Over restaurant Hofstede Meerzigt

Frans met een oosters accent

Aan de rand van Zoetermeer midden in het prachtige polderlandschap vind je deze oude boerderij. Van buiten authentiek, van binnen modern en vol sfeer. Chef Alain Adriaanse hanteert de Franse keuken als basis, maar voegt hier en daar Aziatische accenten toe. De bediening legt je in de watten, je voelt je echt te gast. Een ervaring uit duizenden.

Meer informatie over restaurant Hofstede Meerzigt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11 november hier met z'n tweeen gegeten. Restaurant zat gezellig vol, aangename achtergrondmuziek (niet te hard) en een mooie sfeerhaard. We begonnen de avond met lekkere borrelhapjes en een overheerlijke amuse: snert op eigenwijze! Het verrassingsmenu kende een fijne afwisseling tussen vlees- en visgerechten. Als nagerecht kregen we nog de keuze voor kaas of een zoet dessert. Het eten was op smaak, warm en met veel aandacht bereid. De opmaak zag er ieder bordje weer fantastisch uit. Een heerlijke avond en beleving mede door het uitstekende personeel!
Hugo L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De ontvangst en bediening is zeer vriendelijk echter de tafels staan er dicht op elkaar. Belangrijker was dat we alle gerechten een zodanige overdaad van smaken vonden hebben dat het geheel niet meer smakelijk was. Met name het stoofpotje was op zijn zachts gezegd niet aan ons besteed. Zo sterk qua smaak dat het hoofdgerecht eigenlijk ook niet meer smaakte. Verder vonden we alle bijgerechten te gezocht.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We waren van de zomer reeds hier geweest met 4 personen. Hetgeen wij als zeer prettig ervaren hadden. Nu hadden we voor 13 personen in de "hooiberg" besproken. Een door glas omringde ambiance waar hun wijnvoorraad op vakkundige wijze opgeslagen is. Hetgeen een heel aparte sfeer geeft om daar met een gezelschap te zijn.

We werden heel gastvrij ontvangen. We merkten dat het "dreamteam" van Hofstede Meerzicht er ook voor wilde gaan. Een jong team van gedreven vakkundige mensen, welke zeer vakgericht en humoristisch bezig zijn. Je ziet het gelijk, ze stralen het uit en als gast voel je je er direct thuis.

We werden die avond begeleid door Evi, welke ons met haar authentieke gedrag gelijk een goed gevoel gaf. "Ik ga vanavond heel erg mijn best doen voor u en we het gezellig maken" waren haar woorden. Ze heeft er geen woord van gelogen. Evi is niet alleen jong (18 jaar - in opleiding), maar ook "good looking" en gedreven. Super!!

We hebben een geweldige avond gehad. Hetgeen we met Kelly Zijlmans van te voren besproken hebben qua menu en gang van zaken is een culinaire reis voor de avond heen geworden. Ook de geserveerde wijnen, welke telkens zeer uitgebreid toegelicht werden door een geweldige sommelier, waren een beleving. Die man kon vertellen, dat iedere wijn een streling voor de tong was.
Het was niet "proeven" maar beleven bij Hofstede Meerzicht.

De stemming die avond was opperbest en werd niet in de laatste plaats veroorzaakt door het team van Hofstede Meerzicht. Heel vakkundig en erg gastvrij en zeer oprecht naar een ieder.

Een aanrader dus en hoewel Hofstede Meerzicht "stampvol" zat, kon je daar als gast niets van merken. Het team liet ons voelen dat je als gast het middelpunt bent.

We kunnen terugkijken op een geweldig culinaire avond.

