Over het restaurant Hofstede Meerzigt

Frans met een oosters accent

Aan de rand van Zoetermeer midden in het prachtige polderlandschap vind je deze oude boerderij. Van buiten authentiek, van binnen modern en vol sfeer. Chef Alain Adriaanse hanteert de Franse keuken als basis, maar voegt hier en daar Aziatische accenten toe. De bediening legt je in de watten, je voelt je echt te gast. Een ervaring uit duizenden.

Meer informatie over restaurant Hofstede Meerzigt

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,1
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gewoonweg heeerlijk met drie eees. De keuken weet zo goed wat koken is en wat zit je heerlijk in de hofstede. Vlees en de wijn in de combi, ik zou er graag morgen weer naartoe gaan. Iets attenter omkijken naar personeel maar verder Geweldig.
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Alweer 3 maanden geleden dat we hier met een groep van 13 personen waren. Nu met zijn zessen en niet in de “Hooiberg” maar in het restaurant aan een gezellige ronde tafel. We konden van daaruit alles mooi overzien. We werden welkom geheten door onze favoriete gastvrouw Evi die ons hartelijk ontving en naar de tafel bracht. Het geeft je een goed gevoel en is het gewoon “thuiskomen” in Hofstede Meerzigt. Evi kon ons deze avond niet bedienen. Susan werd ons toegewezen. Zeker ook een meisje wat je in je hart sluit.
Er werd ons een 5 gangen diner geserveerd. Susan onze vaste gastvrouw deed geweldig haar best en was zeer attent op onze behoeftes. Naast het 5 gangen diner kozen we met 3 mensen voor een wijnarrangement, niet zozeer omdat de huiswijn niet goed is maar omdat de heer Sermad Wartan ons bij elke nieuwe wijn een prachtig verhaal kwam vertellen over de betreffende wijn. Hij weet werkelijk alles van de streek waar de wijn vandaan komt, hoe de smaak is en deze zich verhoudt met de gerechten. Daarnaast weet hij leuke dingen te vertellen over de wijnboer zelf en komen alle karakteristieken aan bod. Sermad is een lopend boek en kan je op zo’n top avond als dit niet missen. Wij hebben welgeteld van een verzorging van 5 gastvrouwen en heren kunnen genieten. Sermad voor de wijn, een andere leuke jonge ober voor het water en het afdekken en Susan en soms Evi voor de bediening en leuke praatjes en wordt je op gepaste wijze bij Meerzigt verwend en ook weer met rust gelaten. Ook dat is een kunst, af te wegen wanneer mensen in gesprek zitten of juist een praatje over de laatste gang willen hebben. Over het diner kan ik kort zijn. Het was een verassing van 5 gangen die verassend waren, gang voor gang, allemaal heerlijk. Bij de finale kwam Evi met allemaal leuk uitziende dessertjes aan ook met een Nijntje op de borden gegarneerd. Allemaal gedoopt in de blauwe muisjes en kon ik wel janken van blijdschap, we krijgen dus een kleinzoon. Trouwens er was met het 5 gangendiner zeker rekening gehouden met een zwangere onder ons. Het was feest aan tafel en keken de overige gasten op naar ons rumoer en hoop ik niet dat we te luidruchtig zijn geweest.
We sloten af na het bedanken van de geweldige crew van Meerzigt en ja, we komen hier zeker weer terug. Een grandioze avond gehad welke we niet snel zullen vergeten.
Cobie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben, ter ere van mijn verjaardag, heerlijk gegeten. Complimenten voor de wijnkeuze, het was een fantastische avond.
therese B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik had erg veel van dit restaurant verwacht gezien alle positieve recensies, maar het eten viel qua smaak en bereiding erg tegen. De wijnen waren heerlijk, maar het eten was niet verfijnd. Jammer, de bediening was prima, niets op aan te merken. Had de kok een off day?
Patricia I.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Restaurant Hofstede Meerzigt is een gastronomische verademing. Een restaurant waarbij iedereen het woord GASTRONOMIE met hoofdletters schrijft. Alle lof voor de medewerk(st)ers welke door hun aandacht voor de details het verschil maken tussen hulde en huilen. Voor restaurant Hofstede Meerzigt is dit zonder uitzondering HULDE.

Op culinair gebied is de kaart compleet genoeg, de gerechten zijn uitgebalanceerd, de advisering compleet en zelfs over de koffie (sinds kort Nespresso) is nagedacht.

