Over het restaurant Hofman Café

Een huiskamer buiten de deur

Gelegen in het centrum van Utrecht aan het rustige Janskerkhof. Proef de verrassende gerechten uit de internationale keuken, die met veel zorg zijn klaargemaakt. Daarbij kun je een lekker speciaalbiertje drinken uit het aanbod van meer dan 40 bieren. Houd je niet van bier? Doe dan een greep uit de veelzijdige wijnkaart of probeer de heerlijke biologische koffie. Bij Hofman geniet je hoe dan ook van een voortreffelijke avond.

Meer informatie over restaurant Hofman Café

Dinsdag en Woensdag 11:00 - 23:30
Donderdag 11:00 - 02:00
Vrijdag 11:00 - 04:30
Zaterd

marcel.woutersen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wat een heerlijke plek om op het terras te zitten! Zoals gisteren op een zomerse avond. Naast lekker eten waren we vooral onder de indruk van de bediening. Professioneel, vriendelijk, gemotiveerd en echte teamplayers. Een goede invulling van het begrip 'gastvrijheid'.
margavrouwjansen .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een heerlijke plek bijna midden in de stad. Genoten van een heerlijke maaltijd en verzorgd door voortreffelijk personeel.
ynusse .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdag avond met 5 vrienden gegeten bij Hofman. We hebben gebruik gemaakt van de AH restaurant actie. We konden alle gerechten kiezen van de kaart en kregen het goedkoopste gerecht gratis, voor de rest konden we bijbetalen. Over het algemeen waren de gerechten die we gekozen hadden goed (Voor: vegetarisch plateau, plateau hofman en carpaccio, hoofd: zalm, quiche) Alleen de burger was erg droog. De cheesecake was oke maar niet super maar de chocoladetaart was een stuk beter. We kregen nog een liqor 43 met koffie en ijsklotjes aangeboden van het huis, ik had het idee dat het een soort promotie actie was. Hofman heeft een zeer ruime keuze aan bier en zelfs een eigen biertje, de hofdame. Voor het diner hebben we heerlijk buiten in de zon gezeten en daarna binnen gegeten. Binnen stond de muziek wel erg hard maar dat werd later aangepast. Al met al een prima dinertje voor een zeer goede prijs (6x 3 gangen menu (met AH), broodjes en een portie kaasstengels vooraf, ongeveer 3 drankjes pp (wijn/(speciaal) biertjes) vooraf en die liqor 43 met koffie voor net onder 150)
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Fijn dat je met de AH-diner-actie vrijelijk van de kaart mag kiezen. Vooraf genoten wij van het vegetarische plateau voor 2: o.a. vega loempia's, geitenkaaskroketjes, rauwkost met hummus, paprikasoepje... Royaal en gevarieerd. Als hoofdgerechten: entrecôte en maaltijdsalade gamba's-zalm. Prima en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Als toetje muntthee met een likeurtje. De bediening was vriendelijk en adequaat. Het was mooi weer, dus we zaten op het terras, precies in de avondzon en lekker uit de wind.
annekedegeest8 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het is gezellig zitten bij hofman cafe, het personeel is gezellig en ongedwongen.
We zaten lekker buiten, wel veel studenten.
Het eten kwam op tijd en we hadden een paar verzoekjes, dat was geen probleem
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Genietend van de namiddag zon hebben we genoten van een heerlijk 3-gangen diner.
Het eten was prima en de bediening vriendelijk en snel.
Blnda .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Lekker broodje met zalm gegeten. Broodje was heerlijk, lekkere dressing eroverheen met een heerlijk rood uitje. Sla werd naast het broodje geserveerd dus deze kan naar eigen keuze op het broodje gedaan worden.
Bediening was prima, alles was goed geregeld.
Marita K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Helaas viel ons bezoek erg tegen...
We waren er om 11.30, Hofman ging om 11.00 open. Ons werd gevraagd om geduld te hebben, het brood moest nog een halfuur in de oven... raar als je om 11u open bent, maar oke... kan gebeuren.

1 dame in de bediening die echt de benen uit haar lijf liep, maar het gewoon niet redde alleen. Na 1,5 uur wachten hadden we onze lunch.
Het broodje carpaccio was lekker, maar het broodje zalm stelde geen drol voor.

Een berg zalm neergekwakt op een droog (en keihard) broodje, zonder sausje,kappertjes of uitje, helemaal niks.
Het brood was zo hard, dat ons mes er niet doorheen kwam en we maar met onze handen zijn gaan eten.

