Over het restaurant Hofje zonder Zorgen

De geur van een cadeautje

De geur van zelfgebakken taarten is onlosmakelijk verbonden met het Hofje zonder Zorgen! Aan het boomrijke Proveniershofje zit je fijn op het terras en binnen heb je in de achterruimte een geweldig uitzicht op de tuin van het Hofje. Gezond maar o zo fijn is het ontbijt en de lunch hier. De uitstekende high tea wordt vroeg op dezelfde ochtend bereid. Vermeld dus duidelijk wanneer je voor de High Tea reserveert! Deze is alleen te reserveren op vaste tijden, zaterdag 16.00, zondag 15.30 en doordeweeks om 14,30uur.

Meer informatie over restaurant Hofje zonder Zorgen

Maandag & Dinsdag 10:00 - 16:00
Woensdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag 10:00 - 18:00

Jouw recensie over het restaurant Hofje zonder Zorgen

Liesbeth (en Annet) L.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Leuke plek, wel wat vol en krap, maar ik zou er zeker nog een keer naar toe gaan!
Nelleke J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
makkelijk via internet gereserveerd .
Marchel W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Het eten was top
Door drukte werden een klein aantal dingen vergeten
Service top
Norma J.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Hartelijk ontvangst, lekkere broodjes alhoewel de hoeveelheid tegenvalt irt de prijs. Ik had een bruin kaisersbolletje met warme geitenkaas. Matig belegd en minimaal aan garnituur. Salade Carpattio was ruim. Salade geitenkaas stond niet op de kaart. cappuccino heerlijk! Toilet redelijk schoon.
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Goede reactie op gluten en lactose vrij. Wel vreemd / zielig dat voor een glutenvrij broodje extra betaald moet worden.
Nora S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Wij hadden een reservering gemaakt en daar een bevestiging per mail ban ontvangen Toen wij kwamen was de reservering niet bekend en het was zo goed als vol in het restaurant. Gelukkig loste het personeel het goed op en hebben wij een heerlijke en gezellige middag gehad..
Germaine O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Vriendelijke bediening, lekker gegeten.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Van een high tea bij het hofje had ik best een hoge verwachting. Dit gezien de reputatie en de heerlijke taarten die aangeboden worden. Helaas ontbraken die nou juist op de etagère.
We begonnen met een kopje tomatensoep die niet echt op smaak was- bliktomaat stukjes vielen op en waarschijnlijk werd de soep opgewarmd in de magnetron- want die was van binnen ineens gloeiend heet.
Daarna 4 hartige hapjes: een nogal droge dikke blini met crème fraise en zalm en voor de vegetariër crème fraise met olijven tapenade.
Een minibolletje met gegratineerde Mozzarella, tomaat en olijven tapenade ( niet doorgesmolten, lauw).
Een puntje slappe groentetaart ( misschien ook in de magnetron opgewarmd?) met een prettige paprika, peper smaak. Het vierde gerechtje ben ik helaas vergeten.
Zoet: een blokje chocolade brownie, een stukje cheesecake met rood fruit, een droge scone (?) met (echt te weinig) clothed cream en een schepje lemoncurd en een kaboutercakeje koekkruiden en banaan.

Misschien hebben we pech gehad, dat kan. In elk geval komt het woord home made ook niet direct bij me op na deze high tea. Ik vond het eerder een ondergeschoven kindje .
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Weer van een heerlijke lunch genoten.
Marleen M.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Eten is lekker, service was vandaag wat minder. Er zijn 2 zitdelen en je merkt dat dit ervoor zorgt dat er minder aandacht is voor de klanten die aan de voorkant zitten.
Pauline L.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Voor de 3e keer een uitstekende, smakelijke lunch. Geen moeite is te veel, ouderwetse vriendelijkheid in een historisch fraai hofje.
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Hele leuke lunch locatie in hartje Haarlem. Vooral achter met uitzicht op het hofje. Prima service en heerlijke menukaart
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Heerlijke plek om te lunchen. Ruime, lekkere keuzes op de kaart. Leuke dames in de bediening die oprecht vriendelijk zijn en alles goed in de gaten houden. Op zo’n zonnige dag als vandaag is het fijn om op het terras te zitten en tussen het kletsen door ook het stadse leven te bekijken!
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2018
Prima gaan zo weer
Nes S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Zeer gemoedelijke sfeer, het voelt alsof je thuis bent. Fijne bediening
Marcelline N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Wat is het toch heerlijk lunchen hier. Super aardige bediening en het eten is altijd vers. Locatie is top!!
femke S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Voelden ons zeer welkom, leuke sfeer en intichting (alhoewel buiten gegeten, terras is tov binnen ‘gewoon’), heerlijk gegeten!!
E. R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Zeer uitgebreide, lekkere en verzorgde high tea genuttigd op zaterdagmiddag. Gestart met een lekker vers tomatensoepje, gevolgd door een gang hartige en daarna een gang zoete heerlijkheden. Onbeperkt thee uit rijke voorraad, kortom, volledig voldaan! Énige puntje is dat je alleen om 16u kunt komen hiervoor, verder perfect.
Bouwien V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Vandaag heerlijk geluncht met mijn schoonzus , reserveren gewenst zat vol! Absolute aanrader zeker op deze locatie. Ik zeg tot ziens !!
Spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
29 dec bij hofje gegeten, eten was prima net als de koffie echter de bediening laat te wensen over.Je heb je jas nog niet uit of er staat al iemand of je wat drinken wil, ja snel maar het kan ook te gek.Wel een leuke ambiance we gaan nog wel eens terug als het wat rustiger is.Ook wel gehorig.