Over het restaurant Hoftrammm

Tramrestaurant Hoftrammm is een rijdende Haagse tram (model GTL8-1, nummer 3035) dat van binnen is omgebouwd tot een modern en sfeervol restaurant, geheel voorzien van alle (restauratieve) voorzieningen, inclusief een professionele keuken en een toilet.

In deze culinaire tram, die een vaste route door de binnenstad van Voorburg, richting Den Haag centrum en Scheveningen rijdt, wordt een hoogwaardig 4-gangendiner (inclusief bijpassend wijnarrangement), bereid en uitgeserveerd.

Tramrestaurant Hoftrammm is ook exclusief af te huren voor speciale gelegenheden of lunches. Reservering vooraf is noodzakelijk en gaat gemakkelijk via de website.

Meer informatie over restaurant Hoftrammm

Trein: De opstaphalte ligt direct naast station Voorburg op de NS-lijn Den Haag CS – Utrecht. Bus: Buslijnen 23, 45, 46 en door de weeks ook bus 26.
  • : Parkeren bij station Voorburg: Er geldt een blauwe zone met een beperkte parkeerduur. Van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur dient er een parkeerschijf te worden gebruiken. Zondag vrij parkeren.

Doorgaans rijden wij van woensdag en donderdag om 19:00 uur en vrijdag t/m zondag om 18:00 uur
Uitmuntend
9,1
9,6
9,3

Jouw recensie over het restaurant Hoftrammm

Leo W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Dit moet je meegemaakt hebben. Op zondag i.v.m. de warmte een uur later vertrokken wat een paar dagen van te voren werd gemeld. Het is een en al verrassing wat je krijgt en het personeel is allervriendelijks en neemt de tijd voor een praatje. Ik heb de tram zien ombouwen in de remise aan de parallelweg en nu het eind resultaat bewonderd. Het dessert was zo leuk dat je zelf je koekkruimels moest maken, verder verklap ik niks.
John R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
De Hoftrammm is een ervaring die je meegemaakt moet hebben. Je wordt vriendelijk ontvangen door de hostess en in dit geval de chauffeuse, je wordt naar je tafeltje gebracht en dan kan het culinaire avontuur beginnen. Want een culinair avontuur is het.

Het menu is bedacht door de bekende Haagse kok Pierre Wind en zoals je weet gaat hij helemaal los qua smaak. Je valt van de ene verbazing in de andere en alles, maar dan ook werkelijk alles, smaakt. Mits je hiervan houdt natuurlijk. De porties zijn qua grootte precies goed, je gaat voldaan van tafel.
Het ontbreekt je werkelijk aan niets. Er staat een fles gekoeld water op tafel, bij de wijn wordt uitleg gegeven tijdens het inschenken en als je glas bijna leeg is, wordt er bijgeschonken. Het is met recht een onbeperkt wijnarrangement.
De service is goed, daar kan menig restaurant een puntje aan zuigen.

