Over het restaurant Hofman Café

Een huiskamer buiten de deur

Gelegen in het centrum van Utrecht aan het rustige Janskerkhof. Proef de verrassende gerechten uit de internationale keuken, die met veel zorg zijn klaargemaakt. Daarbij kun je een lekker speciaalbiertje drinken uit het aanbod van meer dan 40 bieren. Houd je niet van bier? Doe dan een greep uit de veelzijdige wijnkaart of probeer de heerlijke biologische koffie. Bij Hofman geniet je hoe dan ook van een voortreffelijke avond.

Meer informatie over restaurant Hofman Café

Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:30
Donderdag 11:00 - 02:00
Vrijdag 11:00 - 04:30
Zaterd

Eva L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Met 2 personen het Iens diner deal menu gekozen. Viel goed in de smaak. Vooraf plateau, steak als hoofd en cheesecake na. Goede kruidige friet en mals vlees. Opmaak was ook netjes. De voorliefde voor nogal harde wortelplakjes bij verschillende gerechten snapte wij niet helemaal.
Service was goed. Wij hadden haast en hier werd goed rekening mee gehouden. Tafeltjes en stoelen waren ook goed. Puntje van kritiek was het toilet met wiebelende wc bril.
corrygardien .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Hartelijk ontvangst bij binnenkomst, voorgerecht (plankje) met specialiteiten laat de goede keuken proeven, uitstekend hoofdgerecht en de crème brulé was overheerlijk. Ook met de AH bon voelde we ons graag geziene gasten.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Lekker 3 gangenmenu: pompoensoep, steak met gepofte aardappel en gewokte groente en crème brulee na: jummy. Vriendelijke bediening, alleen duurde het vrij lang voor de 2e en derde gang kwamen. Inrichting is gezellig en akoestiek is goed.
hettylaurens .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Prima gegeten, alle gangen waren heerlijk! Leuke bediening!Leuk dat we konden profiteren van de AH actie! Zeker een aanrader.Lekker dichtbij Tivoli waar we daarna hebben genoten van concert van Lianne La Havas!
Ivo S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Dit was onze eerste kennismaking met Hofman café. We werden bij binnenkomst direct te woord gestaan en keurig naar onze tafel gebracht. Zo hoort het. Ondanks de gevulde zaak op vrijdagavond werd er regelmatig gepeild of alles naar wens was. Het menu was lekker. Al met al goed verwend.

Minpunt: Sanitair; de wastafel was onbruikbaar, kraan incompleet. Niet goed voor de hygiëne als je gaat eten. Was al een tijdje defect, hoorde ik. Zoiets moet direct gerepareerd worden, was een standaard kraan.
hanna_boersma .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Heel lekker gegeten. Wel apart Ah menu maar stonden lekkere dingen op! Moesten lang wachten voor ons tafeltje maar kregen gratis speciaal bier vooraf. Leuke live muziek. Lekker eten. Vriendelijke servixe. Echt leuk om een keer heen te gaan!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Heerlijk gegeten in een ontspannen omgeving. Vooral het Hofman plateau vooraf en de keuze uit verschillende desserts is aan te raden. Vriendelijke bediening!
ger en hanneke .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk driegangenmenu van de AH-actie! Heel vriendelijke bediening. Er werd rekening gehouden met onze wens op tijd weg te moeten i.v.m. avondprogramma. Gezellige sfeer.
L.R. V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Het is echt een café, meer voor een informeel etentje, vrij rumoerig. Wel leuk decor, je hebt iets te kijken wanneer je wacht. Wat bij de drukte op de zaterdag zit je ook op je eerste drankje een poosje te wachten. Het brood vooraf was heerlijk. De kaasfondue was ook erg lekker, met veel variatie om te dopen, niet alleen brood. Wel moeilijk om elkaar te horen af en toe maar verder lekker gegeten.
ekrvdp .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Gezellig eetcafé, eenvoudige maar lekkere gerechten! Prima prijs-kwaliteit verhouding. Ik kom zeker nog een keer terug voor het filosofisch café, literaire zondag, of een salsa-avond!
Gon F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
het eten was heerlijk en het was super gezellig. De bediening uitstekend. Zeer tevreden!
In het begin een beetje druk vlak bij de deur met jonge mensen die stonden te drinken en te praten, maar later werd het rustiger en om 21.00 u ging een diskjockey leuke muziek draaien.
jvanzetten .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Ons Hofman plateau was geweldig, het sausje bij het vlees mag iets meer, lekker nagerecht!!! Crème Brulee was super!!! Goede bediening!!!
Joep D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Via Iens met korting gegeten. Prima gegeten, voldoende keuze.
Het eten was mooi opgedient, en erg lekker.
De ober kwam geregeld langs om te vragen of alles naar wens was.
Roelf D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
prima menu, eenvoudig en lekker. Ook de bediening was prima. Helaas konden we elkaar nauwelijks verstaan door de harde muziek.
Anneleen A.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Hofman Café ligt zeer centraal in de stad in een oud pand aan het Janskerkhof. Het heeft de sfeer van een eetcafé en is eenvoudige ingericht. We wilden met vrienden eens lekker bijpraten, maar waren vergeten dat het vrijdagavond was en dan is er een dj die al stemming maakt voor het dansen dat diezelfde avond zal plaatsvinden. De meeste gasten waren jongeren, dus het geluidsvolume was ons iets te luid. We aten het AH-driegangenmenu; een wat kleinere keuze uit de gewone kaart. Vooral het voorgerecht (proeverij Hofman) was uitgebreid en heerlijk. De andere gerechten (biefstuk, tartaar en ijs, cheesecake) waren goed verzorgd. De bediening is vlot en heel vriendelijk. Sympathiek dat ze een euro vragen voor een karaf kraanwater en dat het geld naar een goed doel gaat.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Waren hier met de iens deal, je kon zelf nog kiezen qua gerechten. Smaakte erg goed allemaal!

