Over restaurant Hofje zonder Zorgen

De geur van een cadeautje

De geur van zelfgebakken taarten is onlosmakelijk verbonden met het Hofje zonder Zorgen! Aan het boomrijke Proveniershofje zit je fijn op het terras en binnen valt de bar gehuld in een grijs patroon direct in het oog. Gezond maar o zo fijn is het ontbijt en de lunch hier. De uitstekende high tea is overigens ook te verkrijgen in een cadeaudoosje.

Meer informatie over restaurant Hofje zonder Zorgen

Maandag & Dinsdag 10:00 - 16:00
Woensdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag 10:00 - 18:00

P H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Was erg lekker; jammer dat wij via de site van de AH bonnen 2de gratis gereserveerd hadden en ook onder kopje lunch maar dat het alleen bij diner was volgens zeggen?? Bonken dus niet ingewisseld worden.
Esmee M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke broodjes en high tea. Alles wordt vers gemaakt en dit is ook te proeven. Spontane en vrolijke bediening.

Zeker een aanrader!
Elisa B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Ik kwam bij Hofje zonder zorgen door Tripadviser. Ik woon al enige tijd in haarlem maar ga normaal richting de grote markt om wat te eten. Dit keer wilde ik wat anders en kwam ik hier terecht. Natuurlijk heb ik van te voren de recenties gelezen en hier las ik dat als het druk is dat het dan wat hectischer was en de (top)service hier af en toe minder door kan worden, gelukkig is dit vanzelfsprekend aangezien elk restaurant hier wel mee te maken heeft. Vorige week ging ik met mijn moeder wat eten, wat mij opviel was dat de koffie heerlijk was, ik had er zelfs een leuk hartje in :). Het broodje was ook overheerlijk en de bediening was super vriendelijk. Ondanks de hectiek, aangezien het een gewilde lunchplek is. Hier kom ik graag terug!
Frederique H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De rijk belegde broodjes van Hofje zonder Zorgen zijn heerlijk. Daarnaast hebben ze ook heerlijke verse sappen en smoothies. Er hangt een gezellige sfeer in zowel de voorste als de achterste zaal. De lunchroom is gelegen midden in het centrum van Haarlem en de achterste zaal heeft mooi uitzicht over het hofje. De service was snel en de bediening was erg vriendelijk. Ik zou Hofje zonder Zorgen zeker aanbevelen en kom hier zeker terug!
Gj H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De High tea was van slechte kwaliteit . Rommelige hapjes, te hard gebakken en droog. Krappe porties. Geen souplesse bij de bediening.
Rigide starttijd, waardoor ieder tegelijk bediend
moest worden en het geluidsniveau te hoog werd.
Preim .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een broodje met een kop koffie, je kent het wel. Mijn vrouw een broodje tonijn en ikzelf een broodje met gerokte kip, spek met een heerlijke dressing.
Beide broodjes van heel goede smaak, niets te wensen over.
De koffie (lattemachiato) smaakte heel goed maar was niet heet genoeg.
Dat is iets wat veel vaker voorkomt overigens, vooral als het druk is. Helaas gaat dan kwantiteit voor kwaliteit.
Vaak zeggen we er wel wat van maar ik denk dat dat niet nodig moet zijn, koffie moet gewoon heet zijn.
Merel D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Hofje zonder zorgen is erg gezellig om te lunchen. Heerlijke gerechten en een super service! De high tea is een echte aanrader!!
19Maria .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Geluncht. Broodjes zagen er mooi uit, waren kersvers en heerlijk van smaak.
Salade gerookte kip heel smakelijk, kon ook zonder kaas.
Heel druk,maar ontspannen bediening. Achterin veel herie van grote groep mensen.
M S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijke broodjes. Wij hadden broodje van de week met surimi (lekker met de mandarijntjes) en de mozzarella met pesto en pijnboompitjes. Muntthee is gemaakt met verse munt. Vriendelijke bediening. Wij moesten echter wel redelijk lang wachten tot we konden bestellen en voor het afrekenen zijn we zelf maar naar binnen gelopen. Buiten vrij smal terras.
Beste Mien,
Dank voor uw complimenten voor onze gerechten! Wij vinden het altijd bijzonder dat gasten spontaan een recensie schrijven en zijn daar ook heel blij mee.
Vervelend dat u vanwege de drukte lang heeft moeten wachten, onze excuses daarvoor!
Wij hebben niet alleen het smalle terras tegen onze voorgevel maar ook een heel groot terras midden op het romantische proveniersplein tegenover ons pand.
Hopelijk tot een volgende keer! Groet Team Hofje zonder Zorgen
Iris S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij hofje zonder zorgen. Als ik naar Haarlem ga is dit mijn vaste lunchplek. Vriendelijke bediening en heerlijk eten met veel gebruik van natuurlijke, biologische en glutenvrije producten. Echt een aanrader!
Wat ontzettend leuk om te lezen. Dank u wel namens ons team voor de complimenten!
Daisy1989 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben hier een heerlijk ontbijtje op. Werkelijk niets ontbrak.. Van zelfgemaakte eiersalade tot zalm tot serano ham tot croissantjes. Echt helemaal super. Het leek best klein toen we binnen kwamen, maar we mochten door lopen naar een ruimte erachter. Hier hadden we uitzicht op een prachtige binnen tuin. Net of we in een afgelegen dorpje zaten en dat midden in Haarlem. Echt helemaal super. We komen zeker nog eens terug.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Afgelopen twee weken driemaal bij Hofje zonder zorgen geweest. Eenmaal voor koffie met overheerlijke worteltaart en tweemaal voor lunch. Alledrie de keren is het prima bevallen. De producten zijn vers en erg lekker en het ziet er ontzettend verzorgd uit allemaal. Dit geldt zowel voor het eten als het restaurant zelf. We vonden ook de smoothies erg lekker! Wat ons verder opviel was de vriendelijkheid van het personeel naar elkaar toe, dit zie je nog wel eens anders.

