Hofstede De Blaak

Dussenpad 1-3 5032 WL Tilburg Nederland Kaart

Over het restaurant Hofstede De Blaak

Engelse luxe in Tilburg

Eet beminnelijke wisselende seizoengerechten in een eeuw-oude Engelse setting. Restaurant Hofstede De Blaak zit in een Engels rijksmonument op landgoed De Blaak in Tilburg. Kies voor de rustieke luxe van de grote Jachtkamer of voor de rustige gastvrije huiselijkheid van de Huiskamer.

Meer informatie over restaurant Hofstede De Blaak

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Hofstede De Blaak

• Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
We gingen ditmaal met bourgondische Limburgers voor een culinaire middag op het terras met het uitgebreide menu exclusief. Als aperitief een mooie 1e cru Champagne van Hubert Paulet. Ernaast een soesje met kruidenkaas waarop een stukje Hollandse nieuwe met haringkuit. Over het soesje was wat discussie, zelf vond ik het wat droog maar de anderen vonden het mooi passen.

De amuse was een bordje zeefruit, stukjes octopus, garnalen een zacht gegaarde mossel in een olie van chorizo, met schuim van tomaat, crumble van olijf en aardappelkaantjes. Verfijnd met mooie frisse tonen en aangename ziltigheid.

In een weckpot met smeulend hooi, dat voor een aangenaam aroma zorgde, kwam op een kletskop een cilinder van knolselderie met gelei van lavas en een geroosterde amandel. Mooie texturen.

De eerste begeleider was een lichte zomerse wijn, Mandorla gemaakt van Pinot Gris, fris en sappig met een toets van zuurstok. Ernaast rundertartaar aangemaakt met mosterd, honing en Madeira, in een krokante cilinder van sjalot, afgedekt met schuim van sjalot en verse zomertruffel. Lichte smaken, mooie mosterdtoets en een vleugje truffel. Grappig dat er ditmaal in plaats van zuur, zoet is verwerkt, weer eens wat anders, leuk. (9,5)

Het klapstuk van de middag was de langoustine bereidingen die door chef Angelo zelf werd gepresenteerd. Als basis een quinoa salade met erop carpaccio van langoustine, plakjes zoetzure gele biet, quenelle ijs van kokos met groene curry en een keurig gebakken langoustine staart afgewerkt met zeste van limoen. Om de langoustine smaak nog iets beter naar voor te laten komen kwam er nog een reageerbuisje gevuld met langoustine bouillon, dit kon je zelf doceren. Heerlijk, verfijnde smaken met ernaast een prima Riesling 2016, de Sommelier selectie van Bernhard Eifel die het gerecht compleet maakte. (9,8)

Verder met gebakken kabeljauw in een hartige olie, waarop een crèmige saus van peterselie en ansjovis, gebakken shiitake en crumble van shiitake, afgewerkt met krokantje van zuurdesem, aan tafel aangevuld met een romige, frisse saus op basis van de graten. Mooi hoog op smaak en lekker hartig. De Argentijnse chardonnay met viognier combineerde prima. (9,4)

Uit Spanje een frisse zomerse wijn Tibo de Moya, lekker sappig met toets van Muscat. In het schaaltje een mooie tarbotfilet gegaard op de barbecue in een heerlijke saus van sinaasappel, yuzu en laos, erop plak eendenlever en een groene asperge, ernaast stukjes witte asperge. Mooie cuisson en een prima smaakbalans, genieten! (9,7)

Portugees elegant rood, Dom Diogo gemaakt van Padeiro 2017, een hele lichte wijn, sappig met toets van aardbei. In een goudkleurige schaal stukken gelakte zwezerik met girolles, morieljes, tuinbonen en schuim van fenegriek. Mooie zachte zwezerik, ernaast smakelijke texturen met een hoofdrol voor de morieljes. De sappige wijnmaakte het gerecht wat eleganter. (9,6)

Uit het zuiden van Frankrijk de La Villette 2015, gemaakt van Grenache, Syrah en Mourvèdre, elegant met bessenfruit en subtiele kruidigheid. Uit de keuken een tweetrapsgerecht. Op het bord zacht op het karkas gegaarde borstfilet van de Anjou duif op een “koekje” van koolrabi met citroentijm, afgewerkt met grof gemalen hazelnoot, ernaast twee halve kersen. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus.
Op de leiplaat het vleugeltje en boutje van de duif gekruid met za'atar. Donker van kleur en goed doorgegaard op de barbecue, zodat het makkelijk van het botje viel. In een glazen schaaltje een crème van de lever van de duif gecombineerd met eendenlever waarbij kers en hazelnoot, dat lepelde lekker weg, jammie. (9,6)

