stond dat het restaurant om 11.00 open zou gaan en de andere kant 12.00. Het werd het laatste. We hadden 9 gerechten besteld en dat kwam redelijk achter elkaar op tafel. De thee werd telkens bijgevuld, wat we ook gewend waren. De cake viel erg goed, omdat die soms te zoet is, maar dit keer was hij precies goed. De cheong fan met rund vlees was goed, maar met deeg vulling is minder, omdat het deeg niet krokant genoeg was. Aan het hadden we in ieder geval genoeg gehad. Er was even nog verwarring, omdat we de cheong fan met char dhiu dubbel kregen, maar dat werd goed opgelost. Voor de decor moet je niet naar de Chinees gaan, want dat is vrij klassiek voor en voor bijna alle chinese restaurants gelijk.
Roger .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Op de valreep besloten we Chinees te eten op de Zeedijk ivm met een kleine familie reunie (9 personen) van Amerikanen en Nederlanders, zondagavond rond 19:00.
Bij New King en Nam Kee zag het er erg druk uit maar gelukkig konden we probleemloos een tafel reserveren bij Hoi Tin.

Dit bleek een hele gelukkige keuze.

We kozen het "menu" van 22,50 per persoon en konden ter plekke bespreken welke gerechten we zouden krijgen.
In plaats van gefrituurde pansit hapjes kregen we hakau, een dimsum van gestoomde garnalen in een jasje en een soortgelijk hapje met gehakt, erg lekker. De soep hebben we overgeslagen.

De grote ronde tafel met een draaiblad in het midden was te klein voor alle gerechten die vervolgens op tafel werden gezet, kip cashewnoten (gong bao), chinese broccoli met oestersaus, spek/tja siew combinatie schotel, heerlijke 1/2 Peking duck met knapperig vel, grote garnalen met knoflook en bamboe, biefstuk reepjes met brede rijst mie, krabbetjes in zoetzure saus. In totaal zo'n 10 gerechten met daarbij nasi, mihoen en witte rijst.

Het etentje viel erg goed in de smaak, het was gewoon verassend lekker en alles ging op !

De rekening werd afgerond op 200 euro inclusief de Chinese thee en we waren hierover dik tevreden.

De bediening was gewoonweg erg vriendelijk en hartelijk, en ondanks het feit dat we geen chinees konden spreken hadden we een leuk contact.
GR R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Authentieke Chinees op de zeedijk.
Zoet-zure gerechten heerlijk, niet te zoet en of te dikke sauce, opzicht Dim Sum goed te doen maar menu variaties zijn afgenomen, Krokante bami ook een aanrader.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
In het verleden regelmatig gegeten bij Hoi tin gegeten. deze keer alleen voor de dinsum n.a.v
recenties van Kellerhuis (HP) . Viel iets tegen, alles heel basic, 1 saus en geen garnering voor 5 soorten din sum. Jammer .
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
In ruim vijftien jaar niet zo slecht gegeten op de Zeedijk. N.a.v. van de onbegrijpelijk positieve recensies hier op Iens, vanavond naar Hoi Tin gegaan. De dim sum vooraf was voor deze prijs voldoende, maar wat daar op volgde was beneden alle peil, ook wat de service betreft. We bestelden kip in zwarte bonen saus, een vegetarisch roerbak gerecht met soja en wat side dishes; het werd een weeë, grauwe verzameling van volstrekt smakeloos voedsel. Op onze discrete opmerking hierover werd met groot onbegrip gereageerd. En toen ik voorstelde de rekening te betalen minus één van de gerechten (dat praktisch oneetbaar was), stelden zij voor de politie erbij te halen. Waardeloos.
Lizkarsten .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Na Oriental City te hebben afgewezen vanwege enorme drukte liepen mijn zus en ik weer richting China Town en zagen Hoi Tin. De kaart zag er goed uit en de heerlijk uitziende gebakken lekkernijen voor het raam maakte een keuze. Het eten was heeeeeerlijk! ze hebben er Xia Long Boa een soort soep dumpling en dat is een echte aanrader! de gestoomde dumplings en gefrituurd waren echt overheerlijk en we hebben meteen besloten om hier snel terug te komen. Voor 5 gerechten van echt mond open vallende groote betaal je nog geen 20 euro én je kan pinnen! (zodra ze de pinautomaat hebben gevonden dan). Echte aanrader en ik kom zeker weer terug als ik in Amsterdam ben!
Jenny F.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We komen hier vaker om 's middags te lunchen en nemen we allemaal dimsumhapjes. Echte aanraders zijn de Ha Kau en de Sieuw Mai. De andere dimsummen zijn ook lekker. Erbij hadden we ook gebakken rijststicks met beef. Altijd goed hier. Als je echt service wil en een mooi decor, moet je niet hier wezen. Bij traditionele chinese eethuisjes krijg je dat ook niet. Je vraagt om aandacht, besteld en je krijgt het opgediend. Houden zo.
Christian G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Hoi Tin, ik kom al zeker 10 jaar in dit vaak door mensen over het hoofd geziene restaurant.
Mijn favoriete gerechten zijn de knapperige bami Hoi Tin, de beef in oestersaus en ook de simpel maar zeer smakelijke nasi zijn echt aan te raden.