De rit duurt ongeveer 135 minuten en tijdens de rit rijdt je door Den Haag naar Scheveningen en weer terug.
Al met al hebben we heerlijk gegeten en onderweg genoten van de rit en de omgeving. Het is zijn prijs dubbel en dwars waard.
Katja K.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
de hoftrammm was werkelijk waar een topervaring! Zeker een aanrader om minimaal één keer gedaan te hebben. De prijs is aan de hoge kant, maar je krijgt wel waar voor je geld. Het zal je aan niks ontbreken: heerlijk eten, goede en galante service en je glas wordt gelijk volgeschonken mocht hij leeg raken. Het menu was heel lekker en alles zag er prachtig uit. De porties waren perfect qua grootte. Zeker een voldaan gevoel als je uitstapt!
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Zeer bijzondere ervaring. kan het iedereen aanraden. Goed eten, geserveerd in 5 gangen, met bijzondere gerechten. Bediening vlot en vriendelijk.
Jos T.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Ja, in de nieuwe vaste vestiging van de Hoftrammm in Voorburg, op de Laan van Middenburg. Alleen zaterdag- en zondagavond voor 'het publiek' geopend. Maar wat een leuk adres, vooral voor die zondagavond. Pierre Wind, omringd door een enthousiaste en aardige groep jonge mensen verzorgt een avondvullende voorstelling van experimentele gerechten. Avontuurlijk én lekker. De prijs spreek je van tevoren aan tafel af en zij vullen het dan verder in, rekening houdend met jouw voorkeuren. Je moet er wel op tijd bij zijn, een beperkt aantal tafels (24 gasten) en de zaterdagavond is kennelijk altijd volgeboekt. Maarre.. zo wordt de zondagavond ook leuk!
Angélique W.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Helemaal goed ! Lekker eten. prima crew en mooie uirzichten. We hebben genoten en gaan dit zeker over een paar maandjes weer doen
MenV C.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Ik was hier op zondag 5 maart 2017 geweest met mijn gezin. Het was een hele ervaring, een rijdend restaurant! Alles was luxe en het personeel was erg attent. De kids vonden het te gek zo'n diner trip. We reden vanaf "De Grote Kerk" twee rondjes richting Scheveningen. Aan de hele beleving zit één groot minpunt. Het arrangement duurde dik 2 uur en dan ga je het wel merken dat je echt heel krap zit in de trambankjes. De bankjes zijn hard en zitten te rechtop.

Het eten werd verrassend vernieuwend gepresenteerd. Omdat het restaurant constant in beweging was, moesten ze bij het presenteren van de gangen ook hier aandacht aan geven. Speciale manier om de soep te presenteren in flesjes en amuses die vastzitten aan een soort van "amuseboom", dat is wel heel mooi en inventief bedacht. Je kon niet a la carte bestellen. Alles gaat volgens een vast menu. Je kan kiezen tussen een wijnarrangement of een non-alcohol cocktail arrangement. Aangezien wij jonge kinderen hadden meegenomen, hadden wij voor het laatste gekozen. Mooi gepresenteerde cocktails kregen wij gedurende de hele rit onbeperkt geserveerd.

De gerechten werden mooi gepresenteerd zoals ik al eerder vertelde, echter de kwaliteit en de smaak van het eten laat hier en daar wat steken vallen. De amuses waren goed. Alleen het hoofdgerecht en het nagerecht waren wij niet echt over te spreken. Vooral het nagerecht was echt niet goed gelukt. Het idee was mooi, een Aziatische dessert. Maar helaas kon de uitvoering echt beter. Als advies zal ik ze meegeven: Ga eens bij een Chinese dimsum restaurant proeven, hoe een zoete babao broodje hoort te zijn.

