Hof van Twente

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mch B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Gezellig menu van de dag genomen. Carpaccio vooraf, prima kwaliteit vlees, lekkere garnituur. Zeer smaakvol. Daarna Asperges met gegrilde zalm. Uitstekend van kwaliteit. Smaakvol geheel. Als nagerecht brownies met vanille ijs en slagroom. Brownies waren supervers, nog warm en een heerlijke combi met het ijs en slagroom. Kortom een aanrader. Prima service.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Het eten was heerlijk, de bediening was zeer vriendelijk!
Er staan lekkere klassiekers op de kaart zoals paling in 't groen en gebakken kalfslever.
Qua decor zou ik de helft van de planten wegdoen.....
Kummel .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Restaurant hof van Twente in Hengevelde heeft deze maand het lezersmenu van dagblad Tubantia. Voorgerecht met fantastisch gerookte zalm biefstuk met een koekje van parmezaanse kaas. Zeer verrassend. Hoofdgerecht was een zeer fijne kippendij op zuurkool met een bokbiersaus. Ook weer heel verrassend en heel fijn van smaak. Het dessert met een taartje van witte chocolade en een bolletje mango ijs en frambozen saus was heerlijk. Daarna prima kopje koffie. De wijnen uit Zuid Afrika en Spanje sloten prima aan bij het diner. Voor 27 euro 50 echt fantastisch. Wat ons betreft een ster waard. Marcel, José en Bart Kummel
Jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Bonbon van gerookte zalm werd te koud opgediend wat de smaak niet ten goede kwam
Gekonfijte kippendij op een bedje van zuurkool spekjes rozijn abrikoos Had van de kip wat weersmaak verwacht.
taartje van witte choco en frambozen bavarois mij net iets te zoet
Had meer verwacht van dit etentje De opmaak van de gerechten was erg mooi en deed dan ook meer verwachten Tafels mooi gedekt erg vriendelijk en correcte bediening
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Het restaurant is onderdeel van het Hotel-Restaurant "Hof Van Twente"; dit etablissement wordt uitgebaat door de bekende familie Pierik. Het was plezierig weer op deze vrijdagavond, dus we kozen een leuk tafeltje op het buitenterras. De bediening was zeer vriendelijk, maar een beetje langzaam; misschien omdat 1 dame het hele terras moest doen. Mijn voorgerecht was carpaccio. Zoals bij zoveel Nederlanse restaurants was ik weer verbaasd over de grote hoeveelheid extra ingredienten die de kok had toegevoegd. Rucola, pijnboompitten, olijven, zongedroogde tomaten, augurken, pesto en reepjes geroosterd brood. Deze truc wordt meestal toegepast, om mindere kwaliteit vlees te maskeren, maar het vlees was van uitstekende kwaliteit. Deze kwaliteit vlees verdient het originele recept van Guiseppe Cipriani. Misschien kan de kok dit nog eens nalezen. Het hoofdgerecht was gebakken zalm met hollandaise saus. Hierop was niets aan te merken. Ik had voor nagerecht Creme Brulee besteld. Deze schotel bestond niet alleen uit een smakelijke creme brulee, maar was opgetuigd met lekker ijs, fruit en slagroom "on the side". Ik moet hieraan toevoegen, dat de rust op het terras enigszins geweld werd aangedaan door een aanhoudende stroom van zwaar vrachtverkeer, wat door het dorp dendert. Ik wil deze recensie besluiten met de opmerking, dat de rekening weer zodanig hoog was, dat ik moet denken aan vergelijkbare restaurants in Duitsland, Oostenrijk en Italie (Restaurant in een dorp, door een familie gedreven), waar een vergelijkbare maaltijd kan worden genuttigd voor de helft van de prijs. Maar dit is Nederland.
Henniezwe .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Wij hebben bij Pierik gebiljart onder het genot van een heerlijk glas Brand bier (echt lekker) en daarna gegeten. Het biljart is klein, maar het eten was voortreffelijk, goed van smaak en zeker voor herhaling vatbaar.