Over het restaurant Hofman Café

Een huiskamer buiten de deur

Gelegen in het centrum van Utrecht aan het rustige Janskerkhof. Proef de verrassende gerechten uit de internationale keuken, die met veel zorg zijn klaargemaakt. Daarbij kun je een lekker speciaalbiertje drinken uit het aanbod van meer dan 40 bieren. Houd je niet van bier? Doe dan een greep uit de veelzijdige wijnkaart of probeer de heerlijke biologische koffie. Bij Hofman geniet je hoe dan ook van een voortreffelijke avond.

Meer informatie over restaurant Hofman Café

Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:30
Donderdag 11:00 - 02:00
Vrijdag 11:00 - 04:30
Zaterd

Marisa V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Buiten gegeten dus niet echt op het decor gelet voorgerecht was heerlijk leuk al die hapjes hoofd en nagerecht waren ook goed. Bediening leuk ongecompliceerd Gezellige avond haddenwe niet verwacht
schut12 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Na de bestelling werden we vergeten. Na herinnering aan onze bestelling kregen we excuses en redelijk snel de maaltijd. Helaas was het vleesgerecht waarschijnlijk door de haast niet lekker aangebraden. Na opmerkingen heeft men ter verontschuldiging onze koffie niet in rekening gebracht. Vervolgens gaf men ons, tot onze grote verbazing, een tegoedbon van € 20 met de vraag of wij het op een ander moment nog een keer wilden proberen. Dat zullen we in ieder geval binnenkort doen.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Lekker gegeten op het mooie terras aan het verkeersvrije Janskerkhof. Eten was niet spectaculair, maar wel goed klaargemaakt. Iets te creatief: het hoofdgerecht werd geserveerd op een houten plank, daar liep het vocht te gemakkelijk vanaf - en kon tussen de kieren van de terrastafel zomaar op benen/voeten terecht komen.
De blauwe kaas loempias vooraf waren goed, de zalm was op goed gebakken, en de topper was het toetje, de cheese cake.
De service was attent en vriendelijk, prima.
Alleen jammer dat er op die rustige zomeravond dan toch ineens weer een DJ de rust komt verstoren. Eerst nog met zachte loungemuziek, maar al gauw kunnen de eters op het terras elkaar bijna niet meer verstaan. En het was zo'n heerlijke rustige zomeravond, het lijkt wel of er niks meer zonder versterkt geluid mag plaats vinden.
Ondanks dat toch voor wel degelijk voor herhaling vatbaar.

tcmvanrijckevorsel .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Simpel lekker en goedkoop.
een goede prijs/kwaliteits verhouding
Juro .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Via iens actie hier geweest. Menu van 28 euro met keuze uit verschillende voor- en hoofdgerechten. Voorgerecht plateau met div amuses, was nogal rommelig geheel op een leistenen plaat. Een dot zalm, een dot rauwe ham, dotje pasta. Smaak was op zich goed.
Hoofdgerecht zalm en burger. Zalm was aangebrand maar kon omgeruild worden. Op zich prima gerecht, maar het houten plateau is niet prettig om van te eten. Vocht van de groente loopt er vanaf. De burger was goed van smaak, maar de garnering kan smakelijker. De bediening deed goed haar best om de problemen ( wachttijd, gerecht opnieuw, gerecht niet voorradig, verkeerde rekening) op te lossen en bood diverse drankjes van het huis aan. Het terras is mooi gelegen, maar het kan schoner. In de richels van de houten tafels liggen o.a de restanten van de vorige bezoekers.
Al met al een matige hap voor een redelijke prijs dankzij de actie.
Bikkel- .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
De bediening was langzaam en de dames die daar rondliepen waren alles behalve vriendelijk.
Tot twee keer toe is ons 'bonnetje' kwijtgeraakt: van het aperitief en van het dessert ( toen de cheesecake er eenmaal was, was hij overigens wel heeeel lekker!!) Excuses maken weten ze niet wat dat is. Daarnaast was de kip van de spies maar net gaar en de biefstuk helemaal doorbakken terwijl hij rood was gevraagd!