Over het hele arrangement, de hele ervaring in zo'n rijdend restaurant waren we erg tevreden. Het is iets dat je een keertje meegemaakt wilt hebben. Maar als De Hoftrammm wilt dat haar gasten voor een tweede keer terugkomen, dan moet de kwaliteit van het eten echt met een paar grote stappen omhoog.
Nathalie K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Dit is de ultieme avond-uit-met-heerlijk eten. Alles is origineel en stijlvol: de locatie, de fraai gedekte tafeltjes met aangepast eetgerei. En het eten zelf is geweldig en bijzonder, zoals te verwachten van chefkok Pierre Wind. Hier kan weinig aan tippen. Zelden zo'n heerlijk avondje uit-eten meegemaakt.
Nick M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Tramrestaurant Hoftrammm kan ik beschrijven in drie woorden: buitengewoon, culinaire en gastvrij.
Kortom: erg bijzonder!
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Met 21 man, voetbalvereniging RKSV Graaf Willem II Vac, veteranen, Heeren van drie, een tocht met de Hoftrammm gemaakt. Naar Scheveningen, Zwarte Pad, de Woeste Hoogte, eindpunt tram 11 en weer terug naar de Grote Kerk! Menu goed! Incl amuse en aperitief! Wijnen werden goed doorgeschonken! Pluspunt voor de Hoftrammm
R V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Het diner bestaat uit een grote goocheldoos van Pierre Wind. Resultaat is dat het oog meer krijgt dan de smaakpapillen. Creme brulee met makreel.droge pompoen, entrecote onderin een soepje....Al met al leuk gevonden, maar het smaakt voor geen meter. Maar ja, iedereen roept heel bijzonder etc. en zo komt het eten toch uit op een royale 8.
De tramrit is leuk, maar er wordt geen stom woord gezegd over de route, Voor mensen van buiten Den Haag is er zo in het donker weinig aan.
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wat een geweldige beleving is het dineren in de Hoftramm. Het begint al zodra je de tram aan ziet komen op deze regenachtige dag in september. De tram ziet er mooi en sfeervol uit met speciale tafeltjes met inkepingen voor het glaswerk zodat het niet tijdens de rit van je tafel af kan schuiven. Amuses en aperitief staan op tafel als je de tram binnenkomt. Als oud bakker vond ik het geserveerde broodje op de priktoren van wat mindere kwaliteit. Alle andere gerechten zijn leuk en origineel. De gerechten zijn allemaal goed op smaak. Sommige onderdelen van de gerechten komen minder goed uit de verf zoals de cassismayonaise. De wijn bij het voorgerecht, een witte wijn was wat vlak van smaak. Er wordt de hele avond goed op de glazen gelet en indien nodig wordt er bijgeschonken.
De tram rijdt met een slakkengangetje van centrum Den Haag naar Scheveningen en weer terug om vervolgens weer via centrum, maar dan via een andere route, weer in Scheveningen aan te komen en weer terug.
Er is een hoop te zien en de mensen buiten staan meestal lachend je na te kijken als je met een glas wijn in de tram voorbij komt. Het enige genante is de rit door de Schilderswijk waarbij de druk dinerende tram langs haltes rijdt waar mensen staan te wachten die deze weelde niet leuk vinden.
Na 2 uur en 30 minuten waren we weer bij de grote kerk. Een hele leuke belevenis en zodra de kaart weer veranderd, gaan we zeken nog een keer, dan wellicht met een groter gezelschap.
Isabel V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Mijn man en ik zijn voor de tweede keer bij de Hoftramm geweest.
Het is altijd een hele beleving, die begint voordat je de tram instapt.
Je wordt vriendelijk door Bobby de gastherr begroet. Hij weet wie zijn gasten zijn en herkend ons zelf nog (eerste bezoek September 2015).
Hij en zijn team bieden een avond vol goede service. De sfeer is altijd gezellig.
Pierre en zijn mannen maken in hun kleine keuken geweldige gerechten, met bijzondere smaken.
Het menu met bijpassende wijnen is geweldig en staat altijd onder een ander thema, wat iedere 12 weken verandert- dus je kan blijven komen.

De combinatie tussen lekker eten in een prachtig restaurant, goede sfeer en rijden door de mooiste stad blijft geweldig en aan te raden.