Chapeau!!!!!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Dinsdag 20 september weer eens bij Hofstede Meerzigt gegeten. Altijd goed! Het was vrij rustig, het personeel was vriendelijk en ontspannen. Na een aperitief met 2 amuses kozen we voor het 4 gangen verrassingsmenu met het wijnarrangement. Een erg goede keuze, lekkere vis op keurig opgemaakte borden. Als tweede gang ook vis en een schaal super lekker bereide mosselen. Keurig geserveerd met kommetjes warm water met citroen om de vingers te wassen. Het hoofdgerecht was vrij groot, een heerlijk stuk rundvlees, daarbij tartaar, ook weer prachtig opgemaakte borden. De sommelier was niet aanwezig, maar zijn vervanger deed zijn werk erg goed! De wijnen pasten erg goed bij de gerechten en werden goed geïntroduceerd. Als dessert een kaasplankje met Hollandse kazen.
Banditimi .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Heb hier afgelopen vrijdag 30 september met mijn echtgenote, kinderen en collega's mijn pensionering gevier en kan alleen maar positief zijn. Zowel de zwarte als de witte brigade hebben meer dan hun best gedaan. Ga er maar aanstaan om 13 aanwezigen van een uitgelezen 7 gangenmenu en het daarbij behorende wijnarrangement te voorzien. Iedere aanwezig was dan ook zeer te spreken over de kwaliteit van het eten, de wijnen en het personeel. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Op 9 september is onze trouwdag en heb ik de keukentafel gereserveerd. Dit houdt in een 9 gangen diner met even zoveel glaasjes. Omdat het die dag erg warm was heb ik gevraagd of we op het terras de maaltijd konden nuttigen. Dat was geen enkel probleem, ik kan het iedereen aanbevelen fantastisch gegeten. Echt een feestje. Bijzondere gerechten zoals gebakken mosselen in schelp, dat zie je niet vaak. Verrukkelijk!!
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Ja ik weet het, niet voordelig hier en hoef je "goedkoop" bij Hofstede niet te zoeken. Exclusief eten wel en zijn de gerechten top. We waren met zijn viertjes en begonnen met Kreeft, Kalfswang en Tonijn. Erg lekker en aanbevelenswaardig, vooral de Kalfswang. 2 keer de Bavette, 1 Cote de Boeuf en ikzelf de Iberico. Grandioos eten. De finale kan volgens mij ietsiepietsie beter maar kan ook aan mijn smaak liggen. Het eten was trouwens vergezeld door uitstekende wijnen en genoten we van de ambiance. Zat op deze woensdagavond ram-vol en waren we blij dat we besproken hadden. Nog even naar het zaaltje gekeken voor ons groepje welke wij later in het jaar voor dienen te reserveren. Heel leuk zaaltje aan de buitenkant van de zaak. Hygiëne is hier top en kan ik er niets aan doen daar altijd op te letten. Keuken zag er ook geweldig schoon uit en geeft dit restaurant waar voor je geld. Niet voordelig maar wanneer je echt eens iets lekkers, ongedwongen chique wil kan je hier prima terecht. Toptent!!
Clvanluberti .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Het eten is subliem. Personeel heel attent. Het restaurant doet heel warm en sfeervol aan.
De wijn was erg lekker en paste goed bij het eten.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Met een besloten groep van 19 personen hier fantastisch genoten.

Als je naar een romantische avond met zeer goede service en een heel mooi restaurant verlangt dan raad ik dit restaurant zeker aan. Natuurlijk is de prijs kwaliteit verhouding in orde.

De wijnkamer is ook een perfecte plek om met een groep van 16 personen privé te dineren.
Je kijkt je ogen uit want je zit letterlijk tussen de enorme verzameling goede wijnen.

De vis en vleesgerechten waren van zeer goede kwaliteit en het nagerecht (creme brulee en bolletjes ijs) in een woord een smaaksensatie!
Tja, dan verwacht je dat de koffie ook lekker is en dat was ook zo.

Kortom: Regelrechte aanrader, zeker voor speciale gelegenheden.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wij hebben alweer twee weken geleden gegeten bij ons favoriete restaurant Hofstede Meerzigt. Vanwege het lekkere zwoele weer konden we eindelijk eens in de tuin eten! Al jaren gehoopt dat het een keer zou lukken. En wat was het weer een feestje! We kozen voor het 4 -gangenmenu van de chef en werden niet teleurgesteld. Tezamen met het wijn-arrangement waarbij de sommelier iedere keer weer leuke anekdotes vertelt over de wijnhuizen, hebben wij een top avond gehad! De prijskwaliteit-verhouding van het eten is hier ongeëvenaard.
Nvt N.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Sfeervol restaurant aan de rand van een park. In de zomer kun je er buiten eten, anders vinden wij beneden het leukst. de inrichting is gezellig. Bij het aperitief komt een leuke schaal met originele hapjes. Meestal nemen we het verrassingsmenu. Je kunt daarbij zelf aangeven wat je eventueel niet wilt. Wij zijn nog nooit teleurgesteld zowel voor- als hoofdgerechten zijn altijd erg goed. Dessert omruilen voor kaas mag ook altijd (geloof wel dat het iets extra kost). Als het erg druk is kan de bediening wel iets beter, een besteld drankje wordt dan bijvoorbeeld wel eens vergeten, maar verder is iedereen even vriendelijk.
Rayh71 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Een leuk restaurant om samen met een vriendin gezellig wat te eten. Service was echt goed. We hadden voor een lunchmenu gekozen. Was zeer smakelijk en we zaten helemaal vol. Goede prijs-kwaliteit verhouding. We komen hier zeker terug.
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Superavond gehad!
Ontvangst met lekkere aparte amuses, gerechten waren heerlijk met goede bijpassende wijnen.
Leuke bediening die enthousiast goede uitleg gaf over de wijn en gerechten.
Toch 1 puntje van kritiek sommige gerechten werden in een 'kom' geserveerd is niet handig als je de gerechten moet snijden.
Mil D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Voor onze trouwdag een 4-gangen menu van de chef genomen en dat is ons zeker niet tegengevallen.

