Over het restaurant Hofman Café

Een huiskamer buiten de deur

Gelegen in het centrum van Utrecht aan het rustige Janskerkhof. Proef de verrassende gerechten uit de internationale keuken, die met veel zorg zijn klaargemaakt. Daarbij kun je een lekker speciaalbiertje drinken uit het aanbod van meer dan 40 bieren. Houd je niet van bier? Doe dan een greep uit de veelzijdige wijnkaart of probeer de heerlijke biologische koffie. Bij Hofman geniet je hoe dan ook van een voortreffelijke avond.

Meer informatie over restaurant Hofman Café

Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:30
Donderdag 11:00 - 02:00
Vrijdag 11:00 - 04:30
Zaterd

lotte.kleimeier .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De bediening was uitstekend!
Genoeg vegetarische opties!
En een overheerlijk nagerecht!
Verder was er een gezellige sfeer en hebben we heerlijk gezeten op het teras!
bartwg .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Als het donker wordt een leuke sfeer. Livemuziek binnen (buiten goed te horen) en het eten was prima in orde. Voldoende keuze voor mijn zoon van 13.
De serverende dames waren vriendelijk en vlot. Het verzoekje om de bolletjes framboos en perzikijs om te wisselen deden ze met een lach.
Gewoon chill gegeten en gezeten!
amanda V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik heb gekozen voor de lunch met mijn zus.
We bestelden een Clubsandwich....nou dat hebben we geweten.
We kregen een pakket dik gesneden bruin brood met hele dikke korsten van 3cm
Het was karig belegd met 2 plakjes tomaat,flinter dun plakje kaas,en dun plakje kipfilet
paar plakjes ei dikke bonk sla en 1 schijfje bacon.
Je kon er niet doorheen komen met je mes zo hard waren de korsten.
De koffie verkeerd en de verse jus waren oke.
Als je dit al verpest hoe zal de rest daar smaken?
We gaan er nooit meer eten.
Sybe155 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
AH actie, voordeel is dat je gewoon mag kiezen van de kaart. Met 5 personen vooraf de gecombineerde voorgerechten genomen. Zag er prachtig uit, paprikasoep, spies, pastasalade allemaal erg lekker. Als hoofdgerecht Hofmanspies, zalm en iemand een steak. Allemaal goede kwaliteit vlees en vis. Rauwe lenteuitjes waren minder succesvol. Lekkere oerfrieten. Grand dessert matig. Chocoladetaart redelijk, chocolademousse te dun en te scherp, cheesecake was erg lekker. Kan water voor €1,- die naar Nepal gaat, goede actie! Lekker gegeten, redelijke prijs, vriendelijke bediening maar niet echt een mooie zaak.
belindaanthonissen .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Een simpel broodje met carpacctio, bij de salade zat oud hard brood. Bediening was aardig. Buiten op het terras gegeten. Niet voor herhaling vatbaar.
tomverstappen1996 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Heerlijk buiten kunnen eten met prima bier en heerlijk eten. We konden apart van elkaar betalen wat ons heel wat gedoe scheelde.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk op het terras gezeten bij Hofman.
Hier hadden we een verkleinde kaart omdat we met meer dan 8 waren. Geen probleem gezien er nog genoeg keuze was. Bij het opnemen werd er redelijk wat druk achter gezet om dit een beetje snel te laten gebeuren gezien er nog een groep kwam.

Wat betreft het eten, het voor en nagerecht waren bij iedereen goed. Helaas was bij iedereen het vlees of de vis te ver. Qua prijs kwaliteit is het zeker niet verkeerd en ik zou zeker terug gaan echter denk ik dat er met een beetje meer aandacht er zeker nog wel wat meer uit te halen valt.
Mark uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Op 'n zomerse zondag avond is het bij Hofman Café op het terras in de zon goed toeven. Voldoende keuze om een tafeltje voor twee uit te zoeken. De bediening is vriendelijke maar even uit het veld geslagen als we niet helemaal in de gaten hebben waarom we een naam voor onze tafel moeten kiezen. Dat duurt gelukkig maar even. De bediening is van studentenleeftijd en erg vriendelijk.

We starten met brood met smeersels. Hier doen ze niet moeilijk over kraanwater, een karaf kost één euro en dat is voor het goede doel.

Als hoofdgerechten de gegrilde zalmmoot en de poissin (kip) uit de oven, met gewokte groenten en lekkere patatten. De patat is lekker gekruid maar wel erg zout. De gerechten zijn zeer schappelijk geprijsd en smakelijk.

