Hofje van Wijs

Meer informatie over restaurant Hofje van Wijs

6,8
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gezellig even met vrienden een lunch pakken tijdens een middagje Amsterdam. Hofje van Wijs klein maar een gezellige plek en je kan er buiten zitten. Pannekoeken met gebakken spek besteld en een paar uitsmijters. Pannenkoek kwam door en was erg bleek. De gebakken spek waren een paar stukje lost erop gelegd maar best nog wel rouw. Toen de vraag was of de spek nog even terug mocht de pan in was dat geen probleem. 5 minuten later kwam de pannekoek weer terug met zichtbaar andere spek maar net zo rouw en de pannekoek nog net zo bleek. Bij de eerste hap bleek dat de bovenkant alleen bleek was en de onderkant zwart en oneetbaar was. Deze teruggegegeven en een uitsmijter besteld. (de bediening overigens hebben geen idee hoe ze hiermee om moeten gaan) Deze was redelijk klaargemaakt maar gelukkig was het brood wel vers.
Je krijgt bij de uitsmijter wel veel waar voor je geld omdat we de rest van de middag deze als een blok in onze maag hebben gevoeld. Een broodje met warme geitenkaas honing enz. was overigens wel goed te eten.
Bij het afrekenen stond de teruggegeven pannekoek gewoon op de rekening en heb ik deze betaald. Geen zin in gezeur op een prachtige middag in een mooie stad.
Onze indruk was dat er zoveel toeristen komen dat de kwaliteit niet van belang is omdat dit vaak eenmalige bezoeken zijn.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Afgelopen maandag hebben wij voor het eerst bij de Table D'hote van het Hofje van Wijs gegeten, een gezellig initiatief waarbij buurtbewoners elke maandag voor 12,50 kunnen aanschuiven voor een fantastisch wisselend driegangen-diner. Waar ze het van doen is mij een raadsel, alles was tot in de puntjes verzorgd. vooraf een heerlijk gevulde Portobello met salade, als hoofdgerecht een perfect malse lamsbout met aardappeltjes en groente en toe ook nog een hele erge lekkere perzik-notentaart. de sfeer in het hofje is nog altijd informeel maar heel gezellig en je voelt je er gelijk thuis. Zo staan er flessen wijn op tafel en kun je zelf een glaasje inschenken wanneer je dat mar wil. bij het afrekenen word er dan gevraagd hoe veel glaasjes je gehad hebt. Mooi om te zien dat er nog plekken in hartje Amsterdam bestaan waar er word vertrouwd op de eerlijkheid van de gasten.
Evert Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
met 4 mensen hapje gegeten 2keer uitsmijter en 2keer broodje kip.
bediening wel snel maar was ook erg stil .het smaakte ons alle 4 prima
en was ook niet erg duur. maar aankleding binnen was beetje niets mag wel iets meer vrolijker. buiten terras erg leuk
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Met een groep van 8 personen hebben we bij Hofje van Wijs gegeten. We hadden voor 10 personen gereserveerd en bij aankomst was er verwarring omdat er voor ons een arrangement was gemaakt zonder overleg. De tomatensoep vooraf was ok, maar kon wat zout gebruiken, terwijl ik absoluut geen zout eter ben. De sandwiches waren goed, maar de keuze enigszins beperkt. En de taart na was erg lekker. Tijdens het eten werd niet gevraagd of we nog iets wilden drinken. De lunch bleek achteraf € 19,50 p.p. te zijn en daar schrokken we nogal van. En wat ik persoonlijk een beetje schokkend vond was dat een groep van 11 personen werden geweigerd terwijl ze alleen maar koffie wilden drinken. Terugkijkend is het een leuke locatie, maar prijs-kwaliteit zijn uit balans.
Remi K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Bon voor onbeperkt mosselen eten.
Mosselseizoen was over; kregen hiervoor in de plaats vrije keuze van de kaart. Kozen voor twee verschillende kaasfondues met brod, welke erg lekker waren. Bij de tweede ronde kregen we als extraatje een schaaltje met gebakken aardappeltjes, asperges, gebakken champignons en kruidenboter. Hele lekkere combinatie.
Tevens kregen wij als troost voor de gemiste mosselen een drankje van het huis. (Bedankt Asja)
De medewerkers waren hartstikke vriendelijk.
Restaurant is vreemd opgebouwd: als je binnenkomt staa je bij de receptie met daar achter de middelste eetkamer. Links is ook een eetkamer met bar en heel veel koffiecilinders
Rechts kan ook gegeten worden en daar is eengrote uitstalling van diverse soorten thee en koffie.
Anke M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Leuk tentje denk je als binnenloopt, maar jammer dat er geen muziek is en door het geringe aantal bezoekers (welgeteld 1 tafeltje met 2 personen) een beetje te rustig naar mijn mening.
