Hofsteenge

Hoofdstraat 11 9444 PA Grolloo Nederland Kaart

Over het restaurant Hofsteenge

Een uniek stukje muzikale geschiedenis, gastvrij gepresenteerd

Een ideale stop tijdens of na een gezonde wandel- of fietstocht in de bosrijke natuur van Drenthe. In ruim honderd jaar maak je als café restaurant van alles mee. De bandleden van bluesband ‘Cuby and the Blizzards’ waren hier in de jaren zestig kind aan huis en brachten een LP uit, getiteld ‘Groeten uit Grolloo’. Het C+B museum is vlakbij. Kinderen vermaken zich op de kinderspeelplaats. Er zijn meerdere zalen voor feesten en bijeenkomsten, een verwarmd biljart, slijterij en kegelbanen.

Meer informatie over restaurant Hofsteenge

Jouw recensie over het restaurant Hofsteenge

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Een sfeervol restaurant, wat je mee terug neemt naar de tijden van weleer. Wij hebben hier de lunch gebruikt. Zowel aan de voor als achterkant is er terras, wij zaten in de veranda aan de voorzijde. We bestelden een club sandwich, een broodje beenham en een saté met friet. Alle gerechten waren goed op smaak, de club sandwich lichtjes getoast en uitstekend belegd. De Sauvignon Blanc was van prima kwaliteit. In andere recensies lees ik wat kritiek op de bediening, maar wij hebben de medewerkers als vriendelijk en positief ervaren, de wachttijd was precies goed. Prijzen zijn bijzonder vriendelijk te noemen. Wij waren zeer te spreken over Hofsteenge.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Service scoort minder omdat we ruim een uur op ons eten moesten wachten. Keuken was niet opgewassen tegen de drukte.
Bediening was heel vriendelijk.
KarlaReep .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Geweldig eten met een goede bediening. 'Gewoon' een lekker restaurant waar men nog weet hoe de etiquette zijn, zonder gek te doen in aankleding.
Aad P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Geweldig eten in een dorpscafe. Aardige mensen en Cuby kijkt toe.
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Prima gegeten. Inrichting wat donkerbruin, maar vriendelijkheid personeel maakt dit weer meer dan goed????
Evert V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Wat een heerlijke zaak! Je kan zowel binnen als buiten zitten. Overal zit je op je gemak. Of je nou een biertje wilt of uitstekend eet, het is gewoon een genot om hier te zijn. Geen wonder dat Harry Muskee hier zo graag kwam.
Ella V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij hebben een hele slechte ervaring van deze eetgelegenheid. Wij waren met 4 dames. De wijn die wij bestelde stond niet koud i.v.m. het festival hebben andere gekozen. Was wel koud. Een karafje water gevraagd. een kwart liter gekregen voor 4 glazen, dus gelijk weer een karafje gevraagd. Een mandje brood besteld 2x om gevraagd. eindelijk gekregen Een uur later ons eten. Asperge zeer hard en bedekt met een dikke saus ( het leek wel mayonaise ). De vliegen waren talrijk en de bediening was slecht. Wij zijn wel iets gewend. Maar dit was echt niet normaal. En er werd steeds gezegd als wij wat vroegen. Het is druk mevrouw. Wat een ballentent.Apart moeten betalen voor het schaaltje friet en gebakken aardappels.
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vroeger altijd op de camping in Grolloo gestaan.
Al tijden hadden we het erover hier weer een keer heen te moeten gaan.
Gister was het zover, met z'n drieen een hapje gegeten.
Vooraf de proeverij gekozen, deze was prima te doen.
Als hoofd zalm en schnitzel, was ook goed.
Het is niet hoogstaand maar het is goed eten in een gezellig restaurant.
In de zomer komen wij vast nog een keer langs!
Soof L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor mijn verjaardag heerlijk gegeten, mijn man en ik hebben de sate genomen.
Deze was zo mals en behoorlijk veel, goede satesaus, groentes en frites.
De bediening was bijzonder vriendelijk en niet overduidelijk aanwezig.
We kregen koffie gratis omdat het mijn as verjaardag was.
Zeker een aanrader!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Vanaf kleins af aan komen wij hier al eten met de kerst met onze ouders. Inmiddels kom ik hier wel eens met mijn vriend eten of even een terrasje pakken, altijd goed.
Vanavond hier gegeten ter ere van de verjaardag van mijn oma die 91 werd met een groep van 14 personen. De meeste mensen hadden een simpele soep vooraf, maar goed en smaakvol.Ik ging voor de gamba's, lekker!De hoofgerechten zijn hier van mooie eenvoud, maar dikke prima! Goede frieten en lekkere gebakken aardappelen. Beetje simpele salade..
De bediening is hier altijd goed, zeer gastvrij en niks is te veel, goed voor elkaar !
Al met al blijven we hier toch altijd terug komen...
HalveMaan .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Niet voor niets de thuishaven van de "Late Great Harry Muskee". Na een bezoek aan zijn museum kan het niet missen, je moet ook hier een kijkje nemen. Foto's aan de muur, een vitrine met "hebbedingetjes", kortom je proeft nog steeds een beetje C+B. Hier een overheerlijke pannenkoek genuttigd. Een eigen variatie over de samenstelling hiervan was totaal geen probleem. Opvallend is dat ook hier het personeel erg vriendelijk is. Zal wel aan de regio liggen. Het interieur is enigszins verouderd maar dat mag de pret niet deren. Het past gewoon in de omgeving. Sowieso een aanrader als je van plan bent een bezoek te brengen aan het C+B museum.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
We kwamen binnen voor een kop koffie en werden overweldigd door het mooie authentieke decor. Groet bij binnenkomst en knikjes van overig personeel. Keurige service en met de juiste hoeveelheid ontspannen humor voor onze twee dochters. Meestal wordt authentiek als snel oude zooi maar hier werd ter plekke nog snel een lampbolletje gewisseld. Heren van de bediening strak in het zwart! Noemenswaardig is de appelbol die reeds 9 jaar op de menukaart staat. Interessant genoeg om nog een naar toe te gaan voor het diner.
Daan P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Goede lunch het broodje Hofsteenge was een goede combinatie van gerechten! De ober was zeer vriendelijk! En het decor straalt rust en gezelligheid uit met een mooi verwarmd biljart
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
De kwaliteit van het eten is ver onder de maat en soms (carpaccio) zelfs compleet smaakloos. De prijzen echter ver bovengemiddeld. Gebruikte producten duidelijk niet vers. Hier moet flink wat worden veranderd!