Recentelijk is het decor bij Hoi Tin geupdate. Het is vreemd hoe je de tot voorkort plastic borden gaat missen. Maar de update is smaakvol gedaan. De dames en heren in de bediening kunnen wat nors lijken maar het gaat in dit restaurant om zo effectief mogelijk de klanten helpen. Zodra je eten geserveerd is krijg je alle tijd om in je eigen tempo te dineren.

Hoi Tin is altijd het restaurant aan de Zeedijk waar ik op terugval voor smaakvol Chinees eten wat snel op de tafel staat.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hoi Tin is al jaren een begrip op de Zeedijk; al zeker een eeuw de straat in Amsterdam waar je echt Chinees kunt eten. Het is zaterdagavond en voor Hoi Tin staat buiten een rij wachtenden. Het duurt even voordat er plek is. Een goed teken! Wat er dan gebeurt lijkt nog het meest op een aflevering uit Fawlty Towers. Wij krijgen de plaatsjeskaart maar de serveerster kan van die kaart geen bestelling opnemen omdat er geen Chinese omschrijving van de gerechten bijstaat. In plaats van varkensvlees met taro wordt er varkensvlees met Chinese broccoli geserveerd. Bijna goed en net zo lekker! Andere gerechten worden eerst aan andere gasten aangeboden alvorens ze op de goede tafel belanden. Gelukkig letten de klanten een beetje op! De lege stoel van een gast die even naar de wc was gegaan wordt onmiddellijk door een serveerster weggenomen en aan een andere gast aangeboden. Het is immers druk! Wij vragen de serveerster om sojasaus op tafel te zetten maar worden uiteindelijk bedeeld met een fles maggi. Zo gaat het de hele avond door. Maar behulpzame en begripvolle gasten en vrolijk personeel lossen al die kleine problemen in goede harmonie op. Al met al hebben wij genoten van een heerlijke maaltijd en de vrolijke chaos om ons heen.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Ik snap dat dit echt een begrip is in Amsterdam/Nederland als het gaat om goed Chinees eten. Met een groep collega's ben ik hier afgelopen week geweest. We konden meteen gaan zitten en de bediening en keuken werkten vlot mee. Ik had vanalles besteld: kip, beef, bbq varkensvlees, eend, ei en loempias. Alles goed van smaak en goede hoeveelheden. Vond het decor echt vreselijk en de plastic borden een lachertje, maar het past ook wel weer bij het sfeertje. We hebben lekker gegeten en echt super goedkoop: 130 euro voor 7 personen. Zou zeker nog een keer terug gaan, maar dan weer met een grote groep, niet voor een romantisch diner voor 2.
Ranti T.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
De eerste keer dat we bij Hoi Tin aten was in 1989, toen zaten we met z'n tweeën voorin, met uitzicht op de Zeedijk. De meest recente keer was gisteravond, toen kwamen we met tien man zo maar binnen vallen en kregen we vlot een tafel achterin. Hoi Tin speelde de afgelopen decennia altijd een voorname rol in de wereld van Chinese restaurants. Wisselende koks, wisselende menu's, wisselende modes hebben niet kunnen voorkomen dat tot op de dag van vandaag Hoi Tin een uitstekende adres is. Zoals bekend ga je op de Zeedijk niet uit eten voor het gezellige decor. Bij Hoi Tin is dat er ook niet. Wel zijn er zeer vriendelijke, bijna Amsterdams-Chinese bediening, attent en met humor, die zeer onderscheidend is met andere goeie Chinese restaurants. Dat zorgt voor een prima stemming in de volle zaak.
We bestellen tien verschillende gerechten, in afwisseling, droog, zoet, zout, vet, mager, van vegetarisch tot beef. Sommige gerechten zijn uitzonderlijk lekker: het varkensvlees met zoute vis is perfect drooggebakken, heeft een geheel eigen textuur en is een reden om terug te komen. De eend is mals en smaakvol en de forel op plaat is origineel en net als de krokant gebakken bami zo op. Samen eten, samen proeven en vervolgens praten over welk gerecht het lekkerst is: bij Hoi Tin is Chinees eten een ontdekkingstocht met herkenning en verrassing. Overigens aten we met tien man, voor minder dan 200 euro. Bravo!