De munster was helaas niet meer op voorraad. Dus ons favoriete dessert werd nu met Epoisses uitgevoerd. De epoisses smelt veel verder dan de munster waardoor de eendenlever nu meer naar voor kwam. Dun geschaafde zomertruffel erover voor het luxe gevoel. De frisse toets van de appel zorgde voor de koppeling naar de heerlijke Riesling 2015 van Kugler, genieten! (9,7)

Het was inmiddels al ruim 18 uur geweest dus paste we voor de koffie. De buikjes waren inmiddels ook al helemaal verzadigd. Het was weer een hele gezellige, geslaagde, bourgondische middag bij onze favoriet in Tilburg.
DP Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Voor de lunch met 4 personen gereserveerd. Ontvangst OK, alleen viel direct al de weinig vriendelijke bediening op bij het opnemen van de bestelling voor het eten. Amuses en voorgerechten prima - dit gold ook voor de hoofdgerechten uit het menu (2x). De hoofdgerechten a la carte (2x identiek) vielen tegen: de zwezerik was niet krokant gebakken en de saus en overige bijlagen waren te zout. Geen enkele koolhydraat er bij is ook wat magertjes - prijs/kwaliteit dus niet op orde voor deze gerechten.

Meest vervelend was de lange wachttijd (hoewel het niet druk was) en de ongeïnteresseerde en onvriendelijke bediening - alle pluspunten van entourage en eten worden daarmee weer ongedaan gemaakt.
We waren hier al een paar keer eerder, maar voorlopig niet meer ....
Mart V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Hoe is het mogelijk dat er mensen zijn die dit restaurant durven te waarderen met een "5". Dat moet iets te maken hebben met een gebrek aan smaak of het is een geval van concurrentievervalsing. Wij aten er vandaag voor de vierde keer en weer was het meer dan uitstekend. Dit keer lunchten we er met onze buren die best wel wat gewend zijn. Een top driegangenmenu van gambasalade, kabeljauw en een nagerecht van aardbei of kaas met heerlijke amuses, tussengerechtjes en lekkernijen bij de koffie voor EUR 29,50 is bijna ongekend. Gelukkig heeft het Michelin team goede beoordelaars en krijgt Hofstede De Blaak ook van hen een uitstekende beoordeling. Wij komen graag terug en onze buren namen meerdere kaartjes mee.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2018
Heerlijk gegeten, alleen de bediening vonden wij minder. Komt niet overeen met kwaliteit van het eten. Prijs kwaliteit is uitstekend!
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
De gerechten zagen er mooi uit. De crab was lekker evenals de kabeljauw. Het kalfsvlees en de risotto waren veel te zout en het nagerecht, te dik en papperig. Over het geheel genomen niet voldoende. Daar tegenover de prijs welke we moesten afrekenen, maakt dat wij niet met een blij gevoel naar huis gingen.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Nagerecht was veel ge papperig en overheersend, rissotto en het kalfsvlees was erg zout. Daarbij alles behoorlijk aan de prijs voor twee betaalde we 150.- wat vlot de geboden kwaliteit erg veel is.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Hofstede draait geweldig vanwege hun gouden troef, de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het was deze middag weer bourgondisch genieten van heerlijke gerechten (chefs menu) waarbij Mark, die in topvorm was, hele mooie begeleiders geschonken heeft. Een mooiere start van dit culinaire jaar hadden we niet kunnen wensen, wow.
M.C.C B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Toprestaurant van Tilburg.
Met 4en heerlijk menu gegeten, passend bij ons gezelschap fijn bediend.
Prijs, kwaliteit is meer dan voortreffelijk .
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Alle gerechten waren zeer smakelijk. Geen standaard combinaties, maar mooi en gewaagd afgestemd. Een bijzonder goede kwaliteit prijs verhouding. Niet voor niets staat dit restaurant landelijk hier bekend om. Begeleid door een door de sommelier geadviseerde Griekse fruitige witte wijn van de assyriko druif.
Heidi E.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Afgelopen vrijdag, 24 maart zijn wij hier voor de eerste keer gaan eten. We hebben gekozen voor het 4 gangen menu hofstede de blaak.
Het eten was erg goed, de runderhaas zelfs verrukkelijk. De wijnen waren goed gekozen, kortom we werden op smaakgebied aangenaam verrast. Het gerechten werden wel redelijk snel na elkaar opgediend, maar nadat we daar naar vroegen, werd het tempo vertraagd.
Het grote minpunt was de ontvangst. We hadden een reservering gemaakt voor de jachtkamer. Toen we onze tafel kregen toegewezen, zag ik geen jacht trofee oid, waarop we de vraag stelde of dit wel de jachtkamer was, want het was meer een keukenkamer. Dat klopte, want kregen we te horen, er wordt nooit een reservering gemaakt voor deze jachtkamer. Toen ik aangaf dat ik wel degelijk een reservering hiervoor had gemaakt, werd ons te kennen gegeven dat mij nooit toegezegd kan zijn en we nog niet eens wisten hoe die zaal eruit zag dus ja!
Dus ik als klant lieg blijkbaar... Vervolgens zijn we enigsrompeld gaan zitten onder de begeleidende woorden dat we wel uitzicht hadden op de jachtzaal.
Omdat het mijn verjaardagscadeau was, wilde ik niet opstaan en weggaan en partner had precies t zelfde, maar zoveel horkerigheid is ongekend. En dit was zover wij konden beoordelen, de gastheer. Gelukkig begreep de rest van het personeel wel wat de begrippen gastvrijheid en klantvriendelijkheid inhoud. Erg jammer, want ondanks de heerlijke keuken hoeven wij niet meer terug.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Drukke vrijdagavond bij Hofstede zonder carnaval ;). Het was weer even geleden, maar het was als vanouds. We gingen voor het menu Exclusief met vijf gangen. Jammer dat ze de verschillende broodjes van vroeger niet meer serveren, maar een broodje waarvan het lijkt alsof ze die tegenwoordig in heel veel restaurants hebben.

