Over het restaurant Hofstede Meerzigt

Frans met een oosters accent

Aan de rand van Zoetermeer midden in het prachtige polderlandschap vind je deze oude boerderij. Van buiten authentiek, van binnen modern en vol sfeer. Chef Alain Adriaanse hanteert de Franse keuken als basis, maar voegt hier en daar Aziatische accenten toe. De bediening legt je in de watten, je voelt je echt te gast. Een ervaring uit duizenden.

Meer informatie over restaurant Hofstede Meerzigt

9,4

Jouw recensie over het restaurant Hofstede Meerzigt

Jurriën V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Gewoonweg geweldig. Heerlijk gegeten, geweldige service, leuke ambiance. Personeel is goed opgeleid en het eten is van een uitzonderlijk hoog niveau. Wij komen zeker nog eens terug!
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Heerlijk eten, enorm ontspannen sfeer en een mooie luxe omgeving!
Gerjanne H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Slechte app dit a ls ik de inrichting wil raten vlieg ik er steeds uit bij 2e cirkel restaurant op alle fronten excellent
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Op de 30ste verjaardag van onze zoon gingen we hier met het hele gezin dineren. Het was van begin tot het einde een feest! Leuke kleine extra attenties voor de jarige, o.a. een grote schaal met diverse zoete desserts met daarop 'Gefeliciteerd' geschreven. Onze dochter heeft een ernstige voedselallergie, waardoor dineren in een restaurant als dit best spannend is. Maar Alain en zijn keukenbrigade hebben enorm hun best gedaan. Ze kreeg heerlijke aangepaste gerechten met aangepaste wijnen, complimenten voor de sommelier en de chef! Toen bleek dat zij en haar man een kaasplankje en een zoet dessert wilden delen, werd er snel een extra zoet dessert gebracht omdat het ijs wat bij het dessert zat allergenen voor haar bevatte, iets waar de oplettende gastvrouw ons op wees. Kortom: we hebben een fantastische avond gehad! Voor herhaling vatbaar!
Hylke O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Oase in Zoetermeer
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Heerlijke gerechten en vriendelijke attente bediening
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
We hadden heel veel positieve verhalen gehoord over Hofstede Meerzigt en zien goede recensies dus we wilde ons ook graag een keer culinair laten verwennen. Samen met mijn vrouw hadden we gekozen voor het 5-gangen Zomermenu en had ik voor een bijpassend wijnarrangement gekozen. De gerechten waren allemaal mooi opgemaakt en zagen er verzorgd uit, maar de verschillende smaken vielen ons licht tegen. Twee van de vier gerechten (een met vlees en een met vis) vonden we erg goed met een prima bijpassende wijn. Van de overige gerechten inclusief het nagerecht vonden we de smaken niet heel bijzonder, wat we wel mogen verwachten van een dergelijke restaurant met geprijsde gerechten en wijnen. Daarnaast vonden we bediening wat achteloos en had soms moeite om te vertellen welke ingrediënten een bepaald gerecht bevatte. We vonden het erg jammer want we hadden ons echt verheugd op het avondje bij Hofstede. Het mag echt best wat kosten want goed eten is duur maar dan moet het ook wel echt goed zijn. Misschien hadden we gewoon pech maar helaas geen volgende keer meer voor ons.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Na een langere tijd niet te zijn geweest hier het zomermenu genomen. Het blijft altijd een positieve verrassing om hier te eten. Het vriendelijke personeel en de uitstekende keuken. Vooraf altijd heerlijke amuses. En bij de koffie krijg je een op de amuse geïnspireerde bijlage. We begonnen met een licht verwarmde carpaccio van kabeljauw met o.a. heerlijk knapperige erwtjes. Het hoofdgerecht twee mooie stukken perfect gebakken piepkuiken met garnering, het fruitige dessert sloot het geheel fantastisch af. Aan te raden is om een wijnarrangement te nemen. De wijnen bij dit restaurant zijn namelijk uitstekend. Dit restaurant is echt een aanrader. Heeft vaak ook leuke culinaire evenementen.
Nicole G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Ontvangst was buitengewoon hartelijk. We kregen heerlijke hapjes bij het aperitief. We kozen voor het verrassingsmenu. Van tevoren werd uitgebreid besproken wat we wel en niet lekker vonden en of er allergieën waren. Bij het serveren werd op een heel prettige manier verteld wat we op ons bord kregen. En de opgemaakte borden zagen er zeer aantrekkelijk uit. We hebben heerlijk gegeten.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Ontzettend verrassend en dat om de hoek, is de eerste en zeker niet de laatste keer. Gewoon onwijs goed en verrassend qua smaken.
Bediening en sommelier professioneel en bezield bezig met gastheerschap en vakkennis 10 met een griffel!!
Jacques O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het chefs signature menu was verrukkelijk en het wijnarrangement klopte previes????
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heel goed restaurant met vriendelijke en ter zake kundige bediening. Goede wijnen.
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Ach ach ach wat een fantastische avond. De reizen door de wijnen... het avontuur van de gerechten... Een vakantie op zich!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Heerlijk gegeten, deskundige medewerkers, top restaurant.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Vaker gegeten bij Meerzicht, en altijd goed, maar deze keer vond ik persoonlijk het hoofdgerecht minder (lam). Sfeer en bediening zijn uitstekend. Minpunt vind ik dat er geen kraanwater wordt geserveerd, ook niet tegen betaling. In deze tijd zou elk restaurant ook kraanwater moeten serveren.
Gerda W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
We hebben genoten van het voortreffelijke eten , de goede uitleg bij de wijnen en de vriendelijke bediening.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Zoals gebruikelijk weer een uitstekende ontvangst en ambiance. Het verrassingsmenu bood weer en keur van (kleine) smaaksensaties, begeleid door een evenzeer verrassend, bijpassend wijnarrangement. Altijd gegarandeerd een culinaire belevenis op kwalitatief hoog niveau.
Sardha L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
De gerechten waren prachtig opgemaakt en werden op een bijzondere manier opgediend. Mijn dochter van 13 is normaal wat verlegen, maar degene die ons tafeltje bediende wist haar op een leuke manier tot een gesprekje uit te nodigen. De kwaliteit van het eten was van hoog niveau, de rode huiswijn, een Malbec zoals ik me liet vertellen, was goed. De tafel waaraan wij zaten had aan 1 kant een bank, wat mijn dochter en ik altijd erg leuk vinden. Kortom: wij hebben aan onze 18e trouwdag dankzij Hofstede Meerzigt een mooie ervaring overgehouden.
Jan Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Met onze kinderen (16 en 20) hebben wij gisteren hun verjaardagen gevierd bij Hofstede Meerzigt en daar kun je geen beter restaurant voor vinden.

Gastvrij, vriendelijk en ongedwongen. Fantastisch eten, verrassend, heerlijk en bijzonder. De tijd is voorbij gevlogen.

Dank jullie wel. Alle vier sloten wij de avond af met het stellige voornemen om snel weer terug te komen.

Jan Paul van der Hel
Lucia H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Weer uitstekend gegeten. Geweldige bediening.