Evert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
gegeten bij hoi tin was erg lekker wij hadden. bami. kippen pootjes.wan tan soep . garnaal flensen .+varkensribben . de zaak is +-7 8 maanden geleden opgeknapt.
ziet er weer netjes uit .wel een echte chinees. het personeel is heel erg vriendelijk
ook een leuke prijs. ben er met familie al heel vaak geweest groetjes e j
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Hoi Tin

Ook zo'n begrip in Amsterdam. Het restaurant midden in China Town Amsterdam op de Zeedijk, bestaat al decennia lang. Ik kom er al meer dan dertig jaar. Niet regelmatig maar toch altijd af en toe. En aangezien het voor mij de tweede Dim Sum binnen 1 week was, voelde het alsof ik op Dim Sum Safari was...

Dim Sum bij Hoi Tin. Het restaurant bestaat uit een voorgedeelte dat bij binnenkomst meteen zichtbaar is en het niet zichtbare achtergedeelte. Om daar te komen moet je het echt weten of er naar vragen. De tafels van het voorgedeelte staan daar normaal gesproken keurig netjes, maar nu leek het op een 'schots en scheef'-voorstelling. Niet echt uitnodigend! Omdat het vol zat vol Dim Sum-ers, weken we uit naar het veel grotere en ook drukke achtergedeelte.

We bestelden de gestoomde spareribs in zwarte bonensaus, de gestoomde flensjes respectievelijk gevuld met garnalen en rundvlees, de gestoomde kippenpoten in zwarte bonensaus, een Wantan soep en de sesamballetjes gevuld met lotuszaad.

De kleine stukjes spareribs bevatten iets teveel bot, maar het aanwezige vlees eromheen was zeer mals en goed gekruid. De gestoomde flensjes vielen deze keer wat tegen door de ietwat rauwe structuur waardoor in mijn beleving het kauwen wat meer tijd nam dan gebruikelijk. En ook de smaak viel enigszins tegen.
De kippenpoten echter smaakten naar behoren maar niet onderscheidend.
Daarentegen vormden de sesamballetjes met lotuszaad het absolute hoogtepunt, voortreffelijk!

De bediening is vlot en vriendelijk. De inrichting is sober, eerlijk gezegd niet erg sfeervol. Maar goed, het gaat om het eten, hoewel in mijn ogen uit eten en lekker eten altijd een beleving is ofwel het resultaat van de juiste prikkeling van het gehele spectrum van onze zintuigelijke waarneming en daarbij behorende sensaties! Alleen daarom al kan wat mij betreft Hoi Tin wel een opknapbeurt gebruiken.

Maar wat dondert het als het restaurant toch wel vol zit met notabene Chinezen! Dat is nog steeds de ultieme indicator dat het eten okay is!