De amuses met pasta en garnaal/abrikoos waren verrassend en heerlijk! Het voorgerecht met de coquilles vond ik het meest bijzonder door een perfecte combinatie: coquilles, spek, aardpeer en curry. Ook de combinatie van aubergine en miso in het hoofdgerecht was heel goed. Als dessertliefhebber hadden we geluk: er zaten twee desserts bij het menu! Het chocolade dessert was prima, maar het mangodessert was de bijzondere creatie.

Het was weer een gezellige avond waarbij de bediening prima was, met de jonge, altijd vrolijke gastheer in het bijzonder!
Brian N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en super geholpen echt een top service echt een aanrader voor iedereen die wil genieten van een avondvullend programma en uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Rick W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Al 10 jaar de beste in Tilburg.....wij gingen voor 5 gangen en het was weer fantastisch! We begonnen met een witlof met kalfsmuis amuse
Daarna nog is een amuse met linzen en baharat kruiden en walnoot
met daarbij rode biet gelei met schuim van geitenkaas en gepofte wilde rijst....als fanatiek hobby kok echt fantastisch!
Noordzee krab kropsla koekjes van inktvis soepje bloedsinaasappel
In combinatie met een aberino wijn noorden linksboven spanje
Heeeeerlijk!!!
Coquille krokantje buikspek aardpeer gele kerrie jus fantastisch
Zeeduivel met zure appel rolletjes paling en jus
Sucade angus en aubergine en bereidingen allemaal top!
Twee gangen dessert met passievrucht schuim brioche krokantje witte chocolade....tweede gang Witte chocolade manderijn
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
voor de eerste keer gegeten bij hofstede de blaak met de kerst een mooie ervaring heerlijk gegeten en mooie ambiance en gezellig personeel en een schappelijke prijs

