Over het restaurant Hofstede Meerzigt

Frans met een oosters accent

Aan de rand van Zoetermeer midden in het prachtige polderlandschap vind je deze oude boerderij. Van buiten authentiek, van binnen modern en vol sfeer. Chef Alain Adriaanse hanteert de Franse keuken als basis, maar voegt hier en daar Aziatische accenten toe. De bediening legt je in de watten, je voelt je echt te gast. Een ervaring uit duizenden.

Meer informatie over restaurant Hofstede Meerzigt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
9,2
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ja, het wordt misschien een beetje saai en val ik in herhaling. Met 20 personen, en nu als gast, dus uitgenodigd, in the loft van Hofstede Meerzicht. Welkom geheten door Evi en Susan en voelden we ons gelijk weer "thuis" in dit geweldige restaurant. Alles klopt en is het gelijk heel erg gezellig en wordt je gastvrij en authentiek behandeld. Geen uitgebreide recensie deze keer maar gewoon weer de loftrompet betreffende dit etablissement. 2 trappen op en kom je op de bovenverdieping waar een sfeervol zaaltje is. Gezellig met een barretje en hebben we die avond gegeten en genoten. Alles moet via die trappen naar boven gesjouwd worden en heeft die Susan een conditie als een paard. Ze blijft lachen en lief kijken en is niets haar te veel. Mensen maken de tent en hebben we gelukkig ook nog even met Evi en de sommelier Sermad kunnen praten. Lieve, gedreven mensen waar wij respect voor hebben. Wij zaten dus lekker boven en was het restaurant ook ramvol. Wat we aten? Allemaal lekkere gerechten en heerlijke wijnen. Beetje teveel in het glaasje gekeken maar hoefde ik niet te rijden, ja en dan weet je het wel. Maar de andere dag geen koppijn of wat dan ook op moederdag. Vlees van Piet van der Berg mensen, je zuigt het zo naar binnen en een smaak, geweldig. Zoals ik al zei: alles klopt bij Hofstede en nog even een compliment aan Susan, wat een kanjer. Maar ook haar collega's> het was een geweldige avond.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Uitmuntend. Prima sfeer. Uitstekende bediening. Excellent eten. En een geweldig wijnarrangement terwijl ik geen liefhebber van wijn ben. Maar ja die verhalen dan zie de plaatsen waar de wijnen vandaan komen zo voor je en vervolgens passen ze ook nog bij de exclusieve gerechten. Wij hebben een vijfgangendiner genomen. Ik kan Hofstede Meerzigt van harte aanbevelen!
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Kees A.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het restaurant ademt een gezellige sfeer.
Dit in combinatie met de prima, originele gerechten en de attente bediening garandeert een gezellig en heerlijk avondje uit.
Lars N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Prima! Een echte aanrader!!
Elly G.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Onverwachts uit eten met mijn zoons. Keuze viel op Hofstede Meerzigt. En wát een keuze: ge-wel-dig! 5-gangen; leuk, professioneel personeel; goede wijn advies. Kan wel even doorgaan ... alles was perfect - van begin tot eind!
Verva .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk viergangenmenu gegeten, leuke amuses. Bediening zeer vriendelijk, alleen bij het wijnarrangement worden wel erg krappe glazen geschonken. Wijnen combineerden goed bij de gerechten. Rekening klopte niet, maar dit werd netjes hersteld. Komen zeker nog eens terug.
Anke V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Prachtig opgediend verrukkelijke lunch!
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gewoonweg heeerlijk met drie eees. De keuken weet zo goed wat koken is en wat zit je heerlijk in de hofstede. Vlees en de wijn in de combi, ik zou er graag morgen weer naartoe gaan. Iets attenter omkijken naar personeel maar verder Geweldig.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Alweer 3 maanden geleden dat we hier met een groep van 13 personen waren. Nu met zijn zessen en niet in de “Hooiberg” maar in het restaurant aan een gezellige ronde tafel. We konden van daaruit alles mooi overzien. We werden welkom geheten door onze favoriete gastvrouw Evi die ons hartelijk ontving en naar de tafel bracht. Het geeft je een goed gevoel en is het gewoon “thuiskomen” in Hofstede Meerzigt. Evi kon ons deze avond niet bedienen. Susan werd ons toegewezen. Zeker ook een meisje wat je in je hart sluit.
Er werd ons een 5 gangen diner geserveerd. Susan onze vaste gastvrouw deed geweldig haar best en was zeer attent op onze behoeftes. Naast het 5 gangen diner kozen we met 3 mensen voor een wijnarrangement, niet zozeer omdat de huiswijn niet goed is maar omdat de heer Sermad Wartan ons bij elke nieuwe wijn een prachtig verhaal kwam vertellen over de betreffende wijn. Hij weet werkelijk alles van de streek waar de wijn vandaan komt, hoe de smaak is en deze zich verhoudt met de gerechten. Daarnaast weet hij leuke dingen te vertellen over de wijnboer zelf en komen alle karakteristieken aan bod. Sermad is een lopend boek en kan je op zo’n top avond als dit niet missen. Wij hebben welgeteld van een verzorging van 5 gastvrouwen en heren kunnen genieten. Sermad voor de wijn, een andere leuke jonge ober voor het water en het afdekken en Susan en soms Evi voor de bediening en leuke praatjes en wordt je op gepaste wijze bij Meerzigt verwend en ook weer met rust gelaten. Ook dat is een kunst, af te wegen wanneer mensen in gesprek zitten of juist een praatje over de laatste gang willen hebben. Over het diner kan ik kort zijn. Het was een verassing van 5 gangen die verassend waren, gang voor gang, allemaal heerlijk. Bij de finale kwam Evi met allemaal leuk uitziende dessertjes aan ook met een Nijntje op de borden gegarneerd. Allemaal gedoopt in de blauwe muisjes en kon ik wel janken van blijdschap, we krijgen dus een kleinzoon. Trouwens er was met het 5 gangendiner zeker rekening gehouden met een zwangere onder ons. Het was feest aan tafel en keken de overige gasten op naar ons rumoer en hoop ik niet dat we te luidruchtig zijn geweest.
We sloten af na het bedanken van de geweldige crew van Meerzigt en ja, we komen hier zeker weer terug. Een grandioze avond gehad welke we niet snel zullen vergeten.
Jeffrey D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Alweer 1,5 maand geleden dat we hier gegeten hebben, maar zouden hier iedere week wel willen eten! Fantastische sfeer en vriendelijk personeel dat rekening houdt met al je wensen. Een absolute aanrader! En dan hebben we het nog niet eens over het eten gehad, dat moet je echt zelf een keer gaan proeven om te weten hoe goed dat is.
Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben, ter ere van mijn verjaardag, heerlijk gegeten. Complimenten voor de wijnkeuze, het was een fantastische avond.
therese B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik had erg veel van dit restaurant verwacht gezien alle positieve recensies, maar het eten viel qua smaak en bereiding erg tegen. De wijnen waren heerlijk, maar het eten was niet verfijnd. Jammer, de bediening was prima, niets op aan te merken. Had de kok een off day?
Patricia I.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Restaurant Hofstede Meerzigt is een gastronomische verademing. Een restaurant waarbij iedereen het woord GASTRONOMIE met hoofdletters schrijft. Alle lof voor de medewerk(st)ers welke door hun aandacht voor de details het verschil maken tussen hulde en huilen. Voor restaurant Hofstede Meerzigt is dit zonder uitzondering HULDE.