Chapeau voor het meisje die in haar eentje haar best deed om het terras en de keuken te runnen, maar voor ons geen Hofman meer.
Birdiecook .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke avond gehad. Eten was erg lekker en bediening ontzettend vriendelijk! Af en toe duurde het een beetje lang, maar dat hebben ze netjes opgelost en we waren nog op tijd voor de film.
andreaboeren1 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Het terras was gezellig en lekker rustig. De sfeer binnen vond ik niet echt gezellig, het was met name vrij donker binnen. Voorgerecht (carpaccio) was prima, de flammkuchen was lekker. Hoofdgerecht (Hofman burger) was niet echt aan te raden. Burger was erg droog en er ontbreekt een sausje. Friet, duidelijk uit de diepvries, was vrij vettig. De cheesecake die ik als nagerecht had was heerlijk! Chocolademousse was lekker, maar niet luchtig (meer een pudding). Volgens de bediening kon de kok de hoeveelheid bestellingen niet aan, waardoor we in totaal 2,5 uur over dit etentje hebben gedaan. Ook andere mensen moesten wachten, terwijl het echt niet zo druk was. De bediening bood hier wel netjes zijn excuses voor aan.
Ria307 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met 4 personen gebruik gemaakt van de AH-restaurantactie. Konden alleen nog om 18:00 of 20:00 uur reserveren. Gekozen voor 20:00 uur. De bediening was erg vriendelijk maar liet geregeld erg lang op zich wachten. Direct werd al aangegeven dat er 2 hoofdgerechten niet meer beschikbaar waren door drukte eerder in het weekend. Er ging veel fout in de logistiek. Er was duidelijk gemis aan goede leiding wel het overzicht kan behouden. Zo werd er bij het hoofdgerecht geen bestek geserveerd waarop dit gevraagd moet worden. Alleen al op dat bestek moet wederom een aantal minuten gewacht worden. Ook de gevraagde fles wijn werd niet gebracht waarna hierom opnieuw een verzoek moest worden gedaan na 15 minuten. De gerechten waren van voldoende kwaliteit maar soms wat raar opgediend. Zo werd het Grand-dessert geserveerd op een platte leisteen met o.a. een chocolade-moes welke dun van samenstelling is waardoor deze op de tafel uit liep. Ook werd er met zeer veel lawaai aan de schoonmaak begonnen terwijl we nog zaten te eten. Al met al het eten was niet slecht van kwaliteit maar logistiek is er nog wel wat te winnen door er goede leiding op te zetten.
Sonja D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Als voorgerecht hadden we de carpaccio gekozen. Deze was verrukkelijk waardoor we al helemaal trek kregen in het hoofdgerecht. De hamburger was onze keuze geweest, maar jammer genoeg was de hamburger aan de droge kant waardoor hij moeilijk weg te krijgen was. Gelukkig stond er al dessert 'cheesecake' op het menu die alles goed maakte.
fennavandijk .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met zijn tweetjes heerlijk gegeten! Fijn dat we gewoon van de kaart konden kiezen.
Vooraf hadden we een plank met lekkere dingetjes. Mijn vriend had de burger en ik de flat iron steak, die precies goed gebakken was. Met een heerlijk grand dessert na was de avond compleet.
Hebben heerlijk buiten kunnen zitten en de bediening was erg vriendelijk en snel. Ondanks de drukte werden we heel snel geholpen en kregen we vlot ons eten.
Voor deze prijs een hele goede ervaring!
jvrbrk .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
het voorgerecht (carpaccio) was voortreffelijk. Het hoofdgerecht (spies Hofman) smaakte prima. het dessert werd voor twee personen teelijk opgediend op een plaat, dat vond ik wat minder.
gezellige ambiance buiten op het terras, met een gezellige drukte terwijl de bediening goed was verzorgd.
danitchaboers .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Leuke eettentje, zeker aan te raden. Je mag van de kaart kiezen met de ah actie dat vind ik wel fijn. Genoeg keus dus, wij hebben er gister middag een hapje gegeten en kregen een tegoedbon om een 3 gangen menu te eten voor maar 17,95 per persoon dus vanavond gaan wij daar weer heerlijk eten!
graafeddy .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het eten was goed, nadeel dat je alles op 1 bord krijgt , erg vriendelijk personeel en een groot voordeel bij lekker weer ,is er een groot terras
lotte.kleimeier .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
De bediening was uitstekend!
Genoeg vegetarische opties!
En een overheerlijk nagerecht!
Verder was er een gezellige sfeer en hebben we heerlijk gezeten op het teras!
bartwg .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Als het donker wordt een leuke sfeer. Livemuziek binnen (buiten goed te horen) en het eten was prima in orde. Voldoende keuze voor mijn zoon van 13.
De serverende dames waren vriendelijk en vlot. Het verzoekje om de bolletjes framboos en perzikijs om te wisselen deden ze met een lach.
Gewoon chill gegeten en gezeten!
amanda V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Ik heb gekozen voor de lunch met mijn zus.
We bestelden een Clubsandwich....nou dat hebben we geweten.
We kregen een pakket dik gesneden bruin brood met hele dikke korsten van 3cm
Het was karig belegd met 2 plakjes tomaat,flinter dun plakje kaas,en dun plakje kipfilet
paar plakjes ei dikke bonk sla en 1 schijfje bacon.
Je kon er niet doorheen komen met je mes zo hard waren de korsten.
De koffie verkeerd en de verse jus waren oke.
Als je dit al verpest hoe zal de rest daar smaken?
We gaan er nooit meer eten.
Sybe155 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
AH actie, voordeel is dat je gewoon mag kiezen van de kaart. Met 5 personen vooraf de gecombineerde voorgerechten genomen. Zag er prachtig uit, paprikasoep, spies, pastasalade allemaal erg lekker. Als hoofdgerecht Hofmanspies, zalm en iemand een steak. Allemaal goede kwaliteit vlees en vis. Rauwe lenteuitjes waren minder succesvol. Lekkere oerfrieten. Grand dessert matig. Chocoladetaart redelijk, chocolademousse te dun en te scherp, cheesecake was erg lekker. Kan water voor €1,- die naar Nepal gaat, goede actie! Lekker gegeten, redelijke prijs, vriendelijke bediening maar niet echt een mooie zaak.