Werd ook netjes rekening gehouden met zwangerschap dmv aanbieden alternatieven.

Toiletten zouden wel schoner moeten zijn, staplocatie of niet.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Lekkere paprika soep, prima hamburger. Een beetje afknapper was wel het volgende. We kregen een aanbieding voor een IENS Dinerdeal waarbij een menu van E 34,00 nu E 19,95 zou kosten, een flinke korting dus. Ter plekke bleek dat het menu waaruit we konden kiezen altijd E 19,95 kostte. Dit is door het personeel bevestigd! Een IENS Dinerdeal is dus lang niet altijd de deal die je denkt te krijgen!
Beste Tonk,
Fijn om te horen dat u lekker heeft gegeten bij ons. Helaas heeft u het menu anders ervaren dan dat het bedoelt is en lijkt het hier om een misverstand te gaan.
Bij de IENS Dinner deal wordt er korting gegeven op het 3 gangen menu m.b.t. IENS Dinner Deal + aperitief van het huis. Graag verwijs ik u naar ons menu. waarbij de reguliere prijzen staan aangegeven.
Ik hoop dit misverstand rondom de prijs hierbij te hebben verduidelijkt.

Met vriendelijke groet,
Kevin, Hofman Cafe

Reactie van proever:

Op de kaart stond de menuprijs van E 19,95. Een serveerster bevestigde dat dit de reguliere prijs zou zijn. Nu bljkt achteraf dat de reguliere prijs toch E 34 zou zijn. In dat geval is menu die prijs absoluut niet waard en kun je voor dat geld beter ergens anders gaan eten!
ingridstv .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Eten was heerlijk. De paprikasoep is lekker en zout krijg je er apart bij op het leistenen plateautje, heel sympathiek, zo is het eten niet te zout.
De steak was heerlijk met heel veel smaak, het sausje erbij vond ik niet nodig, ook de groente erg lekker. de aardappel ook heerlijk maar daar vond ik te weinig ´saus´bijv zure room bij.
Wij hadden het geluk door een zeer charmante bediening geholpen te worden, hij was zeer goed op de hoogte van spijs en wijn en bier. De rest van de bediening: mwah, nogal slonzig en lomp.Sfeer: Het was erg druk en veel rumoer, de muziekkwaliteit was niet goed. Teveel bas. Mijn stoel trilde ervan. de dj kwam toen wij weer weg gingen, dat hebben we dus gemist. Mooi lokaal op mooie plek. Aanrader.
Margrit N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
wij vonden het leuk een aperitiefje te krijgen, het voorgerecht ( soep en Hofman plateau) was goed. Hoofdgerecht, de flat iron steak met gepofte aardappel en gewokte groente , was prima. De Hofmanspies met verschillende soorten vlees was iets te droog. Het dessert , de plakjes bier parfait waren goed maar nog bevroren, maar dat kan zijn omdat wij dat heel snel na het hoofdgerecht moesten eten i.v.m concert bezoek . We hadden bij aankomst ( 17.30 uur ) besproken dat we uiterlijk 19.45 uur weg moesten, dat was geen probleem zeiden zij, maar uiteindelijk werd alles heel laat geserveerd en moesten wij ons heel erg haasten om op tijd klaar te zijn met eten. Van daar die bevroren parfait denk ik.
Charlotte S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten. Een plateau met specialiteiten vooraf. Die was goed gevuld met heerlijke hapjes. De biefstuk met friet als hoofdgerecht. De biefstuk was mals! Het personeel was heel aardig en deed erg zijn best om ons goed te bedienen. De sfeer op zaterdagavond is druk en gezellig. Er staat een dj te draaien maar wij vonden dat juist gezellig. Het dessert was cheesecake en daar geniet ik altijd van.
Ik kom zeker terug!