Hofsteenge

Hoofdstraat 11 9444 PA Grolloo Nederland Kaart

Over restaurant Hofsteenge

Een uniek stukje muzikale geschiedenis, gastvrij gepresenteerd

Een ideale stop tijdens of na een gezonde wandel- of fietstocht in de bosrijke natuur van Drenthe. In ruim honderd jaar maak je als café restaurant van alles mee. De bandleden van bluesband ‘Cuby and the Blizzards’ waren hier in de jaren zestig kind aan huis en brachten een LP uit, getiteld ‘Groeten uit Grolloo’. Het C+B museum is vlakbij. Kinderen vermaken zich op de kinderspeelplaats. Er zijn meerdere zalen voor feesten en bijeenkomsten, een verwarmd biljart, slijterij en kegelbanen.

Meer informatie over restaurant Hofsteenge

Ella V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wij hebben een hele slechte ervaring van deze eetgelegenheid. Wij waren met 4 dames. De wijn die wij bestelde stond niet koud i.v.m. het festival hebben andere gekozen. Was wel koud. Een karafje water gevraagd. een kwart liter gekregen voor 4 glazen, dus gelijk weer een karafje gevraagd. Een mandje brood besteld 2x om gevraagd. eindelijk gekregen Een uur later ons eten. Asperge zeer hard en bedekt met een dikke saus ( het leek wel mayonaise ). De vliegen waren talrijk en de bediening was slecht. Wij zijn wel iets gewend. Maar dit was echt niet normaal. En er werd steeds gezegd als wij wat vroegen. Het is druk mevrouw. Wat een ballentent.Apart moeten betalen voor het schaaltje friet en gebakken aardappels.
Eteninassen .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Vroeger altijd op de camping in Grolloo gestaan.
Al tijden hadden we het erover hier weer een keer heen te moeten gaan.
Gister was het zover, met z'n drieen een hapje gegeten.
Vooraf de proeverij gekozen, deze was prima te doen.
Als hoofd zalm en schnitzel, was ook goed.
Het is niet hoogstaand maar het is goed eten in een gezellig restaurant.
In de zomer komen wij vast nog een keer langs!
Soof L.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor mijn verjaardag heerlijk gegeten, mijn man en ik hebben de sate genomen.
Deze was zo mals en behoorlijk veel, goede satesaus, groentes en frites.
De bediening was bijzonder vriendelijk en niet overduidelijk aanwezig.
We kregen koffie gratis omdat het mijn as verjaardag was.
Zeker een aanrader!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Vanaf kleins af aan komen wij hier al eten met de kerst met onze ouders. Inmiddels kom ik hier wel eens met mijn vriend eten of even een terrasje pakken, altijd goed.
Vanavond hier gegeten ter ere van de verjaardag van mijn oma die 91 werd met een groep van 14 personen. De meeste mensen hadden een simpele soep vooraf, maar goed en smaakvol.Ik ging voor de gamba's, lekker!De hoofgerechten zijn hier van mooie eenvoud, maar dikke prima! Goede frieten en lekkere gebakken aardappelen. Beetje simpele salade..
De bediening is hier altijd goed, zeer gastvrij en niks is te veel, goed voor elkaar !
Al met al blijven we hier toch altijd terug komen...
HalveMaan .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Niet voor niets de thuishaven van de "Late Great Harry Muskee". Na een bezoek aan zijn museum kan het niet missen, je moet ook hier een kijkje nemen. Foto's aan de muur, een vitrine met "hebbedingetjes", kortom je proeft nog steeds een beetje C+B. Hier een overheerlijke pannenkoek genuttigd. Een eigen variatie over de samenstelling hiervan was totaal geen probleem. Opvallend is dat ook hier het personeel erg vriendelijk is. Zal wel aan de regio liggen. Het interieur is enigszins verouderd maar dat mag de pret niet deren. Het past gewoon in de omgeving. Sowieso een aanrader als je van plan bent een bezoek te brengen aan het C+B museum.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
We kwamen binnen voor een kop koffie en werden overweldigd door het mooie authentieke decor. Groet bij binnenkomst en knikjes van overig personeel. Keurige service en met de juiste hoeveelheid ontspannen humor voor onze twee dochters. Meestal wordt authentiek als snel oude zooi maar hier werd ter plekke nog snel een lampbolletje gewisseld. Heren van de bediening strak in het zwart! Noemenswaardig is de appelbol die reeds 9 jaar op de menukaart staat. Interessant genoeg om nog een naar toe te gaan voor het diner.
Recensent123 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Bediening was goed. Eten viel wat tegen. De spareribs waren niet echt lekker gemarineerd, zoals dat hoort bij spareribs. Mijn disgenoten waren over het algemeen ook niet onder de indruk van het eten.
Daan P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Goede lunch het broodje Hofsteenge was een goede combinatie van gerechten! De ober was zeer vriendelijk! En het decor straalt rust en gezelligheid uit met een mooi verwarmd biljart
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
De kwaliteit van het eten is ver onder de maat en soms (carpaccio) zelfs compleet smaakloos. De prijzen echter ver bovengemiddeld. Gebruikte producten duidelijk niet vers. Hier moet flink wat worden veranderd!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2012
Na een stevige wandeling langs een deel van het Pieterpad in Grollo geeindigd. Het terras op de veranda biedt een mooi uitzicht over het landelijke karakter van het dorp. Helaas lijkt men vergeten dat het in de zomer niet nodig is om de veranda als "rookruimte" te gebruiken. Een meter-hoge asbak verpest met zijn geur het eten.
Het eten zelf is overigens van prima kwaliteit. Een tikje meer dan je van een gemiddeld dorpsrestaurant mag verwachten. De slibtongetjes zijn heerlijk knapperig gebakken in de boter en de gemarineerde spareribs zijn groot en smaakvol. Ruime schakering aan garnituur (zowel groenten, als sla, als friet, als knapperig gebakken aardappeltjes!) maakt dat je wel waar voor je geld krijgt.