Samen met een vriendin kwamen we onze vouchers voor onbeperkt mosselen eten verzilveren.
Toen onze portie mosselen, aan de kleine kant trouwens, op was, wilden we, heel bescheiden nog 1 portie mosselen bestellen. Helaas, de mosselen waren op. Grappig om hieronder te lezen dat dit wel vaker gebeurt.... Als mensen reserveren voor onbeperkt mosselen eten, neem ik aan dat je als restaurant hier rekening mee houdt wat betreft de inkoop, toch??
Toen we dit zeiden tegen de (niet heel enthousiaste) bediening, kregen we eigenlijk alleen een soort "hou-op-en-wees-blij-met-wat-je-wel-hebt-gekregen" gniffel. Bied dan op z'n minst een drankje van het huis aan!
Het schijnt dat ze een fantastisch assortiment thee hebben, alleen hebben we hier niet van mogen genieten wegens gebrek aan aandacht van onze "vriendelijke" bediening. Na drie kwartier wachten zijn we zelf maar naar de kassa gelopen. Overigens weer even medegedeeld dat we een voucher hadden voor ONbeperkt mosselen, maar ook hier weer geen reactie op...
Zonde van zo'n unieke plek....
Bartolomei .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
4 vouchers gekocht voor onbeperkt mosselen eten bij Hofje van wijs op de Zeedijk in Amsterdam.
Netjes gereserveerd en opgegeven dat we met 4 vouchers voor onbeperkte mosselen, brood, friet en salade zouden komen eten. Volgens de voucher konden we kiezen uit een bereiding van de mosselen met wij of een bereiding met bier. Eerste teleurstelling was dat de speciale bier op was waardoor twee bereidingswijze nu slechts één werd. Vervolgens moesten we een uur wachten voordat we uiteindelijk mosselen kregen. Lang wachten is nog te accepteren als het restaurant vol was; maar er waren slechts 3 tafels bezet; waarvan 1 tafel aan het afrekenen was. De mosselen werden geserveerd met friet, salade en mayonaise. Geen sausjes en brood. Brood kregen we nadat we erom vroegen en sausjes hebben ze niet. We konden wel nog mayonaise en ketchup krijgen. Veel dichte mosselen dus niet eetbaar. Onbeperkt mosselen eten zou trouwens ook niet lukken want tegen andere gasten werd verteld dat ze nog maar 2 porties mosselen hadden. Al met al een dure portie mosselen, ook al hadden we vouchers. Nog iets positiefs? Het zag er gezellig uit. Zeker het buitengedeelte. Maar voor ons nooit meer naar Hofje van Wijs.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Jammer, de Social deal beloofde te veel. Waterige mosselen, te kort gekookt en géén saus (jes). De patat perfect maar de salade liet ook te wensen over. Personeel was weinig geïntereseerd. Ja (saus) dat doen wij hier niet. Ik had bij wijze van spreken een bak knoflooksaus neer gezet om de klant tot koning te houden.
Sanne D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Laatst een ontzettend lekker hertenstoofpotje gegeten hier. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Als toetje een heerlijk vers gebakken worteltjescake op. Wij komen hier zeker nog een keer!
FritsW .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
4/12 Nieuwsgierig als we zijn , stapte wij het Hofje van Wijs binnen , gevestigd in diversen panden . Wij bestelde er koffie met iets erbij . We genoten van de ambiance . Na de koffie zijn we gaan kijken naar het winkeltje waar men koffie en thee verkoopt . Wij vinden het een aanrader.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Leuke locatie en vooral buiten in het hofje maar nu de dagen guurder worden is het binnen ook prima. We hebben goede mosselen gegeten en de laatste keer een heerlijke kaasfondue. De wijnen zijn van goed niveau.
Met als afsluiting een uitstekende koffie of thee die overigens direct van de winkel kunt meenemen.
Value for money
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
wat een heerlijk rustig hofje op die drukke chaotische zeedijk. het staat er vol met gezellige exotische planten, bloemen en gekke schilderijtjes. de koffie geur van verre tegemoet, maar in het hofje van Wijs hebben ze veel meer dat alleen lekkere koffie. Ze kunnen er tegenwoordig ook geweldige kaas-fondues maken, en heerlijk bier bier brouwen. Je word er bediend met veel plezier en liefde, het personeel heeft veel lol met elkaar maar daar leidt de service absoluut niet onder. De sfeer is informeel, en niet alles verloopt even soepel, zo duurde het wel even voor het eten op tafel staat. maar als je je daar op in stelt heb je gegarandeerd een top avond in dit gezellige hofje.