Het terras zag er gezellig uit maar wij komen hier niet snel nog een keer terug.
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op aanbeveling van Iens.nl waren we -wederom- te gast bij dit eetcafé.
Ditmaal konden we buiten op het terras een drankje nemen. Omdat de regen, die ons te wachten stond volgens Buienradar uitbleef, kon ook buiten worden gegeten.
Vooraf kregen we een aperitief (Martini Rosso met Prosecco en een schijfje sinaasappel).
We bestelden een Hofman-plateau: zalm met kappertjes, rode biet, stokbrood geitenkaas, seranoham, blauwe kaas met gember en prei/bloemkoolsoep. In tegenstelling tot vorig keer waren er ditmaal wel bordjes. Dat is beter dan eten rechtstreeks van het plateau.
De steak van biefstuk, varkenshaas en kip was smakelijk, al was de biefstuk aan de taaie en droge kant.
Het nagerecht was dit keer heerlijke cheese cake en ijs (met slagroom). Tenslotte dronken we een heerlijke koffie.
Voeg daaraan een plezierige bediening toe en het etentje was weer geslaagd.
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
We reserveerde de Iensdeal en konden kiezen uit de tijden 18:15 en 20:00 uur. Liever hadden we om 19:00 uur gereserveerd.
Bij aankomst bleek het hele restaurant leeg te zijn. Buiten zaten wel een tiental mensen. Ons werd een plaats aangewezen buiten aan een picknicktafel samen met onze gasten.
Als voorgerecht kozen we voor de Hofmanplaat. De speciale gerechtjes waren heerlijk. Het hoofdmenu kozen wij allemaal voor de spies van verschillende soorten vlees en we kregen er friet bij. Het vlees was heerlijk sappig en de friet was ook goed met wat kruiden erop gestrooid. De nagerechten waren ook goed.
De prijs kwaliteitverhouden is volgens ons oké. De service was in orde.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Het restaurant ligt op een rustig plekje aan het Janskerkhof. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed en ze hebben een leuke selectie van lekkere bieren.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Ik heb mij heerlijk vol kunnen eten, zeker geen spijt van. Ik heb gebruik gemaakt van iens aanbieding van 3-gangenmenu voor 19,95. Muziek op de achtergrond en de bediening is vriendelijk en gastvrij.
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Gisteren met de iens deal hier gegeten. Het was voor het eerst, dus had geen bepaald hoge verwachtingen. Deze ontzettend overtroffen. We werden bediend door een leuk en aardig meisje, dat er nog niet lang werkte, maar ontzettend haar best deed. Alles werd goed uitgelegd over het menu. We hebben beide de soep gekozen (aardappel prei), deze was erg smakelijk. Als hoofdgerecht hadden de black angus burger. Ook erg goed! Voor het toetje een cheesecake en trio van (sorbet) ijs. Ook hiervan hebben we van genoten. Er werd ook nog een apperetief bij aangeboden, ook lekker!
Alles werd met zorg opgediend en de borden waren mooi opgemaakt!!
De prijs/kwaliteit verhouding is top en de bediening ook leuk!
Al met al was ik positief verrast en zal ik zeker nog een terugkomen om wat meer van de kaart te proberen!
irene-tom .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
De biologische burger op de kaart van dit eetcafe beloofde alle goeds met vele smakelijke toevoegingen, waar het water al van in de mond liep (broodje sla, uit, tomaat, bacon, kaas) . Helaas bleek het bijzonder slecht klaargemaakt, te rauw (burger), te hard (bacon). De door mij als knapperig voorgestelde sla uit en tomaat waren slappe, dunne, weke nauwelijks terug te vinden sliertjes. Het plakje kaas leek wel plastic, en de eerste hap van het broodje was meteen mijn laatste. Er moet echt iets bijzonder mis zijn geweest die dag in de keuken en anders raad ik aan dit gerecht meteen af te voeren van de kaart. Toch hebben we een heerlijke avond gehad. We kwamen voor de gezelligheid met elkaar en dat is top gelukt met vriendelijke bediening. We kregen de koffie van de zaak, nadat het hoofdgerecht zo onverwacht tegenviel. De cheese cake daarbij was gelukkig heel lekker.
Stephanie Z.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten en het was bovenverwachting goed! Ik had een hofmanspecialiteit met 3 soorten vlees. De garing was perfect van alle drie. Van lichtroze naar donkerroze, goed op smaak en heerlijk mals. De burger van mijn broertje was net zo. Kortom top! De bediening was erg aardig en uiterst vriendelijk. We hebben een leuke en geslaagde avond gehad hier.
Bayou .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Prima eetcafe voor lage prijs, helemaal met de iensdeal
Veel keuze uit lekkere biersoorten.
Simpele kaart. Wij waren met 7 mensen en iedereen was tevreden
Gerard180 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Op vrijdagavond hadden wij een borrel en we waren opzoek naar een bar/café waar we niet alleen gezellig een drankje konden drinken, maar ook gezellig iets eten. Voor een vrijdagmiddag borrel zijn de meeste cafés geschikt, echter is de menukaart meestal een minder succes. Hofman Café heeft geen uitgebreide kaart, maar de gerechten zijn heerlijk. We waren met 5 personen en iedereen vond zijn gerecht heerlijk. Ook het personeel is zeer vriendelijk en laat je niet op je drankjes wachten.

