Hofstede De Middelburg

- Diner vanaf 17:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Hofstede De Middelburg, iets rechts van de lijn Deventer Apeldoorn gelegen. Als gast op een verjaardagsfeest hier uitstekend en uitgebreid geluncht. Prachtige omgeving met schitterend weer. Fraai ruim terras, vriendelijke bediening en binnen een piekfijn buffet.

Begonnen met koffie en klein gebakje. Dan de echte start: minihapjes zoals rillette van gerookte forel en garnaal op een bedje met groen, alles zeer verzorgd. Het buffet begint met vers, zelf te snijden warm boerenlandbrood, kruidenboter en een keur aan beleg waarvan de rosbief en carpaccio meer dan smakelijk waren.

Tweede ronde: warme pasta, aardappel in fijne saus, groente en vleesgerecht met extra keuzes. Desert: tiramisu en koffie ter afronding. De jarige gastheer - een liefhebber van Ollie B. Bommel literatuur - heeft het vaak over “Een eenvoudige doch voedzame maaltijd.” Dat voedzame klopt helemaal maar het ‘eenvoudige’ kun je rustig vergeten!
Chiara_123 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Gisteravond samen met moeders hier gegeten met een Groupon-bon.
Het was heerlijk!! We kunnen niet anders zeggen. De jonge Italiaanse chefkok die er werkt schijnt nieuw te zijn, maar wat een prachtige, heerlijke gerechten. Alle gerechten erg groot, waardoor het voor ons iets te veel was( kleine eters) maar ook voor de grote eters is het meer dan genoeg ! Ik ga het menu niet verklappen ;) maar gewoon doen!!
Ook de bediening was erg goed, netjes en aardig.
We kregen zelfs ( ongevraagd) een karaf water. Klinkt misschien als iets heel simpels, maar bij de meeste restaurants waar ik ben geweest moet je hier altijd om vragen.

Wij komen terug !

