Hof Van Solms

Koestraat 16 5688 AH Oirschot Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hof Van Solms

FaasAnte .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat een teleurstelling. Eten was slecht, te zout of juist smakeloos, doorgekookt, opgewarmd, uit pakjes enz enz. Wij aten er met social deal voor 21 euro pp, normaal kost dit menu 42 euro! Dan mag je toch wel kwaliteit verwachten.Van binnen meer een mislukt partycentrum dan een stadskasteel. Geen aangename kennismaking. Wij gaan hier dan ook nooit meer naar toe. Jammer want dat is toch de bedoeling van social deal.
Arfra .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Met socialdeal bonnen kennis gemaakt met dit restaurant, het menu is verrassend lekker, de bediening vriendelijk, de keuken top!.
Dit is niet onze laatste keer, we komen zeker nog een keer terug. Het is een echte aanrader.
Eter2012 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Het restaurant is een oud historisch pand uit 1663 met meerdere kleine en grote ruimtes. Past uitstekend in het bourgondische Oirschot. Concept is o.a. een 3-gangen keuze arrangement. Per gang is er een royale keuze uit diversen gerechten. Er is een keuze van 3 voorgerechten die gekozen kunnen worden uit een range van 10. Dit is ook bij hoofd- en nagerecht. Wordt mooi en aantrekkelijk opgediend. Bedienend personeel gastvrij en aardig. Goed geadviseerd over bijpassende wijnen. wij waren met een groep van 12 mensen. Dit concept is uitermate geschikt voor meerdere gasten aan tafel.
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
We hadden het vijfgangenverrassingsmenu. Dat biedt alle waar voor zijn geld. Het klooster heeft nog veel authentieke stijlelementen. Akoustiek is niet al te best. Veel harde oppervlakken. Als je buurvrouw aan een andere tafel na een paar glaasjes wijn giert van het lachen kan je zelf beter even je mond houden. Vriendelijke bediening, die soms wel wat lang op zich laat wachten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Via Socialdael zijn op zaterdag 6 Sep zijn we met vrienden uit eten geweest, in Hof van Solm.
Het was een woord geweldig, een culinaire belevenis geserveerd door heel vriendelijk personeel. Vanaf het voorgerecht tot aan het dessert, zo veel fijne uitgebalanceerde smaken, fantastisch. Van 19:00 uur tot 23:00 uur gegeten, waarna de chef kok met plezier ons nog een rondleiding in het mooi voormalig klooster verzorgde, een rondleiding van onder naar boven tot aan de keuken toe het niets te veel, een extraatje op een geweldige avond.
Heel hartelijk bedankt voor deze beleving, en zekerweten komen we terug ook zonder Socialdeal.
Rovine .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Via socialdeal kopen we nog wel eens een tegoedbon zodat we onszelf volledig kunnen laten verrassen met een restaurant wat we zelf misschien niet uit zouden zoeken. Dit waren we zeker!
We konden lekker zitten in de binnentuin, want het weer was prima. We zouden 5 gangen krijgen, 2 voorgerechten, soepje en twee kleinere hoofdgerechten.
De voorgerechtjes waren lekker; zalm en een sushi met tomaat en kipfilet. Het waren wel echt twee losse gerechtjes en wellicht een suggestie die niet tegelijk te serveren. Hierdoor hadden we het gevoel best lang te moeten wachten op de soep. Die was overigens subliem. Mijn tafelgenoot had gazpacho en hoewel ik daar normaal niet dol op ben was deze goed te doen. Mijn mosterdsoep viel allebei goed in de smaak.

Bij het hoofdgerecht had ik er lichte spijt van voor vis gekozen te hebben. Ik heb flink zitten bedelen bij mijn tafelgenoot om wat gerookt varken, die was namelijk heerlijk. Mocht ik ooit terugkomen, dan bestel ik die absoluut!
Beiden hadden we hetzelfde hoodgerecht; een houtduif. Er werden frietjes bij geserveerd, hoewel we al redelijk op ploffen stonden. Duif was lekker mals en de saus paste er goed bij.