Op culinair gebied is de kaart compleet genoeg, de gerechten zijn uitgebalanceerd, de advisering compleet en zelfs over de koffie (sinds kort Nespresso) is nagedacht.

Kortom, een absolute aanrader!!!
Paolo O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, mooie ambiance en erg vriendelijk personeel. Aanrader
Jeanette74 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Onlangs (weer) bij Hofstede genoten van een fantastische avond! Een restaurant met vriendelijke bediening met een lach, heerlijke en verrassende gerechten en de wijnen zijn ook voortreffelijk. We komen zeker vaker terug!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Hofstede Meerzicht blijft mijn favoriete restaurant in Zoetermeer. Voor een goede zakelijke bespreking of een echte verwennerij ga ik graag heen. Wij werden zeer gastvrij ontvangen, er werd bijzondere aandacht aan geschonken dat ik bij een eerdere bijeenkomst niet aanwezig kon zijn. Hebben genoten van heerlijke en bijzondere wijnen met zoals altijd mooie uitleg over de wijnhuizen en gebieden!!! De kwaliteit van het eten was uitstekend, we werden zelfs stil tijdens het hoofdgerecht van de mooie wijn-spijscombinatie. De presentatie van de gerechten was zeer bijzonder. Erg veel aandacht werd er aan alles besteed. Tot snel weer ziens!!!
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
we waren met 4 personen en hadden deels 3 en 4 gangen verrassing- menu. helaas liet dat te wenden over, weinig smaak, zeer kleine porties. Hofstede culinaire hebben wij niet kunnen ontdekken. Daarbij de wijn, rood veel te koud en onze bediende -bedacht het volgende -nadat wij hem daarop opmerkzaam hadden gebracht!!, warm op onder de in heet water ( fles prijs € 34,50), hoe verzin je dit!. Nee dit is het niet voor ons was dit eenmalig.
Jennifer S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, mooie seizoensgerechten en goede portionering. professionele maar persoonlijke service. Een avond dineren hier is echt een beleving vol verrassingen.
Menno W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Hier wederom heerlijk gegeten, dit maal aan de chefs table. Het was een avond genieten van heerlijke gerechten die ook nog eens oogstrelend zijn opgemaakt.
De geserveerde wijnen van het arrangement waren zorgvuldig gekozen, de sommelier gaf bij ieder glas een uitleg, ondanks dat het restaurant helemaal vol zat werd er rustig de tijd genomen.
Van de drukte in de keuken moet je houden, ik vind het geweldig om te zien hoe de keukenbrigade aan ieder gerecht en detail zorg besteed, of het nu een amuse is of het laatste onderdeel wat bij de opmaak van het bord hoort, alles klopt.
De bediening is vriendelijk en niks is te veel gevraagd, kortom Hofstede het was weer helemaal perfect !