Complimenti e grazie mille
Gjann5 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een geweldig mooie locatie om te eten. Wel vonden we de achtergrond muziek niet prettig om aan te horen en te overheersend. We hadden een driegangen keuzemenu van € 29,50. Als voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht kalfsentrecote en chocomousse met ijs als nagerecht. Alle gangen waren van een prima kwaliteit en er werd zeer veel aandacht geschonken aan de presentatie van de gerechten. Elk gerecht was een plaatje op zich. De enige smet op het eten was dat het restaurant niet over de bij het hoofdgerecht behorende frites of aardappeltjes bleek te beschikken, als gevolg waarvan we een pasta bij het hoofdgerecht kregen. De service was heel voorkomend. Helaas bleek bij het verlaten van het restaurant dat de buitenverlichting niet brandde, waardoor wij in het pikkedonker onze weg naar het parkeerterrein moesten zoeken. Gelukkig bood onze mobiele telefoon uitkomst met een lichtje. Kortom een restaurant met een grote potentie, waar het eten voortreffelijk is maar waar daarnaast enige zaken nog kunnen worden verbeterd. Dan is het helemaal top.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
De reservering verliep knullig: eerst een voicemail van een onbekende mijnheer die achteraf toch bij het restaurant hoorde en bij de 2e keer bellen werd er gezegd dat er nog plek was voor 2 personen, wat ineens werd veranderd: er is geen plek voor Groupon.
Ik ging voor a la carte, maar vertelde wel dat ik een restaurantcadeaukaart had. Nou dat werd bij de reservering erbij geschreven en was geen probleem.
We hadden een prima plekje op het terras en kregen ongevraagd (gratis) brood en water.
Omdat er een groter gezelschap kwam eten, kon er een proeverij van voorgerechten besteld worden.
We kozen voor de rilette van gerookte forel met Hollandse garnaaltjes, die was heel erg lekker met een mooie volle smaak.
Dit gerecht was ook onderdeel van de proeverij, waarbij ook de gekarameliseerde geitenkaas, de gemarineerde zalm en de champignons Dordogne.Het geheel was niet erg verrassend maar het smaakte prima.
De boerderij eend was prima, mooi roze en goed op smaak. De kabeljauw met een beurre blanc saus was niet bijzonder en geserveerd op een koud bord, dus lauwe vis. De bij-gerechtjes waren wat sla en aardappeltjes gebakken in schil, tja fantasieloos.
We hebben de nagerechten maar niet besteld: een fantasieloze kaart met de alom bekende nagerechten.
De entourage is prachtig met het water van Bussloo op de achtergrond, de tafels met fraai linnen zagen er mooi uit, maar waarom dan papieren servetjes?
Bij de afrekening nog een onaangename verrassing: de restaurantcadeauCARD is wat anders dan de restaurant cadeauKAART. Volgens de bediening werd deze nogal eens met elkaar gewisseld en waren er vaker problemen. Wanner houden we op met deze goedbedoelde en dure kadootjes die alleen maar narigheid en beperkingen met zich mee brengen. In dit geval wisten ze van mij cadeaucard, maar ja, jammer dan het was geen kaart. Daar kan je op anticiperen denk ik als dit vaker voorkomt. Zonder excuses van het restaurant het volledige bedrag afgerekend.
Beuker112 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Met een Groupon met 6 man een verrassingsmenu gegeten. Er wordt gevraagd of iemand allergisch is voor bepaald soort eten. Dit niet direct maar 1 persoon lust absoluut geen champignons. Dit werd bij het 3e gerecht uitgeserveerd en die persoon kon met een lege plek voor zijn neus toekijken hoe de anderen het opaten. Er werd duidelijk gezegd dat men geen rekening houdt wat iemand niet lust, maar alleen met allergieen. De bediening gevraagd het toch uit te serveren. De porties zijn niet overweldigend en dan kon een ander het opeten. Komt er een jongeman uit de keuken en verteld dat de champignons op zijn en verteld letterlijk dat hij er 1 week werkt, maar dat het een zooitje is. Het hoofdgerecht zou zalm zijn, maar i.p.v. werd het duivenborst. Frites bijgevraagd. Dat kregen we van het huis ter compensatie. Voor een karaf kraanwater moest betaald worden.
JBeugeling .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Via Groupon gegeten. Heerlijke 5 gangen diner. Vanwege het goede weer konden we lekker buiten eten. Eten van goede kwaliteit. Gangen goed op elkaar afgestemd. Entourage/Decor slaat op buiten terras. Leuke ligging, lekker rustig. Zeer enthousiaste bediening, eigenaar/eigenaresse.
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
5 gangen groupon diner genuttigd, wat subliem was. Veel aandacht in de keuken voor detail.
Restaurantruimte werd helaas overstemd door een gezelschap van 14 man, waardoor je zelfs met een viertje je wat verloren waande. Komen hier zeker weer terug>
BPB .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Wezen eten met een Groupon-coupon, een 5-gangen menu van de chef.
Al wonen we in de buurt en lopen we er vaak langs met de hond, we waren er nog nooit geweest.

Mooie hoeve in een bosrijke omgeving, aan de plas van Bussloo.
Hadden een heerlijke plek op het terras, met uitzicht op het water.

Het 5 gangen menu was écht heerlijk! Mooie verse producten op mooie borden en perfect bereid! Geen abnormale porties, zodat je bij elke gang nog zin had in het volgende.

Correcte, jonge bediening die keurig uitleg gaf, wat er geserveerd werd.
Heerlijk wijnarrangement gehad tegen een hele lage prijs.

Gevraagd of we ook welkom waren met onze hond, dat was (aangelijnd) geen probleem.