wij komen zeker terug!
Ingridus .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Tijdens de Gay Pride was op dit ontzettend schattige Hofje zowaar nog een tafeltje voor twee vrij. De locatie en het decor zijn fantastisch, maar dat waar het uiteindelijk echt om draait viel tegen: de taakverdeling onder het personeel was onduidelijk, we moesten meerdere malen uitvoerig wuiven als we wilden bestellen en bovendien was het meisje in de bediening soms ronduit chagrijnig en kortaf (en zó druk was het nou ook weer niet, binnen zat bijna niemand). Het eten smaakte prima, maar niet bijzonder genoeg om de rest goed te maken...
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Op aanraden van een collega met mijn dochter naar dit bijzondere lunchadres. Helaas geen weer om buiten te zitten in het leuke hofje. Binnen was er 1 tafeltje bezet in de grote ruimte. Hadden we toen maar meteen rechtsomkeert gemaakt want dat is geen goed teken op de drukke Zeedijk. Zelf maar ergens een kaart gaan zoeken want de bediening kwam niet en dat was toch echt niet vanwege de drukte. Een broodje gerookte zalm, een broodje tonijn salade en -want dat is de specialiteit - een potje thee en een verse jus d' orange. Slecht was het niet maar het brood heel gewoon, een pluk salade uit de zak mixed salade, wat uitgedroogde komkommer en een redelijke tonijn salade en zalm. Een sherry glas jus voor 2,70 euro. Nee hier kom ik echt nooit meer. Bovendien was het er ook nog eens kil, koud en vochtig. Ik denk dat ze het maar bij de verkoop van koffie en thee moeten houden want dit is geen aanrader.Niet alleen de kwaliteit is matig, de prijzen veel te hoog voor wat ze bieden.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Een unieke plek op de zeedijk, alsof je een hofje binnen loopt. Op deze avond een beperkte keuze naast de diverse pasta en kaasfondues. Een broodbord met 4 prima dips. Dame die ons bediende was duidelijk aan het afronden en onduidelijk. Kaart was alleen in het Engels, voor mij geen probleem, maar vind het toch op de zeedijk vervelend, kleine moeite om ook in het Nederlands te vermelden. Daarna werd bediening overgenomen door iemand die onvoldoende Nederlands sprak, dus aangegeven dat we beide de entrecote graag rare of te wel rood wilde. Het werd dus medium tot zeg maar well done. Geen enkel keer werd er geïnformeerd of het naar wens was. Ondanks de unieke plek was het dus 1 keer en niet meer.
Pim S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Ondanks het forse vloeroppervlak een beetje 'verstopt' op de Zeedijk, ik ben er vaak langs gelopen zonder zelfs te registreren dat hier een restaurant zat...