So...never change a winning interior!
EHVD .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Na verschillende dim sum restaurants uitgeprobeerd te hebben uiteindelijk geëindigd bij Hoi Tin. Van alle restaurants blijft dit toch een van de betere.
Authentieke smaken en vriendelijke bediening. Dim sum is tot 16:30 en wij kwamen om 16:15 binnen en was geen probleem als wr nog wilden bestellen. De aankleding/sfeer is niet spectaculair maar het eten is uiteindelijk het belangrijkste.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Hier na goede verhalen te hebben gehoord met een groep gegeten maar het viel wat tegen. Ik had soja kip en dit was meer bot dan vlees en het vlees was nog rauw ook. Het voor-en nagerecht waren wel lekker evenals de gerechten die mijn tafelgenoten hadden. De service is niet denderend. We kregen 2 menukaarten voor een groep van 9 personen, te weinig kopjes voor de thee en je kunt er niet pinnen. Gelukkig was het personeel wel vriendelijk en grappig. Het decor is kil en sober, iets meer decoratie kan geen kwaad.
Foodie3000 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Dim sum bij Hoi Tin is echt een aanrader. Ik ben hier nu meerdere malen geweest en het eten is altijd erg goed. Vooral de Phoenix claws en de fried shrimp dumplings zijn hemels. Bestel ook eens de zhaliang, een heerlijke combinatie van youtiao (chinese breadstick) en rice noodles. Probeer voordat je hier gaat dim sum-men licht te ontbijten, want zoveel lekkers kun je moeilijk laten staan..
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Eigenlijk eten we heel graag al jaren bij Hoi Tin. Waar we eerst wel eens uitweken als het bij een andere (goede!) Chinees iets te druk was verkozen we Hoi Tin als alternatief. Het alternatief is feitelijk nu 1e plaats. De gerechten zijn hier super authentiek. Het is vrij druk met oude klanten en Chinezen en/of Aziaten. De voor velen beroemde Sil-Ya-Fang is geweldig. Of laat je verrassen door hun rijsttafel Hoi Tin. Overheerlijke Koe Lo Yuk zit erbij. Hoi Tin is een pareltje op de Amsterdamse Zeedijk, met goede "ouderwetsche" service en een wat ranzig decor. Houden zo.
Chuanyan C.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Hier de dimsum uitgeprobeerd. Normaal eten we bij Oriental City maar we wilden een keer een andere restaurant proberen. We namen de flensje met garnalen, tofuloempia's, varkensmaag met zwartebonensaus, cake, kippenpootjes, gebakken garnalen en gestoomde varkensvlees met vis. Helaas viel het eten een beetje tegen. De cake was droog, de tofuloempia's waren slap en de rest was het qua smaak net niet. De restaurant verkoopt ook verse broodjes en zoetigheden. Deze namen wij wel mee. Ik nam de cake met gedroogde vis erop. Klinkt raar maar het was heerlijk. Heel vers en luchtig. Zoet maar ook zoutig door de gedroogde vis. Jammer dat de cake die we bij de dimsum hadden deze kwaliteit niet had. Daarom net een voldoende voor de heerlijke cake.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Tijdens een dagje Amsterdam hier per ongeluk terechtgekomen. We waren op zoek naar een lekker lunchadresje en keken hier naar binnen. Wat opviel was dat er behoorlijk veel Chinezen zaten. Ook was het erg druk bij de ingang. Omdat we weer eens wat anders wilden proberen (normaliter gaan we voor Thais op de Zeedijk) gingen we hier naar binnen. We kregen een tafel achter in het restaurant zodat we mooi alles konden zien en goed naar buiten konden kijken.

Grappig dat we automatisch mes en vork kregen terwijl we ook prima met chopsticks uit de voeten kunnen. Althans, mijn man :-)

Er is erg veel keuze maar omdat wij nog onkundig waren over wat je nu het beste kan kiezen hebben we er tijdens ons bezoek niet alles uitgehaald wat eruit te halen viel. Ik denk dat het eten er veel lekkerder is dan dat wij konden opmaken uit de door ons gekozen gerechtjes, die waren lekker maar niet meer dan dat. Dit doen we de volgende keer anders, dan nemen we veel meer de tijd om de kaart te bestuderen.

Het restaurant is van binnen niet veel soeps. Het was een warme dag en binnen was het erg benauwd. Het uitzicht naar buiten maakt veel goed.

De bediening is gewoon bediening. Wel heeft de serveerster mij behoed voor het bestellen van een kippenpoot. Een kippenpoot daar is echt een kippenpoot incl. tenen. Misschien is dat wel hartstikke lekker maar dan maar een dimsum met garnalen :-)

Kortom, we gaan nog een keer terug. Wat ook leuk is, en verklaart waarom het bij de ingang zo druk was. Bij de ingang kun je allerlei soorten Chinese broodjes bestellen rond de 1 euro per stuk. De meesten zien er erg lekker uit. Wij hebben er ook maar twee gekocht voor onderweg.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Hoi Tin is al jaren één van mijn favoriete Chinese restaurants. Perfect gelegen aan het eind van de Zeedijk, bijna aan de Nieuwmarkt. Heel leuk binnenkomen ook via de bakkersruimte met heerlijke Chinese broodjes. Afgelopen vrijdag weer eens hier gegeten met oude vrienden. Geen poespas, maar altijd steengoed klaargemaakte gerechten. Een persoonlijke favoriet blijft voor mij de Kai Lan (Chinese brocolli). Heerlijk al dente geroerbakt met veel knoflook! De Chinese dames in de bediening weten een mooie balans te vinden tussen vlot, efficiënt bedienen en op z'n Amsterdams geinen. En, last but not least, voor de prijs hoef je het niet te laten!