Kortom, een absolute aanrader!!!
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, mooie ambiance en erg vriendelijk personeel. Aanrader
Jeanette74 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Onlangs (weer) bij Hofstede genoten van een fantastische avond! Een restaurant met vriendelijke bediening met een lach, heerlijke en verrassende gerechten en de wijnen zijn ook voortreffelijk. We komen zeker vaker terug!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Hofstede Meerzicht blijft mijn favoriete restaurant in Zoetermeer. Voor een goede zakelijke bespreking of een echte verwennerij ga ik graag heen. Wij werden zeer gastvrij ontvangen, er werd bijzondere aandacht aan geschonken dat ik bij een eerdere bijeenkomst niet aanwezig kon zijn. Hebben genoten van heerlijke en bijzondere wijnen met zoals altijd mooie uitleg over de wijnhuizen en gebieden!!! De kwaliteit van het eten was uitstekend, we werden zelfs stil tijdens het hoofdgerecht van de mooie wijn-spijscombinatie. De presentatie van de gerechten was zeer bijzonder. Erg veel aandacht werd er aan alles besteed. Tot snel weer ziens!!!
Robajo B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
we waren met 4 personen en hadden deels 3 en 4 gangen verrassing- menu. helaas liet dat te wenden over, weinig smaak, zeer kleine porties. Hofstede culinaire hebben wij niet kunnen ontdekken. Daarbij de wijn, rood veel te koud en onze bediende -bedacht het volgende -nadat wij hem daarop opmerkzaam hadden gebracht!!, warm op onder de in heet water ( fles prijs € 34,50), hoe verzin je dit!. Nee dit is het niet voor ons was dit eenmalig.
Jennifer S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken, mooie seizoensgerechten en goede portionering. professionele maar persoonlijke service. Een avond dineren hier is echt een beleving vol verrassingen.
Menno W.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Hier wederom heerlijk gegeten, dit maal aan de chefs table. Het was een avond genieten van heerlijke gerechten die ook nog eens oogstrelend zijn opgemaakt.
De geserveerde wijnen van het arrangement waren zorgvuldig gekozen, de sommelier gaf bij ieder glas een uitleg, ondanks dat het restaurant helemaal vol zat werd er rustig de tijd genomen.
Van de drukte in de keuken moet je houden, ik vind het geweldig om te zien hoe de keukenbrigade aan ieder gerecht en detail zorg besteed, of het nu een amuse is of het laatste onderdeel wat bij de opmaak van het bord hoort, alles klopt.
De bediening is vriendelijk en niks is te veel gevraagd, kortom Hofstede het was weer helemaal perfect !
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Hier met mijn vrouw geweest en ons lekker laten verrassen door de chef. En wat een verrassing was het! Fantastische wijnen en schitterende gerechten! Top bediening. Voor iedereen een aanrader als je een mooie avond wilt beleven!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk amuse van snert op eigen wijze, gevolgd door smakelijk 4 gangen verrassingsmenu met onder andere heilbot en zacht rundvlees. Alles geserveerd met bijpassende wijnen in een wijnarrangement. De sommelier verteld prachtig en de avond was een ware beleving. Een ontspannen avondje uit in sfeervolle, gastvrije ambiance. Het was een geweldige avond, hier ga ik zeker vaker heen!
Caroline B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vrijdag 11 november hier met z'n tweeen gegeten. Restaurant zat gezellig vol, aangename achtergrondmuziek (niet te hard) en een mooie sfeerhaard. We begonnen de avond met lekkere borrelhapjes en een overheerlijke amuse: snert op eigenwijze! Het verrassingsmenu kende een fijne afwisseling tussen vlees- en visgerechten. Als nagerecht kregen we nog de keuze voor kaas of een zoet dessert. Het eten was op smaak, warm en met veel aandacht bereid. De opmaak zag er ieder bordje weer fantastisch uit. Een heerlijke avond en beleving mede door het uitstekende personeel!
Hugo L.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De ontvangst en bediening is zeer vriendelijk echter de tafels staan er dicht op elkaar. Belangrijker was dat we alle gerechten een zodanige overdaad van smaken vonden hebben dat het geheel niet meer smakelijk was. Met name het stoofpotje was op zijn zachts gezegd niet aan ons besteed. Zo sterk qua smaak dat het hoofdgerecht eigenlijk ook niet meer smaakte. Verder vonden we alle bijgerechten te gezocht.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Hier geweest met mijn vrouw en wat een top avond was dit. We hebben ons lekker laten verrassen. En wat een verrassing was het! Genoten van fantastische wijnen en schitterende gerechten. Bediening was ook helemaal top. Ik zou iets negatiefs willen schrijven, kan alleen niets verzinnen. AANRADER!
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We waren van de zomer reeds hier geweest met 4 personen. Hetgeen wij als zeer prettig ervaren hadden. Nu hadden we voor 13 personen in de "hooiberg" besproken. Een door glas omringde ambiance waar hun wijnvoorraad op vakkundige wijze opgeslagen is. Hetgeen een heel aparte sfeer geeft om daar met een gezelschap te zijn.

