Hofje zonder Zorgen

Grote Houtstraat 142A 2011 SV Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Hofje zonder Zorgen

De geur van een cadeautje

De geur van zelfgebakken taarten is onlosmakelijk verbonden met het Hofje zonder Zorgen! Aan het boomrijke Proveniershofje zit je fijn op het terras en binnen heb je in de achterruimte een geweldig uitzicht op de tuin van het Hofje. Gezond maar o zo fijn is het ontbijt en de lunch hier. De uitstekende high tea wordt vroeg op dezelfde ochtend bereid. Vermeld dus duidelijk wanneer je voor de High Tea reserveert! Deze is alleen te reserveren op vaste tijden, zaterdag 16.00, zondag 15.30 en doordeweeks om 14,30uur.

Meer informatie over restaurant Hofje zonder Zorgen

Maandag & Dinsdag 10:00 - 16:00
Woensdag t/m Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag 10:00 - 18:00

Jouw recensie over het restaurant Hofje zonder Zorgen

Marcelline N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Wat is het toch heerlijk lunchen hier. Super aardige bediening en het eten is altijd vers. Locatie is top!!
femke S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Voelden ons zeer welkom, leuke sfeer en intichting (alhoewel buiten gegeten, terras is tov binnen ‘gewoon’), heerlijk gegeten!!
E. R.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Zeer uitgebreide, lekkere en verzorgde high tea genuttigd op zaterdagmiddag. Gestart met een lekker vers tomatensoepje, gevolgd door een gang hartige en daarna een gang zoete heerlijkheden. Onbeperkt thee uit rijke voorraad, kortom, volledig voldaan! Énige puntje is dat je alleen om 16u kunt komen hiervoor, verder perfect.
Bouwien V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Vandaag heerlijk geluncht met mijn schoonzus , reserveren gewenst zat vol! Absolute aanrader zeker op deze locatie. Ik zeg tot ziens !!
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
29 dec bij hofje gegeten, eten was prima net als de koffie echter de bediening laat te wensen over.Je heb je jas nog niet uit of er staat al iemand of je wat drinken wil, ja snel maar het kan ook te gek.Wel een leuke ambiance we gaan nog wel eens terug als het wat rustiger is.Ook wel gehorig.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Alles is vers en huisgemaakt en prima op smaak. Bij drukte is het wel wat rumoerig binnen. Verder prima!
spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Kopje koffie met taart gegeten en ja prima koffie en taart.Helaas zoals 99% van de aangeboden koffie in horeca zaken, was deze ook weer niet op de juiste wijze uitgeserveerd.Maar wij komen hier graag nog eens terug.
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Ik had al veel positieve reacties over het restaurant gehoord.
En nu ik er zelf heb gegeten, kan ik het bevestigen.
Heerlijk gegeten, goed verzorgd en een leuke vlotte bediening.
Ik zal er zeker nog een keer reserveren !!
Courtney V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Moest wel erg lang wachten op mijn ice tea green de tweede ronde kon niet goed opmaken of het nou erg druk was omdat het terras wat verder verwijderd is van het restaurant. Misschien had het daarmee te maken.
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Heerlijke high-tea en vriendelijk personeel.
Nicoline P.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Goede fijne bediening. Volgende x kom ik er weer.
Paulien D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Wensen in de mail niet nagekomen. Bij uit serveren cola over vriendin heen, kregen ter compensatie drankje gratis, maar werd niet gevraagd naar evt schade (fototas/kleding). Eigenaresse stond op een meter afstand tijdens het incident en kwam niet te hulp. Wat raar overkwam, was dat de eigenaresse aanschoof bij een tafel en wijn ging meedrinken. Dit is in mijn ogen niet professioneel.
Verder heerlijk eten en gezellige tent! Ik kom hier graag!!
Fauzia C.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Een zeer fijne lunch ervaren met mijn vriendinnen. Ik kom uit Rijswijk en ben door de recenties van Iens bij Hofje zonder zorgen gekomen. Alles klopt; Fijne locatie, prettige sfeer, vriendelijk personeel en vooral heel lekker eten.
Mary M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
We hebben als lunch een heerlijk broodje gegeten.
Prima, snelle bediening. Komen zeker terug.
Esmee M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke broodjes en high tea. Alles wordt vers gemaakt en dit is ook te proeven. Spontane en vrolijke bediening.

Zeker een aanrader!
Elisa B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Ik kwam bij Hofje zonder zorgen door Tripadviser. Ik woon al enige tijd in haarlem maar ga normaal richting de grote markt om wat te eten. Dit keer wilde ik wat anders en kwam ik hier terecht. Natuurlijk heb ik van te voren de recenties gelezen en hier las ik dat als het druk is dat het dan wat hectischer was en de (top)service hier af en toe minder door kan worden, gelukkig is dit vanzelfsprekend aangezien elk restaurant hier wel mee te maken heeft. Vorige week ging ik met mijn moeder wat eten, wat mij opviel was dat de koffie heerlijk was, ik had er zelfs een leuk hartje in :). Het broodje was ook overheerlijk en de bediening was super vriendelijk. Ondanks de hectiek, aangezien het een gewilde lunchplek is. Hier kom ik graag terug!
Frederique H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De rijk belegde broodjes van Hofje zonder Zorgen zijn heerlijk. Daarnaast hebben ze ook heerlijke verse sappen en smoothies. Er hangt een gezellige sfeer in zowel de voorste als de achterste zaal. De lunchroom is gelegen midden in het centrum van Haarlem en de achterste zaal heeft mooi uitzicht over het hofje. De service was snel en de bediening was erg vriendelijk. Ik zou Hofje zonder Zorgen zeker aanbevelen en kom hier zeker terug!
gj H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De High tea was van slechte kwaliteit . Rommelige hapjes, te hard gebakken en droog. Krappe porties. Geen souplesse bij de bediening.
Rigide starttijd, waardoor ieder tegelijk bediend
moest worden en het geluidsniveau te hoog werd.
preim .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Een broodje met een kop koffie, je kent het wel. Mijn vrouw een broodje tonijn en ikzelf een broodje met gerokte kip, spek met een heerlijke dressing.
Beide broodjes van heel goede smaak, niets te wensen over.
De koffie (lattemachiato) smaakte heel goed maar was niet heet genoeg.
Dat is iets wat veel vaker voorkomt overigens, vooral als het druk is. Helaas gaat dan kwantiteit voor kwaliteit.
Vaak zeggen we er wel wat van maar ik denk dat dat niet nodig moet zijn, koffie moet gewoon heet zijn.
Merel D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Hofje zonder zorgen is erg gezellig om te lunchen. Heerlijke gerechten en een super service! De high tea is een echte aanrader!!