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gisteren voor het eerst bij dit restaurant gegeten. We waren nieuwsgierig geworden door de goede berichten. De sfeer van het restaurant sprak mij aan; het is een wat klassiek aandoend restaurant. De bediening is erg vriendelijk en correct. Wij kozen het 5 gangen menu met ofwel vaste gerechten ofwel een keuze uit twee. De gerechten waren allemaal heerlijk. Het hoofdgerecht was bij mij de zeewolf en deze was jammergenoeg het minste van de vijf. Ik had achteraf spijt dat ik niet voor het vleesgerecht had gekozen. De prijs is inderdaad erg gunstig. Kortom een zeer goede ervaring en zeker een aanrader en ik ben benieuwd hoe de rest van de kaart smaakt (en kom zeker nog eens terug).
Johan Bakx .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Waren hier al eerder geweest en ook deze keer was het weer even goed. Ze hebben dit jaar de prijs voor beste prijs kwaliteit verhouding in NL gewonnen en dat verbaast ons niets. De gangen zijn allemaal zeer uitgebreid met veel verschillende smaken en structuren. Wij kozen voor het 4 gangen menu en hebben van elke gang genoten. Hoogtepunt van de avond was het voorgerecht, de eendenlever met gember, witlof en peer. Subliem! Ook de sommelier is je uitstekend van dienst. Heerlijk genoten op onze trouwdag!
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
De kaart van een van onze toppers van Tilburg was weer vernieuwd, geboekt voor een wandeling door de kaart. We mochten van Mark een tafel uitzoeken en kregen ook de optie voor de erker. Dus niet bescheiden en de beste plaats geselecteerd, super! Een minpunt was dat Jasper (sommelier) deze middag terug kwam van zijn vakantie en hierdoor de begeleidende wijnen nog niet waren geselecteerd.

Als aperitief de vertrouwde Riesling 2014 van Bernard Eifel. Het hapje, sesam kletskopjes met ertussen een pikant gekruide pindacrème met een toets van citroengras, erg smaakvol.

De amuse was vanmiddag een flinke. Een quenelle delicate tartaar van tonijn met mango structuren, sesam kletskopjes, bonito vlokken, paksoi, toefje mayonaise. Aan tafel afgewerkt met een zoet zure komkommersaus gekruid met mierikswortel, die de smaakmaker was, aangenaam pikant en lekker fris. Verder goede smaken en texturen. De bescheiden umami toets van de vlokken bleef achter in je mond, leuk. De wijn was keurig in balans, een goede start. (9.3)

De eerste begeleider was een onbekende, de Nova gemaakt van Cana druiven 2015 uit de Pfalz van het huis Heiner Saner, die me aan een Sylvaner deed denken. Ernaast een noordzeekrab salade gekruid met vadouvan, erop sla blaadjes, plakjes radijs, borage cressjes en komkommer rolletjes, aan tafel afgewerkt met een zoetzure komkommersaus. Hele sappige textuur en heerlijke delicate smaken. De wijn sloot keurig aan. De vadouvan had voor mij niet gehoeven, deze ging iets ten koste van de heerlijke krab smaak. (9,3)

Over naar een klassieke Riesling spätlese 2013 van Bernard Eifel met een heerlijke zoet zuur balans. Op het bord een hele mooie presentatie. Een halve ring crème van eendenlever, lekker hartig. Erachter een praline van foie en een blokje paté. Verder peer en hazelnoot structuren, blaadjes witlof, gember marmelade en in de ring nog een heerlijk sappig sausje met gembertoets. Een smakencombinatie die we grotendeels kennen waaraan een betoverende gembertoets is toegevoegd. Super smaakbeleving met prima textuur, toppie. (9.8)

Met enige gepaste trots kwam de chef zijn grote aanwinst presenteren. De schaal die hij heeft gekregen van zijn leermeester Nico Boreas waarin tarbot wordt gestoomd in een specerijendamp. Een specialiteit van Nico die hoog in mijn toplijst terug te vinden is. Een mooie dikke tarbotfilet werd gepresenteerd, leuk. Wel nog even terug naar de keuken om er een gerecht van te maken.
Jasper had een Rueda geselecteerd, Verdejo 2014 van het huis Oromonte, fris en fruitig met een toets van appel. Het gerecht zag er verzorgd uit. De tarbotfilet lag op een bedje van pompoen met erop een gebakken langoustine, cantharellen, schijfjes pompoen en geschaafde truffel, ernaast een langoustine in kataifideeg. Het geheel werd aan tafel overgoten met een heerlijk aangezuurde citroenboter dressing. De tarbot was mooi hoog op smaak en had een prima cuisson, deze combineerde prima met de pompoen en cantharellen. De langoustine heb ik apart opgegeten, heerlijk vooral die in het deeg, super! De saus was een echte smaakversterker, de wijn viel hiernaast ietsje weg. (9.7)

Uit zuid Frankrijk een Viognier 2015 van het huis Delbeaux, rijk aroma met toets van abrikoos en vleugje amandel, de afdronk was ietsje mollig. Uit de keuken de meest gedurfde smakencombinatie van de middag. Als basis een stuk met soja gelakt buikspek, erop twee stukken gerookte paling, doperwtjes en stukjes gepofte varkenshuid. Verder een crème van doperwten en een zoetzure calamansi jus. Het buikspek was heerlijk zacht, de aardse toets van de paling vulde dit prima aan, de zoetzure calamansi maakte de combinatie compleet. De wijn was vanwege de calamansi gekozen maar schoot ietsje te kort naast de paling. (9.2)