Het is ook echt een zeer bijzondere plek. Tweemaal zaten we lekker in het zonnetje met uitzicht op het hofje. Je hebt dan helemaal niet meer door dat je midden in de stad zit. Kortom, we gaan zeker weer terug.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vandaag samen met mijn bijna 11 jarige dochter bij het Hofje zonder zorgen gegeten. Wat een mooie locatie, we zaten in het achterste gedeelde en keken uit op het Proveniershofje, schitterend. Mijn dochter had een tosti ham en ik een ijzersterke omelet op een dikke bruine boterham met een super knapperige korst, heerlijk. De bediening was zeer vriendelijk (allemaal jonge meisjes) en de gastvrouw was ook zeer vriendelijk en zag er mooi verzorgd uit. Nu moet ik stoppen want mijn dochter wil weer shoppen. We moesten wel een tijdje wachten voor het eten er was, maar het was het wachten waard.
Vonnezon .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Een verrassende locatie midden in de binnenstad van Haarlem met een Prachtig uitzicht op de binnen tuin achter het proveniershuis. We kwamen er terecht op weg naar het Frans Halsmuseum. Op mijn bord een heerlijk donker broodje met gegrilde aubergine, paprika en mozzarella met basillicum dressing. Mijn zoon had een zelfde broodje gekozen, maar dan belegd met warme geitenkaas, honing, thijm, stukjes vijg en walnoten. Beiden erg lekker. Leuke bediening. Hoewel het vol was, een rustige sfeer.
PaulaFokkema .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
We hebben met een clubje hier geluncht, was super eten. In het begin hadden we het gevoel dat ze ons zo snel mogelijk weer weg wilde hebben zodat ze nog een keer de tafel konden gebruiken voor de lunch, maar toen ze door hadden dat we geen haast hadden lieten ze ons met rust(ze vroegen wat we wilde eten terwijl we net de kaart hadden en toen ze een minuut later kwamen weer). We hadden een broodje tonijn, broodje falafel en een bloemkool kerrie soep, was allemaal goed op smaak. Er werd ook goed rekening gehouden met de glutenvrij allergie.
Mooie locatie en zeker voor herhaling vatbaar
Corry J.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Om de verjaardag van mijn oudste dochter te vieren (24) hebben we een deel van de Hofjes route gelopen, naast al het shoppen. Het Hofje zonder Zorgen doet zijn naam eer aan. Ontzettend mooie locatie, prima sfeer en super service. Het was ontzettend druk, maar we hebben geen moment te lang hoeven wachten op ons eten. De dames namen een Tuna Melt, waarover ze zeer te spreken waren. Heerlijke Cheddar, perfect gesmolten en zalige tonijn op een perfect broodje. Ondergetekende koos voor een donkerbruin broodje met warme geitenkaas, walnoten en honing. Een goddelijke combinatie waarvoor we beslist een keer terugkomen. De cappuccino, de Chai tea het was allemaal top. De bediening was allervriendelijkst.
Een plek om met stip te noteren, voor na of tijdens het winkelen en een must tijdens de Hofjesroute door het schitterende Haarlem.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk geluncht bij het Hofje zonder zorgen. Heerlijk eten, verantwoorde producten en een goede sfeer. Fijne ontvangst!

De mensen staan in de rij voor een plekje, dat zegt natuurlijk al genoeg.
Bergenaanzee .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Met een heerlijke Siciliaanse omelet en dito salade gerookte (biologische) kip genoten wij in lichte achterkamer van dit duurzame Resto aan winkelstraat in Haarlem. Voor een gezonde en stevige lunch van harte aan te raden!
Ilona H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Met vriendin tijdens dagje Haarlem geluncht bij Hofje zonder zorgen. Wat een gezellige sfeer! Je voelt je er meteen welkom. Het is gelegen in een oud pand aan een hofje met uitzicht op dat hofje. Heel schattig. De medewerksters zijn enorm attent en klantvriendelijk. Dat maak je bijna nergens meer mee tegenwoordig. Zij maken echt de sfeer. Ik at een omelet met aubergine, pesto en zongedroogde tomaatjes. De lekkerste omelet die ik ooit heb gegegeten! Mijn vriendin had een omelet met kaas besteld. Lekker veel gesmolten kaas erop zoals het hoort. We waren zeer onder de indruk en vinden dit echt een aanrader. Dit is echt zo' n tentje dat je bijblijft!
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Lunch met de weeksalade basis gele biet/geitenkaas (lekker zonder meer) en een broodje geitenkaas/spek (idem) vlotte bediening ondanks toch wat drukte.het decor niet opvallend.kortom een huis van vertrouwen