Een pand met een dubbele geschiedens: eens de woning van 'Frits van de Wereld', een bekende onderwereldfiguur, nu ingericht met het interieur van een oude koffie- en theewinkel, sfeervol!

Koffie en thee zijn in soorten en maten te krijgen, en ook in afgeleide vorm: zowel het Kopi Luwakbier als de 'blonde poes' (een bier gearomatiseerd met thee) zijn aanraders!

Eten is vriendelijk geprijsd (eetcafétarieven), en wij vonden de kwaliteit hoger dan je van het prijskaartje mocht verwachten: we hebben zowel vis, vlees als kaasfondue geprobeerd en alle waren meer dan goed!

We werden bediend door de uitbater, die aanstekelijk (en kundig!) kan vertellen over zowel het pand als over de spijs en drank die hij serveert, we voelden ons echt te gast hier...
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
De ontvangst en ambiance was veelbelovend... maar de uitermate aardige uitbater kan het in onze ogen beter bij koffie, thee en taart verkopen houden. De bestelde pasta was na misleidende info (de creatie van de kok was niet wat er ons verteld was) na meer dan een uur wachten v?r onder de maat... Nou ja, de tagliatelle was gaar maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er was geen groente te bespeuren (oh ja ik vond bij toeval een champignonnetje onder een sliertje pasta) en de biefstuk bij de pasta leek ?f heel oud of totaal doorbakken, ik denk beide. De term schoenzool past niet, ik denk dat een schoenzool minder taai is. De zalm die mijn partner op haar bord tussen de tagliatelle vond was aangebrand. Ook de ontevreden gezichten van de andere gasten spraken boekdelen. Al met al vonden we het ?rg teleurstellend en dit zeg ik niet snel...We eten zeer regelmatig buiten de deur en dat hoeft niet altijd ster-kwaliteit te zijn, in tegendeel. Gewoon eenvoudig en gezellig is zeer gewaardeerd... maar voor wat ons is voorgeschoteld hadden we geld toe moeten krijgen... en dan nog zou ik een rondje overslaan. Zeer spijtig want locatie en personeel waren veelbelovend.
Astrid H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2013
Via een groupondeal hier terecht gekomen, waarvoor meteen een schuldgevoel in de plaat kwam: de zaak was geheel leeg, wij waren om 19 u de 1e bezoekers.
En waarom:
Uitgebreide keuze aan kaasfondues, maar ook andere lekkernijen.
Hele leuke , attente bediening die erg veel wist te vertellen van de thee en het bier dat zij schonken (ook zelfgebrouwen?).
Fantastische kaasfondue gegeten, met een lekkere gemengde salade, en waar nodig werd aangevuld.

Na onze binnenkomst werd het gelukkig wat drukker, 4 tafels werden bezet.
Goed, er bleek een belangrijke voetbalwedstrijd aan de gang, dus het wallengebied was onveilig verklaard.

Maar ik lag gelukkig rond 23 u veilig en zeer wel voldaan onder mn lakens.

Lang leve het Hofje van Wijs, ook vanwege de thee collectie!!

Pepijnvdiepen .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Een leuke plek om wat te lunchen of wat te drinken! Het personeel is erg vrolijk en weet veel af van de koffie en thee die ze te koop hebben. De taart was lekker en het zag er gezellig uit. Zeker een plek om vaker heen te gaan!
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
wat een gezellige plek! eten was heerlijk, (goedkoop) en het stond snel op tafel! de wijn was lekker en de bediening erg lief, gezellig en behulpzaam. de locatie is top en zorgt voor een heel gezellig knus huiskamer gevoel. het hofje ziet er ook heel gezellig uit is de zomer is dit vast ook een top plek om buiten wat te eten of van de geweldige koffie te genieten. de taartjes zijn ook erg lekker, chocolade peren taart is een aanrader! als ik de andere recensies lees snap ik dan ook echt niet was hier fout is gegaan. geef het hofje nog een kans! want blijkbaar zijn ze in een maand tijd erg verbeterd! alles wat op de kaart stond was aanwezig en het stoofpotje met hert was heerlijk! tot snel hofje van wijs!