Over naar rood met een sappige Pinot Noir 2011 uit Nieuw Zeeland van Misty Cove, helder robijn rood met heerlijk aroma waarin tonen van rood fruit en een elegante afdronk. Uit de keuken bereidingen van Anjou duif, stukje borstfilet en het boutje. Verder rode biet structuren, verse kers en een stukje verloren brood. Als bonbonnetje een stukje gebakken eendenlever en afgewerkt met een heerlijke eigen jus. Het borstje had een prima cuisson en was mooi hoog op smaak, heerlijk met de biet in combinatie met de heerlijke wijn. Het boutje was mooi hoog op smaak maar met een bite. (Angelo heeft bewust de smaak boven textuur geplaatst). Met het verloren brood konden we de saus opdeppen, genieten! (9.7)

De dessertwijn was een zoete Oostenrijkse Auslese gemaakt van Grüner Veltliner 2015 van het huis Fiedler, mooi aroma met tropisch fruitaccenten lekker sappig in de mond. Uit de keuken een mooie presentatie in een wit schaaltje met reliëf. Bereidingen van banaan, verse balletjes en toefjes crème, bereidingen van kokos met yuzu accenten en chocolade pralines in kogelvorm. Goede smaken die mooi combineren, de balans van het gerecht gaat behoorlijk naar het zoet wat iets minder mijn persoonlijke voorkeur heeft. De wijn blijft net overeind en vult het gerecht aan met zijn zuren. (9)

Als afsluiter een espresso met drietal friandises.

Bediening was zeer goed tot uitstekend. Het voelt voor mij inmiddels als thuiskomen, zeker als Mark er ook is. Prima presentatie van de gerechten door Angelo zelf. Jasper had vandaag de pech om net na zijn de vakantie in het diepe gegooid te worden met de wijn selectie naast gerechten die hij nog niet gezien en belangrijker, geproefd had, uitdaging!

Prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend, vijf gangen wandeling €55,-, begeleidende wijnen €5,50 en de koffie was van het huis.

Een bezoekje aan de Hofstede is inmiddels een garantie voor een hele fijne middag vol met culinair genot en gezelligheid. Ik wil nog even vermelde dat het voordelig geprijsde Hofstede de Blaak menu (2 gerechten hierboven beschreven) er ook fantastisch uit ziet.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vandaag in de middag eens mijzelf lekker verwend. Gekozen voor een 4-gangen menu met een zalmtartaat met bloemkool, tortellini met gamba's, zeebaars filet met asperges en als toetje aardbeien met zuring. En een kop koffie tot slot.

Het is een heerlijke plek om rustig te zitten. Prachtig gebouw. Lekker buiten onder een afdak kunnen zitten. Samen met een glas witte huiswijn kon de middag al niet kapot. Je wordt prima en netjes geholpen zonder dat ze opdringerig zijn.