Kortom Hofman is een perfect café voor een borrel met een aansluitende maaltijd.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Gunstig geprijsd eetcafe met overwegend studenten. Eten is okay. Wel erg vreemd om geen brood te serveren bij kaasfondue, en alleen groenten te geven. Dan snap je het concept kaasfondue niet. Tamelijk kleine porties ook. Dat brood dus bijgevraagd, en stond voor 4 euro op de rekening. Die mocht er dus meteen af. Let op de wijnen per glas zijn best duur. Service is vriendelijk.

RKam .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Prima kaart, kleine gelegenheid en kan gehorig zijn. Maar ook goede persoonlijke aandacht.
Goede keuze aan bieren..........
Nelline N.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Een gezellig restaurant, vlotte vriendelijke bediening en lekker eten. Uiteindelijk was het driegangen-diner voor ons een btje te veel, maar grote eters kunnen er dus ook prima terecht.
jacobmatthias .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Ik heb hier een aantal weken terug met een groepje vrienden/vriendinnen gegeten. Bij Hofman kom ik wel wat vaker langs - voornamelijk omdat er altijd wel wat te doen is. Dit keer draaide een vinyldj goede en gevarieerde muziek. Dit veroorzaakt natuurlijk wel wat rumoer, maar persoonlijk vind ik dat geweldig: ik kom in een cafe mede voor de gezelligheid. Daarnaast is de service fantastisch. Ik werk zelf in de horeca en meestal erger ik mij aan het personeel. Om de een of andere reden heb ik bij Hofman weinig (tot niks) te klagen...
Vroeger was ik niet zo te spreken over het decor. De tafels waren te klein en wiebelden vaak. Sinds kort zijn er nieuwe tafels en dit is een enorme verbetering! Ook de sfeer komt het ten goede. Het decor krijgt daarom van mij nu een 8.
Het eten vonden wij ook goed - zeker voor de prijs (ik betaalde geloof ik 13 euro voor een hoofdgerecht). Ik had een hamburger, een vriend de steak en twee vriendinnen de kaasfondue. Vantevoren dronken we een fijn speciaalbiertje en bij het eten een goede fles rode wijn.
Al met al staat Hofman voor mij (en mijn vrienden) garant voor een erg plezierige avond.
Miranda P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Hele leuke avond gehad. (was mijn verjaardag) Het eten was heerlijk vooral de kaasfondue en het toetje cheestaartje was erg lekker. En toen kwam er nog een funky DJ draaien heerlijke muziek. De bediening was ook erg aardig even een praatje maken had ze gewoon even tijd voor. Wij komen zeker vaker eten.