Prima locatie voor wie tegen een schappelijk prijs lekker wil eten.
Frits030 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De voorgerechten en hoofdgerechten waren uitstekend. Het nagerecht Grand Dessert was de naam grand niet waard. Bij de toegangsdeur van het damestoilet ontbrak de deurkurk en de deuren plakten.
kerel .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Niet de moeite waard om er naartoe te gaan. Voorafje soep leek uit een pakje, smakeloos. Van het hoofdgerecht was alleen de patat goed. Entourage was saai, bediening ok. Dit restaurant overslaan!
hedwigveldmans .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
De zalmmoot, friet en groenten waren erg lekker. Bediening was vriendelijk en informeerde ons goed over dat er een optreden zou volgen waardoor er nog met tafels en stoelen zou worden geschoven. Alleen het nagerecht viel tegen. De chocolade taart was vrij droog en er zaten erg veel amandelen op, waar ik toevallig niet zo van hou.
Floris B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Ik vond er niet veel aan. Eten was saai en niet heel uitgesproken al was het wel goed klaargemaakt.
Service beetje matig, lang wachten op gerechten, had koffie al opgedronken voordat ik mijn dessert kreeg. Prima tent voor de student.
dvanbruchem1987 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk eten voor een mooie prijs en leuke en gezellige medewerkers. Totaal geen negatieve opmerkingen. We komen zeker nog een keer terug!
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Hofman is een café, maar je kan er voor een hele schappelijke prijs erg goed eten. Natuurlijk geen haute cuisine, maar gewoon echt lekker. Ik zit er op een donderdagavond als er ook nog een voorronde van het Singer Songwriter Festival plaatsvindt. Daardoor zijn er verschillende optredens en wordt het een bijzondere feestelijke avond. We zitten met zijn tweetjes pal voor het podium. De sfeer is top, de zaak zit vol. Maar de bediening is helemaal in zijn element en swingt vakkundig mee met de sfeer. Als voorgerecht doen we het Hofman
plateau (vanaf 2 personen). Het is een staalkaart van de voorgerechten en dat vind ik altijd een feest. Een klein glaasje soep, wat zalm, lekker Itialiaans fijngesneden vlees, jam, jam, jam! Als hoofdgerecht doe ik de Hofmanspies van biefstuk, varkenshaas en kip. Het komt met gewokte groenten en friet. Het vlees is mooi klaargemaakt, mals, lekker pittig en de frieten passen er samen met de twee dips perfect bij. Als toetje is er een heerlijke cheescake en de cappuccino is een waardige afsluiter. We hebben een topavond. De liedjes zijn mooi en ontroerend, de zaal is enthousiast en wij zijn blij met alles wat we hier krijgen: sfeer, smakelijk eten en een topbediening. Hofman voegt met zijn combinatie van lekker eten, gezellig samen iets drinken en een cultureel podium echt iets toe aan horeca Utrecht!. Super!
Monique P.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijke vooraf hapjes erg vers en mooi gepresenteerd. Vers gezond fris hoofdgerecht heerlijk bereid. Fijne bediening hier en daar wat rommelig maar dat werd telkens keurig hersteld en rechtgezet. Top avondje!

Dick D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooie locatie en lekker eten voor speciale IENS prijs. Minpuntje was wel de 2p tafel waar men ons achter trachtte te duwen maat dat ging dus niet door! Wees wel voorbereid op beetje DJ herrie in weekend dus wellicht minder geschikt voor 50-jarige bruiloft locatie!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Met de Social Deal een burger (met friet) en een speciaalbiertje van de tap gedaan. Bier was lekker. Het meisje van de bediening wist ook met veel enthousiastme te vertellen over de verschillende bieren. De burger zelf was helemaal doorbakken, waardoor hij droog was. Garnituur op de burger was prima en de frietjes waren lekker. Voor het dessert hebben we ons door dezelfde enthousiaste serveerster een crème brûlée laten 'aansmeren'. Was het lekker? Ja. Was het een crème brûlée? Nee. Het was hooguit een lekkere vanille custard met een laagje half aangebrande suiker. Ook lekker, maar het zou de naam crème brûlée niet mogen dragen :)

Voor de bieren en het enthousiasme van de serveerster kom ik zeker nog terug! Het eten doe ik voortaan elders.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Samen met een vriendin hier geluncht. De zalm-tosti, warme nachos met kaas en kroketten op brood waren van goede kwaliteit, goed opgemaakt en een hele goede prijs-kwaliteit verhouding waard.

Het decor is leuk, leuke kleurige stoeltjes, tafeltjes staan lekker ver van elkaar en een grote open ruimte. Alleen ik kan mij wel voorstellen dat het iets minder goed toeven is als het erg druk is en de toiletten zien er eerder industrieel aan dan mooi. Daarom een 7 ipv 9.

De service was gewoon goed. Alleen raar dat als je hier komt dansen 's avond dat je verplicht €20 moet bijpinnen voor elke transactie. Daarom een 7 ipv. 8
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Goede prijs-kwaliteit, aardige bediening. Eten is goed en wat je kan verwachten in een dergelijke eetgelegenheid. De akoestiek is iets minder, maar ook dat hoort bij de gelegenheid. Gezellige avond gehad!
Malika E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Bij binnenkomst was het nog aardig druk met borrelde mensen. Enorme bierlucht(kroeg idee). Kregen een klein rafeltje waar we met z'n 3en aan moesten zitten. 1 van de 3 keek tegen een lelijke wand aan. Aangegeven dat we een andere plek wilde hebben, dame regelde dit prima. Toen de meeste borrelende mensen weg waren, begon het meer op een restaurant te lijken. Dan nu het eten. 3 gangen menu. Voorgerecht, 2 van de 3 kregen niet wat ze besteld hadden(communicatie fout met de keuken:-() prima pompoensoep ook goed ipv bietensoep. Dan het hoofdgerecht, kregen alle 3 wat we hadden besteld, maar groenten aangebrand en niet zo'n beetje ook. Zalmmoot idem(alles lkkr doorgegrild). Vlees van 1 van de 3 smaakte naar vis, de andere had een spies, vlees had niet veel smaak. Serveerster nam de borden mee terug, de groenten zagen er nu goed uit alleen de zalm was nu niet goed gaar. Tja alles bij elkaar zou ik er niet nog een avond willen doorbrengen. De serveerster was top, zei deed echt haar best!