Het eten is echt van zeer goede kwaliteit, ook de apperatiefjes zijn heerlijk fris. Je krijgt zo echt zin om aan de gangen te beginnen. Echte uitschieter was zalmtartaat met bloemkool. Fantastisch. De zeebaars vond ik iets te ver gebakken en de dragen saus daarbij mocht wat vetter. Maar nu ben ik echt op alle slakken zout aan het leggen. Over-al was dit een heerlijk eetmiddag. En zeker voor die prijs! Kan het iedereen aanraden. Jammer dat ik niet in de buurt woon, dan zou ik zeker vaker komen.
Fredliefhebber .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Onvergetelijk!
Het is alweer enkele maanden geleden dat we gedineerd hebben in De Blaak. Het zegt wel wat, dat na zo'n tijd de herinnering zo goed is, dat deze nu toch aanleiding geeft tot een bericht.
Ter gelegenheid van een speciale gebeurtenis hebben we met 36 personen kunnen genieten van wat De Blaak heeft te bieden. Het telefonisch bespreken was al zeer goed en vertrouwenwekkend. Zeer soepel, op de wensen ingaand en aanpassend. Ook 1 glutenvrij en 1 vegetarisch menu was geen enkel probleem. Ook de gewenste indeling in groepen aan 3 tafels in een passende zaal wederom geen probleem. En heel vriendelijk.
Bij aankomst in een aan de rand van de stad in een landelijk en begroeide omgeving gelegen ruime hoeve konden we gebruik maken van een riant terras om wat drankjes vooraf, zoals gewenst, te nuttigen. Geholpen door het mooie weer was dat heel gezellig en ontspannen. Binnen bleek alles naar wens georganiseerd.
Er was wat lichte nieuwsgierigheid naar hoe de porties zouden zijn in een toch ook wel culinair restaurant. Nu dat was geen probleem, zelfs heerlijke patat werd geserveerd (en kon worden aangevuld). De gerechten waren zeker niet standaard: zowel in smaak en presentatie zeer goed. Ruime amuse vooraf en de hoofdgerechten waren zo opgediend op de borden dat ze een complexe maar overzichtelijke aanblik gaven en toch eenvoudig en zeer smaakvol. Heerlijk. Had zelf als hoofdgerecht varkenshaas met pulled-pork, polenta, koolrabi, serranoham en salie jus. Een goed gecombineerd geheel en precies goed gaar en mals. Ook voorgerecht en nagerecht prima. Alle gasten waren zeer tevreden en bleven ook daardoor in goede stemming.
Dus zeer zeker aan te bevelen.
Marley_N .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Mijn vriend en ik zijn hier gisterenavond geweest om te vieren dat we een jaartje samen zijn. Dankzij het waanzinnig lekkere eten en de prettige bediening is dit meer dan geslaagd.

Mijn menu werd afgestemd op het aantal gangen van mijn partner. Gezien de prijs van de menu’s besloten we lekker decadent voor 5 gangen te gaan. Daar bovenop kregen we nog een aantal amuses. Toen ik erachter kwam dat ik bij het tweede gang net als bij het eerste quinoa kreeg als basis, was ik aanvankelijk lichtelijk teleurgesteld. Dit bleek voorbarig, aangezien de bereidingswijze zo verschilde tussen de twee gerechten dat het niet te vergelijken was. Dit geeft al aan dat de koks veelzijdigheid van ingrediënten goed in de praktijk kunnen brengen. Spelen met textuur en smaak, dat kunnen ze hier wel! Een heerlijke bite van de asperges in de soep (hoe kan zo iets schijnbaar simpels zó goed smaken?!), tomaten precies goed gegrild dat het sappige zoet naar boven komt, fris gepikkelde radijsjes die licht prikkelen op je tong en marsepein waar zelfs een niet-liefhebber U tegen zegt. De smaak van het eten van mijn vriend kan ik helaas niet omschrijven, maar als ik hem moet geloven is met name de smaakexplosie van het gerecht met eendenlever geweldig te noemen. De stiltes die tussendoor onderbroken werden door een gelukzalig hummetje aan de andere kant van mijn tafel, zeiden meer dan genoeg. Niet alleen het eten was verrukkelijk; de wijnen sloten uitstekend aan op het diner. Ik heb geproefd van de rosé, witte wijn en rode wijn en deze waren alle drie écht goed.
Diegene die net als ik naast het eten ook aandacht heeft voor servies, zal niet teleurgesteld worden. Het servies lijkt onderdeel te zijn van één grote collectie van kwalitatief aardewerk, waar bij de selectie goed rekening is gehouden met de aparte gerechten. Niet te veel poespas, maar puur met mooie aardse kleuren en klassiek met een modern tintje; iets wat ook terugkwam in het interieur.
De meeste verbetering valt te halen in de bediening. Alhoewel iedereen erg vriendelijk was, had ieder een erg eigen manier van benaderen en leek het geheel soms lichtelijk ongecoördineerd. Als resultaat was bij het uitserveren van de eerste amuse niet doorgekomen dat ik vegetariër ben, liep bij één gang het afhalen en uitserveren van de wijn wat onhandig door elkaar heen en werden de friandises pas gebracht toen wij onze koffie al genuttigd hadden.
Wat de prijs betreft; wij waren zeer aangenaam verrast. Zo veel en zo goed voor zo weinig geld, dat kon bijna niet kloppen. Bij nadere inspectie van de rekening ontdekten wij dat ik als vegetariër een reductie kreeg op het menu (ivm lagere kostprijs). Dit vonden wij zeer netjes en attent!

Over het algemeen een buitengewoon prettig restaurant waar wij zeker nog een keer terug zullen komen en wat zijn prijs voor beste prijs-kwaliteit restaurant dik verdiend heeft!