Over het restaurant Hofstede Meerzigt

Frans met een oosters accent

Aan de rand van Zoetermeer midden in het prachtige polderlandschap vind je deze oude boerderij. Van buiten authentiek, van binnen modern en vol sfeer. Chef Alain Adriaanse hanteert de Franse keuken als basis, maar voegt hier en daar Aziatische accenten toe. De bediening legt je in de watten, je voelt je echt te gast. Een ervaring uit duizenden.

Meer informatie over restaurant Hofstede Meerzigt

9,1

Jouw recensie over het restaurant Hofstede Meerzigt

Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Na een langere tijd niet te zijn geweest hier het zomermenu genomen. Het blijft altijd een positieve verrassing om hier te eten. Het vriendelijke personeel en de uitstekende keuken. Vooraf altijd heerlijke amuses. En bij de koffie krijg je een op de amuse geïnspireerde bijlage. We begonnen met een licht verwarmde carpaccio van kabeljauw met o.a. heerlijk knapperige erwtjes. Het hoofdgerecht twee mooie stukken perfect gebakken piepkuiken met garnering, het fruitige dessert sloot het geheel fantastisch af. Aan te raden is om een wijnarrangement te nemen. De wijnen bij dit restaurant zijn namelijk uitstekend. Dit restaurant is echt een aanrader. Heeft vaak ook leuke culinaire evenementen.
Nicole G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Ontvangst was buitengewoon hartelijk. We kregen heerlijke hapjes bij het aperitief. We kozen voor het verrassingsmenu. Van tevoren werd uitgebreid besproken wat we wel en niet lekker vonden en of er allergieën waren. Bij het serveren werd op een heel prettige manier verteld wat we op ons bord kregen. En de opgemaakte borden zagen er zeer aantrekkelijk uit. We hebben heerlijk gegeten.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Ontzettend verrassend en dat om de hoek, is de eerste en zeker niet de laatste keer. Gewoon onwijs goed en verrassend qua smaken.
Bediening en sommelier professioneel en bezield bezig met gastheerschap en vakkennis 10 met een griffel!!
Jacques O.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Het chefs signature menu was verrukkelijk en het wijnarrangement klopte previes????
Cees Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Heel goed restaurant met vriendelijke en ter zake kundige bediening. Goede wijnen.
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Ach ach ach wat een fantastische avond. De reizen door de wijnen... het avontuur van de gerechten... Een vakantie op zich!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Heerlijk gegeten, deskundige medewerkers, top restaurant.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Vaker gegeten bij Meerzicht, en altijd goed, maar deze keer vond ik persoonlijk het hoofdgerecht minder (lam). Sfeer en bediening zijn uitstekend. Minpunt vind ik dat er geen kraanwater wordt geserveerd, ook niet tegen betaling. In deze tijd zou elk restaurant ook kraanwater moeten serveren.
Gerda W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
We hebben genoten van het voortreffelijke eten , de goede uitleg bij de wijnen en de vriendelijke bediening.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Zoals gebruikelijk weer een uitstekende ontvangst en ambiance. Het verrassingsmenu bood weer en keur van (kleine) smaaksensaties, begeleid door een evenzeer verrassend, bijpassend wijnarrangement. Altijd gegarandeerd een culinaire belevenis op kwalitatief hoog niveau.
Sardha L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
De gerechten waren prachtig opgemaakt en werden op een bijzondere manier opgediend. Mijn dochter van 13 is normaal wat verlegen, maar degene die ons tafeltje bediende wist haar op een leuke manier tot een gesprekje uit te nodigen. De kwaliteit van het eten was van hoog niveau, de rode huiswijn, een Malbec zoals ik me liet vertellen, was goed. De tafel waaraan wij zaten had aan 1 kant een bank, wat mijn dochter en ik altijd erg leuk vinden. Kortom: wij hebben aan onze 18e trouwdag dankzij Hofstede Meerzigt een mooie ervaring overgehouden.
Jan Paul V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Met onze kinderen (16 en 20) hebben wij gisteren hun verjaardagen gevierd bij Hofstede Meerzigt en daar kun je geen beter restaurant voor vinden.

Gastvrij, vriendelijk en ongedwongen. Fantastisch eten, verrassend, heerlijk en bijzonder. De tijd is voorbij gevlogen.

Dank jullie wel. Alle vier sloten wij de avond af met het stellige voornemen om snel weer terug te komen.

Jan Paul van der Hel
Lucia H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Weer uitstekend gegeten. Geweldige bediening.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Na lange tijd weer eens hier gaan eten, deze keer samen met mijn moeder. We hebben allebei genoten! Het personeel is zeer vriendelijk en kundig en de gerechten precies van de kwaliteit die je hier verwacht. Wij kozen voor het Menu van de Chef en hebben een heerlijke avond gehad!
Dienne B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Genoten van de atmosfeer en het heerlijke viergangen suprise menu
tonmijnders M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Verrasende gerechten,smaakvol opgediend.
Lucie V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Heerlijkd lunch, echt een aanrader!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Een goede relaxte sfeer en uitstekend eten met mooie wijnen !
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
We hebben een culinaire topavond gehad. Chefkok Alain Adriaanse kookte samen met 2 sterren gast Chef Pascal Jalhay de sterren van de hemel op deze speciale avond. Hele verrassende, bijzondere gerechten met veel Aziatische invloeden en heerlijke bijpassende wijnen.
Nely V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Je voelt je welkom als je meteen wordt verrast met een heerlijke amuse. De gerechten zijn met een plaatje voor het oog en een streling voor de tong. Echt een aanrader.