Wij komen zeker weer terug !
keesd1 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Super avondje gehad! Eten heel leuk opgediend, heerlijk warm, prachtige ambiance, 2,5 uur echt fantastisch gehad.
Personeel zeer attent volop drank geserveert, eigenaar ook zeer vriendelijk alles uitgelegd bij elk gerecht.
Echt haags!!! Zelfs het bier!
Top,top,top!!!!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een uniek uitje wat mij betreft. Rijdend door Den Haag/Scheveningen dineren. Jammer dat wat mij betreft de kwaliteit van het eten achterblijft bij de service en het decor. De gerechten zijn op zich allemaal wel origineel, maar misschien soms wat vergezocht en kwa kwaliteit wat mij betreft gemiddeld.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdag hier dan eindelijk gegeten! Wat een super mooi restaurant hebben ze hiervan gemaakt! We waren met z'n vieren. Drie van ons waren Australisch, maar dat was geen probleem...alles werd netjes in het Engels uitgelegd. De amuses (trio met vanille) waren een goede start. Daarna was er de carpaccio. Als derde gang (mijn favoriet) de spinazie bouillon met kreeft en venkel met daarbij een "thee"zakje met kruiden en specerijen! Echt een succes. De hoofdgang was een taartje met pulled-kip, ook lekker. En als dessert een soort petit-grand dessert, dus meerdere elementen met in de hoofdrol wortel. De wijn was goed en in overvloed bijgeschonken!! Al met al een too avond, allemaal dankzij Bobby van Galen en z'n team! Wat een enthousiasme straalt die man uit, geweldig!
Lesley S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ach, ach, wat een beleving! Met drie echte ras-Hagenezen en een verdwaalde Utrechtenaar gingen wij de Hoftramm in. Wat een topavond! Heerlijk gegeten, alles even smaakvol en prachtig om te zien! Onderweg jeugdsentiment; hier ben ik geboren, hier zat ik op school etc. Maar ook voor niet Hagenezen moet dit een feestje zijn. Ik kan niet wachten om het nog een keer te doen. De prijs (ruim 75 p.p.) lijkt hoog, maar voor dit eten, deze bediening en de wijn die vloeide in overvloed was het echt niet te duur. Een absolute aanrader.
Jolanda O.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Wat een leuke ervaring. We werden als vips binnen gehaald. Het eten werd op een bijzondere manier opgediend. Bij ons was het donker buiten waardoor je nietveel ziet, maar de gezelligheid in de tram maakt veel goed. Er werd rijkelijk wijn geschonken. Een minpunten, er is geen menukaart. Je kunt dus niet kiezen. Vandaar mijn 8 voor het eten. Maar wel een aanrader voor een apart avondje uit.
Elizabeth65 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Wat een vrolijke avond werd dit! De hele week hard gewerkt, haasten om op tijd bij de tramhalte te zijn, een avondje op de bank lijkt aanlokkelijker. Maar dan krijg je je tafeltje, de amuses (ruime hoeveelheid, leuk opgediend) en het aperitief staan al klaar, en terwijl je proost met elkaar rijdt de tram. Buiten kijken mensen verbaasd, jaloers of zwaaien enthousiast. Het eerste voorgerecht was een carpaccio, maar dan met verschillende groentebereidingen erbij. De soep was 'vissig', met een hengeltje erbij, erg toepasselijk als je net in Scheveningen aankomt. Het hoofdgerecht was een kiptaartje, weer mooi geserveerd met veel verschillende bewerkingen. Het dessert was riant te noemen, en alles zeer smakelijk. De wijnen waren heerlijk, en daar werd niet zuinig mee omgesprongen! Bediening wist er goed bij te vertellen. Ik vind het een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het waren allemaal gerechten die veel voorbereiding vragen en goed in verhouding waren. Zeer de moeite waard!
Jharteveld1 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wederom een geweldige ervaring! Voor de tweede keer vertrokken wij vanuit de grote kerk met een mooie avond in het vooruitzicht. Het welkomstdrankje en de amuses staan al klaar wanneer je arriveert en iedereen heeft meteen al de sfeer te pakken. Het voorgerecht was een carpaccio met een heerlijke asperge mousse gevolgd door een soep met garnalen balletjes in een spinazie bouillon welke je met een kruidenzakje aan een ‘hengeltje’ nog op smaak kunt maken (blijft leuk). Het hoofdgerecht was een kip taartje en waar ik de vorige keer het dessert als favoriet had was het dit keer echt het hoofdgerecht voor mij. Tot slot het dessert waar de wortel als middelpunt stond, erg lekker!
Leuke ontdekking (vorige keer niet opgevallen) is de QR code op de menukaart. Bij het scannen van deze code kun je nog eens uitgebreid alle recepten, met extra informatie en concept tekeningen van chef kok Pierre Wind, terug lezen.
Het was weer een sfeervolle avond met heerlijk eten, lekkere wijn en een top bediening. Een culinaire belevenis en een echte aanrader!