Prijs menu € 47,50 en (bijna) alles was even lekker/goed. Dat bijna slaat op de nagerechten.

Voorgerecht: pizza Hofstede Meerzicht, een zelfgemaakte speciale bodem met saus, tomaat, gegrilde sliptongfilets en wat andere dingetjes. Erg lekker.

Tussengerecht: plakjes coquille Saint Jacques en plakjes bonito, met een schuimig sausje en nog wat dingetje. Het glaasje met een soort bouilllon met schuim erop vond ik eigenlijk meer zout dan lekker.

Hoofdgerecht was de lekkerste Hollands weiderund (bavette? bloemstuk?) van Piet van den Berg dat we ooit hebben gegeten. In dunne plakjes gesneden, om te zuigen en met o.a. een heerlijk sausje erbij van gestoofde ossenstaart.

Mijn nagerecht was een bolletje (straciatelle?) ijs en stukjes aardbei in een schuimig sausje.
Mijn man had voor € 5,00 supplement het kaasplankje genomen. Dat waren slechts 5 mini plakjes Nederlandse kaas (oa. bierkaas en geitenkaas) met een mini, mini broodje en bakje stroop. De nagerechten waren eigenlijk een teleurstelling en niet een klappertje om een menu met een goed gevoel af te sluiten.

Huiswijn was € 4,50, dus heel redelijk. En goede glazen.

Al met al zeker voor herhaling vatbaar!! En dan misschien lekker buiten op een van de terrassen.

Hopelijk treffen we het dan niet dat er een tafel van ca. 10 personen tegenover ons staat waarvan soms de helft van de gasten en soms bijna iedereen wegloopt om ergens ander te gaan roken/praten. Erg onrustig.

Aad Z.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ben misschien wel bevooroordeeld, maar wat een avond, mooie locatie, mooie entourage, heerlijke wijnen, fantastische gerechten, super personeel, en fantastische kok.bedankt team Alain voor deze onvergetelijke avond.en zeker tot de volgende keer.
Kimberly T.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Ik heb hier op Koningsdag met mijn familie gegeten. Ontzettend geweldige avond gehad, een ervaring om niet te vergeten. De bediening is uiterst vriendelijk en gastvrij. Mooie explicaties gegeven bij het eten en de verhalen over de wijnen waren geweldig! Ik ben absoluut geen persoon die graag twee keer of vaker naar hetzelfde restaurant zou gaan, maar hier zou ik graag weer terugkomen! Hofstede Meerzigt bedankt, jullie hebben mij en mijn familie een onvergetelijke avond bezorgd!
Iend .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben met onze eetclub een geheel verzorgde avond gehad. Ontvangst was keurig, eten geweldig en wat een gave manier om de gerechten te presenteren. Wat fijn om te zien dat de sommelier écht van zijn vak houdt, hij vertelde de mooiste verhalen en anekdotes. Wij denken terug aan een mooie avond. Bedankt team Hofstede Meerzigt! Een aanrader!
Bunkeren .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wij hebben hier onze 6e trouwdag gevierd met een vijfgangen diner. Alles werd goed toegelicht en op tijd gebracht door de bediening. De balans tussen de smaken van de gangen was goed en het eten was niet te zout of te gekruid. Het was niet een heel goedkoop avondje, maar op je trouwdag maakt niet uit.
EdenSteef .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Gisteren het jubileum van onze verloving gevierd met mijn vrouw. Ik ben heel wat gewend vanuit mijn horeca verleden, maar het team van Hofstede Meerzigt snapt het principe van totaalbeleving tot in de puntjes. Een vlotte bediening die het vak verstaat en een keuken die kwalitatief zeer sterk is. Diepe buiging voor de rouleau in de piece. Dat verraadt de pure klasse. Absolute aanrader. Wat ons betreft: tot ziens!
Adoudeman .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Keuken en entourage zijn keurig en het personeel deed zeker zijn best. De pretenties zijn evenwel te hoog en niet waar te maken. De gerechten zouden naar mijn smaak meer naturel en minder opgepimpt kunnen zijn en de verhalen bij veel van de gerechten wat minder. Ik betaal tenslotte niet voor de pretenties en de verhalen. Al met al een redelijke voldoende, maar het zou zoveel beter kunnen.