We werden heel gastvrij ontvangen. We merkten dat het "dreamteam" van Hofstede Meerzicht er ook voor wilde gaan. Een jong team van gedreven vakkundige mensen, welke zeer vakgericht en humoristisch bezig zijn. Je ziet het gelijk, ze stralen het uit en als gast voel je je er direct thuis.

We werden die avond begeleid door Evi, welke ons met haar authentieke gedrag gelijk een goed gevoel gaf. "Ik ga vanavond heel erg mijn best doen voor u en we het gezellig maken" waren haar woorden. Ze heeft er geen woord van gelogen. Evi is niet alleen jong (18 jaar - in opleiding), maar ook "good looking" en gedreven. Super!!

We hebben een geweldige avond gehad. Hetgeen we met Kelly Zijlmans van te voren besproken hebben qua menu en gang van zaken is een culinaire reis voor de avond heen geworden. Ook de geserveerde wijnen, welke telkens zeer uitgebreid toegelicht werden door een geweldige sommelier, waren een beleving. Die man kon vertellen, dat iedere wijn een streling voor de tong was.
Het was niet "proeven" maar beleven bij Hofstede Meerzicht.

De stemming die avond was opperbest en werd niet in de laatste plaats veroorzaakt door het team van Hofstede Meerzicht. Heel vakkundig en erg gastvrij en zeer oprecht naar een ieder.

Een aanrader dus en hoewel Hofstede Meerzicht "stampvol" zat, kon je daar als gast niets van merken. Het team liet ons voelen dat je als gast het middelpunt bent.

We kunnen terugkijken op een geweldig culinaire avond.

Chapeau!!!!!
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Dinsdag 20 september weer eens bij Hofstede Meerzigt gegeten. Altijd goed! Het was vrij rustig, het personeel was vriendelijk en ontspannen. Na een aperitief met 2 amuses kozen we voor het 4 gangen verrassingsmenu met het wijnarrangement. Een erg goede keuze, lekkere vis op keurig opgemaakte borden. Als tweede gang ook vis en een schaal super lekker bereide mosselen. Keurig geserveerd met kommetjes warm water met citroen om de vingers te wassen. Het hoofdgerecht was vrij groot, een heerlijk stuk rundvlees, daarbij tartaar, ook weer prachtig opgemaakte borden. De sommelier was niet aanwezig, maar zijn vervanger deed zijn werk erg goed! De wijnen pasten erg goed bij de gerechten en werden goed geïntroduceerd. Als dessert een kaasplankje met Hollandse kazen.
Banditimi .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Heb hier afgelopen vrijdag 30 september met mijn echtgenote, kinderen en collega's mijn pensionering gevier en kan alleen maar positief zijn. Zowel de zwarte als de witte brigade hebben meer dan hun best gedaan. Ga er maar aanstaan om 13 aanwezigen van een uitgelezen 7 gangenmenu en het daarbij behorende wijnarrangement te voorzien. Iedere aanwezig was dan ook zeer te spreken over de kwaliteit van het eten, de wijnen en het personeel. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Xandra H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Op 9 september is onze trouwdag en heb ik de keukentafel gereserveerd. Dit houdt in een 9 gangen diner met even zoveel glaasjes. Omdat het die dag erg warm was heb ik gevraagd of we op het terras de maaltijd konden nuttigen. Dat was geen enkel probleem, ik kan het iedereen aanbevelen fantastisch gegeten. Echt een feestje. Bijzondere gerechten zoals gebakken mosselen in schelp, dat zie je niet vaak. Verrukkelijk!!