Deze recensie hebben ze dubbel en dwars verdiend en wij vinden het een aanrader!!!
Pim A.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Hier gegeten n.a.v. een groupon actie. Eten was redelijk maar de hoeveelheid niet echt royaal. Punt van terugkerende discussie: ook hier moet voor een kan kraanwater betaald worden. Gebrek aan service, vinden wij. Ronduit storend was het volgende: toen het broodmandje leeg was werd gevraagd of we nog wat meer wilden hebben. We wilden inderdaad wel wat brood extra. Maar ongevraagd werd naast het lege broodmandje ook het nog halfvolle bakje met kruidenboter meegenomen. Daarop werd met het brood ook weer een nieuw schaaltje kruidenboter geserveerd: kassa, bij het afrekenen € 5,- extra op de bon. We hadden graag gezien dat dit vooraf meegedeeld zou zijn. Deze verrassing vonden we niet aangenaam.
Edwin T.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
heerlijk 4 gangen menu gegeten met leuke wijnen. de keuken onder leiding van Jasper Berends zetten eerlijke en pure gerechten op tafel die met passie worden bereid.

de bediening is erg attent en is goed op de hoogte van wat ze op tafel zetten.
kortom een echte aanrader.
Otto K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Voor het eerst hier gegeten met Gruopon wat een geweldige avond.

Heerlijk eten mooie wijnen en een geweldige sfeer en bediening.
Alles vers gemaakt van de tapenade tot aan de friandise en de peperemunt.

Komen hier zeker terug,bedankt

Iedereen moet hier komen eten om deze geweldige nieuwe ondernemers een kans te geven dat verdienen ze.

Otto en Erik Kuin gegeten op 15-03
Riëtte H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
we hebben heerlijk gegeten op een rustige vrijdagavond. Omgeving is schitterend. Ook voor onze 2 tieners was het mogelijk om aangepaste porties/gerechten te laten klaarmaken. De chef heeft heel goed begrepen hoe je mensen met pure ingrediënten en smaken erg blij kan maken. De heerlijke koffie met zelfgemaakte lekkernijen was een feestelijk slot van een geweldige avond! Wij komen terug!!
Berto L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Het is even zoeken, maar dan kom je ook ergens. Mooi terras met uitzicht op het water, goede stoelen, correct prettige bediening. Voorgerechten zalmcarpaccio en salade geitenkaas. Goede smaak, zalm misschien iets te zout. Hoofdgerechten tournedos en eendenborst. Gebakken aardappels in de schil en salade als bijgerecht. Prima. Beperkte wijnkaart, maar prima prijs/kwaliteit. Brownie ZEKER niet droog! Alleen investeren in goede koffie, of leren hoe je dat moet zetten. Prijs/kwaliteit overall prima.
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2013
Mooi weer dus op het prettige terras gegeten. Goede stoelen. Bediening to the point. Vooraf zalmcarpaccio en salade met kip. Lekker, alleen mandarijnen bij salade?
Vegetarisch hoofdgerecht canneloni. Niets mis mee. Bij eend niet gevraagd hoe die gebakken moest. Nu iets te rood en dan krijg je het vel er nauwelijks af. Salade aangemaakt met iets pestoachtigs dat voor bijgerecht iets te nadrukkelijk is.
Goede desserts en dito koffie. Op vertrouwen (niet beschaamd) de zaak verlaten want de pinautomaat deed het niet. Voor herhaling vatbaar.
Oldenordkamp .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Met 8 personen via Groupon gegeten. Vis was te lang gebakken en dus te droog. Gebakken aardappeltjes ook erg droog. Voorgerechten waren goed. Creme brulee was echt slecht, leek op vanillepudding met vocht onderin het potje. Brownies als nagerecht waren erg droog. Dubbele espresso was gewoon koffie en latte machiato leek nergens naar. Koffie in een glas met een scheur melk. De entree was een klein hokje maar het restaurant was erg leuk en gezellig ingericht. Bediening was wel ok. Voor ons niet voor herhaling vatbaar!