Hierna begon het te druppen en een blik op de telefoon leerde ons dat er een flinke en langdurige stortbui aankwam. We besloten hierop om de rekening te vragen. Zo hadden we nog de kans om droog bij de auto te komen, die vrij ver weg geparkeerd stond. Wel jammer, ons werd al een nieuwe tafel gewezen, maar voor enkel een kopje thee besloten we niet meer te blijven. Dit lag verder niet aan de inspanningen van het personeel, die erg vriendelijk en behulpzaam waren.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Wij hadden een 5 gangen diner, dacht nou dat beloofd wat nee dus viel tegen, veel brood en stampot en frites wilde duif als hoofdgerecht vind ik iets meer voor voorgerecht, staat er speenvarken op de menu kaart krijg je 2 hele kleine schijfjes met nog saus erover, Het was allemaal wel lekker hoor maar geen waar voor je geld zou ik zeggen.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Met zijn vieren aangeschoven voor een gezellige avond. De setting heeft iets weg van een themafeestlocatie, maar is zeker niet storend. Het meubilair helaas wel, de stoelen zijn van kantinekwaliteit.
Bij het uitkiezen van een lekkere wijn voor de avond, blijkt de wijnkaart zeer beperkt (keuze uit 4 rode wijnen), waarbij de bestelde wijn ook nog eens op blijkt te zijn. Wijn wordt geserveerd door een open fles op tafel te plaatsen, wat ongastvrij naar mijn mening.
Menu steekt prima in elkaar en heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding. Vooral de voor- en nagerechten worden creatief geserveerd, het tussen- en hoofdgerecht zijn wat zout naar mijn smaak, bovendien doet de presentatie me denken aan babyvoeding in dito schaaltje.
Het is jammer dat een vooraangekondigd glutenvrij-menu een enkele rijstwafel als broodvervanger biedt.
Service werd gedurende de avond beter en ik vermoed dat we ontvangen werden door een onervaren brigade. Na het diner nog gezellig blijven hangen, het vriendelijke verzoek om de zaak te verlaten om half 1 terwijl we onze jas al aan hadden, leek me wat overbodig. Leuk voor een keer, maar geen reden om voor om te rijden.
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Hof van Solms is gevestigd in een voormalig klooster, de inrichting gaat ver terug in de tijd. We werden zeer vriendelijk ontvangen door 2 dames in gepaste kerst kledij en naar onze plaatsen gebracht. De jassen mochten we zelf ophangen...
Ruime keuze uit vele voorgerechten, leuk geserveerd op etageres.
De verschillende gekozen hoofdgerechten waren zeer goed van smaak en kwaliteit en werden op zeer goed voorverwarmde diepe borden geserveerd, super.
Het dessert was ruim van keuze, voor het chocolade fontein en de koekjes en snoepjes moet je naar elders. Het kinder menu was wat beperkt en matig van kwaliteit.
De stoelen zitten niet goed dus tussendoor even de benden strekken.
Voor goede kwaliteit eten, vriendelijke bediening en aardige prijzen zit je hier goed.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
Via Groupon kennis gemaakt met het Hof van Solms, geweldige locatie was voorheen een klooster, erg mooi, wij kregen een 3 tal voorgerechtjes, Carpaccio met pesto-dressing, Prikker van ham met meloen en "vergeten"salade ( Forel met schorseneren ) als hoofdgerecht een Oirschots beenhammetje op een bedje van groenten met aardappelgratiné, voor frites kwam er een meerprijs bij, maar ook voor "gewone" klanten, dus niet alleen voor grouponners, als nagerecht een proeverij van 6 gerechtjes, we hebben alles eerlijk gedeeld, erg leuk en alles was gewoon lekker, vriendelijke bediening, niet opdringerig, na het diner kon je bij de chocoladefontein, bonbons en allerlei andere koekjes voor bij de koffie halen, wij hadden expresso was erg goed, dus alles bij elkaar een hele leuke avond gehad, ook voor de normale prijs, is dit zeker een aanrader!
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Leuke formule, sfeervolle voor- en nagerechtjes. Hoofdgerechten zijn uit de kunst. De huiswijn is erg lekker. Koffie na afloop is een echte aanrader, je kunt deze aankleden met lekkers bij de chocoladefontein. Entourage is erg gezellig, kleinschalig, funcooking, dus je ziet de kok aan het werk. Bediening is erg vriendelijk en vlot. Wij zijn hier al 2x geweest met vrienden en komen zeker vaker terug. Prijs-kwaliteit is meer dan goed. Wel reserveren.